Edyboy2011-03-05 00:12:12 //
5786
kando.2011-03-04 23:05:17 //
5785
hát jah.. biztos nem volt egyszerű a gazdaság helyzete sem meg a piac sem, de vhogy nem láttam azt sem, hogy törte volna magát, hogy a céget megmentse.. pedig mesélték nekem Mátyásföldön, hogy a gyárral szembeni focipályán volt olyan nyár, hogy nem tudtak a srácok focizni, mert tele volt busszal.. várták a szovjet exportot..
kando.2011-03-04 23:03:53 //
5784
Ha már retró topic, egy kis
magyar repüléstörténet
A MASZOVLET-től a MALÉV-ig.. és a különböző géptípusok és képeik :)
GTPeti2011-03-04 23:01:58 //
5783
Elhiszem. :)
kando.2011-03-04 22:58:22 //
5782
Ja ja, bár néha amiatt volt idegesítő vagy álmosító az utazás.. főleg 3-4 órán át :D
GTPeti2011-03-04 22:54:01 //
5781
A 14-es (vagy ma már 114-es?) vonala amúgy ott kapcsolódik a buszos témához, hogy széles úr vállalkozása a VT Transmann Kft... Az egykori buszgyáros fapados Volvo buszokkal fuvaroztat... Szép...
GTPeti2011-03-04 22:47:47 //
5780
És milyen jellegzetes vuvuvuvuúúú hangjuk volt, mikor pályán gurultak 100zal. :)
kando.2011-03-04 22:46:37 //
5779
Igen, meg a régi távolsági buszokon, ott is volt jó pár botváltós :) :)
Ezekkel a Volán buszokkal még utaztam én is szerintem, amikor a Bartókot csinálták és azzal pótolták a vilingereket :D
GTPeti2011-03-04 22:40:23 //
5778
Emlékszem, még szigetis koromban volt egy olyan év, amikor a 61es villamos vonalán pályafelújítás miatt Volán csuklósbuszok jártak. Persze kéziváltósak. Érdekes volt, hogy állandóan kapcsolgatni kellett szegény vezetőnek. Mondjuk a 14-es vonalán is így van ez a Localo-kon.
kando.2011-03-04 22:11:56 //
5777
A korai 200-asokban is emlékeim szerint ezek a kör alakú zöld és piros ajtónyitó gombok voltak. Ahol ma a billenőkapcsolók vannak. De lehet, ilyet csak vidékre csináltak.
Pl nálunk nem volt sosem olyan gomb a buszokon, hogy összes ajtó nyit, zár.
GTPeti2011-03-04 22:09:47 //
5776
A második képen egy eléggé letisztult műszerfalat láthatunk. :))
Valami brutális állat biztos beépítene egy 8,4"-os TFT-t. Szerencsére ez csak fikció. :)
A 200-s család - méltán világhírű - prototípusát kellene újjáépíteni.
Amig van miből.
Tudomásom szerint ezt a típust azért vonták idő előtt a forgalomból, mert nem igazán váltak be.
Az Ikarus vezető fülkéje,

(a "cicis" gombokkal)
és a ZIU-é.

kando.2011-03-04 21:59:07 //
5773
Gyerekként biztos másként neveztem, de most.. :D
GTPeti2011-03-04 21:54:18 //
5772
",cicis'' gomb "
Ez jó. :))
És találó.
és egy Ikarus 180-s, szintén onnan.

kando.2011-03-04 21:52:38 //
5770
Én elutazgatnék ma is ilyen trolin itt a belvárosban :)
Sőt, gyerekkoromból emlékszem, a régi Ikarus buszokon is a leszállásjelző az a ,,cicis'' gomb volt, mint a szovjet mérnökök trolibuszain :) Na ilyen buszt is lehetne néha nosztalgiamenetként forgalomba állítani, már ha van még..
Tessék egy ZIU-5-s Szentendréről, a BKV Múzeumából.

kando.2011-03-04 20:56:11 //
5768
Hogy lehet favázas régi villamosokat felgyújtani, selejtezni, olyan trolikat, buszokat, amik most remek nosztalgiajárataok lehetnének.. Szerintem nincs már egy ép MTB troli vagy Ziu5. De még a nosztalgia Nohab mozdonyt is a méhtelepről hozták vissza, anno annyi volt a MÁVnál, most meg egyet tudtak összekaparni.. És nem egy most közlekedő nosztalgia villamost külföldről hoztak vissza szintén, mert ugye a ,,kedves'' BKV anno selejtezéskor szart rá.. ment tüzifának vagy az olvasztóba...
kando.2011-03-04 20:53:55 //
5767
Értelmetlen, néha pénzpocsékoló előírások. Felesleges egy járműnek a tejes vonalában alacsonypadlósnak lennie. ez sok teret elvesz az utasok és a berendezések elől is. Raádásul aligha van a buszon 6-8 babakocsi, tolószék.. Max ha 2, ha meg többen vannak, várnak még gy buszt, villamost.
GTPeti2011-03-04 19:24:46 //
5766
Hogy lehet egy 3 darabos "szériát" "elbontani"? Nem értem az embereket.
GTPeti2011-03-04 18:46:35 //
5765
Ezt a buszt 2003-ban lőttem:

Ezt a buszt is Németországból hozták "vissza". Erdetileg egy sima 620-s volt, csak az eredeti képek, illetve műszaki leírások alapján építették át.
Eredetileg összesen 3 darabot gyártottak,
de nálunk sajnos mindegyiket elbontották. Az utolsót talán a Mező üzemegységben.
Már mint az euro 5 úgy tartható általában
GTPeti2011-03-03 22:07:35 //
5762
A honlapjuk még nem tart ott. :(
már az ammonia befecskendezésnél tartanak ADBLUE
kando.2011-03-03 22:05:45 //
5760
Meg egy-két csiga bele, s akkor még könnyebben jár :) :)
GTPeti2011-03-03 22:04:07 //
5759
Most néztem a honlapjukat. Az szép dolog, hogy a legkörnyezettbarátabb mechanikus befecsk. motor. De miért nem tesznek rá már rendes injektorokat? Lehet, ideje lenne.
Az után jöttek a D 10 es rábák.
Erős recsegő kopogó hangjuk van.
GTPeti2011-03-03 21:56:56 //
5757
Akkor turbós Rábát mindenbe! B)
Valószínű a turbós rába volt.
GTPeti2011-03-03 21:52:08 //
5755
Felszabadult hangja volt. Nem olyan szenvedős. Tulképpen olyasmi, mint amit írsz.
kando.2011-03-03 21:49:40 //
5754
Azt én is tapasztaltam már, hogy 260 és 260 közöt is van különbség, némelyik 21-es felrohan a Normafához, más meg alig ér fel.. :)
GTPeti2011-03-03 21:45:49 //
5752
Nagyon kapaszkodtam és nagyon élveztem. Emiatt maradt meg bennem ez az élmény. B)
Lehet ,hogy a turbós rába motor volt benne a rába d10 elődje
GTPeti2011-03-03 21:44:09 //
5750
Lehet, hogy műszak után "Monster Garage"-osat játszottak a szerelők? Feltettek egy másik "nyílt" kipufogórendszert? Megpiszkálták az adagolót?
GTPeti2011-03-03 21:38:12 //
5749
Ha már van itt egy szakértő is.
Egyszer régen (kb. 10éve) utaztam egy (asszem) 53-as buszon, amivel a Széchenyi hegyi végállomásig mentem. (Tehát meredeken hegynek fel.) Azóta sem értem, hogy mitől ment úgy az a busz... És a hangja is más volt, mint a többinek. Talán neked vannak tippjeid. :)
A VanHool is végig alacsonypadlós.
Az EU előírások pedig csak akadálymentesített busz beszerzését teszi lehetővé.
kando.2011-03-03 21:25:29 //
5747
Hát jah.. de nekem a teljes alacsonypadlósítás nem igazán jön be.. a 400-asok talán jók lennének, csak ha nincs karbantartás..
A 148 ason vagyok.
A VanHool nagyon szűk utastérrel bír.Az ajtónyitogatás a külön parkfék miatt nyűgös a megállózás.A bőr vezetőülésbe pedig belerohad az ember.
kando.2011-03-03 21:13:02 //
5745
Hát én utasként azt mondom, még a VanHool ami közelíti azt, ami városi busznak mondható, nem túl széles, befordul a csukló alatti tengely.. Vagy inkább mondom azt, hogy a Volvoktól nem vagyok elragadtatva. Még akkor sem, ha a karbantartásuk eléggé el van maradva, főleg a Keleföld üzemnél (ahol csúcsidőban a garázs szinte tele busszal, szóval nem is tudom, az most roncstemető vagy adnak is ki valamit??).
Majd írj egy menetrend-félét, hétvégén merre vagy :)
Igen csak én az IK435,VanHoolAG300,VOLVO 7700a,ban vagyok érdekelt.
Remélem lassan frissül a járműparkunk mert nagyon odavannak a vasak.
kando.2011-03-03 20:59:12 //
5743
Biztos, mert látok jó párat, főleg a piros 7-es vonalán (érdekes...) meg a 20 vagy 30/30A vonalon.. De troliból talán már nincs is csuklós ránc, esetleg egy elfekvő a Pongrác úton, ami várja, hogy múzeumba kerüljön mielőtt szétrohad..
Vezetsz még egyébként? Egyszer eldumálnék végre veled :D
Csak bérelték a buszokat szerencsére.
A ráncajtós 260 asok már jó pár éve selejtezésre kerültek .Azok mind PRAGA váltós buszok voltak.
Csuklósból még van ráncajtós egy pár a Délpesti garázsban.
kando.2011-03-03 20:41:02 //
5739
Csuklósban elég sok ráncajtós van, a szólókat szétvágták vagy párat átalakítottak bolygóajtóssá.
Érdekes, hogy amíg a gyár létezett, az oroszok még '90 után is ráncajtósakat vettek, úgy látszik abban jobban bíztak :)
A ráncajtós 200-soktól elvileg már elbúcsúzott a BKV. Csak aztán a jármű hiány miatt visszavásárolt egy pár már eladott buszát valamelyik vidéki Volán társaságtól.
Kapsz még 1 képet.
Mondjuk kiprobálnék egy autóbusz pótkocsin való utazást.
