Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 10:07:32 // 143476
Kanyarsebességben kb a gumin múlna a különbség, élményben meg kinek melyik. Nekem is gondolkodás nélkül a 146, ha az élmény fontos, akkor a facelift utáni SE vagy jtd futómű. Ezekhez a kormányáttétel is direktebb. A 156 nem véletlenül maradt nálam ki. Jópárat kipróbáltam, mindenféle motorral, de egyik sem győzött meg.
Kau2020-01-07 09:51:11 // 143475
Nem. De mehetünk! :)
Amúgy ismerem a 156 futóművét is. Komfortosabb vele az utazás. De ára van a kényelemnek.
127_sud2020-01-07 09:44:11 // 143474
Persze nem rossz a futóműve a 145/146-nak de mentél már 156-al ugyanott? Nekem jobban bejön a 156 futóműve még ha komolyabb karbantartást is igényel és nemcsak a "száguldozáskor". Ez persze lehet szubjektív. És mindegyikkel lehet élmény amikor autózik egy húzósat az ember.
Kau2020-01-07 09:22:29 // 143473
Nekem a spotcsomagos SE változat van. Gyárilag ültetett futóművel jött ki. A gumisok nagy kedvence, mert csak békával emelhető. A kanyarodásról szerintem sok 146 tulaj tudna mesélni, mint ahogy szokta írni Warbi és Laciferi is az élményeket. Én is így vagyok, tudom miről beszélnek :)
15km a melóhely, végig kanyargós úton. Néha találkozok versenyző jelöltekkel, de még sosem kellett szégyenkeznem :) Oké, hazai pálya.
Ezt a menetet megírtam korábban, de az aktualitása miatt leírom újra. Jó élmény volt! :)
Régen jártam gyorsulási versenyre versenyezni. Éjjel értem haza. Slick gumikat még fent hagytam, az autó kikönnyítve, 1 ülés, 100-as benya, stb. Másnap jöttem haza melóból, mikor Bánknál a seggembe állt egy felmatricázott Suzuki Swift rally autó. Na mondom nézzük mit tud? 7 km kanyargós szakasz. Ismertem minden kátyút, kanyart. Elrúgtuk neki és centiről centire lemaradt. Kb 500 métert vertem rá Romhányig, ott ért utol :) Nagy sebességgel beállt mögém. 4-esnél nem kellett feljebb váltani, az pont 180-ig húz :)
Hozzáteszem. Be nem ülnék senki mellé, aki így vezet :)))
Kau2020-01-07 09:05:53 // 143472
Már bocs, de te emeltél ki egy mondatot a szövegkörnyezetből, mintha egy lámpacsere miatt én lehúznék egy autót!
Javaslom olvasd el még egyszer! Írtam a futóművet, elektronikát is, de ez biztos elkerülte a figyelmed...
És nem lehúztam, hanem leírtam a véleményemet a két autó tapasztalatai alapján.
Nekem most 313 ezer km van a 146-osban és még van sok eredeti alkatrész a futóműben! Elől 1x cseréltem lengőkart, hátul 1x volt mind a két oldalon javító szettezve. Jobb oldalon pont tavaly. És ismerve Nógrád megye útjait, ahol csak a főutak x %-a sima, szerintem ez nem hangzik rosszul! A 147-es tizedét nem bírná!
Mikor vettem a 147-est, megnéztem azokat, amiket érdemesnek tartottam. Sok hulladék van, amiről most nem is írnék, de a megkímélt, tulajdonosoknál lévő darabok is hemzsegnek a hibáktól! Amiket később leírtam. Váltó akadás, légzsákok, futómű, lötyögő, nem működő gombok... Szinte mindnél tapasztaltam ezeket. De vettem egyet a fiamnak. Tudva, hogy nekem kell majd szervizelni. Tehát szó sincs lehúzásról, ez csak a tapasztalatom a 146 és a 147-es modellekről. Ami ugye a 146 utódjaként jelent meg és nem más kategória.
127_sud2020-01-07 08:31:19 // 143471
Azért nem lehet teljesen összehasonlítani a két modellt (illetve nem is lehet mert más generáció). Én nagyon szerettem a 156 SW-t, sok évig volt meg és alapvetően nem volt vele semmi bajom. A 100000km alatt egy alsó lengőkart kellett csak cserélnem elől, a felsők csak nyikorogtak hidegben de azt is meg lehetett oldani. Persze egy elég keveset futottat és nem leharcoltat vettem. Azért érezhetően komolyabb és bonyolultabb autó mint a 145/146 minden előnyével és hátrányával. Szeretem a 145-öt (nemcsak a legerősebb boxermotor miatt) de a 156 futóműve szerintem sokkal jobb. Más világ, sokkal jobban kanyarodik és már érzésre is jobb (biztonságérzetre). Persze bonyolultabb ez tény de mindkét modellt a helyén kell kezelni. És a 145 boxer nem rossz amúgy mert a TS-hez képest alacsonyabb a súlypont de alapvetően egy Fiat Tipo futómű amitől nem kell csodát várni.
berobbantam2020-01-07 06:44:13 // 143470
Úgy látom celborzoltam a kedélyeket😊Az 56-al 110k km-t mentem eddig.Elektromos hibák.Egyszer dobott hibaüzit a lefalazott egr-re.Kiirva nem volt így kiírattam.Kiégett égők amiket bárhol kicserélek.Ha kell az út szélén is.És egyszer rendbe kelett szedni a kábelezést a csomagtér átvezetôben.Kétszer cseréltem felső lengőkart.A sokat szidott starline-al elmentem több mint 60 ezret,és elég lett volna megszilentezni.Az alsókat most cseréltem de még a régivel ment át műszakin.Egy bravábol ültem át az 56-ba.És nem szivesen ülnék vissza.De nem vitázni akarok.Csak be kéne tökélni,hogy mindennek ára van.A 46 és 56 nem egy kategória.Egy bonyolultabb szerkezetbe mindíg több a hibaforrás de ez egy kis odafigyeléssel orvosolható.Nekem egy autó alapvetően funkcionális eszköz.Nem baj ha szép nem baj ha kényelmes de alapvetően azt várom el tölle,hogy vigyen el oda ahova kell és hozzon is haza.Ha minusz huszba kiballagok és elfordítom a kulcsot akkor induljon.Akkor is ha egy hete áll ott.Nagyon meglepődnék ha ez egyszer nem így történne.Elhiszem,hogy a 46 egyszerűbb.De ettöl nem feltétlen jobb vagy roszabb.
Kazes☻2020-01-06 20:42:59 // 143469
Még az is lehet... jópézééé...! :D
Kau2020-01-06 20:40:43 // 143468
Anyám is azt hiszi tehertaxi! Szinte minden befér, ha ledöntöm az üléseket! :)
Kau2020-01-06 20:37:13 // 143467
Hát, ja! :))
A többit meg a szervizelés után megbeszéljük :)))
Kazes☻2020-01-06 20:33:14 // 143466
Hajjjajjjjjjjjjjjjjj... bizony, nekem most egy nagyobb fa is befért... de volt már benne tűzifa is úgy 1 köbméter körül, tv, mosógép, akármi-bármi! :D
Kazes☻2020-01-06 20:31:29 // 143465
Senki nem mondta, hogy nem lehet, vagy rossz lenne vele közlekedni... viszont az alatt is ugyanaz a futómű van, mint a '47/'56... ha majd használni is fogod, sokat, akkor majd megtudod! :D
Laciferi2020-01-06 20:24:32 // 143464
Hali :) Én a Gt-ről annyit tudok nyilatkozni, hogy eszméletlen jól lehet vele közlekedni, baromi kényelmes, a futóműve sok kisebb hibát elnyel aminél a 46 már pattogott, más kávéház, nyilván itt már kényelmes vezetés volt a szempont, a 45/46 meg dodzsem szerűen egyszerű, kapaszkodni is kell a kanyarokba ha tolod neki az íven, én azt például imádtam a Ti-ben, üvöltött mint a sakál, húzott, mint állat és közben csak jöttek - mentek a kanyarok :) Imádnivaló autók ezek. Ettől függetlenül a Gt-t sem bántam meg, ezzel az autóval inkább megjelenni kell, vonulni, parádézni :) A 45/46-ban pedig a nyers erőre koncentrálva kell együtt lenni az úttal :) Nem tudom jobban megfogalmazni.
Kau2020-01-06 20:14:20 // 143463
Múltkor vittem a 147-est felső lengőkar cserére Dunakeszire. Kérdeztem Német Misiéket, hogy mennyire sűrűn cserélik. Azt mondja nagyon sűrűn kell! 1-2 év. Mifinél is voltam, beszéltünk erről. Azt mondta kb 3x kell cserélni felsőt míg 1x alsót. Elbontott már jó párat, tudja miről van szó. Megegyeztünk, hogy a 146 jobb :))
Anno DCS is szidta, hogy ezek a futóművek milyen hurkák.
Amúgy a 156-ban nem fér el a 2 méteres fenyőfa és a 80x120-as szekrény :))))
Kivéve a kombit :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-06 20:07:27 // 143462
A futóműves részre koncentrálj :-) A 146 futóműve egyszerű, tartós, ugyanakkor a kanyarsebessége is jó. A zöld gyári lengőkarokon megy 23 évesen, és nem kopog, nem zörög. A kábelezése is hibátlan, miközben a 159-et elég rendszeresen kellett már forrasztanom 8 évesen. Az üveg lámpabúrák nem mattulnak és úgy általában tartós autó. Nyilván az egyszerűsége is hozzájárul ehhez.
Kau2020-01-06 20:01:19 // 143461
Lehúzom? Nem! Összehasonlítottam! Az nem ugyanaz!
Válaszoltam egy hozzászólásra, hogy mennyivel túlbonyolítottak bizonyos dolgokat a 147-esen!
Most írjam, hogy a 156 futóműve is elbújhat a 145/146-étól? De kérdezz meg pár szerelőt, hányszor kell ezeket cserélni. Nekünk 1 lengőkar van, nem kettő. A felső sűrűn cserés. A lámpa egy dolog. Persze, hogy nem kell mindig égőt se cserélni. De én ki tudom cserélni az út mellett is...
Az elektronikát meg ne is mondjam! Rengeteg légzsák kontakthiba. Milyenek az ablakemelők? Lötyögnek! Jó része hibás is!
A váltók zöme akad 3-asban. Pont olyan típushiba, mint anno a 33-asnál a 2-es. Soroljam még?
Van egy 147-esünk is, tudom miről beszélek. Vásárláskor megnéztem vagy 10-12-t. 90%-ban ezekkel a hibákkal találkoztam.
Kazes☻2020-01-06 19:46:45 // 143460
Hasonlókat mondtam én is Csongi komámnak... de az összetört 156-ja után újra olyat vett! És már kopog az eleje... pedig pöpec volt! :D
berobbantam2020-01-06 19:44:17 // 143459
Bocs de most tényleg egy lámpacsere miatt lehúzunk egy aut{t?Biztos velem van a baj de én nem cserélgetem naponta.Ez szerintem ne legyen már szempont😊
Kau2020-01-06 18:38:38 // 143458
Ahogy mondod! A 147 a 146 nyomába se léphet. Egy izzó csere is sokkal nehezebb. A lámpa cseréjéről már ne is beszéljünk. Le kell hozzá venni a lökhárítót is, amit fog vagy 16 csavar, eldugva a legbuzibb helyekre is.
A futóműve kritikán aluli. Szinte 1-2 évente cserélni kell a felső lengőkarokat. (A 146-ban 1x volt cserélve a 20 év alatt). A sok elektronika meg csak több hiba forrása.
Dempsey and Makepeace2020-01-06 17:29:18 // 143457
Sziasztok! Erről valaki tud valamit esetleg?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/145/alfa_romeo_145_1_9_jtd_szep_es_jo_allapotban-15272504
127_sud2020-01-06 16:58:11 // 143456
Igen valóban többször előfordult már a történelem során, hogy a meg nem tisztított hengerfej csavar furat miatt nem lehetett meghúzni normálisan. Illetve több esetet hallottam/láttam amikor megrepedt e miatt a blokk. Volt olyan barátom is akinek sehogyan se akart jó lenni az autója hiába húzta meg a megadott sorrendben és nyomatékkal a hengerfej csavarokat aztán végül csak kiderült a hiba. Nem volt jó a nyomatékkulcs! Kölcsönadtam a sajátomat és ugyanolyan értékre állítva közel kétszer olyan erővel kellett meghúzni! Ezek is állíthatóak pontosabban kalibrálhatóak és elég komoly különbségek vannak köztük. Főleg az olcsón beszerezhetők esetében.
Gergely2020-01-06 16:32:04 // 143455
Majd legközelebb, már elment...
de gyakran látom itt
Kazes☻2020-01-06 16:24:46 // 143454
Lőjél róla egy képet... menj le, akár... :D
Gergely2020-01-06 16:22:46 // 143453
Pedig egy gyönyörű szép 146 viseli ezt a rendszámot. Innen a 3-adikról legalábbis elég pengének látszik :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-06 16:09:24 // 143452
Csak érdekességképpen, azóta is megy az autó folyamatosan. Rátettem egy preparált kiegyenlítő kupakot (félbevágott rugó van benne), így nem tudja felfújni magát, egyből kijön aminek ki kell. Így városi használatban most épp nem fogy a vize, és nem is nedves a kupak körül. A hengerfej csavarok utánhúzása óta nem bírok elszakadni attól a benyomástól, hogy simább a motor hangja. Ahányszor megyek vele, megállapítom magamban, csak hát nehéz ezt objektíven megítélni. :-)

Az, hogy egyszerű és tartós az már bebizonyosodott, de semmi sem örök. :-) Kicsit sok volt most a műszaki körüli mizéria és rá pár hétre ez a mostani probléma. Minden megjavítható, nyilván még mindig sokkal gazdaságosabb ezt megjavítani, mint lecserélni, csak egy napi autónál nem szabad hogy eljöjjön az a pont, amikor már én vagyok az autóért, nem ő értem. Egy hengerfej le-fel még épp belefér, de ha szétszedéskor kell még ez, kell még az, mégsem lesz jó, vagy épp rosszabb lesz, kell egy felújított hengerfej, az már nekem per pillanat sok.
Kazes☻2020-01-06 15:13:19 // 143451
Rendszámkereső nem találja...
Gergely2020-01-06 14:26:42 // 143450
MGF-862 köztünk vagy? :D
Kazes☻2020-01-06 12:47:01 // 143449
Hogy mik vannak... ilyenekről még nem mis hallottam... pedig pár autót már én is bütyköltem! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-06 12:27:09 // 143448
Köszi a tapasztalatokat! Valahol egybecseng azzal amit a szerelőm mond. Most ott járunk, hogy leveszi a hengerfejet, viszek rendes tömítést, csavarokat, ő pedig letakarít mindent, megméri a furatokat, hogy nem feneklett e meg valamelyik csavar. Síkvonalzóval csekkoljuk a hengerfejet, ha lehet, a síkolást elhagyjuk most és visszatesszük.
marci912020-01-06 11:45:36 // 143447
BUÉK utólag is mindenkinek! :) Kissé lemaradtam az ünnepek alatt, de itt vagyok ;)
Gyuri, lehet buta felvetés lesz, de amikor a Barkas VW motorját raktuk össze, elkövettem azt a nagy hibát, hogy a hengerfej pakolást kis zsírral bekentem, mondván tapadjon és tömítsen jobban. Aztán amikor nekem is nyomta fel a vizet teljesen váratlanul, mikor milyen kedve volt, elmagyarázta egy régi szaki, hogy a zsíros felületen hamarabb átjuthat a víz/gáz, ha nyomás alatt van. Csakis tiszta felületre, szárazon szabad feltenni. A másik jellegzetes hiba még, ha a hengerfej csavarok furatakit nem pucolják ki, az alján kis víz marad és hiába húzzák meg a csavart megfelelő nyomatékkal, kitart.

Kár lenne, ha megválnál tőle ennyi munka után :/ Szabadidőmben ismerősöm 2009-es 147-esét szoktam karbantartani, de bevallom, fejfájásom van attól az autótól. Ami a 46-ban egyszerű és tartós megoldás, az a 47-ben nehezen hozzáférhető és bonyolult. Most javítottuk a hátsó rugótányér törését, aminél megfejtettük, hogy a tányér vízkivezető furatát az ellentétes oldalra fúrták gyárilag, ezért áll meg benne a víz, nevetséges... Az pedig csak mellékes, hogy az enyémben a hátsó lengéscsillapító még olasz volt, ebben viszont már taiwan-i.
Kazes☻2020-01-05 19:32:30 // 143446
Igen, de a rinyavas is odafogja két csavarral... tehát arra is vigyázz. :)
Shadin2020-01-05 19:24:18 // 143445
Oksa köszi! Az ajtó felől nem próbáltam még, a szélvédőnél, napellenzőnél képtelen voltam megbontani, így hagytam is a fenébe az egészet. Jobb hátul gond, még jó, hogy hosszú az ajtaja :-)
Kazes☻2020-01-05 19:18:26 // 143444
Nem szőnyegpadló... :D ...valami merev cucc. Ha huppog, akkor a közepén lévő ragasztó engedhet el. Nekem a felújítás után visszatéve is szépen visszaragadt. Próbáld meg az egyik ajtónak a gumitömítését felülről lehámozni (nem nehéz) és ott óvatosan benyúlva valamilyen ragasztót bejuttatni... ott már nincs más egyébként, csak a lemez és alulról a merev kárpit. A FL előttieknél ez a merev anyag van külön egy szivacsos kárpitanyaggal bevonva, aminél a szivacsos réteg megy tönkre/porlik el és a kárpitanyag lóg az ember fejére.
Shadin2020-01-05 16:21:54 // 143443
Ez a kárpit nem egy kvázi szőnyegpadló? Nekem az a majom csak vele, hogy elengedte a ragacs és "pattogó" hangot ad menet közben. Felnyomkodom akkor jó egy darabig, majd megint kezdi. Az is elég lehetne, ha valami fecskendő tűvel mögé nyomnék ragacsot? Nem tom :-(
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-05 15:18:17 // 143442
A 146 és a három gyerkőc megférnek, városban beférünk, el tudunk hozni-vinni bármit, funkcionális szempontból tökéletes.
A Giulia viszont sajnos nem az. Hátul középen lényegében nincs ülés, az egy négy személyes autó. Nálunk a lábtér még mindegy, szóval egy Giulia sajnos használhatatlanabb számunkra mint a 159.
Sokáig azt a verziót erőltettem, hogy a bonyolultabb autót frissítsük.De nincs mire. Vagyis nincs Alfa amire lehetne. A Stelvio van, de sehogy nem barátkozok vele. Nekem sajnos nagyon nem tetszik. Értem az előnyeit, de akkor sem. :-) Szóval a 159 csere patt helyzet lett.
A 146 helyett egy Giuletta lenne az egyetlen Alfa amivel javítani tudnánk a flottánkon értelmesen, nem vagyonokat beleölve, és hosszú távon. Egy Tipo még jobb lenne, de egyikőnk sem hajlandó egyelőre elengedni az Alfázást.
Kau2020-01-05 13:54:35 // 143441
Már sokan ahhoz az időhöz értünk, hogy kéne másik kocsi.
De!
A 145/146 olyan olcsón megy, hogy ennyit nekünk is megér! :)
Arról nem beszélve, hogy a szervizelése még így is mennyivel olcsóbb. Az új autóknál dobálóznak a több százezres javítási és alkatrész árakkal. Nekünk annyiból kijön egy másik autó.
Nekem pl. megvan 17 éve. Adjam el 200 ezerért? Több mint 2 milláért vettem és ráköltöttem még egy tízest. Több közös élményem van már vele, mintsem 200-ért odaadjam valakinek.
Gondolkoztam Giuliettán, de eddig sikerült lebeszélnem magam. A 170 lovast néztem először, de egyre többször hallom, hogy a Multiair rész még gyerekcipőben jár és könnyen bele lehet szaladni 2-300 ezres tételbe. A 120 ló nekem már kevés. A 235 meg 3 millától indul. És ugye már azok is 9-10 évesek.
Így autózgatok a 146-al, amíg megy. Aztán, ha elgurul a gyógyszer, jöhet a Giulietta. Ha a sors is úgy akarja... :)
Kazes☻2020-01-05 13:03:45 // 143440
Én is átestem már rajta, nem olyan nagyon gáz... csak a régit levakarni a hordozófelületről... de én sajna kicsit megszívtam, mert nem valami jó ragasztót kaptam és helyenként már visszaengedte az elmúlt pár év alatt.
gradvolttomi2020-01-05 12:34:28 // 143439
Sziasztok,

Követem itt a 3 gyerkőc, 146 eladós történetet, most már hozzá is szólok, mivel valamennyire hasonló cipőben járok, jártam.

166 nem pótolható, max Giulia. Majd...
145 amennyiért elvinnék, annyiért nem adom, annál sokkal jobban megszerettük, szintén nem pótolható.
Úgyhogy vettünk egy Multiplát, "ennyinkvanrá" alapon.

Gyuri, családi kedvezményes izében nem gondolkodtatok? Nálunk alapban kizárt hogy valami 'új dácsiába'.....
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-05 11:39:52 // 143438
Persze, ez ezen múlik. Az ilyen textillel vacakolós dolgokat én nem szeretem csinálni, valószínűleg ennek megfelelő lett volna az eredmény is. :-)
127_sud2020-01-05 11:31:33 // 143437
Ebben is lehet valami de én szívesen foglalkozom ilyennel. És nekem nagyobb macera elvinni az autót vagy csak a kárpitot mint itthon megoldani. Két kárpitos által megcsináltat láttam ismerősöknél és azt kell mondjam az enyém se lett rosszabb. És nem azért mert olyan nagyon ügyes vagyok. Persze ha nincs helye az embernek meg kedve akkor vigye el szakemberhez. Amúgy a régi szivacs leszedéshez is megvan a megfelelő technológia. Nekem 4 éve van fenn és tök jó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-05 11:17:54 // 143436
Én kárpitossal megcsináltattam, ez pont az a meló amit lehet érdemesebb szakira bízni. Bár azt sem mondom, hogy 100%-os lett, de kárpittal pepecselni, szép legyen, ne gyűrődjön, ne koszolódjon munka közben, aztán ne váljon le újra.. Te tudod XD
127_sud2020-01-05 10:57:08 // 143435
A Dodi Kft-nél vettem a Népszínház utcában, van többféle színű tetőkárpit anyag a rendes szivacsos hordozóval. Ott vettem a ragasztó sparyt is, ajánlom őket mindenkinek. Főleg sötét autóknál a nyári kánikula miatt a "normál" ragasztó elengedhet (pl. Motip).
127_sud2020-01-05 10:53:16 // 143434
Én megcsináltam az enyémet házilag, elég jó lett. Meg kell venni a gyárival egyező anyagot méterben és a hozzá való jó ragasztót (magas főfokot is bírja).
Shadin2020-01-05 09:38:49 // 143433
Skacok! Tetőkárpitot ragasztott már (újra) vissza valaki?
Laciferi2020-01-05 08:14:37 // 143432
Akkor meg el is dőlt a kérdés magadban, csináltasd meg a 146-ot és tartsd meg. Olyan árak vannak, hogy lehidalsz, végül az egyedi színű Ti-m is csupán 350-ért ment el, egyszerűen csak ha totál patika akkor lehet érte kérni tobbet. Te is ráköltöttél már vagy egy milliót a zöldre, szépen rendbe rakattad, óriási bukta lenne, ahogy nekem is az volt, meg a vétel ára sem jött vissza nekem sem. Tied ráadásul dizel, ami manapság nem népszerű, plusz hengerfej probléma gyanús, ha így akarod eladni még 300-at se adnak érte sajnos, hiába makulátlan a kasztnid, sajnos ez ilyen, én már raforditanam azt a 100-150-et a helyedben és megmaradna a kis Tádé aki már amúgy is a szívedhez nőtt :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-04 15:10:25 // 143431
A csak nézegetni az évente 12-15e km. :-) Tudom nem sok. A másik meg megy évente 7-8e-t zömmel városban. Lehet luxusnak is nevezni, de egy autóval nagyon komplikált lenne megoldani a dolgainkat. Nem mondom, hogy lehetetlen, de nem éri meg. Én inkább termelő eszköznek nevezném az egyiket, még ha áll is sokat. Lehet válogatósságnak is nevezni, de azt igencsak megtapasztaltam, hogy nem mindegy, hogy milyen állapotban szállok ki az autómból több száz km után. Nem mindegy, hogy egy 20 órás átszállásos repülőút után még lazán hazamegyek vele a reptérről. Ezek nyilván nem közvetlen forintra váltható előnyök, de végeredményben minden amivel én kipihentebb, munkakészebb állapotban maradok, végül forintra váltódik. Ez ilyen. :-) Biztos elkényelmesedett egy alak vagyok, de egy Debrecen Pécs után nem fáradtan szállok ki, hanem ott pár óra gondolkodós munka után még haza is jövök. Itthon nem beájulok, hanem még este normális állapotban kerülök elő otthon.
Ezért is tartom az értelmes megoldásnak a 146 cseréjét egy benzines Giulietta-ra. Az lenne a "fő" autó, ami megy minden nap, nem sok baj van vele, mégis Alfa. Nem beszélve a biztonságról, valahol ez is szempont, nem hátrány, ha a családom egy biztonságosabb fémdobozban mozog városban/városon kívül.
Szóval kezd körvonalazódni.
A 146-ot elviszem, megnézzük azt a tömítést, de nagyon arra az elhatározásra jutottam, hogy a napi rutinból kivonjuk, kell egy modernebb utód, ami használati tárgyként funkcionálisabb. A többit meglátom. Tárolgatni autót nem szeretek, nincs is hol, de persze hiányozni hiányozna a 146.
Kazes☻2020-01-04 13:03:02 // 143430
Meg a Stelvio! :D
Kazes☻2020-01-04 13:00:52 // 143429
Jajjj... hát így csúnyább, az biztos...! : /
Laciferi2020-01-04 12:40:09 // 143428
Ejj de válogatós vagy, luxusban egy 159 csak nézegetni az igen :p :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-04 11:35:35 // 143427
Hát... soroljam? 159 Tbi-be teljesen értelmetlen átülni. Van egy 159-cem, amiről biztosan tudom a km-ét, tudom, hogy újszerű, és nincsenek rejtett bajai. Beülök, megyek vele. Városban meg max a dpf hiányától jobb, attól még ugyanakkora, hosszú orrú tank, ugynúgy bevágja a 12l-t, sokkal előréb bnem vagyok, de legalább autópályán is zabálna :-) Nem látom értelmét, ennél jobb a két autós modell :-)
Giulietta? Tökéletes. Csak nem a 159 helyett. Hanem a 146 helyett. Ez egy lehetséges tervem. A 159 megmarad továbbra is arra amire való, autópályán pihentető gyors utakra, családdal beférünk, nagyot meg már nem bukok rajta ha bármi lesz is vele. Látva az árakat nem nagyon fizetné meg senki az állapotát, használati értékét, egy kalapba menne a kintről hurcolt lomokkal. Max hengerfejes lesz. Két hosszú út között felőlem... a napi autó, az ne legyen hengerfejes. :-)
Giulia? A másik terv, de valahogy nem akar passzolni az az autó. Előrébb azzal sem vagyok, mint a 159-cel, csak legalább 9-10 millát még rálapátolok. És akkor bebetonoztam a helyzetet, mert nyilván nem fogom cserélgetni semmire, miután milliókat értékvesztek rajta, onnantól azt kell használni és kész. Hátul nem tud beülni a három gyerek, szóval értelmetlen 10 milla lenne. Második autó meg kell a logisztikához. Megtartanám mellé a 146-ot, megjavítva.. és pontosan az történne mint most. A 146 menne minden nap, és lenne egy szép 13 millás kerti díszem, ami pár hetente megy 500km-t.
Gt? Ajtaja sincs elég és 156 platform, azt én kerülöm :-)
Szóval a Ződnek lassan ideje menni. Vagy nyugdíjba egy garázsba, vagy a háztól másik gazdihoz. Mivel ragaszkodunk a két Alfához, az egyetlen értelmes változat a 146-ot lecserélni egy 1.4-es Giulietta-ra. Vagy még tényleg pár évet adni a 146-nak. C terv nincs már.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak