Kiugrottunk Ausztriába egy Olasz autó találkozóra. Alfa, Fiat, Lancia, Maserati, Ferrari. Volt minden. Penge, igényes autók! Nagyon frankó helyszín, 300km-es etap, az autó most (is) jól viselkedett. :)
Elkezdte feladni a harcot ami benne volt, ezért vásároltam bele egy 95Ah-s Exide AGM akkut. (Szerelték 80 és 95Ah-val is) 80-as volt benne, ez a max ami befér. Azért seggre lehet ülni egy ilyen akku árán. 72e.
Pápai taliról hazafele kicsit lendületesebben haladtam. Másnap furcsa hangja volt, gondoltam, hogy kilyukadt a dob, számoltam már vele.
Nem bánkódtam, mert évekkel ezelőtt egy kipuffogóssal kivetettem a nagy dobot, akkor kiváltotta egy csővel aminek a közepén lett egy hegesztés. Általában nem látszott , de az autó mögé guggolva igen. Baromira zavart.
Rendeltem egy MTS (made in italy) hatso dobot, a középdob is ilyen, kb 5éves, hibátlan.
Már kibontás után szörnyülködtem azon a végen amit ráhánytak, mert másképpen ezt nem lehet nevezni.
Felpróbáltam, minden tökéletesen passzol, kivéve a hátsó vég. Katasztrófálisan áll, azt leszámítva, hogy ocsmány.
15perces munkából így lesz 4 óra alfacity előtt 1 nappal.
Akinek nincs aknája és Co2 hegesztője az ilyenkor mit csinál???
Vicces. Kettőből csináltam egyet. A hangja halkabb valamivel, de nem is bántam, hogy most egy fokkal gyáriasabb lett.
Elgurultunk Cityre is, szokásos barátokkal összeülés, bandázás, de este húztam haza a családhoz :) 300km-t begyűjtöttünk az órájába 😁 Talán összejön idén az 1000km 🫣
Olajcsere Total Racing 10w50, friss műszaki, friss 100-as benzin. Vissza a garázsba :D
Olajcsere : 163700-nál.
5 éve van meg, 9000km-t raktam bele, ezalatt 4x cseréltem olajat :D
Elkelt. Nem is volt eladó, elégedett voltam vele, nagyon szerettem.
Nagyon extrás, marha erős, keveset fogyasztó kocsi. Meg azért nagyképűség nélkül elég jól sikerült az összkép :D
Az ültetés miatt kicsit macerásabb, de az évek alatt azért ezt megszoktam.
Egy barátom autót keresett, és végül megvette tőlem. Vicces, mert az előző 3 autóm is így kelt el. :D
Hogy mi lesz helyette a munkás, cipekedős, azt nem tudom fixen, vannak gondolataim, valószínű 10év után letérek egy kicsit az olasz autók útjáról :)
Olyan projectben vagyunk, hohgy jó nagy cuccolós verda kell, lehetőleg vonóhoroggal . (Mitsubishi Lancer IX Wagon) Azért látszik itt is,hogy picit ritkább autót keresgépek, nem egy passatot....
4hónapot volt meg és 2300km-t tettem meg vele.
update: Lancer lett.
Az O.Z-k kaptak vadi új kupakokat, szálcsiszolt alumínium.
Kissé megkoptak már, volt ami törött, és 1 hiányzott. Felnikupakok árát az eladó állta.
Illetve a szivargyujtót kidobtam a kukába és kapott egy dupla USB töltőt, Volt mérővel.
Gyári csatlakozóval ment össze, csak a kábelt kell a csatiban átvariálni.
Olyan “csokis” megoldásokat láttam a csoportokba, hogy ajaj….
Megvételi utáni olajcsere.
Selenia 5W40, 272.000km-nél.
Megvettem, csiszoltam, szétszedtem, fényeztem, összeraktam, políroztam, használom.
Nyilván ilyen könnyen ment ,mint itt leírtam ... :D Teljes színmódosítás, új felnik stb stb ... Ilyen lett a futkozós.
Bányai’s Garage Post-ban részletesebben :)
Átnéztem a tenni valókat rajta.
Mivel annyira hirtelen jött a vétel mind nekem ,mind az eladónak ,hogy csak na ,ezért most nem volt idő betervezve az autóra, így nem fog olyan gyorsan menni ,mint ahogy akarnám :)
Első körben lekapartam az összes matricát, alaposan kiporszívóztam, lemostam a motort, kicseréltem a teljesen lekopott emblémákat elöl-hátul, és a felnikben is, meg egy fényszóró polírt iktattam be.
Feltártam ,hol kell majd minimálisan lakatolni ,és elkezdtem keresni másik géptetőt. Ezt elverte a jég, semmi értelme kínlódni vele. Hét vége fele elindul a lakatos munka, aztán szépen sorban :) Jó kis projectnek ígérkezik :D