Blog >> turbó

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-16

Úgy döntött a TD2503V gyári turbó, hogy távozik az örök vadászmezőkre. Persze hogy itthonról 50 km-re adja fel.... Zalaegerszegig minden szép és jó, körforgalomnál megállok, és ahogy elindulok ikarust megszégyenítő kék füst tör elő a kipufogóból, félre álltam, gyors csekkolás, egyértelmű a diagnózis... pörögtek a lelki szemeim előtt a tízezresek szép sorban. Bátyám hazavontatott, majd szétszedés után egyértelművé vált a helyzet, szerencsére a kipufogó oldalra ment az olaj. Öcsémnek hála, lett rá hamar másik, igaz egy 2,4 jtd lancia lybráról egy IHI RHF5 leömlővel együtt, mert persze az is meg volt repedve, de hát családban marad. Mindez vasárnap reggel történt, este már újra ketyegett a gép. Most tesztidőszak következik, eddigi 100 km alapján jónak tűnik, bízzunk benne, hogy így is marad.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-18

Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)

KM: 280.511

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-06-12

2015 ősz óta szenvedtem már a turbóval... és egyre rosszabbul ment a kocsi. Többször is találtam bontott turbót, de vagy nem pont rávaló volt, vagy kissé drága... De végül sikerült egy 12000.-ért árulták... egy 145TD-ről... a srác szerint normál állapotú és nincs vele gond. Gondoltam ennyiért kipróbálom (a korábbi 30-50ezres ajánlatokkal ellentétben)... Nekiláttam mindent lebontani a garázsban... még jó, hogy van egy kis aknám is... Új tömítésekkel együtt került később a helyére. A réginek egyébként nem volt különösebb hangja, viszont igencsak nyomta az olajat...

219.250 km

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-05-28

A múlt héten több dolog is történt alifval, lássuk is, hogy mik: le lett cserélve a két első kerékcsapágy,így végre hallani fogom a zenét akkor is ha kanyarodok. Zé által ki lett cserélve a jobb féltengely csillag,és csodák csodájára eltűnt a kormányrángatás másodikban kigyorsításnál. Továbbá le lett cserélve a hátsó lökhárító is. Na de miért is? Úgy másfél hónapja történt, hogy egy kereszteződésbe szabálytalanul kanyarodó Passat elkaszált oldalról, majd megállás nélkül elhajtott. Keresnem kellett hát egy hátsó lököst, ami nem volt egyszerű, de egy hónap alatt meglett. Az első amit kaptam nem volt teljes,ezért az vissza kellett küldenem. Amikor a másikért mentem, akkor viszont egy egész kincseskamra tárult a szemem elé. Faceliftes alkatrészek mindenütt...és láss csodát ott lapult az egyik dobozban egy fekete számlapos óracsoport, amire már azóta vadászok amióta hozzám került alfi. El is hoztam a lököst és az óracsoportot is. A lökös meg lett műanyagozva,le lett fújva(ezúttal a radarszemek is színt kaptak!) és immáron gyönyörű a popója alfinak. Az óracsoportnál kicsit gondolkodnom kellett, hogy hogy lehetne a kilóméterórát megoldani, amikor is ügyetlenségem vezetett a megoldáshoz, nevezetesen, hogy amikor épp kiejtettem a kezemből a sebességmérőt, kiesett a számlapos/mutatós része. Így jöttem hát rá, hogy hogyan lehet átrakni ezt a kis egységet egyik testből a másikba, ezzel megoldva ezt a kérdést is.
Coming soon:Jövő héten remélhetőleg bekerül egy turbónyomás mérő a kocsiba, mivel megemeltük a nyomást 1,88-ra, de 1,95ig még lehet húzni rajta, így már szükség van annak figyelésére is, nehogy felrobbantsam a kis szerencsétlent. Aztán valamikor június közepe-vége fele bekerül a nagyobb cooler is, majd szeptember-október fele megkapja az új lengéscsillapítókat is. Végül ha minden jól megy, akkor a legnagyobb projekt is megvalósul: a teljes fényezés. De meglátjuk hogy alakul az év!

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-06-16

Turbó felújítva, olaj cserélve...

283000

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-03-13

Sziasztok!

A kocsi hazatért a szervizből, egy új turbót kapott, ill. egy porlasztó és légszűrő lett cserélve.
A költség 3/4-edét a kereskedő fizette, amit kiharcoltunk.
Most már motorikusan patent az autó. Pár apróság maradt hátra.
Kicsit megnyugodtam, ezek után lehet koncentrálni már az esztétikára is.

Foly. köv. : Bence

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-02-12

@173.300km
Már a vásárlás óta érlelődött ez a mértékű karbantartás, végre találkoztam egy olyan szerelővel aki lelkiismeretes és keni vágja a munkáját maximális lelkesedés mellett. Az egész úgy kezdődött, hogy az ex-szerelőm megjegyezte még november végén, hogy szar az aksim, lassan cserélni kellene, mert nehezen indul az autó. Tényleg nehezen indult, főleg rövid távú utak után. Volt egy alkalom, hogy a munkahelyem közelében járt, és megkértem ugorjon már be, hogy mérjünk egy töltőfeszültséget. Gondoltam, hogy nem az aksi a szar, amikor néha pislákolnak az izzóim, mert nem kapnak egyenletes feszültséget. Hát 13,9V volt a töltés... nem fényes.

Az alsó lengőkarok is nyiszogtak annak rendje és mondja szerint, volt szerelőmet idézve "kicsit lógnak a gömbfejek már mindkét oldalon". De csak jobb oldalt nyiszogott. 7000Km-et ment el így az autó minden féle probléma nélkül.

Megegyeztünk, február 2-án adom át a verdát, kb 300e Ft-ot tudok szánni a rendberakásra:
- első alsó lengőkarok
- generátor felújítás
- egr+dpf off
- segédvázkeret rozsdátlanítása
- olajak+szűrők
- 2 tubus Xado a váltóba.

1. nap
Annyit érdemes tudni, hogy imádja amit csinált, már a meló előtt egy héttel mondta, hogy leszedte a motorvezérlő progimat, meg is van írva egy jó kis chip is a motorhoz. Első nap ezzel telt el. Ugye EGR+DPF kiírva, és extrába felmászott a vezérlő progi, mert hát szerinte egy probléma van a kocsimmal: "gyenge mint a harmatos libafos" :D 150LE + 320NM programot írt rá.

2. nap
Második nap jöttek a bonyodalmak. Bontódik le a motortér:
- segédvázkeretet nem elég fényezni, lakatolni kell, több helyen el van repedve. (mostmár tudom mit basztam oda a Békés megyei úton... legalább nem a kartel ment)
- turbómból ömlik az olaj. (na ez rohadtul mellbevágott. Nem számítottam rá, hogy a turbóm hamarabb hal meg mint a kettős tömegű vagy a váltó...)
Sógoromtól sikerült szerezni olasz gyártmányú új turbóközepet, 64.000Ft.


4. nap
Turbó alkatrész megjött, turbó szétszed, kitakarít, geometria kitakarít, turbó összerak, öröm és boldogság. Bár lehet, hogy lesz még gond, nem biztos hogy a digó alkatrész beválik.
A turbó halálát az okozta, hogy a szívócső normál esetben fémöntvénnyel csatlakozik be a turbóba, nálam ez műanyag volt. A 3 tartó csavarból 1 hiányzott, 1 ki volt lazulva, és idegen dolgokat (homok) bírt felszívni a résen keresztül.

5. nap
Közben rozsdátlanítás. A segédvázról a rozsda átterjedt a szervó csövemre és pár karosszéria elemre. Lelkiismeretesen lepucolta, cink spray meg rücsi (nemtudom ez e a hivatalos neve, azt az alvázvédős fekete szurok jellegű cuccot nevezte így) .

Megjegyzés: kell szereznem egy bal első kerékdobot, mert ki van törve nekem egy rész, és ott jut be sok finomság ami elősegítette ezt. Hogy mi történt a kerék dobbal, azt isten se tudja, mert az autó eleje nem volt törve.

6. nap
Mert hát vasárnap se képes leállni.. :) A vadi újnak ható segédkeret visszakerült a kocsi alá, felkerültek az új trw lengőkarok, végre újra a saját lábán tudott állni az autó.

Generátorról még semmi infó.

7.nap
Generátorra várás... Olajak, szűrők cseréje. Selénia 5w40 Diesel a motorba, Tutela GI/R a szervóba, Tutela Car Matryx 2,5L + Xado a váltóba (az elvileg 7000km-t futott Castrol TAF-X Colás üvegbe leengedve kb Coca Colának is hatott, olyan fekete volt)

8. nap
Este.. kész a generátor. Dióda híd, feszültségszabályozó és csapágycsere. Szóval alig volt beteg. /Irónia vége
Generátor felrak, motor beindít. Az jó jel hogy a turbó nem esett szét. Generátor nem tölt semmit... Kurv@anyázás. Úgy adták vissza, hogy nem tesztelték le. Megígérték, hogy másnap ezzel kezdik a Ferwill-nél, csak hát szorított az idő, mert másnap délután már futómű állításra, meg a dpf fizikai kivételére volt hivatalos az olasz kislány.

9. nap
Generátor visszavisz, szar volt a feszültségszabályzó. Meg kiderült, hogy a "jóazmég" kategória generátor szabadonfutó még sem olyan "jóazmég". Na gyors Unixból polcról szereztünk egy Valeo szabadonfutót. Kocsi összerak, töltőfesz 14,3V. Boldogság! Na nyomás van az ismerőshöz, mert így is késés van már.

Futómű beállítva, kocsi fel, kikapja a DPF-et, és ott liheg a kipuffos nyakában, hogy kurv@ szépre a hegesztést ám! 3 óra munka és sok "szarolasz" után bent a 21. századi részecskeszűrő (nyíl egyenes acél cső).

Apróságok vannak már csak hátra, a motor burkolat, hővédő lemezek visszarakása és teszt. Nyugodtan várok otthon. Este 8-kor üzenet, hogy kell-e akkor a kocsim, vagy ott rohadjon el az udvarában, mert hogy kész van. :D Alig vártam másfél hét után, hogy végre vezessek. Na mentünk egy kört a városban, miközben vezetett. Hát, mintha ki lett volna cserélve az autó. Iszonyatosat gyorsul az eddigi állapothoz képest, megszűntek a nyiszogások, a súrlódó rossza hangok, a motorról csak alapjáraton hallani, hogy ez bizony dízel. Nem bírtam levakarni a vigyort a képemről. Mióta megvettem az autót most végre azt érzem, hogy ez egyben van, ahogy lennie kell. Most már csak apróságok vannak hátra.

Amik kiderültek az autóról:
- nem volt törve az eleje, jobb hátul volt csak fényezve három elem, amiről tudtam, mert körbe lett mérve a kocsi vásárláskor.
- az összes tárolót átnézve a kilométeróra 99% hogy valós értéket mutat (wow!)
- az a jelenség, hogy padlógáznál a turbónyomás felszalad, leesik, majd újra felszalad nem EGR hiba volt. Ilyen volt a gyári program.

Költségek:
370e Ft
64e Ft a TurboRail közép.
6e Ft a 2 tubus Xado adalék+posta.
Összesen:
440e Ft

>> Egyébszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-11

Sziasztok!

Először is, sikerült beszereznem egy felragaszthatós Alfa emblémát hátra, a mostani kifakult helyett, ill. egy szivargyújtós USB töltő egységet, aminek nagy haszna lesz.

A jó hír, beszéltem a kereskedővel és jó fej volt, a porlasztó cseréjét, és az elromlott légtömegmérő utáni kis computer egységet is állja, ami cirka 50 ezer forint lenne / volt, mert a computer már ki lett cserélve.

Jövőhéten megyünk másodszor szervizbe, akkor lesz a 2. porlasztó kicserélve, egy felújított bemért darabra, illetve a turbó ki lesz tisztítva, és a kipufogórendszer átnézve.

Folyt. köv.

Bence

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-05

Sziasztok!

Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.

Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.

Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)

Folyt. köv. nemsokára.

Bence

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-11-14

Úgy néz ki elfosta magát a turbó... :(

Őszi szünetben voltunk Szilvásváradon és valószínű, hogy az adta meg a végső döfést... utána itthon esti közlekedésnél vettem észre, hogy már nem ugrik úgy és ha a külső tükörbe néztem, a hátul jövő fényszóró nyalábjában fura füstöt fedeztem fel... furcsáltam... Majd pár napra rá még enerváltabbnak éreztem és ránéztem... olajos a szívó oldal. Oké, olaj... kicsit kevesebb, de még semmi különös. Múlt héten egyik alkalommal már a hangja sem tetszett... szívófelől tiszta olaj... szint kevés... utána tölt, go Ferke - turbó K.O. :( Indul a turbó vadászat. Itt jön be, hogy én hiába vigyázok rá, kapta meg a Seléniát, melegítem, majd leálláskor hűtöm, DE ki tudja az előző tulaj mi f...t csinált... Nagyjából sz@rt rá... ez talán a blogomon is látszik. Ez van, remélem hamarosan meg tudom oldani és happy! :)