dfg (Tanárúr)2010-12-14 12:05:14 // 115316
Pontosan az ilyen válaszokból, valamint a kioktató hangnemű hszaidból indultak a viták. én is csak kérni tudlak, hogy ha nem építő jellegű a hozzászólásod, akkor ne írd be.
mreni2010-12-14 11:57:39 // 115315
Naptár projektel mi a helyzet srácok?:)
pb_2010-12-14 00:40:42 // 115314
Nem vagyok pedagógus alkat.) Mint írtam, nem feltétlenül kell mindenkinek ugyanazt gondolnia, mint nekem. Nem szoktam ráRőltetni senkire sem a véleményemet, ha valaki +hallgatja, Lfogadja, akkor Lfogadja, ha nem, nem, nem Rőszak a disznótor, ebből soha nem csináltam kardinális problémát.
Újra csak ismételni tudom önmagam, 1 probléma +oldásához nagy valószínűséggel + kérdéseket kell feltenni, és csodálkozom, hogy ezt pont neked kell újra leírnom.Ne vedd 100%ra, hogy itt gyors és pontos választ kapsz, ill, hogy majd jön valaki és +válaszolja a kérdéseket. Ezenkívül a neten számos informácó +talál6ó az ARról, és a különböző AR típusokról. Ne viccelj már!) Még 1 percbe sem telik manualt találni, netes fordító is létezik. Nézd, ha úgy látod jónak, hogy manual részleteket küldesz L valakinek, ezzel semmi baj sincs, nyugodtan töltsön L jó érzéssel. Én is +tettem már sokx. Bár volt olyan is, hogy nyiltan visszakaptam töröljem ki vele a seggem.)
Majd +látjuk mit hoz a jövő. Nem ezekből a válaszokből indultak ki a viták, ha figyelmesen olvastad a topikot, akkor tud6od, hogy mikből. Ha számodra zavaróak/unalmasak/bosszantóak az írásaim, akkor azt tudom mondani, hogy ne olvasd L, lépj túl rajta.
Újra csak ismételni tudom önmagam, 1 probléma +oldásához nagy valószínűséggel + kérdéseket kell feltenni, és csodálkozom, hogy ezt pont neked kell újra leírnom.Ne vedd 100%ra, hogy itt gyors és pontos választ kapsz, ill, hogy majd jön valaki és +válaszolja a kérdéseket. Ezenkívül a neten számos informácó +talál6ó az ARról, és a különböző AR típusokról. Ne viccelj már!) Még 1 percbe sem telik manualt találni, netes fordító is létezik. Nézd, ha úgy látod jónak, hogy manual részleteket küldesz L valakinek, ezzel semmi baj sincs, nyugodtan töltsön L jó érzéssel. Én is +tettem már sokx. Bár volt olyan is, hogy nyiltan visszakaptam töröljem ki vele a seggem.)
Majd +látjuk mit hoz a jövő. Nem ezekből a válaszokből indultak ki a viták, ha figyelmesen olvastad a topikot, akkor tud6od, hogy mikből. Ha számodra zavaróak/unalmasak/bosszantóak az írásaim, akkor azt tudom mondani, hogy ne olvasd L, lépj túl rajta.
G-Burt2010-12-13 23:22:23 // 115313
Ferko2010-12-13 22:56:00 // 115312
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-13 22:54:10 // 115311
Nézd, azt hiszem nem vagyok egyedül az észrevételemmel...
Lehet, hogy te pedagógus alkat vagy és így érzed helyesnek, de a többség nem így gondolja. Ha valaki segítséget kér, válaszokat vár, nem kérdéseket. Véleményed lehet természetesen, de ezt ne erőltesd rá senkire.
Egy ilyen fórum pontosan arra (is) való, hogy az ember válaszokat kapjon. Megkérdezi, és hozzáértők válaszolnak. Ez az utánnanézés leglogikusabb módja. Perzse ott a gugli meg hasonlók. Nekem meg az a véleményem, hogy ezen a fórumon gyorsabb és pontosabb választ kapok az autómmal kapcsolatos műszaki kérdésekre mint bárhol. Igen, ott a manual is. Eszedbe jutott az, hogy nem mindenki tud esetleg angolul? Vagy megnézi de maradnak kérdései ezért itt megkérdezi? Vagy meg sincs neki?
Ha valaki olyat kérdeez, ami szerinted a manuálban van legjobban megválaszolva miért nem küldöd át az illetőnek a vonatkozó fejezetet? Én megtettem (már helyetted is), és nem azt a választ kaptam, hogy de szemét vagyok hogy szpemmelem az ímélfiókot..:-)
Hidd el, a sokszor sejtelmesnek szánt válaszaid nem viszik előre sem a kérdezőt, sem e topic többi látogatóját. Én csak annyit kérek, ezeket mellőzd, mert konkrétan ezzel és az ezekből kiinduló vitákkal van tele a topic. Lehet te élvezed hogy ilyen módon foglalkoznak veled, de sokunk számára ez borzasztóan unalmas.
MÉg egyszer kérem tőled, ha valamire tudod a választ, tedd meg, hogy megosztod azt. A "nem véletlenül" feltett kérdésekkel csak az ellened irányuló indulatokat szítod, és semmi hasznosat nem érsz el velük. Én ezzel le is zártam a dolgot, azthiszem leírtam a véleményemet minden indulat és harag nélkül, szerintem fontold meg.
Lehet, hogy te pedagógus alkat vagy és így érzed helyesnek, de a többség nem így gondolja. Ha valaki segítséget kér, válaszokat vár, nem kérdéseket. Véleményed lehet természetesen, de ezt ne erőltesd rá senkire.
Egy ilyen fórum pontosan arra (is) való, hogy az ember válaszokat kapjon. Megkérdezi, és hozzáértők válaszolnak. Ez az utánnanézés leglogikusabb módja. Perzse ott a gugli meg hasonlók. Nekem meg az a véleményem, hogy ezen a fórumon gyorsabb és pontosabb választ kapok az autómmal kapcsolatos műszaki kérdésekre mint bárhol. Igen, ott a manual is. Eszedbe jutott az, hogy nem mindenki tud esetleg angolul? Vagy megnézi de maradnak kérdései ezért itt megkérdezi? Vagy meg sincs neki?
Ha valaki olyat kérdeez, ami szerinted a manuálban van legjobban megválaszolva miért nem küldöd át az illetőnek a vonatkozó fejezetet? Én megtettem (már helyetted is), és nem azt a választ kaptam, hogy de szemét vagyok hogy szpemmelem az ímélfiókot..:-)
Hidd el, a sokszor sejtelmesnek szánt válaszaid nem viszik előre sem a kérdezőt, sem e topic többi látogatóját. Én csak annyit kérek, ezeket mellőzd, mert konkrétan ezzel és az ezekből kiinduló vitákkal van tele a topic. Lehet te élvezed hogy ilyen módon foglalkoznak veled, de sokunk számára ez borzasztóan unalmas.
MÉg egyszer kérem tőled, ha valamire tudod a választ, tedd meg, hogy megosztod azt. A "nem véletlenül" feltett kérdésekkel csak az ellened irányuló indulatokat szítod, és semmi hasznosat nem érsz el velük. Én ezzel le is zártam a dolgot, azthiszem leírtam a véleményemet minden indulat és harag nélkül, szerintem fontold meg.
pb_2010-12-13 22:09:31 // 115310
Ha annak érzed magad, akkor +hagyunkk abban a hitben.) Voltak érvek, csak ugye L kellene olvasni őket.)
Csak minimális fáradtságot kéne venni, hogy a tudás birtokába kerülj, dehát...
Miért is kéne a gondolataimban olvasni?) Bizonyos népcsoportok pedig mindig az észt osztják.)
Amit leírtam, az + az én véleményem.))
Csak minimális fáradtságot kéne venni, hogy a tudás birtokába kerülj, dehát...
Miért is kéne a gondolataimban olvasni?) Bizonyos népcsoportok pedig mindig az észt osztják.)
Amit leírtam, az + az én véleményem.))
pb_2010-12-13 22:02:04 // 115309
Má +tettem, nem is 1x. Kaptak, több Setben is. Bizonyos Setekben a keresztkérdéseket sem véletlenül teszi fel az Mber. Hidd Lőfordul már jópárx(természetesen érdekelt, mert én úgy vagyok vele, ha nekem címeznek 1 hszt, akkor azt Lolvasom az utolsó betűig, nem úgy mint néhány kolléga. Ha valami számomra nem szolgáltat új infot az nem = a nem érdekellel). Nem áll szándékomban nevelni senkit sem, csak leírom a véleményemet. A véleményem pedig az, mint már korábban is írtam, ha valakit érdekel 1 biznnyos téma, akkor vegye a fáradtságot és nézzen utána. Mivel nem vagyunk 1formák ezzel a véleménnyel lehet 1et, vagy 1et nem érteni. Ha pedig valaki nem ért vele 1et, az szíve joga, ezért nem fogok +haragudni senkire sem.)
pb_2010-12-13 21:47:04 // 115308
Van, nem is 1.
kando.2010-12-13 21:39:20 // 115307
Mesélhetnél majd a te töltődről :D Egész komoly geréte :)
GTPeti2010-12-13 21:35:34 // 115306
Szenteste. Mikor máskor? :)
kando.2010-12-13 21:35:05 // 115305
Otthon van kettő, itt Pesten meg egy :)
Mikor jössz ismét Ungarn ? :D
Mikor jössz ismét Ungarn ? :D
GTPeti2010-12-13 21:33:38 // 115304
Az szép vas. :)
Csak emelgetni ne kelljen. :)
Csak emelgetni ne kelljen. :)
kando.2010-12-13 21:30:54 // 115303
Én most mondjuk a Híradásipari Kutató Intézet TR9120 típusú max. 30V/10A tápegységével öltöm az akksimat, beállítva a feszültséget és a töltőáramot, úgy, hogy induláskor áramgenerátorosan töltsön a műszer.
GTPeti2010-12-13 21:27:49 // 115302
Hááát... az lehet, hogy nem oxidálódnak, de SZVSZ jót nem tesz egy ott kenőanyag. Persze lehet, hogy tévedek.
Ferko2010-12-13 21:22:57 // 115301
Szasztok!
A szombati berényi buliról a képek az FTP-n vannak.:-)))
A szombati berényi buliról a képek az FTP-n vannak.:-)))
kando.2010-12-13 21:14:10 // 115300
Hát anno mi a gázmotoros erőműben valami kék színű zsírt kentünk rá, lehet az is tartalmaz rezet, vagy legalábbis kontaktuskenő hatású.
Persze itt nem úgy kell bezsírozni, mint egy fogaskereket, épp csak egy leheletnyi réteg kell.
A WD40 kúszóssága sem baj, már ha a saruról elmenő réz bekötőkábelekbe kúszik be ,legalább azok sem oxidálódnak :)
Persze itt nem úgy kell bezsírozni, mint egy fogaskereket, épp csak egy leheletnyi réteg kell.
A WD40 kúszóssága sem baj, már ha a saruról elmenő réz bekötőkábelekbe kúszik be ,legalább azok sem oxidálódnak :)
kando.2010-12-13 21:12:31 // 115299
Ezt a kis aranyosságot mennyiért lehet szerezni? :) :)
GTPeti2010-12-13 21:09:11 // 115298
Úgyérted rézzsírt, ugye? Az tényleg jó dolog.
(A WD40 a maga kúszóképességével, szerintem annyira nem nyerő.)
(A WD40 a maga kúszóképességével, szerintem annyira nem nyerő.)
kando.2010-12-13 21:06:27 // 115297
Amúgy sem jó, ha melegednének, az azt jelentené, hogy rossz a kontaktus a csipesz és a saruk között. Induláskor persze adhat szikrákat az induló töltőáram miatt, de mivel az ólom puha fém, a csipesz remélhetőeg kellő kontaktod ad/adott.
A töltés után, ha az akkusarukat visszakötöd, kis zsírt vagy wd40-et fújj/kenj rájuk, akkor nem fog oxidálódni.
A töltés után, ha az akkusarukat visszakötöd, kis zsírt vagy wd40-et fújj/kenj rájuk, akkor nem fog oxidálódni.
szasza(SW)2010-12-13 19:38:21 // 115296
Csak nem az lesz a gond:(
Driver2010-12-13 19:11:46 // 115294
az lmm csatiját is elég lehúzni
szasza(SW)2010-12-13 18:41:52 // 115293
Ha hosszú távon megtartod, akkor érdemes valami kiolvasóba befektetni,ha nincs a közelben aki kiolvasná.Nekem hál isten a szerelőm ingyen olvas és közel is van:)
AlfaBoy2010-12-13 18:36:48 // 115292
Persze, nincs is ezzel semmi gond... nem új autó... Csak jó lenne tudni, hogy mi a gond :-)
szasza(SW)2010-12-13 18:35:39 // 115291
Lassan át esel úgyis mindenen.Az enyém is 96-os volt,nekem cserélni kellett a jeladókat meg a benzinpumpát is meg még sorolhatnám:)))
AlfaBoy2010-12-13 18:27:43 // 115290
Ezt még ki kell próbálnom :-)
szasza(SW)2010-12-13 18:22:28 // 115289
Kinyomod a kuplungot akkor leáll?Ha jeladó, akkor ez szokott lenni.
AlfaBoy2010-12-13 18:19:31 // 115288
Menet közben azt csinálja, hogy megy szépen, semmi gond... aztán kigyullad az a szar, és lehörög az autó... nem áll le, csak lehörög... aztán megint gondol egyet, kialszik az ikon és megy tovább rendesen :-S
szasza(SW)2010-12-13 18:15:24 // 115287
Pörgetni tudod,vagy úgy is lehörög?Mert akkor benzin pumpa is lehet:)))
AlfaBoy2010-12-13 18:10:53 // 115286
Elindul rendesen, forog-forog, aztán gondol egyet, kigyullad az ikon, beköhög és leáll...
mreni2010-12-13 18:09:33 // 115285
Lmm-től nemigen fullad le,inkább valamelyik jeladó....
szasza(SW)2010-12-13 18:08:55 // 115284
A LMM-et ki tudod zárni,ha széthúzod a sarut.Menni se tudsz vele annyira leáll?
AlfaBoy2010-12-13 18:00:52 // 115283
Ja, hát most nem viszem sehova :-D
Driver2010-12-13 17:57:46 // 115282
hallottam már hogy mást is jelent, várj még egy kicsit hátha lesznek egyéb ötletek. de legelsőnek egy kiolvasást mindenképp megér
AlfaBoy2010-12-13 17:52:59 // 115281
Nah... egyre jobb :-S
szasza(SW)2010-12-13 17:51:37 // 115280
Valamelyik tengely jeladó hiba is lehet.Olvastasd ki az a biztos:)
AlfaBoy2010-12-13 17:35:23 // 115279
A rák egye meg...
Én is az LMM-re gondoltam amúgy :-S
Én is az LMM-re gondoltam amúgy :-S
Driver2010-12-13 17:31:41 // 115278
asszem az az injektor visszajelző, és pl lmm hibára is utalhat. sztem computerrel ki kéne olvasni
AlfaBoy2010-12-13 17:25:55 // 115277
Vikking 3112010-12-13 15:11:54 // 115276
Warbi, hagyd. A vége úgyis az, hogy hüjje mindenki... Érveket meg eddig is hiába mondtunk, vártunk...
Ilyen 1 bizonyos szövegek azok amik menők, hiszen elég ha valamit ő tud és ezt hangoztatja is. A gondolataiban kéne tudni olvasni szerinte, ettől jó beszélgetés valami.
Ezt meg mindenkitől nem tudom, hogy meri elvárni. 1 bizonyos népcsoport szokott úgy gondolkozni, hogy mindenki le van szarva, az ő boldogulásuk a lényeg.
Émmegaszondom, h le van szarva ez a fajta vélemény ill véleménnyilvánítás.
Punkt.
Ilyen 1 bizonyos szövegek azok amik menők, hiszen elég ha valamit ő tud és ezt hangoztatja is. A gondolataiban kéne tudni olvasni szerinte, ettől jó beszélgetés valami.
Ezt meg mindenkitől nem tudom, hogy meri elvárni. 1 bizonyos népcsoport szokott úgy gondolkozni, hogy mindenki le van szarva, az ő boldogulásuk a lényeg.
Émmegaszondom, h le van szarva ez a fajta vélemény ill véleménnyilvánítás.
Punkt.
Axl Trans2010-12-13 14:57:17 // 115275
Nekem pl állás kéne...
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-13 14:21:27 // 115274
"Akkor leírom +int, igen sok Mbernek segítettem már az AA történetében."
Nem vontam kétségbe, csak annyira kérlek, hogy ezt ebben a topicban is tedd meg. A segítséget kérők nem kapnak itt tőled érdemi választ, csupán keresztkérdéseket. Ha tudod a választ, oszd meg. Írd be inkább fölöslegesen a megoldást, mint ahogy ezekszerint én tettem a diagrammal (mert ezekszerint nem érdekelt, akkor bocs...).
Senkinek nics szüksége pb féle nevelésre. Ha úgy érzed, hogy valaki lustaságból kérdez csak? És ez bosszant? Ne válaszolj neki! Nem megoldás a másik orra alá dörgölni, hogy olvasd el a manuálban.
Ezt gondolom megérted, kérlek vedd emberszámba a topic látogatóit. Kösz.
Nem vontam kétségbe, csak annyira kérlek, hogy ezt ebben a topicban is tedd meg. A segítséget kérők nem kapnak itt tőled érdemi választ, csupán keresztkérdéseket. Ha tudod a választ, oszd meg. Írd be inkább fölöslegesen a megoldást, mint ahogy ezekszerint én tettem a diagrammal (mert ezekszerint nem érdekelt, akkor bocs...).
Senkinek nics szüksége pb féle nevelésre. Ha úgy érzed, hogy valaki lustaságból kérdez csak? És ez bosszant? Ne válaszolj neki! Nem megoldás a másik orra alá dörgölni, hogy olvasd el a manuálban.
Ezt gondolom megérted, kérlek vedd emberszámba a topic látogatóit. Kösz.
dfg (Tanárúr)2010-12-13 14:20:12 // 115273
ezzel nincs is baj, csak azt nem értem, hogy ha már sokaknak segítettél, akkor itt ebben a topicban miért nincs egy épkézláb segítő Hszod.
pb_2010-12-13 13:52:21 // 115272
Csak felvázoltam újra az alapkérdést, de ha igényled jobban is bele lehetne kötni.) Visszaolvasva a hszmet 1általán nem találok semmilyen arra utaló jelet, hogy szükségem lenne a témát illetően karakterisztikákra/diagrammokra. Annál is inkább nem értem ezen Szmefuttatásod, mert amint látom ugyanazon véleményen vagy, mint én.
Nem az információ átadással vannak problémák. Látom újra sláger a régi lemez.) Akkor leírom +int, igen sok Mbernek segítettem már az AA történetében.
Nem az információ átadással vannak problémák. Látom újra sláger a régi lemez.) Akkor leírom +int, igen sok Mbernek segítettem már az AA történetében.
pb_2010-12-13 13:35:14 // 115271
Ahogy gondolod, Ngem eddig sem zavart.)) + 1 bizonyos produkcióról is mondott véleményt.D
Driver2010-12-13 12:02:23 // 115270
na reggel újabb fejlemények voltak, rámértem az akksira és 12,6V egyenfeszt mutatott. gondolom ez kevés, nem? kocsiba nem tettem be, arra nem volt időm. lehet egy cella lehalt benne? délután még rámérek úgy hogy rajta van a töltő akkor meglesz-e 14-15V, mert lehet a töltő kuka.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-13 11:10:21 // 115269
Ecsém te baromi értetlen tusz lenni. De lehet érted te, csak direkt kötsz bele? Az emberek többsége ráakasztja a töltőt, elmegy aludni, reggel berakja az autóba az akksit, és sz.ik a töltőáramra. Mint pl én is :-) A töltőáramot az elején megnézem, hogy rendben van e az akksi, aztán csá. Te érdeklődtél, ott a karakterisztika, ha azt érted, akkor az 55AH-s töltését is érted, bár nem hinném hogy ezt valójában magyarázni kéne.
Az a baj, hogy ha neked akar valaki információt átadni az sem jó, mert nincs benne köszönet. Ha töled kérdeznek abban sem :-( Mi nem vitatkozni járunk ide, hanem beszélgetni, alkalom adtán segíteni egymásnak. Ha tudom hogy valamit hogy kell megjavítani, akkor leírom annak aki kérdi, nem találóskérdést teszek fel. Az emberek ha kérdeznek, nem véletlenül teszik, számítanak a segítségre.
Nem akarlak ezzel megbántani, de régóta megy itt a parádé. A szerelőműhelyben tudsz segítőkész válaszokat adni, itt pedig megy a keresztrejtvény. Ne vedd ellenségeskedésnek, nem annak szánom, csak plz próbálj együttműködni a csapattal.
Az a baj, hogy ha neked akar valaki információt átadni az sem jó, mert nincs benne köszönet. Ha töled kérdeznek abban sem :-( Mi nem vitatkozni járunk ide, hanem beszélgetni, alkalom adtán segíteni egymásnak. Ha tudom hogy valamit hogy kell megjavítani, akkor leírom annak aki kérdi, nem találóskérdést teszek fel. Az emberek ha kérdeznek, nem véletlenül teszik, számítanak a segítségre.
Nem akarlak ezzel megbántani, de régóta megy itt a parádé. A szerelőműhelyben tudsz segítőkész válaszokat adni, itt pedig megy a keresztrejtvény. Ne vedd ellenségeskedésnek, nem annak szánom, csak plz próbálj együttműködni a csapattal.
Trombi2010-12-13 10:26:15 // 115268
Közérdekű :)
Most kaptam egy barátomtól:(lehet, hogy már tudtok rólla akkor elnézést)
Kerékbilincs? Tilosban parkolás? Megúszhatod!
Lényeg!
- leadod a mobilod számát egyszer az életben az okmányirodában, majd ettől kezdve, ha a neveden van autó és tilosban parkol, kötelesek értesíteni és ha 15 percen belül ott vagy, nem kell fizetni/nem viszik el!
Zseniális és csak egyszeri 2300 Ft-ba kerül. Átiratáskor ingyenes.
Mit szólsz? Áll az alku? Tovább adhatod barátaidnak, de a “frenchise” jogaim miatt a pálinkát akkor is én kapom!
Törvény alább:
Tájékoztatás a 2010. január 1-jétől hatályos változásokról
________________________________________
Rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőség, telefonszám vagy elektronikus levélcím járműnyilvántartásba történő bejegyzése
A közbiztonság és a közrend védelmében, illetve fenntartásában közreműködő szervezetekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 2009. évi LXXXIV. törvénnyel módosításra került a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvényt ( a továbbiakban: Kknyt.). A módosítás eredményeként 2010. január 1-jét követően, a járműtulajdonos (üzemben tartó) kérésére a járműnyilvántartásba bejegyzésre kerül a járműtulajdonos (üzemben tartó) rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetősége, telefonszáma vagy elektronikus levélcíme.
A rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőség, telefonszám vagy elektronikus levélcím járműnyilvántartásba történő bejegyzésére a tulajdonos (üzembentartó) kérelme alapján indult eljárásban kerül sor az alábbiak szerint:
ha a járműnyilvántartásba már bejegyzett tulajdonos, illetve az üzembentartó csak az elérhetőségeinek bejegyzésére irányuló kérelmet terjeszt elő, azt a közlekedési igazgatási hatóság 2300.- forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetését követően,
ha az elérhetőségek közlésére egyéb adatváltozás (például: tulajdonos, üzembentartó változás) bejegyzésére irányuló eljárás keretében kerül sor, azt a közlekedési igazgatási hatóság az adott eljárásra mérvadó díjak, illetékek megfizetését követően az egyéb adatváltozás bejegyzésével egyidejűleg
jegyzi be a járműnyilvántartásba.
A járműnyilvántartás új adattartamának jelentősége
A Kknyt. módosításának célja, hogy a járműtulajdonos (üzemben tartó) kérésére a járműnyilvántartás tartalmazza a járműtulajdonos (üzemben tartó) mobil rádiótelefon számát, továbbá elektronikus elérhetőségét. A járműnyilvántartás adattartamának bővítésével és az új adatokból történő adatszolgáltatás jogalapjának megteremtésével válik biztosítottá, hogy a közterületen szabálytalanul elhelyezett gépjármű közterületről történő elszállítása esetén a járműtulajdonos (üzemben tartó) rövid úton értesíthető legyen. Ha a járműnyilvántartás tartalmazza az üzemben tartó rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőségét és/vagy telefonszámát, akkor az intézkedést foganatosító közterület-felügyelőnek a felügyeleten keresztül egy alkalommal meg kell kísérelni az üzemben tartó értesítését az intézkedés megkezdéséről. Ha az üzemben tartó az értesítésre adott válaszában jelzi, hogy 15 percen belül a helyszínre érkezik, és a járművet eltávolítja, akkor az intézkedést fel kell függeszteni. Ha a jármű használója 15 percen belül a helyszínre érkezik, akkor a csökkentett költséget sem kell megfizetnie. Ha a jármű használója 15 percen túl érkezik a helyszínre, az eljárás során csökkentett költség abban az esetben számítható fel, ha a közterület-felügyelő rendelkezésére a jármű rögzítését vagy elszállítását végző személy a helyszínre érkezett, és a jármű rögzítésének vagy elszállításának előkészületét megkezdte.ú
Mi bementünk az okmányirodába, mikor a Corollát vettük, el akartak hajtani, de Ági elővette a kinyomtatott törvényt, elolvasták és simán ment minden, ingyen!
Add tovább, legyen másnak is hasznos, csak egyet kérek, küldj egy emailt, ha segítettem!
Most kaptam egy barátomtól:(lehet, hogy már tudtok rólla akkor elnézést)
Kerékbilincs? Tilosban parkolás? Megúszhatod!
Lényeg!
- leadod a mobilod számát egyszer az életben az okmányirodában, majd ettől kezdve, ha a neveden van autó és tilosban parkol, kötelesek értesíteni és ha 15 percen belül ott vagy, nem kell fizetni/nem viszik el!
Zseniális és csak egyszeri 2300 Ft-ba kerül. Átiratáskor ingyenes.
Mit szólsz? Áll az alku? Tovább adhatod barátaidnak, de a “frenchise” jogaim miatt a pálinkát akkor is én kapom!
Törvény alább:
Tájékoztatás a 2010. január 1-jétől hatályos változásokról
________________________________________
Rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőség, telefonszám vagy elektronikus levélcím járműnyilvántartásba történő bejegyzése
A közbiztonság és a közrend védelmében, illetve fenntartásában közreműködő szervezetekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 2009. évi LXXXIV. törvénnyel módosításra került a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvényt ( a továbbiakban: Kknyt.). A módosítás eredményeként 2010. január 1-jét követően, a járműtulajdonos (üzemben tartó) kérésére a járműnyilvántartásba bejegyzésre kerül a járműtulajdonos (üzemben tartó) rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetősége, telefonszáma vagy elektronikus levélcíme.
A rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőség, telefonszám vagy elektronikus levélcím járműnyilvántartásba történő bejegyzésére a tulajdonos (üzembentartó) kérelme alapján indult eljárásban kerül sor az alábbiak szerint:
ha a járműnyilvántartásba már bejegyzett tulajdonos, illetve az üzembentartó csak az elérhetőségeinek bejegyzésére irányuló kérelmet terjeszt elő, azt a közlekedési igazgatási hatóság 2300.- forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetését követően,
ha az elérhetőségek közlésére egyéb adatváltozás (például: tulajdonos, üzembentartó változás) bejegyzésére irányuló eljárás keretében kerül sor, azt a közlekedési igazgatási hatóság az adott eljárásra mérvadó díjak, illetékek megfizetését követően az egyéb adatváltozás bejegyzésével egyidejűleg
jegyzi be a járműnyilvántartásba.
A járműnyilvántartás új adattartamának jelentősége
A Kknyt. módosításának célja, hogy a járműtulajdonos (üzemben tartó) kérésére a járműnyilvántartás tartalmazza a járműtulajdonos (üzemben tartó) mobil rádiótelefon számát, továbbá elektronikus elérhetőségét. A járműnyilvántartás adattartamának bővítésével és az új adatokból történő adatszolgáltatás jogalapjának megteremtésével válik biztosítottá, hogy a közterületen szabálytalanul elhelyezett gépjármű közterületről történő elszállítása esetén a járműtulajdonos (üzemben tartó) rövid úton értesíthető legyen. Ha a járműnyilvántartás tartalmazza az üzemben tartó rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőségét és/vagy telefonszámát, akkor az intézkedést foganatosító közterület-felügyelőnek a felügyeleten keresztül egy alkalommal meg kell kísérelni az üzemben tartó értesítését az intézkedés megkezdéséről. Ha az üzemben tartó az értesítésre adott válaszában jelzi, hogy 15 percen belül a helyszínre érkezik, és a járművet eltávolítja, akkor az intézkedést fel kell függeszteni. Ha a jármű használója 15 percen belül a helyszínre érkezik, akkor a csökkentett költséget sem kell megfizetnie. Ha a jármű használója 15 percen túl érkezik a helyszínre, az eljárás során csökkentett költség abban az esetben számítható fel, ha a közterület-felügyelő rendelkezésére a jármű rögzítését vagy elszállítását végző személy a helyszínre érkezett, és a jármű rögzítésének vagy elszállításának előkészületét megkezdte.ú
Mi bementünk az okmányirodába, mikor a Corollát vettük, el akartak hajtani, de Ági elővette a kinyomtatott törvényt, elolvasták és simán ment minden, ingyen!
Add tovább, legyen másnak is hasznos, csak egyet kérek, küldj egy emailt, ha segítettem!
Online tag
0
Vendég0
530
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV