Backstage 102 - Új vezető az Alfa Romeo élén

2024-11-13  Alfa Amore
Hegyekben állnak a készletes autók a Stellantisnál... Új vezető az Alfa Romeo élén. A bolognai veteránautóbörzén jártunk. Ezek a 102. Backstage témái.
Hírek >> 2024  

Körtvélyes Tivadar (Tedi) és Halápi Zsolt (Halesz) őszintén beszélget az Alfa Romeóról és az autózás világáról.

A tartalomból:
Csökkennek az Alfa eladásai
Hegyekben állnak az eladatlan autók a Stellantisnál
Junior tesztek, ilyen az Abarth 600e hangja
Új vezető az Alfa Romeo élén, viszlát Jean-Philippe Imparato
A bolognai veteránautóbörzén jártunk

Az új főcímdalunk teljes hosszúságánban: Mtraxx feat. Gődér Milán - High Speed 

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore

Köszönjük támogatóinknak: 
Bajtay Attila (Bati), Csurzás Kornél (Süti159), Kolák Richárd (kolak96), Kovács Zoltán (HaNGyA), Kubiczaz (zigi521),  Leitli Norbert ("Dottore"), Sólymos Dávid (SD), Szőke Attila (psychoati), Vaszi Szabolcs

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, hallgasd az adást podcastként! Megtalálod a Spotify-on is! 

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2024-12-10 12:03:57 // 360
Csak azt remélem, hogy végül a debreceni gyár is LFP technológiát használ majd végül, tudtommal zöldebb megoldás mint a "ternary" Li-Ion akksi. Nem hatalmas végtelen hatótávú SUV-okba való, mert kisebb az energiasűrűsége a LiFePo4 akksinak.
Pont arra való, amire a villanyautók alkalmasak. Kisebb hatótávú, kisebb méretű villanyautók olcsóbb előállítására. Pl nem használ Kobaltot, Mangánt, Nikkelt, amit én EU szinten tiltanék ha komolyan a zöld jövőn aggódnék, vagy globálisan az emberek életminőségéért. Ezek az nehézfémek az akkugyártás helyén akkumulálódnak a táplálékláncban. A bányászatukról pedig hallottunk már. Sokkal hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető és sokkal-sokkal biztonságosabb is a LFP akku.
A gyár szennyezése is kevesebb, bár sajnos ugyanúgy használ NMP (N-methyl 2 -pirolidone) oldószert, ami brutál mérgező, magzatkárosító. És sajnos a levegőbe jut, senki ne higyje hogy ez zárt rendszerben visszanyerhető. A visszanyerő lecsapató rendszerek 96% hatásfokkal dolgoznak. A "visszanyert" trutyit kamionokkal furikázzák az országban tonna számra, visszanyerő üzemekbe. Közben az a 4% is valahova eltávozik, többnyire a levegőbe. Ez is több (tíz?) tonnás nagyságrendben mérhető /év.

Aki villanyautót vesz, kalkulálja bele ezt is, mielőtt elkönyveli, hogy ő most környezettudatosan cselekedett. Mert nem... minden egyes két tonnás böszme villany SUV és porsetajkan egy környezeti katasztrófa. Aki környezettudatosan áll hozzá, az kicsi, könnyű, kis hatótávolságú LFP akksis autót használ.. városban. És akkor ügyesen lavírozik a belsőégésű tüdőrák és az elektromos magzatelhalások és fogyatékkal születések között. :-(