NGC - főkép

Bekeményítettem. Leadtam az új dobot az öregnek, a kötelező instrukciókkal. Rákérdeztem a lökhárítókra, mondta, hogy ma délután jönnek. Mondom neki, hogy szeretném megnézni, mielőtt bármit is csinálnak vele. Azt mondja, hogy mielőtt lefújják szól... gondoltam, akkor itt már nem oké valami. Aztán kibökte, hogy a hátsó repedt. Na, mondom akkor áljj! Én hozok lökösöket, és pont. Beleegyezett.
Még el kell mennem a finanszírozóhoz, mert csak a tulajdonosnak adnak ki megbízási papírt, majd ott megmondják, hogy mivan.

A jelenlegi állás:

 

Elvileg a jövőhéten kész lesz a kocsi. A kis karcok javíttatása nem úgy alakul, ahogy szerettem volna, mert azt már külön felszámolja az öreg (pedig azt mondta, hogy belefér. Bár azt nem beszéltük meg, hogy mibe), így mégjobban le tudna húzni. Hagyom a fenébe. Azért érdekes, hogy eddig még azon kívül, hogy 27.000- ért vizsgáztatja le a kocsit, semmi árat nem láttam, hogy mennyi a kár, mennyi a lökhárító, mert hogy azt is önként megrendelte, holott mondtam neki, hogy ne rendelje, tudok hozni, és szóljon, mielőtt bármit is csinálna. Szerintem tök hülyének néz. Szerintem én is őt.

Beállította a futóműt elöl- hátul, állítólag szépen el volt mászva, de ezt mondtam is neki, hogy a fara a kanyarokban olyan, mint egy hónapja, amikor ki kellett cseréltetni a hosszkitámasztókat. Ki lett kalapálva a csomagtartó... nem írom, hogy szép munka, mert nem szép munka, és a biztosító nem fizetett volna ki egy új hátsó fenéklemezt.
Az biztos, ha megjönnek a lökhárítók, azonnal felhivatom magam, és ha csak egy karc is lesz rajta, akkor nem engedem, hogy feltegye. Adja ide a maradék pénzem és majd én veszek lököst.

A műszaki vizsgához kellett egy új hátsó dob, ezt tegnap el is hoztam ÉN! Mert azt is az öreg akart hozatni jóval drágábban. Gyári Bosal, jó cucc, köszi Hard! :)

 

Kiderült, hogy van ismerős ismerőse, aki foglalkozik olasz autókkal és állítólag jól is dolgozik. Mégjobb, hogy régen biztosítózott (vagy még most is), és épp annál a biztosítónál, ami nekem kell. Ma reggel találkoztam vele, felvették újra az autót (mivel tegnap lemondtam a szakszervizes dolgot), és kb. 30 perccel ezelőtt le is adtam az autót, hogy csinálják. Megbontják, aztán jön mégegy felmérés, hogy mi a rendes kár, aztán meglátjuk. És ha már... akkor megcsináltatom az összes kis karcot, meghúzást, "nemtudokparkolnilehúzomazAlfát- típusú vezetők okozta karcokat" Olaszból hozat alkatrészeket. Kiíváncsi vagyok.
folyt. köv.

 

Március 20- án, reggel hétkor kikanyarodva a főútra beengedett maga elég egy céges renault mégane. Megálltam egy vectra mögött, de a (céges) renault nem. Kb. 40- 50- nel belémjött és beletolt a vectrába.
Az egész autó kész. A lökhárítók, a hátsó futómű (megint kitolja a fenekét kanyarban), az ajtók, ablakok szorulnak, a motorháztető elcsúszott, a lámpák illesztései is. Gyakorlatilag rövidebb lett az autó jobb oldala.
Tegnap voltam kárfelmérésen... érdekes egy ország ez. A lökhárítók kb. 60%- át fogja fizetni a bizttosító, mert már volt sérülve. Nem az az első, hogy ha veszel egy autót, hogy motorikusan, és az egyéb esztétikai hibákon kívül rakod rendbe? Egyébként meg ha megcsináltatom a lökhárítókat, akkor is volt már sérülve és két nap múlva úgyis meghúzza valamelyik paraszt egy parkolóban... és épp most következett volna az esztétikai javítás.
A futóművet nem fizeti a biztosító, mert az avulási idő 6 év, és az Alfa 10 éves, és amúgysem látszik semmi jele annak, hogy kár érte. A kárfelvevő nem hitte el, hogy szar lett az egész, aztán meggyőztem, de a biztosító akkor sem fizet (100.000 minusz). Felemelték az autót, és mutatta, hogy látszik, hogy odáig nem ért el az erőhatás... de hát ha egy test be van szorulva két test közé, erőhatás éri, akkor ott mozdul minden, még ha konkrétan a futómű nem is kapott... vagy tényleg én vagyok a hülye.
A csomagtartó padlólemezére sem fog teljes árat fizetni, a már említett avulási időre hivatkozva... így az vagy ki lesz lakatolva, ha nem látszik olyan súlyosnak, vagy ki lesz cserélve egy bontott 56- osból.
Tegnap hazafelé álló helyzetben felment a víz 90°- ra, szóval lehet, hogy a hűtő is kapott valamit, de aztán lement 10 másodperc alatt. Ilyet még nem csinált 30°- ban sem.
Egy héten belül szólnak vissza, és állítólag egy hét lesz a javítás is.
Az biztos, hogy nem akarom eladni, szóval meg lesz csináltatva, de az is biztos, hogy sosem lesz olyan, mint volt (gyári). Mint ha meg lenne szetségtelenítve.
Több dolog is megerősödött bennem: ez egy szar ország, és tele van idiótával, akik amellett, hogy hülyék, még vezetni sem tudnak.
"Magyarország én így szeretlek!"

 

Fél napos kezelés után visszakaptam az autót. A két hátsó hosszkitámasztó és a két szilentblokk lett cserélve.
Pénteken (01. 30.) szerettem volna kinyitni a motorháztetőt, de hiába rángattam a nyitót, meg se moccant. Jelentettem a szervizeseknek is, majd ma ők is jelentettek, hogy "nem tudtuk kinyitni a motorháztetőt maradandó károsodás nélkül...[három hét hatásszünet, közben kilenc infarktus] így nem nyúltunk hozzá." Mondom, hogy oké, de beszélnék a szerelővel. Beszéltem, összehaverkodtunk, földim lévén. Szólt egy kollégának, 2 perc múlva nyitva volt a motorháztető. Be volt rohadva a zár.
Kb. egy- másfél hete vettem észre, hogy a pedáloknál kopog, lötyög valami. Idegesítő. Pár napja a hosszkitámasztóra fogtam, hogy biztos felveszi az úthibákat és rezgés formájában továbbítja a pedálokra, a kormányra, a váltókarra, az egész padlóra. Ma kiderült, hogy nem amiatt volt. De a szerelővel jól összehaverkodtunk.
Ja, egyébként még mindig kopog hátul, mert hogy kopogott, de legalább már nem dobálja a seggét.

 

Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.

 

Ma megnézettem a hátsó futóművet a szervizben. A két hosszkitámasztó szilentjei adták meg magukat, gyakorltailag szét vannak szakadva. Alkatrészrendelés, időpont, stb, stb.

 

Úgy gondolta, hogy ne unatkozzak ezekben a napokban sem. A hátsó futóművel vannak gondok, mert kanyarban mintha kicsúszna az autó és nagyobb sebességnél is sokszor korrigálni kell. Először a lapos gumikra gyanakodtam, de a felfújás után sem javult a helyzet. Csütörtökön viszem állapotfelmérésre. Nem örülünk.

 

2009. január 18- án lesz egy éve, hogy megvan az Alfa. Egy régi vágyam, álmom vált valóra ezzel. Igaz, hogy voltak vele kisebb problémák, amik azt jelzik, hogy ez az autó valóban törődést, odafigyelést igényel és ha mindezt megkapja, akkor meghálálja. Ebben bízva remélem, hogy még nagyon sok ideig meglesz, mert nem szándékozom eladni vagy bármi más módon megválni tőle.

Egy kis áttekintés, hogy mi is történt ezalatt az idő alatt:
Az első rizsszemizzócsere: kis aggódás, majd rutinművelet:)
Stabilizátorrúd szilentjének cseréje: drága volt és két hónap után ismét nyöszörgött.
Az első Alfa találkozó: Alfa City 08, örök élmény.
Lámpabúrák, ködlámpák cseréje: Újszerű tekintete lett.
Új fejegység.
Leszedtem az AC08 reklámmatricát, és helyet kapott a Cuore Sportivo felirat, természetesen ferdén.
Polírozás: gondoltam, eltüntetem a nagyobb sérüléseket, a kisebbekkel sikerült.
Nagyszervíz 1: vezérlés csere, fékbetétek, egyéb kopó alkatrészek, amik már sokat koptak.
Hátsó idexizzók: szabályosan szétrobbantak, mindkettő, egyszerre
Kartervédő: leszakadt, összefoltozva visszakerült
Riasztó: egy relé okozott némi bosszúságot.
Nagyzervíz 2: Első futómű komplet cseréje, olajak stb. Az alkatrészeken kívül a MiTo tesztevezésén nyert szervizkupon beváltása olajozta meg a dolgot.
156.000. km: sajnos lecsúsztam róla, így 400 méter híjján nem sikrült megörökítemem a ritka pillanatot. A következő cél a 159.000 km.
159.000 km: siker.
Xenon: szintén.

Tervek:
A fényezési sérülések kijavítása és végre elmenni Portugáliába.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2009-01-14

Tegnap megvettem a xenon szettet, és be is szereltem. Igaz, hogy jó 6 órán keresztül csináltam, de megérte. Majd lesznek képek is. Kicseréltem a gyári Valeo ablaktörlőket is - mert már nem törölt - gyári Valeo lapátokra. Vannak képek: