Szép jó estét Cartársak!
Folytatódik a folytatásos motorszerelős teleregény:
Íme, lejött a váltó:

Persze csak azt felejtettem el, hogy van benne olaj. De most már tudom!

A régi kuplung nagyon szét volt kopva. A váltóharang belseje tiszta ferodol-por volt.
A kuplung nemkülönben volt ocsmány:

Az új kuplungot öröm volt beszerelni, hiszen anno amit beszereltek (8 éve), az csak egy gagyi tárcsa volt, meg egy WD-40-el feljevított kinyomócsapágy.

A kormányműre van egy kis konzolra rögzítve a váltómechanika egyik csuklószerkezete. Természetesen az jött le a legnehezebben: szétszedni az egész mechanikát a kormányműről. Majd összelegózni.
Az új könnyen bement.

Ez után nem maradt más, mint a kartert levenni és elkezdeni szétfűzni a motort:

A HF nagyon szép állapotban van: sehol egy hiba, minden szelep tökéletesen zár. Kicsit persze lesikáltam, hogy be tudjam tenni a csomagtartóba.

Erre mondanák a Ladások, hogy "nagyszelepes hengerfej"!
Mindegyik hajtókarcsapágy jó állapotban volt:

Kivéve a 4. hengeré:

Szerencsére a főtengely nem sérűlt, a hajtókart viszont lehet, hogy kicserélem.
A blokkon semmi sérülés sem látható. Viszont megtaláltam a fúvókát, ami olajsugárral hűti a dugattyút alulról:
Most a következő feladatok jönnek: bizonsági ellenőrzés a HF-en+szelepszár-szimering csere, kell egy 1grammos mérleg, hogy kigrammozzam a dugókat és a hajtókarokat. Meg kell 1 garnitúra hajtókarcsapágy.
Jut egyembe: szétment az olajkarterben a menet, kell egy másik!!!