Settantacinque - főkép
>> SzervizAlfa 75 2.0 TD // 2014-12-02

Új turbó beszerelve, először tapasztaltam meg, milyen a VM-192 Nm. Kürt és ablakmosó motor javítva, már mindkettő hibátlan. Hidegindító patron normálisan beállítva, új vízcső a blokktól a patron felé, generátor szénkefe csere.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2014-08-04

Mivel a gyári szélvédő teljesen leharcolt volt, éjszaka törte a fényt, kapott egy teljesen újszerűt. Végre normálisan látok éjjel is.

 
>> EseményAlfa 75 2.4 TD // 2014-07-25

Új Vredestein T-Trac 2 gumikat kapott. Bitang tapadást produkálnak :-) Ezzel együtt végre felkerültek a gyári Speedline 14"-os, körlyukas felnik is.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2014-06-30

Motorolajcsere Mann szűrővel, hűtőközegcsere, fékfolyadék csere (Ate SL DOT4), 3db fékcső csere, jobb hátsó vadiúj féknyereg csere.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2014-03-16

Új kardánfelfüggesztő csapágyat (FAG), csapágyházat (Impergom) és flasnit kapott stabilan álló gyári csavarokkal. Eredmény: semmilyen fordulaton, semmilyen terhelésen nem ráz. A hajtáslánc rendbetétele ezzel kipipálva.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2014-01-20

Lemosódott a motortér a felújítás után. Az autó még nem. :-)
Orbitális szopás volt a kuplung főhenger csere, kormányoszlop, műszeregység bontás kellett hozzá. Aki szerelt már ilyet, tudja, hogy az egész pedálboxot ki kell szedni. A sasszegek kiimádkozása volt a legszarabb. Kapott a főfékhenger egy felújítást is (Seinsa). Kicseréltem a vezetőoldali ajtóban a rossz központi zár motort, bezsíroztam a zárat-nyitófüleket, visszaakasztottam az ablak mozgatóbowdenjét a csigába.
Új Osram Silverstar izzókat kapott.
Nagyon ki volt szopósodva a kuplungpedál sasszegfurata, megkapta a zöldből származót, így alig van holtjáték, plusz ezzel együtt gyári első szériás pedálgumikat
.
A jobbos első féknyeregbe nagyon durván be volt rohadva a légtelenítőcsavar, szerencsére a közel vörösizzásig hevítés megoldotta, megindult, csavarból is kapott újat. Végül egy bal hátsó féknyerget is kapott, mivel nagyon folyt a fékfolyadék az állítócsavarnál.
A fűtőradiátort, vízhűtőt és tágulási tartályt összekötő T-idom elrepedt, szerencsére Marek tudott adni másikat - végre kiiktatva az összes rejtélyes vízfolyás.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2013-12-23

17-én hajnalban gátat hegesztettünk és fölpótoltuk a szilvamag alátétek által benyomott felső csavarhelyeket. Szelepeket köszörültem (kivétel nélkül mindegyik be volt verődve, valószínűleg még soha sem köszörülték), lemostam a fejeket teljesen. Az én kritikus szememmel is nagyon szép munkát végzett a 2T+M Győrzámolyon, oda 17-én délelőtt adtam be a cuccot, 19-én este már hoztam el tőlük megmunkálva, a gáthegesztett fejeknél új szelepülékekkel. Megmondtam, hogy egyszerre síkolják a négyet, alulról és felülről is megsíkolták a fejeket, századra azonos magasságúak lettek. Plusz hozzáigazították a véglapokat is (+1,62mm az egy ékes tömítés miatt). Hibátlan lett. Nyomáspróbázva, hibátlanul. 21-én kész lett a hengerfejszerelés. Iszonyatosakat szoptam a tőcsavarok meneteivel, hármat újra kellett vágni, Helicoil bele, illetve egy himbatartó furatot is fel kellett fúrni M14x1,5-re, esztergáltatni hozzá tőcsavart 10.9-es anyagból.
Kapott új egy ékes Glaser tömítéseket, új Ajusa HF csavarokat. Gyári leírás szerint, több lépcsőben, melegített motorral is nyomatékra és szögre húztam. A végeredmény: bika lett az autó. Minden letisztítva, új Bosch porlasztócsúcsok, új réz tömítőgyűrűk az olaj-nyomóágnál is, adagoló visszaállítva 0.80 mm-re, mivel 2.4-es a drágaság. Semmi füst, alacsony fordulatú rángatás eltűnt, ellenben a turbo már 2100-nál elkezd tisztességesen dolgozni. Nagyon tetszik.
Megpróbáltam a szervorendszert feléleszteni, kapott egy tutira működő szivattyút, de kiderült, hogy a kormányű dugattyúja fossa az olajat, szóval lekötve... Ez egy hatalmas szopóroller lesz.
Kapott egy új Impergom vízcsövet.
Pedálboxot, ezzel együtt kuplung főhengert és első fékcsöveket kellene cserélni...
Tavasszal jön a karosszériázás, utána pedig az első futómű teljeskörű felújítása.
A kardánba be kellene szerelni az új középcsapágyat és a csapágyházat (mindkettő megvan, vadiúj FAG csapágy és Impergom ház). Ha ezek elkészülnek, már "csak" új nyári gumikat kell rá venni.
(Az utóbbi két hétben három egymást nem ismerő ember kérdezte meg, hogy mikor veszek már egy Autót. Mondom, köszi, nekem a 75 az autó.)
Végül kapott egy motormosást és új résolajcsöveket (a fotón még nem).

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2013-11-29

Egy kigyorsításnál kifújta a négyes hengerfej tömítését hátul. Hengerfejfelújítás következik, három gátas... Hegesztés, egybesíkolás, egy szívószelep csere, becsiszolás, szelepülékek, új tömítések, csavarok... Biztos olcsó lesz. Szerelés közben derült ki, hogy 2.4-es a kétliteresnek hitt motor belseje. Így már értem, miért ment ennyire veszettül jól.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2013-10-08

Megvolt az első tőcsavar csere - motorkivétellel, lendkerékcserével (köszönet az alkatrészért Marek Úrnak), új hátsó motortartó bak cserével (préselve). "Érdekes" módon azóta nem ráz, normális utazóautó lett belőle. Egyik hardy sem szakadt, ritka pillanatok ezek. Közben beazonosítottam, hogy 2.4-es adagoló van rajta. Így már látom értelmét a K24-nek. :-)
Múlt héten megkapta a téli gumikat az Indy felnivel, ezért leszedettem a 90-es alufelnikről az öreg gumikat. Ki gondolta volna, hogy az egyik hátsó felni meg volt ütve, és ahelyett, hogy megcsináltatta volna, rakatott bele belső gumit. Nem vallott szégyent az előző tulaj ezúttal sem. A Speedline felnik így görgőzve lettek.
Kapott gyári ködlámpákat előre - szerencsére a vezetékelés gyári, így csak össze kellett dugni a csatikat.
Elhoztam két új hátsó javítóívet, két kormányösszekötő gömbfejet, kezdődik..
Elkezdett folyni a bal hátsó és bal első féknyeregből a folyadék. Hátsó nyereg csere, első nyereg felújítás lesz, plusz első fékbetét csere.

 
>> SzervizAlfa 75 2.4 TD // 2013-09-19

Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.