Exkluzív, limitált modellekkel érkezett Genfbe az Alfa

2018-03-07  Halesz
Azt gondoltuk, hogy csak megszokásból jövünk és nem fog sok izgalmat kínálni idén az Alfa Romeo standja a Genfi Autókiállításon, de végül kellemesen csalódtunk, sőt még libabőröztünk is. VIDEÓKKAL!
Hírek >> 2018  

Bár új modellekkel idén nem készült az Alfa Romeo, sőt még a Sauber Alfa Forma-1-es versenyautót sem hozta el a szalonra - pedig svájci cég lévén kihagyhatatlan ziccer lett volna -, mégis több újdonsággal érkeztek a világ egyik legnagyobb autós seregszemléjére.

Genfbe idén 180 autógyártó összesen mintegy 900 autóval érkezett. A Fiat Chrysler Automobiles a világ hatodik legnagyobb autógyára, így hét márkájának mintegy 30 modelljével tekintélyes falatot harapott ki magának a Palexpo hatalmas kiállítási csarnokából. A Jeep standja volt a legnagyobb, utána méretben az Alfa Romeo következett.

A főszerepet a Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio Nring változatai vitték, a két modell limitált, 108-108 darabos példányszámban lesz kapható. A csúcsmodellek csúcsmodelljeiben benne van szinte minden, amit a Quadrifoglio extralistáiról be tudunk ikszelni, és mindez kiegészül egy egészen különleges mattszürke fényezéssel. Összességében ez a két modell most a legdrágább az Alfa Romeo kínálatában, tippünk szerint a Stelvio Q Nring ára 30 millió forint felett lesz majd. A limitált példányszámot a műszerfal kevlár betétjén tüntették fel, kis olasz zászlócskával és at NRing felirattal kiegészítve.
 
 
Amitől viszont igazán libabőrőztünk, a Giulia Veloce Turismo Internazionale (TI) változata, amit competizione red, azaz versenyvörös színben állítottak ki. Ez nem teljesen ugyanaz, mint a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változatán lévő fényezés, kicsit élénkebb és világosabb. A színen kívül sokkal érdekesebb, hogy a Veloce több dolgot is megkapott a Quadrifoglióról, például a karbonból készült kötényeket és a hátsó spoilert a csomagtartón, amivel végképp kívánatos autó lett. Az autó belsejébe is több karbonbetét került, például a küszöbre, amiben az Alfa Romeo felirat még világít is. (Ilyen küszöbök kerültek az Nring verziókba is). Ez a változat talán most a legkívánatosabb autó az Alfa Romeo jelenlegi modellpalettájáról, ezekkel a karbon betétekkel tökéletesen mutatja, hogy ez az autó 280 lóerővel és összkerékhajtással támad.
 
 
A Genfi Autószalonon bemutatott két limitált verzióval búcsúzik a 4C, amelynek idén véget ér a gyártása - bár ezt a sajtóanyagokban és a helyszínen sem “reklámozták”. A 4C Competizione a matt szürke fényezést mellett karbon tetőt és Akrapovic kipufogórendszer is kapott. A sportosabb megjelenésű kupé mellett a 4C Spider Italia változata is kínál érdekességet, egyrészt a Misano kék fényezést, másrészt a bőrborítású műszerfalat is. Természetesen az Akrapovic kipufogórendszer itt is a csomag része. A kupét póklámpával, a Spidert a konszolidáltabb, normál lámpabúrával lehet elérni ezekben a verziókban, amelyekből szintén 108-108 darab készül. A limitált darabszámot jelző pakettet a kézifékkar előtt helyezték el a középkonzolon.
 
 
Az Alfa Romeo standjáról kicsit hiányzott a Giulietta, és a szintén idén “leköszönő” MiTo, úgy tűnik, ezeket a modelljeit “elengedte” már a gyár, pedig előbbiből tavaly év végén még kihoztak egy Misano kék Veloce változatot. Mivel lassan 10 éves modellekről beszélünk, megértjük, hogy mellőzte őket Genfből a gyár, a mai autókínálatban sajnos már nehezen állnák meg a helyüket. 
 
A továbbiakban a betűk helyett átadjuk a helyet a képeknek is, nézzétek meg genfi tudósításainkat a YouTube-on!

Végigjártuk a világ 6. legnagyobb autógyártójának standjait, hogy megmutassuk Nektek, mi látható még Genfben, az FCA-csoport háza táján!

 

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-06-13 11:06:45 // 39319
Az tény hogy nagy ingerencia nincs rá ha nem látod a kanyarban mivan hogy gyorsan menjél bele:D

Én mégis azt mondom ami egyszerű az jó:))) Ha ellátja a feladatát.

A süni meg addig jó míg süni:)
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-13 10:45:57 // 39318
Nekem nem elég a kisebb :-) Volt már mindenféle, ez mindet veri. Sötétben esőben is látok vele, nekem ez megéri a plusz hibafaktort. Épp két hete is sötétben jöttünk haza Orosházáról, nem tükör aszfalton :-) Tempósan, nyilván nem száguldozva, de bőven guggli időn belül. Ha más nem, egy sünit biztos megmentett, mert egyszerűen időben láttam ahhoz, hogy 110-zel szlalomozzak egyet. A pesti útjaimról is általában hazafelé rámsötétedik, és már nem egyszer a 4-esen jöttem, mert az a gyorsabb. Szóval használom is a funkciót, nem csak dísznek van.

A Led -Xenon viszonylatról rövid benyomásom van. A Juniorban próbáltam a LED-et. Elsőre úgy éreztem, hogy óóó, ez jó lámpa. Rá akartam tenni még a refit, aztán derült ki, hogy igen, a LED lényegében konstans "reflektorral" megy, és ha jönnek szembe, visszaszabályoz, ez nem tud mégerősebb lenni :-) Na ebben a viszonylatban már nem is olyan erős. Ha feltolom a refit, szerintem a Giulia nagyobb fényárt csinál. Nyilván nem szabályoz vissza automatikusan, és pláne nem folytonosan, szóval nehezen összehasonlítható.
SD2025-06-13 10:15:26 // 39317
értemén hogy jó, de este úgy sem száguldozol, akkor meg miért nem elég a kisebb:D
Engem ami zavar hogy vagy butább a belseje is, vagy nemtom, de volt hogy villogtattak szembe nem alfások, mert világít mindenfele az a lámpa:D Túl jól is:D

A régi H7 H1 halogénhez képest ég és föld:D
A led-et meg a xenon sem éri el nem?:)