Atesz19872007-02-02 12:29:07 // 29266
Hát ideális körülmények között, ahol bírja a terhelést a cucc, elvileg van egy pont, aminél többet nem tud forogni a benzines motor. De nemsokára itthon lesz apum, és elmagyarázza nekem, hogy miért. :) A lényeg az asszem, hogy nem tud több anyagot nyomatni.
ugyanakkor a diesel addig prög, még végül a mechanika nem tudja lekövetni a mozgást, és akkor robban, mikor nyit a szelep, stb... El tudjátok képzelni. A benzinesnél nem tud többet forogni, mint amit a mechanika elbír, de ezt mos tényleg nem tom miért, nem akarok hülyeséget mondani.
András bácsi2007-02-02 12:28:53 // 29265
Alapból más a furat, a löket, erősebb főtengely, nagyobb szelepek, más nyitási szög stb. a kiindulás. Valószínű, hogy 120 lovast nem lehet csak csippel 150-re feltornászni, a csipp csak a fordulatot emeli, meg a befecskendezést optimalizálja elsősorban.
Olvasgass olyan alapdolgokat, hogy anno a 75 lovas ladákból hogyan csináltak 160 lovasokat. Persze ott azért volt a motorban tartalék rendesen: egy alapjában kihegyezett TS elég valószínű, hogy nem bír sokat a komolyabb tuning után.
Andrewxy2007-02-02 12:28:43 // 29264
mér veszi ki????
GEORGE2007-02-02 12:27:20 // 29262
De 10ezerig képtelen felforgni!!!
Ez az az autószerelő aki még nem halott a Xenonról? :-D
Bocsi nem hagyhattam ki! :-)
Atesz19872007-02-02 12:25:52 // 29261
Az autószerelőm 2.5-ös Mitsu L200-a nem szabályoz le sehol. Ki van belőle véve a szabályzás. Ha nincs ilyen szabályzás, akkor bizony addig forog a diesel, még szét nem esik. Ezt nyugodtan megkérdezheted nálam okosabbaktól is. :)
GEORGE2007-02-02 12:25:28 // 29260
Nehéz kérdés.
Elméletileg nem lenne különbség mert mind a kettő 150 lovas és a súlyuk is közel azonos, de gyakorlatban passz.
A nyomatékok biztosan másak lennének.
Mármint máshol lenne az 1,6-nak a nyomaték csúcsa mint a 2,0-nek.
András bácsi2007-02-02 12:24:08 // 29258
Azt hol olvastad, hogy a benzinest nem lehet szétforgatni?
Andrewxy2007-02-02 12:24:06 // 29257
nem is érdemes pörgetni, hiszen a legtöbb a max nyomatékot 2200nél a lóerőt meg kb. 3500nél adja le...
a 2.5td 4200nél szabályoz 1ébként
Atesz19872007-02-02 12:23:27 // 29256
Azt megtudja nekem mondani valaki, hog érzetre mi a különbség egy 1.6-os 150 lóre chippelt TS, és egy alapból 150 lovas 2.0TS között? Gondolom kell lennie. De a kérdés inkább elvi jellegű. Ha van egy ugyanolyan paraméteresre chippelt 1.6os motor, mint egy alap 2.0-s, akkor az élettartamon kívül mi a külömbség?
GEORGE2007-02-02 12:23:06 // 29255
Egyszer voltam már ott. ott van az ovál pálya igaz?
GEORGE2007-02-02 12:21:52 // 29254
Csak, hogy tudd a dizel is leszabályoz!!!!
A Scudom pl 5000-nél.
Az igaz hogy üzem közben a 4000-et sem éri el, de ettől függetlenül 5000-nél leszabályoz.
Azt nem tudom ki mondta, hogy a dizelek nem szabályoznak le!
Szerinted el lehetne forgatni egy dizelt 10ezerig?????
Aztán mitől tudna addig pörögni?????
A dizel mozdony meg qrvára más téma.
Ott talán 2000-et sem forg a maximálisan, de ebben nem vagyok otthon.
Andrewxy2007-02-02 12:20:00 // 29253
még szerencse hogy van:))))
Andrewxy2007-02-02 12:19:02 // 29252
nem szoktál járni egyébként écsre??
Atesz19872007-02-02 12:18:49 // 29251
Na akkor pontosítok. :))
A benzines motort nem tudod széthajtani, mert egyszerűen egy bizonyos fordulat fölé nem tud menni.
Ugyanakkor egy diesel motort elvileg addig forog, még szét nem esik. Ha ez 10000-nél van, akkor ott fog szétesni. A siesel mozdonyon elég érdeks alkatrészek voltak (méretre), de mikor szét esett görbült minden, mint a szívószál. :) Én csak azt akartam mondani ezzel, hogy egy benzines motorból egyszerűen nem tudsz kihozni egy bizonyos teljesítménynél többet. ugyanakkor egy dieselt addig tuningolhatsz, míg végül szét esik. Nem egészen tudom miért, de apukám diesel mozdony szerelő volt, szal tudhat valamit a dologról. Meg autószerelőm is aláírta, hogy a diesel inkább szétesik, minthogy megtorpanjon, ha nincs leszabályzás. :)
Andrewxy2007-02-02 12:17:22 // 29248
átlag fogyasztást írtam, nem állnadó gyorsulásnál lévőt, és pont ezt kérdezgettem az elején hogy normál használatnál mit eszik a qv, amit pl egy női soförre kell számolni, érted ???:)))
GEORGE2007-02-02 12:15:20 // 29247
Na igen ezek a káros oldalai a piszkálásnak :-)
A füst a több üzemanyag!! .-)
És ekkor eszembe jutott, hogy írtad 6,5 eszik a 180-as passatja :-DDD
Andrewxy2007-02-02 12:14:57 // 29246
nemértem mi a kettő között a különbség, hiszen a csip tuning egy táblázat valójában ami az üzemeanyag levegő stb. mennyiségét jelenti bizonyos helzetkeben, minek kéne szoftver 1 kocsira???? hiszen csak kiolvassa az epromból ezt az infót és ez alapján megy a vezérlés
GEORGE2007-02-02 12:13:13 // 29245
A dieselben viszont nins ilyen fizikai korlát.
A dizelben nincs fizikai korlát??????
Ezt eddig másképen tudtam, de ha mondod akkor biztos úgy van!
Elmondom, hogy van gyári 180 lovas JTD versenyblokk :-)
a tuningal csak óvatosan, mert nem tudhatod, hogy mikor léped át a motor fizikai tűrőképességét.
Most akkor van fizikai korlát vagy nincs.
Teljesen összezavartál!
Andrewxy2007-02-02 12:11:58 // 29244
nah de a 130ról 160-ra az kb ez az osztály, hiszen ezt a fajtát találod hirdetéseken, de azt nem mondtam hogy ez az erősebbik egy motorkímélő dolog...meg azt se mondtam hogy zöldkártyán biztos átmegy ahogy fütöl mikr tolja neki:))))
András bácsi2007-02-02 12:11:43 // 29243
Ha végzel egy kis közvéleménykutatást, akkor azt fogod látni, hogy akinak van/volt bent novitec powerrail, és nyomta is rendesen, azoknak jelentős százalékban széthullott a kuplung idő előtt.
Atesz19872007-02-02 12:10:32 // 29242
Félre értesz. Nem a futómű nyiszog, hanem az egész utastér, amit szétráztak a magyar utakon futott évek. Ezenkívül, próbálj ki egy számítógépet, hogy rázod 5 percig, és elindul-e utána... Ugyanez megtörténik az autóval is... Persze, fel vannak erre készítve az autók, de azért hosszútávon jelentkezhetnek gondok...
Youri2007-02-02 12:10:15 // 29241
Háááát.Ezzel már nagyon észen kell lenni,ha emberkedni támad kedvem.De azért gyengébb nem kéne.Már most azon gondolkozok,h milyen legyen majd(kb 5 év),a következő.Tán 2.5 V6?
GEORGE2007-02-02 12:09:07 // 29240
Igen néztem én is.
Bár halkan megjegyzem, hogy egy kicsit másabb a jtd és az Mjet :-)
Mjet 150-ről 190-re is csak 26-27%os teljesitmény nővelés, ha ott is tudna valami csoda folytán 40%-ot akkor 210lenne, igaz?
Atesz19872007-02-02 12:08:02 // 29238
Hát... diesel tuning az egy vicces dolog... Csak azért vigyázni kell vele, mert nem olyan, mint a benzines blokk, hogy van egy pont, aminél többet egyszerűen nem tudsz kihozni belőle. A dieselben viszont nins ilyen fizikai korlát. Apámék addig forgattak egy diesel mozdonyt még anno, még szét nem esett. Igaz, Ők arra voltak kiváncsiak, hogy mit bír. :) Ez minden dieselre igaz. Ha a mérnökök úgy gondolták volna, hogy az 1.9 TDi-nek jót tesz, ha 180 lóerős, akkor valszeg úgy csinálták volna meg. Szal, a tuningal csak óvatosan, mert nem tudhatod, hogy mikor léped át a motor fizikai tűrőképességét.
Ugyanakkor meg lehet nézni a Japán VTi motorokat, amiből az 1.6-os 160 ló. De a hajtókarok, meg az egyéb terhelés alatt álló alkatrészek titán ötvözetből készültek...
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem művészet berakni a CHIP tuningot. Ha már hozzányúl a motorhoz, akkor cserélje erősebbre a terhelést kapó alkatrészeket. Nem beszélve a fumóműről, meg a többiről... Mire megépíted a kocsit, vehetnél egy alapból erősebbet is...
Andrewxy2007-02-02 12:07:54 // 29237
toszver??? az micsoda?
Selmak2007-02-02 12:05:39 // 29236
Csak chiptől szerintem se. De toszveres tuningot is chippelésnek hívják. Olyan előfodúlhat hogy toszverből lehet állítani a turbónyomást is, mert a változó geometriát is vezérli valami. DCSék is 140-150 LE igérnek egy 1.9 JTD esetén és 180-190 körül MJTD 16V esetén.
GEORGE2007-02-02 12:05:02 // 29235
De azt te is tudod, hogy csábitó az erő, és ha nem tud ellen állni lehet belöle gond.
A "gyengébet" azért nem lehet úgy hajtani.
Igaz ahhoz, hogy baj legyen sok a 120 lovas verzió is!
Youri2007-02-02 12:03:29 // 29234
Erős autót is lehet ÉSSZEL vezetni.
BFMSE2007-02-02 12:02:35 // 29233
A mechanikus adagolot at szoktak alakitani, mert alapesetben nem tud az se annyi uzemanyagot szallitani, amennyi a megnovekedett turbonyomas altal szallitott tobbletlevegohoz kell. Az adagolot at lehet alakitani, a PDTDIhez viszont nincs nagyobb porlasztocsucs, ezert egy bizonyos mennyisegnel nem tudnak tobb anyagot az egesterbe juttatni.
GEORGE2007-02-02 12:02:31 // 29232
Nem akarlak megbántani, de ha egy gátlót cserélsz meg lengőkart meg toronycsapágyat akkor utána pont nem fog nyiszogni semmi sem!
Aztán meg ezek cseréjének mi köze van az elektromos hibákhoz azt végkép nem értem!?!
Atesz19872007-02-02 12:01:02 // 29231
Lassan 2.5 év, meg 70e körüli kilométer a mérlegem eddig. :) De tény, hogy eddig nem ültem gyors személyautóban. De a Boxi, meg a Vivaro jó hatással volt rám sztem. Magabiztosabban vezetem a kisebb autókat.
GEORGE2007-02-02 12:00:26 // 29230
Ebben igazad van ,de a végletekig nem lehet megtölteni a hengert ugyanis annak van egy térfogata!!!
És a befecskedező sem tud bizonyos határ felett többet beadni.
Akkor sem hiszem a 40%-os teljesítmény növelést csak egy chiptől.
Mint lentebb írtam jó pár módosításon átesett TDi moci 90-ről 155-re nőt.
Seriff2007-02-02 11:59:30 // 29229
Öööö, csak egyszer ment a mail:DD
Atesz19872007-02-02 11:57:34 // 29224
Sztem jobb, ha ezeket inkább nem is kellett cserélni. :))) Amúgy meg, ha ezek cserélve vannak, akkor valszeg mikor beülsz, nyiszog kalapácsol körülötted minden. :) Nem beszélve az alatomos elektronyos hibákról, amik esetleg ebből kifolyólag keletkeznek. :)
GEORGE2007-02-02 11:57:19 // 29223
A teljesítménylépcső betartása viszont jó dolog, főleg friss jogsival!
Andrewxy2007-02-02 11:57:17 // 29222
a mechanikusat nem azér húzzák jobban mer lehet, hanem mer másik mechanikus adagolót tesznek rá tudtommal, nem???
Selmak2007-02-02 11:57:02 // 29221
Dieselen könnyű húzni (bizonyos határig) mert emelt feltöltő nyomás több levegőt jelent és ezzel több üzemanyag égethető el. Szívó benyáson nagyon sok finomítással lehet 15-20% húzni. Turbo meg más világ főleg benyáson. Legegyszerűbb teljesítmény fokozó mód a mechanikus feltöltő alkalmazását fúrcsa módon európában nem preferálják, pedig USA-ban nagyon kedvelt.
Youri2007-02-02 11:56:12 // 29220
Így van.Ha cserés volt,akkor most rendben van.
BFMSE2007-02-02 11:56:09 // 29219
Azert olaszorszagban is vannak nagyon rossz allapotu utak.
GEORGE2007-02-02 11:55:12 // 29218
Kérdezd meg Mike.-ot mi a különbség az 1,6 és a 2,0 közt :-DDDD
Igaz neki 156-ban van az 1,6 és utána vittem a 2,0 146-al de igen csak le volt döbbenve :-)
Azt mondta mikor kiszált, hogy eddig nem gondolta volna, hogy ilyen különbség lenne a kettő közt :-)
Atesz19872007-02-02 11:54:57 // 29217
Valszeg igazatok lesz. :)))) De, sztem kénytelen leszek beérni egy ideig ennyi lóerővel. :) Mindenesetre, ez jó belépő az erősebb autók világába. Sztem előbb a 120 lovat kell tudni megzabolázni, utána jöhet a nagyobb ménes. Pont, mint a motorosoknál. Akik egyből nagymocira ülnek, jobban halnak, mint akik előtte megtanultak motorozni kisebb gépeken. Nincs igazam? :)
Online tag
1
Vendég1
360
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- Stelvio
- 159
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV