Fórum >> Találkozók, események >> Találkozások

Áki2008-01-23 23:14:07 // 29293
A MAI ETAP:
Nouakchott, Mauritánia - Tidjikja, Mauritánia 750 km

Pihenés, szerelés Nouakchottban. A versenyzők úton Tidjikjaba.

Budapest-Bamako versenyzői ma tovább indultak a 750 kilométerre fekvő, szaharai oázisba Tidjikjába. A festői hangulati sivatagi városba főleg aszfalton haladnak, de az összes mai feladatot sivatagi és szavannai speciál szakaszokon kell teljesíteni.

A mai etap egy kis kitérő a Bamakoba vezető úton. Ez lehetővé teszi a túrázóknak és a gyengélkedő technikájú résztvevőknek, hogy egy napot lazítással és szereléssel töltsenek. A város műhelyei megteltek magyar rendszámú kocsikkal.

A kis Polskit már 11-kor helyrepofozták. Az Ikarus utasai pedig még a tegnapi buli fáradalmait próbálták kiheverni ma reggel. Villám Géza bogarát pedig még most is szerelik. A dűnéken és a tengerparti buckákon az egyik távtartó gyűrű elfáradt és eltört. "Úgy érzem igazán nem is teljesíti a Bamako távját az, aki legalább egy pár órát nem tölt egy helyi szerelőnél" - mondta a futam szellemi atyja.

Az M2-es orvosi autó kormánymű gondokkal küzd. Jelenleg őket is szervizelik a mauritán fővárosban. A diagnózis e sorok írásakor még ismeretlen. A 33-as versenycsapat vette át az orvosi feladatokat Dr. Palotás Miklós traumatológus vezetésével. "Minden szükséges felszerelésük rendelkezésre áll." - mondta Gyurkó Gábor, a futam mentési vezetője, az M2-es pilótája.

Az első csapatokat délután 5-6 körül várják Tidjikjába

Áki2008-01-23 23:13:00 // 29292
11. nap krónikája

2008-01-22 Nouakchott, Mauritánia

A sivatagi vihar egész éjszaka tombolt. Reggelre a maroknyi bátor versenyző, akik az óceán partján töltötték az éjszakát, teljesen betemetve találta sátraikat.

A 40 versenykategóriában induló közül reggel 7 órakor csak 12-en vették át a napi feladatlapokat. Sokakat a dagály tartott távol az éjszakai befutótól, sokakat a homok tartott fogságban.
A 74-es rajtszámú csapatot a homok is és a dagály is elkapott. "Életünk legrémesebb éjszakáját töltöttük el. Azt hittük a kocsinkat teljesen elmossa a tenger. Nem hallották a segélyhívásunkat a rádión. Végül a hajnali apállyal megérkezett Stoffel Laci és Kati, akik kihúztak minket a tengerből" - mesélte a 74-es kapitánya.

A Hummeres csapat, a 21-es rajtszámú Szahara Express-szel együtt szintén egész éjszaka vontatott bajba jutottak, akik a nemzeti park dünéinek fogságában ragadtak.

A motorosok is rendesen megszenvedték a tegnapi és a mai homokvihart. "Tegnap 140 kilométert bolyongtunk a nemzeti park süppedős homokjában, de olyan erősen fújt a szél, hogy hárman is borultunk. Egész napos küzdelem után végül visszafordultunk a betonra és egy másik irányból próbáltuk megközelíteni a tábort, de végül a dagály gyorsabb volt. A szabad ég alatt éjszakáztunk hálózsákok és sátor nélkül. Nem volt könnyű, de nagyon jó a csapat. A motorosok összetartanak, mindenki egészséges és jól van. Egyedül két srácról nincs semmi információnk. Nekik még Marokkóban akadtak gondjaik a Honda Dominatorjaikkal, és azóta nem érték utol a mezőnyt." - foglalta össze a motorosok történetét Mező János a Motor Revü RMC Rally Trió vezetője.

A 00-ás rajtszámú VW bogár csodálatosan teljesített homokban és vízben egyaránt. Jelenleg Nouakchottban egy műhelyben készítik fel az utolsó nagy erőpróbára. "A Sahara Garage szerelőgárdája reményeink szerint egész éjszaka dolgozni fog, hogy holnap újult erővel vághasson neki a bogár az utolsó 2000 km-nek." - nyilatkozta Villám Géza.

A versenyben továbbra is a címvédő szlovák Ulrich házaspár vezet 253 ponttal. Az előnyük jelenleg 10 pont a második helyen álló 36-os rajtszámú Pappas Team előtt.

3. TBA Racing - 242 pont
4. Americana Team - 241 pont
DLC Racing Africa - 241 pont
5. SYSMAN – 230 pont
6. Olsen Banda Száguld - 211 pont
7. Nagy Ádám - 208 pont
8. Quart Team - 195 pont
9. Brillum Dream Team - 193 pont
10. Homokdüne.hu - 188 pont

Ma este a Budapest-Bamako nouakchotti táborában a mauritán kormány képviseletében BA Madine turisztikai miniszter és két helyettes államtitkára fogadta a rally résztvevőit. Egy elegáns beduin sátorban mondott beszédében Madine úr megköszönte a magyar és nemzetközi résztvevőknek kormányuk nevében, hogy ezekben a nehéz időkben bizalmat szavaztak országának. A magyar-mauritán kapcsolatokról azt nyilatkozta, hogy a Budapest-Bamako "az első lépés egy új barátság útján".

A holnapi cél Tidjikja és az összetett versenyben 66 pontot lehet szerezni. Holnap áthalad a mezőny Aleg-en, a karácsonyi turista mészárlás helyszínén.

boyci2008-01-23 22:22:04 // 29291
Ma tapin a Gösser majd a Boszorkány előtt egy rosso 156 os ÁLLT!!!!
...gyalog voltam, a zseblámpám se működött, így se villi se semmi nem volt!! :DDD

Ha felmerne az illető, a gyrmekem után rohantam aki vadul motorozott a sárga gépsárkányán...a bosziban pedig naon jó műsort adott le a Lemi-drágájával a Lecsó"-ból!! :DD
Üdv innen is!! :))
Tommaso 1592008-01-23 20:25:55 // 29290
Az a neve, h Egyetemváros...:-PPP
-----------2008-01-23 20:00:52 // 29289
Csepelen a Szent Imre tértől egy sarokra láttam a HNG-272-es 147-est félretolva, erősen leamortizált bal oldallal.... nem tudom tagé e vagy sem, de elég szomorú látvány volt :(
Atesz19872008-01-23 19:47:44 // 29288
A miskolci egyetem ilyen nagy? :-O :P :)
Tommaso 1592008-01-23 19:44:20 // 29287
Ma este Miskolcon az egyetemen összefiutottam egy 147-el. villogás, majd a parkolóban megálltunk beszélgetni, adtam neki egy kártyát, de már tudott az amoreról:-)
Miskolci a srác, első alfája, imádja, mondta, h nagyon megy a köszöngetés, sokan viollognak neki.
Remélem fog regisztráni:-)

Üdv neki itt is!
12008-01-23 19:33:43 // 29286
Ma este Nyíregyházán,a Zrínyi u.-on bekártyáztam egy 33-ast, a rendszáma első fele...AVY-..., ha magára ismer üdv, innen is! :-))))

Ja! És tessék reisztrálni :-DD
Tommi2008-01-23 17:20:58 // 29285
Most délután a Szentkirályi utcában láttam egy fekete 159-est, a szélvédőn ott figyelt a mikuláscsomag. Ki volt az a "szerencsés"? :/

Utána pedig a Körút-Baross sarkán a lámpánál állt egy fekete Sprint, a visszapillantó alatt ott figyelt több matrica is, a sofőr ezerrel cigizett :) Épp sétáltam haza a bankból, úgyhogy a zebráról nem kezdtem el kalimpálni nekik, mert nem nagyon érették volna :)))
boyci2008-01-23 14:06:15 // 29283
Ez nagyon jóóó dolog szerintem!!! :))) Én örülök ennek is :)))
GabCsi2008-01-23 10:07:54 // 29282
Reggel Kökinél láttam egy fekete Brerát a gyorsforgalmin Ferihegyfele.
Majdnem neki is mentem a 82-es busznak:)
-----------2008-01-23 10:02:12 // 29281
Bocsiiiii boycim....nem akarom senkitől elvenni a dicsőséget.....deeee.......taggá válásom után én is válaszoltam Tommi hozzászólására, ami még a taggá válásom előtti talinkat örökítette meg. De azért jupppppiiiiii a te storyd is!!!! :):):)
boyci2008-01-23 00:35:27 // 29280
Jupppppppppppppppppppppppppppppppppi!!! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Ez az első ilyen üzi, hogy aki még nem regizett és utakon villi volt egymás közt, ide is beírjon!!!!!
Háááát ennek most naon örülök!!! :))))

Üdv neked itten mégecccer! :DDDD
norbee2008-01-22 23:26:17 // 29279
Fekete 145, Bocskaitól végig a Petőfi hídon, kristálylámpás, kígyós matrica. Tulaj szuggerálta a műszerfalat folyamatosan, remélem egyben hazaért. :) Üdv neki! :)
GEORGE2008-01-22 22:58:10 // 29278
nyertél :-)
GEORGE2008-01-22 22:56:24 // 29277
Kis vicceske .-)))))
csocsi2008-01-22 22:48:47 // 29276
Biztos nem 1.6 gép lehetett :))
Willy2008-01-22 22:39:31 // 29275
Ma a 6-os úton Szekszárdtól Paksig együtt autóztam egy zöld 156-ossal. OFF-al voltam, de csak paks előtt nem sokkal tudott megelőzni. Addig együtt előzgettünk. :))) Nagyon ismerős járgány volt. Üdv neki itt is. :)))
Halesz2008-01-22 17:17:22 // 29274
Azért ennek milyen kicsi már az esélye :) Két 145-ös egymás mellett a mosóban!!!

Király :)
Roberto1472008-01-22 17:13:19 // 29273
Olvasgattam a régi írások közt és ezt találtam (Boyci írta ezt 2007-07-16-án):

Vigántpetend : sötét 145 :intés megvolt...mind a két részről
Kelenföld IBF 232 147, zöldes szín...egyhelyben állt(nagyon cíííp volt!!!)
XI.ker. fekete 147...intés megvolt...m.a.k.r.
XI.ker Karinthy Frigyes u. fehér alfa 155 (JOCÓ...lsd, képek)
Veszprém sötét 155...senki nem intett! sütött a nap a szembe..vagy nem?
Nagykőrösi út fekete GTV...szééép vóóót az is!


Pár héttel azelőtt vettem az autót. :) Ekkor még nem voltam tag. :)))))))
( a vastagon szedett én lennék)
someday2008-01-22 14:34:07 // 29272
O a komam mar nyuzom egy ideje, hogy regeljen, Jozsi155 tol vette a vasat (ha jol emlekszem)
fog regelni ha lesz kepe es mar elore lebeszeltem vele a talikat :)
Tommi2008-01-22 13:52:24 // 29271
Szombat délután Szegeden a Plaza előtt álltam a piros lámpánál és utolért egy fekete (sötétkék?), lefóliázott üvegű 166, villogott és integetett a srác, üdv neki innen is, nem tudom tag-e nálunk :)

Aztán vasárnap szintén Szegeden a Belvárosi híd és az Oroszlán utca közötti részen húzott el mellettem egy rosso, Amorés matricás 33-as. Mondjuk én gyalog voltam, úgyhogy nem köszöntem neki :)))

A Forrás hotelben laktunk és a szomszéd utcában állt egy nagyon szép rosso 156, kígyós matricával, a rendszámot sajnos nem jegyeztem meg :)
GEORGE2008-01-22 13:33:37 // 29270
Jó van :-) Kezd alakulni a főkép dolog :-)))
Dévid2008-01-22 09:33:43 // 29269
20 perce Petőháza-Fertőd között kék 145 1.4 TS, fénykürt + elakadásjelző. Innen is Üdv, és jelzem szép a géped!
Áki2008-01-21 23:24:56 // 29268
Amint megvannak a friss hírek hozom neked!;-)
boyci2008-01-21 23:03:22 // 29267
...majd jövök a hírekért!!! :))
boyci2008-01-21 23:03:00 // 29266
Ez naggggyon komoly!! :)))
Áki2008-01-21 22:59:21 // 29265
Biztos jól vannak!Holnapra többet tudunk róluk,addigra beérnek ők is!
boyci2008-01-21 22:26:44 // 29263
A BKV Volvo-ja ma az első homokbuckán elakadt és se előre se hátra nem tudott megmozdulni. Wernel László IFA-ja rántotta ki a Székesfehérváron épült terepjáró buszt......."

ennek nem örülök, ezen utaznak a barátaim :((
Áki2008-01-21 22:17:37 // 29262
A homok fogságában a BKV és még sokan mások

2008-01-21, Banc Darguin Nemzeti Park, Mauritánia - A Budapest-Bamako mezőnye ma reggel rettenetes homokviharban vágott neki a 10. nap közel 500 kilométeres távjának.
A reggeli eligazításon Nouadhibou rendőrfőnöke is ott volt és biztosított mindenkit, hogy a teljes mauritán távon jelen lesz mind a rendőrség, mind a katonaság és biztosítja a versenyzők testi épségét. A főrendőr nemcsak, hogy megjelent, hanem a bamakosokkal töltötte az éjszakát a táborhelyen egy 22O-as Merci első ülésen. A mai útvonalon is lépten-nyomon fegyveres őrök tisztelegtek a bátor magyaroknak.

A rendőrökön kívül megjelent a Mauritán Turisztikai Szövetség elnöke is, aki végig kíséri a mezőnyt egészen a mali határig. Ez a példátlan vendégszeretet és kedvesség, ami a helyiekből árad az utolsó kételyeket is eloszlatta a résztvevőkben.

A start után a viszonylag könnyű autózásra számítók csalódtak, ugyanis a homokviharban sem az előttük, sem az utánuk haladókat nem látták. Sűrű szemekben fújta a homokot a szél. Még a tapasztalt sivatagi rókákat is meglepte a vihar.

Két útvonal közül lehetet ma választani. A verseny kategóriában indulók és a jobb, négykerék meghajtású járművekkel indulók keresztül autóztak a Banc D Arguin Nemzeti Park aranysárga homokdűnéi között. A park több száz vándormadár faj téli otthona. Valamint fókák, delfinek és bálnák élnek a park vizeiben. Ma előkerültek az ásók és a vontatókötelek is. Még az is, aki viszonylag könnyedén vette a nagy homokozót, sem tudhatta, hogy a végén nem egy mocsárban köt ki.

A versenykategóriában mindössze öt csapat ért be a negyvenből időre. A 15O indulóból mindössze 7O-8O jármű vette sikeresen a mai etapot. Többen a dűnék között éjszakáznak ma a sivatagban.

Az etap vége a már hagyományosnak számító táborhely, amit mindenki csak Budapest-Bamako Beach-nek még maurániai szerte is.

A gyengébb autókkal indulók egy egyszerűbb útvonalon közelítették meg ezt a lélegzetelállító partszakaszt, ahol a Szahara találkozik az Atlanti óceánnal. Itt egy másfél napos pihenő vár mindenkire, és az újabb apállyal újra útra kel a karaván, immáron Mauritánia fővárosa Noukchott felé.

A versenyben továbbra is szlovák Ulrich házaspár vezet, de még mindig nem behozhatatlan az előnyük.

Jól halad a Velorex, és a motorosok is derekasan állják a számukra igencsak mostoha időjárási viszonyokat. A kis Polski angol utasai reggel Nouadhibouban a lengyel hardware-rel küzdöttek, de a fiúk kitartása arra enged következtetni, hogy nem adják meg magukat egy könnyen. A buszok versenyében egyelőre kiegyenlített a küzdelem, mindketten kiválóan teljesítik az etapokat.

A BKV Volvo-ja ma az első homokbuckán elakadt és se előre se hátra nem tudott megmozdulni. Wernel László IFA-ja rántotta ki a Székesfehérváron épült terepjáró buszt. Mind a busz, mind az IFA holléte e sorok írásakor ismeretlen. Mauritániával egyetlen magyar mobilszolgáltatónak sincs roaming megállapodása. A műholdas számokon sem sikerült kapcsolatot teremteni.


Az esti táborhely 25 kilométerre van a legközelebbi lakott településtől. A helyi fegyveres erők itt is éberen vigyáznak a Budapest-Bamako résztvevőire. A holnapi etap vége Nouakchott, Mauritánia fővárosa.

Áki2008-01-21 22:15:58 // 29261
9. nap krónikája - Aknamező és magyar mauritán barátság

Hihetetlen biztonsági erők fogadják Mauritániában a Budapest-Bamakot.

Ma reggel a nyugat szaharai Dakhlában ébredt a Budapest-Bamako mezőnye. A csapatok hamar kigördültek, hogy megtegyék az utolsó 400 kilométert a marokkói fennhatóság alatt álló területen.

Néhány csapat azonban a box utcában kezdett ma reggel. Az autószerelők utcája hamar megtelt bamakos kocsikkal. Elsőként a 00-ás VW bogár gördült be. Ő már előző nap este ott várakozott. "A sziklás Dzsbel Szarhro és a köves folyómedrek sem viselték meg úgy a bogarat, mint egy dakhlai járdaszegély" - mondta Villám Géza miután a VW1600-os olajszűrője kilyukadt. Az öreg német járgány után begurult a 31-es kis lengyel és az Origo csapat is. Az Origó csapat megsérült a hűtőjét a helyszínen meghegesztették ügyes kezű szaharai mesterek. A bogarat is rendbe rakták, és a kis polákot is úgy pofozták helyre, mintha minden nap Polskit szerelnének.

Az utolsó csapatok délelőtt 11-kor hagyták el a várost, amikor a déli szél jelentősen megerősödött. A heves ellenszél nem is zavarta annyira a későn indulókat, mint a kegyetlen homokvihar, ami pillanatok alatt rémisztett meg mindenkit. Több csapat is szerelt a homokviharban az út szélén. "Kegyetlen volt. Olyan érzés volt, mint ha valaki smirglivel reszelné az arcunk" - mondta Jorgov Cana a Szahara Expressz csapat tagja.

Az Origó csapat kálváriája ma tovább folytatódott. Késő délután értek be a határ előtti utolsó benzinkúthoz, ahol gázolaj helyett 23 liter benzint nyomtak a tankjukba. Le kellett szívni az összes üzemanyagot, mielőtt tovább indultak volna. Nincs információnk arról, hogy zárás előtt elérték-e a marokkói határt.

A verseny nagy eseménye ma az volt, hogy második helyen álló 01-es DLC Racing Team feladja a versenyt. A marokkói autó behozatali papírjukat elvesztették, és a vámosok a határról visszafordították őket. Már indultak volna fájó szívvel vissza, amikor az autó egyik zugában megtalálták a fontos dokumentumot.

A határátlépés miatt ma csak két feladat várt a versenyzőkre. A mauritán oldalon lévő geo-caching feladatot többen az elaknásított nyugat szaharai oldalról akarták megközelíteni. Emiatt a bírók lefújták a mai versenynapot és törölték mindkét feladatot. "Furcsállom, hogy van aki az életét feláldozná 5 verseny pontért a Budapest-Bamakon" - nyilatkozta Polgár András versenybíró. Az esti előzetes értékelések szerint a feladatot mindössze két csapat, a szlovák Ulrichék és az időközben előkerült Dácia csapat teljesítette.

A határátkelésnél ma többen egy nagy kanállal kaptak az igazi Afrikából. Sokaknak csak a marokkói kilépés 5-6 órába tellett és a teljes átkelés 7-8 órát is igénybe vett. A marokkói határőrök egy új rendszert vezettek be. A határőrség és a vám kiléptetésen túl egy barátságos katonatiszt, egy olajfa hűsében mindenkinek az adatait kézzel feljegyezte egy nagy kockás lapú könyvbe. Itt volt a leghosszabb sor.

A marokkói határt a kietlen senki földje követte. A sziklás földút két oldalán látható kiégett és felrobbant autóroncsok mindenkit emlékeztetettek arra, hogy az út szélén túl gyilkos aknák lapulnak. "Az adrenalin szintem soha nem volt még ilyen magas" - mondta Mezei Gyula a 08-as BKV Team tagja és az MTV sztár műsorvezetője. E sorok írásakor még nincs tudomásunk arról, hogy bárki is aknára futott volna.

A magyarokat Mauritániában hihetetlen odafigyeléssel és eddig nem látott biztonsági intézkedésekkel fogadták. Az országba bevezető utat fegyveres egyenruhások és civil ruhás rendőrök figyelték. A ma esti szaharai sátortábort közel száz fegyveres katona és rendőr vigyázza. "Mi egész éjjel virrasztunk, hogy Önök nyugodtan aludhassanak ma este" - mondta Mohameden Ould Islam a nemzetbiztonsági hivatal egyik képviselője.

A táborhelyen megjelent Mohamed Deidy Nouadhibou tartomány kormányzója és Mustapha El Hassen a noudhiboui rendőrség parancsnoka is. Elmondták, hogy a minden tiszteletük és elismerésük a Budapest-Bamako résztvevői. "Megköszönjük, hogy bizalmat szavaztak országunknak azzal, hogy ellátogattak hozzánk. Megerősítem, hogy az Önök biztonsága ezen a héten a mi legfontosabb feladatunk" - mondta El Hassen kapitány. A határőrségen pedig elmondták, hogy a "mauritán-magyar barátság nevében egész éjjel nyitva tart a határátkelő, ami egyébként 8-kor bezárna". Holnap a helyi rendőrség parancsnoka fogja tájékoztatni az indulókat a legfrissebb biztonsági helyzetről.

A holnapi etap lesz az idei Bamako egyik legkeményebb napja. Közel 500 kilométer vár a versenyzőkre, kemény, dűnés sivatagi homokon.

GTVili2008-01-21 21:06:49 // 29260
Ma reggel a Maglód-i OMV kúton egy gyönyörű 155-sel....Talán IDC-XXX rendszámmal.

A péztárnál beáll mögém,hátrafordulok:Gratula a vashoz,nagyon szép!

-Öööö...Köszönöm szépen!

-A fórumon is fent vagy?

-Mit? Jaaaa...neeem.(mosoly)Majd ha lessz egy jó főképem!
koz2008-01-21 18:00:34 // 29259
Ma a mosóban egy tesó mellett álltam:


Adtam kártyát, aztán hazafelé sokáig együtt mentünk, majd dudálás, villogás után váltunk el.
Cartárs, ha magadra ismersz, regisztrálj! :)
kod2008-01-21 09:19:47 // 29258
Szolgálati közlemény: tegnap kalandos úton egy 147 vagy 156 kulcsa került hozzám. A kulcsot a Hajógyári szigeten találták. Aki megmondja hogy mi van még a karikán az nálam átveheti a kulcsot.
Tedi2008-01-20 21:45:51 // 29257
Ma délután 3 körül az 1-es főúton Bicske magasságában 1 km-en belül 3 Alfával villantottam össze. Meg ne kérdezzétek, hogy milyenek voltak, mert nem emlékszem :) Illetve egy 156-ra igen, de a többi...
Ferko2008-01-20 21:34:31 // 29256
Az elkövetkezendő két hétben tessék figyelni egy zöld 146-ot is!:-DD
Angyal Rita2008-01-20 17:30:55 // 29255
Sziasztok!

Ma este, ahogy mentem felfelé, Dávidföldre, szembejött az első hajtűkanyarban egy szép rosso 156, benne egy lány, integettünk egymásnak, nem tudom, tag- e itt, innen is üdv neki!
Vikking 3112008-01-20 16:07:51 // 29254
Tegnap Gödöllőn, a vasútállomástól Isaszeg felé, kikanyarodó 147 , facelift, piros... Kölcsönös villogás, integetés megvolt :)
Áki2008-01-20 12:18:04 // 29253
8. nap krónikája

2008-01-19 Dakhla, Marokkó - a 8. nap krónikája

Ma reggel csodálatos napfelkeltére ébredtek a Budapest-Bamako résztvevői. A Tatuin bolygó átmeneti megszállói a reggel 7 órás eligazításra mindannyian felsorakoztak. Izgatottak voltak hiszen az úti cél a nyugat-szaharai Dakhla városa. Az út mentén még ma is több helyen aknás területek vannak, így aki nem figyelt rendesen, könnyen bajba juthatott volna.

Más is lázban tartotta a versenykategóriában indulókat. Felmerült, hogy bizonyos versenyzők csalással jutottak előnyhöz. Egészen pontosan, hogy bizonyos a túrakategóriában induló társaik segítik őket. Ezért a versenybírók kénytelenek voltak módosítani a versenyszabályokat, ami még soha nem fordult elő a Budapest-Bamako történetében. A módosítás arról szól, hogy minden versenyzőnek le kell fotóznia magát az adott geocaching pontnál, hogy ezzel is igazolja, hogy valóban ott járt.

A mai nap volt a Budapest-Bamako 8. napja, ami a féltávnak felel meg. A versenyben kiélezett a helyzet, még semmi nem dőlt el, senkinek sincs behozhatatlan előnye.
A mai napon hat kisebb tájékozódási feladatot oldottak meg a versenyzők, de nem is ez, inkább a több mint 900 kilométeres maratoni hosszúságú etap tette próbára a mezőny tűrőképességét. A táj monotonságában a néha felbukkanó óceán tajtékos hullámai csaltak derűt a mezőny tagjainak arcára.

Layoune városát elérve még egy megmosolyogtató vagy éppen kétségbeejtő esett történt. A 7-es busz kapitánya elvesztette a buszát. A versenyzők által használt rádiókon kért segítséget a csuklós Ikarus megtalálásához, így a város apraja nagyja a 7-est kereste. „Remélem arról van szó, hogy a társaim csak megtréfáltak és nem arról, hogy ellopták a buszt.” – nyilatkozta Aravind Bremadaman. Estig nem érkezett hír róla, hogy előkerült volna.

A holnapi nap a nagy átkelés napja. Mindenki izgatottan várja, hogy milyen lesz a fogadtatás Mauritániában. Nouadibhou rendőrfőnöke ígéretet tett a szervezőknek, hogy személyesen látogatja meg a tábort, előadást tart a mauritán biztonsági előírásokról és mindenki kérdésére igyekszik választ adni.

GEORGE2008-01-20 03:34:13 // 29252
Előfordul ez is néha, néha :-)
Halesz2008-01-20 02:25:02 // 29251
Na akkor ilyenkor szokás szétoffolni a topicot! :)
GEORGE2008-01-20 02:19:17 // 29250
Mit csodálkozol ilyenkor már mindenki alszik, kivéve mink :-))
Halesz2008-01-20 02:17:29 // 29249
Én meg most jöttem haza mosatásból... kezdenek felszáradni az utak, fúj a szél, 10 fok van (hajnali 2-kor...)... Holnapra meg napsütést mondanak. Megérdemelte az autóm az ápolást, már nagyon durván koszos volt.

Viszont egy alfával sem taliztam :(
Áki2008-01-20 00:22:38 // 29248
A 7.nap krónikája

2008-01-18 Tatooine bolygó, Marokkó

Ma reggel 7 órakor a marokkói Tatából startolt el a Budapest-Bamako mezőnye. A mesebeli Dzsbel Szarhro hegység előző napi etapja rendesen megtépázta az autókat, de reggelre minden nagyobb problémát sikerült megjavítani.

Bár az 140-es SZKBE csapat pár kilométer után lerobbant ismét, de az arra járó BKV busz felvette néhány utasukat, és jegy ellenében elszállította őket a legközelebbi városig. Derül ki a BKV sajtközleményéből. Ott sikeresen megszervezték a mentést, így mire a bevontatott jármű odaért, már felkészülve várták a helyi szerelők őket.

A 122-es csapat tagjai Villám Tibor és Molnár Tibor még egy kedves kötelességüknek tettek eleget. A magyarországi Tata városa ajándékokat küldött a marokkói Tatának. Fogadásukra összesereglett a város apraja nagyja. Magyar népviseletbe öltözött gyerekek és a városka polgármestere üdvözölte őket. Közös teázással és tánccal köszönték meg a kedves ajándékokat.

A mai verseny erősen szétzilálta a mezőnyt. Egy elírás került az itinerbe, így sokan, akik nem észlelték időben a hibát hamar az algériai határon találták magukat. Óvás nem történt. Tulajdonképpen a póruljártak még hálásak is voltak az élményért és semmivel össze nem hasonlítható természeti csodakért, ami útközben fogadta őket. Az apró falvak egyszerű szépsége, a helyiek kedvessége és vendégszeretete mindenkit kárpótolt a nehézségekért.

Történt ma egy olyan eset is, ami sajnos néha előfordul a hosszú összezártság miatt. Az egyik csapat két tagja annyira összeveszett egymással, hogy egyikük ott hagyta a másikat az útszélén hálózsák és étel nélkül és továbbhajtott. A szerencsétlenül járt felet végül az M1-es rajtszámú Coimbra Racing mentor csapat vette fel és szállította a napi etap céljába. A bamakosok összetartására jellemző, hogy a srác nem maradt étel és meleg takaró nélkül. Az érintettek nevük elhallgatását kérték.

Ma a 23-as rajtszámú Brilum Dream Team feladta a versenyt. "Kardántengelytörés miatt nem tudunk tovább versenyezni" - mondta Bartal Attila. "De Bamakoig lemegyünk" - tette hozzá.

A Daciaval Bamakoba csapata ma este ért a tegnapi táborhelyre, Tatára. Egész éjjel és nappal vezettek, hogy utolérjék a mezőnyt.

A 31-es kis Polskit tegnap Zagorában pofozták helyre. A pilóták még mindig úton vannak a mai táborhoz.

A mai etap vége egy elhagyott katonai támaszpont Tan-Tan városától 70 km-re, ahol a beérkezőket a 7-es csuklós Ikarus busz csapata várta csapolt sörrel, tánccal, diszkó gömbbel és minden egyéb party kellékkel. A hangulat kiváló. Mindenki reménykedve várja a holnapi szakaszt melynek vége a nyugat szaharai Dakhla városa lesz. A táv 650 km, főleg kő- és homoksivatag.

Mike.2008-01-19 22:17:37 // 29247
És pár perc alatt lett minden ilyen fehér. A kelet pesti Fiatnál még semmi, amire a pólushoz értünk ott már gázos volt a helyzet.
ystuc2008-01-19 21:57:21 // 29246
Dúrva. Itt Bp-n nem is emléxem, hogy valaha is jártam volna ekkora ködben.
Mike.2008-01-19 21:56:10 // 29245
Bp. ről kifelé már gáz volt, az 5-ösön csak xarabb lett , aztán a 0-ás és Kiskunlacházáig az 51-is extra gáz. Dunavecse-Solt környékén volt egy 20 km es rész ahol semmi köd sem volt.
ystuc2008-01-19 21:53:21 // 29244
50-nel? Akkora köd volt arrafelé?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak