Arnie - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-02-24

Sajnos nagyon kevés időm van az autóval foglalkozni, még az olajcseréig sem jutottunk el, 3 hónap után.
Viszont a nagyobb gondokat megoldottam:
-Rángatás 1800-3000 között. Semmilyen adalék nem segített, természetes, hogy nem lerakódás vagy ilyesmi okozta. A XVII. kerületi Fiatalkatreszek.hu segítségével sikeresen megoldottuk. A vadi új, de utángyártott légtömegmérőt teszt célból kicseréltük egy gyári-bontottra. Mindezt megengedték, hogy először kipróbáljam, majd csak később fizessem ki (letétet hagytam). A rángatás ezzel meg is szűnt, viszont padlógáznál ugyanúgy motorhibát jelez.
2. Ez a P0235 túl nagy turbónyomás. A MAP szenzort (és az EGR-t is) már megpucoltam. Gondoltam a felújított turbó lehet a gond. Szóltam is az előző tulajnak, hogy adja meg a felújító elérhetőségét, de ezt a mai napig se kaptam meg. Végül is mind1, mert Frici barátom segítségével sikerült megértenem és letesztelnem a VGT Turbó működését. Az én 105 Le mocim még csak két csöves VGT (nyomásszabályzó szelep a hőtő tetejénél) tartalmaz, így ennyivel kevesebb a hibalehetőség. A lényeg az, hogy ezek a szelepek általában átlyukadnak és nem tartják a nyomást. Az enyém tartotta, viszont van olyan eset is, amikor nem megfelelően engedi vissza. Magyarul a szelep behúzza a turbó tengelyét maximumra, majd az ECU parancsai szerint engedi vissza a tengelyt, miközben a szelep folyamatos vákuumot kap. Van olyan eset, hogy ez a VGT szelep tengelye megragad és nem tud annyit visszaengedni a turbó tengelyén, mint amennyit kéne. Ez elég veszélyes, mivel viszonylag hamar tönre tudja tenni a turbót. Az érzés olyan így menni, hogy az alsóbb fordulatokon, kb. 2000-ig elég jó, viszont e felett az ECU már elveszi az üzemanyagot, hogy védje a turbót. Magyarul el-erőtlenedik a gép. Kisebb dombokra alacsonyabb fordulaton, nagyobb emelkedőkre padlón lehet felmenni. Ez így nem jó, hisz nincs köztes teljesítmény, nem beszélve mondjuk egy előzés problémájáról. Nem hittem hogy a motornak, vagy részegységeinek valami komoly problémája lenne, mivel padlón nagyon jól ment. A megoldás szerint vettem egy ilyen új Pierburg nyomásátalakító szelepet, és azonnal megoldódott az utolsó probléma is az autóval. Most teljesen gyári. Igaz még csak 146 000 km van benne, de se vizet, se olajat nem eszi. A gázolajat se nagyon szereti, abból 6L-el járok, városban

 
>> EseményAlfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-12-29

A vásárlás.
Ez volt az első autó, amit megnéztem. Nem volt nagy véleményem róla, mivel tudott volt eleve, hogy törött volt, szorul is egy kicsit a jobb első ajtó, meg az eleje is kicsit csálén áll, de csináltam már ilyet, szépen össze fogom rakni majd tavasszal. Fura volt, hogy eleve le volt húzva a légtömegmérő, de az eladó szerint csak "véletlen" lehetett, az össszerakás folyamán. Aztán a vásárlás után kiderült, hogy "véletlen" rángat a kicsike normál gázadásnál kb. 1800 rpm-3000 rpm tartományban. Amennyiben 2000 rpm-ig, vagy padlógázon autózom, úgy teljesen hibátlannak tűnik. A közbenső szabályzott szakaszban jelentkezik teljesen konzekvensen a hiba. A multiecuscan erre nem írt ki hibát, de ha padlón megyek, akkor a egy P0235-t bedob. Viszont a grafikonokat elemezve azt vettem észre, hogy a tényleges turbónyomás legalább 10, de inkább 15%-al nagyobb a számítottnál. Mivel a karambol során valószínáleg megsérült a turbó is, így fel kellett újítani. Ezt még az előző tulaj végeztette el, de úgy néz ki nem teljes sikerrel. Eddig arra volt időm, hogy az EGR-t és a MAP szenzort megpucoltam, de még olajcserére sem... szóval folyamatban a hiba elhárítása, de nem sokára lesz egy csere autóm talán.
Van más is. Az eladóval megállapodtam, hogy nem kell a fél csomagtartót elfoglaló mélynyomó ládája és erősítője, mert engem nem érdekel. Itt követtem el a hibát, mert ő a kiszerelést úgy oldotta meg, hogy kiráncigálta a kábeleket ezekből... Nem lehet egy nagy zseni, hisz az akkura kötött direkt 12V-t otthagyta a csomagtartóban. Így utólag leizzadtam, ha rágondolok, hogy nem sokon múlott hogy reggelre egy kupac hamut találjak az autó helyén! Annyira nem volt időm, hogy nem is foglalkoztam ezekkel a kábelekkel, gondoltam nem okozhatnak problémát, ha az emberünk még egy kis szigetelő szalagot se tekert a vezetékek végére... De hát ugye ne magából induljon ki az ember! Amikor bepakoltam a csomiba a cuccaim, indítás után fura szag és füst kezdett el kavarogni az utastérben! Mivel tudtam már mi történhetett, ajtó kivág és rohan hátra! Cuccok kikap és a szikrázó kábeleket eltávolítom. Nagyobb baj nem keletkezett, mert még csak nem is a kárpiton történ az eset hála istennek, hanem egy műanyag dobozon. Viszont volt következménye... Azóta a műszerfalon villog a hátsó ajtó nyitva állapotát mutató kis jelzés. Elkezdtem nyomozni, de először azzal kezdtem, hogy az erősítő és mélynyomó kábeleit eltávolítottam, ezek egy részen bele is ÉGTEK a padlólemez hangszigetelésébe...
Hurrá, de a hiba azóta sem szűnt meg. Ebben az a jó, hogy nem tudom használni a riasztót és a központi zárat sem. A nyomozást folytatom
Hogy csomó jót is mondjak, az autó pöcc-röff indul -12 ben is. Gyönyörű, egészséges hangja van, kivéve a futómű. Ez egy programozott futómű, mivel a vásárláskor teljesen hangtalan, tökéletes volt, 1 hétre rá már nyüszögött, recsegett, kopogott. Nem tudom hol lehet resetelni?
Az utastér gyári állapotú és a gyári diag szerint valós 144e km van az autóban, amit igazol az általános állapota is, ami talán átlag feletti. Igaz nem túl nagy felszereltségű a darab, de legalább gondos gazdái voltak, úgy néz ki. Nálam jó sora lesz, az biztos, mindent megkap, mint eddig minden (még az a szemétbánya 307 is, ami 2 hónapot töltött családunkban...). Ha már autóra költeni kell, akkor legalább a 156 legyen! Ez egy olyan öltöny, amit rám szabtak, nincs jobb