Fórum >> Típusok >> 159

liusz2024-03-26 11:22:47 // 164
Szia! Csak arra utaltam volna, hogy a referencia méret amit lemérnenk sem ott lenne. 1-2 cm utángyártónként benne lehet simán. Nekem a nem ültetett magasabb hatul. Elöl jó a magassag, de biztos hogy keményebb lett. Nagy bizonytalansag ez. Elearn nem ad hivatalos referenciákat?
BT1592023-08-11 21:17:13 // 163
Sziasztok!

2.0 Jtdm-hez vagy ha ehhez nincs akkor bármilyen verzióhoz eLearn telepítőt esetleg tud valaki küldeni mondjuk egy Gdrive-on? Sajnos a nem találtam sehol értelmeset és az itteni korábbi linkek nem működnek. Vagy ti is a https://4cardata.info/elearn/939/2 oldalt használjátok? Tulajdonképpen jónak tűnik, csak nincs 2.0 Diesel.

Köszönöm,
Trombozis2023-03-26 15:37:58 // 162
Okés, visszacseréltem a jobb oldalon a motort az eredetire. Ott volt egy betű eltérés és a doksi szerint nem felcserélhetőek. Szóval most eltűntek a hibák. Kivéve a right mixture flap. Na ebből bontás lesz. Alszok rá egyet és kitalálom, hogy én szedem szét vagy valami inasnak kiszervezem idő hiányára hivatkozva. :D:D:D

100%on áll amúgy a flap. Meg sem tudom mozdítani MESben.





Szóval a meló!
Trombozis2023-03-26 13:18:19 // 161
Sziasztok Srácok! :)

Jönnék megint kis ötleteléssel. Majd fél év után pöcre indítottam az ötvenkilencet. Sajnos a hideg előtt szétszedtem és úgy maradt. :(
Ma megvolt a lendület megint. :D
Szóval a klíma még mindig. Jobb oldalon ömlik a meleg, akárhová állítom. Kiolvastam és a következőt dobta a drága.



A második marad benn. Viszont ez anno az első célpontom volt, amit már egyszer vizsgáltam eredmény nélkül:

939010932 - 5040D75 AIR CONDITIONING RECIRCULATION FLAP CONTROL MOTOR - R.R

Második körben ezt akartam kiszedni, viszont ehhez le kell bontanom a fél világot:

939010937 - 5040D86 AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R

Menjek vissza az első linken található motorhoz? Egyértelmű, hogy azt írja, szóval leírva a válasz igen lesz. :) Néha muszáj kimondanom leírnom, hogy átlássam a dolgokat.

Ha van valakinek még valami agymenése azt szívesen fogadom.
pettinke2023-02-13 15:18:17 // 160
le kellene töltened egy "159 eLearn"-t a netről (ez a workshop manual), feltelepítened, és benne lesz.

((távol álljon tőlem, hogy bárkit pocskondiázzak, de láttam már új vezérlést egy foggal odébb lenni illetve menet közben vacak feszítő miatt átugrani))
Luckó2023-01-02 00:12:22 // 159
Szia!
Erre gondoltál?
Ilyet találtam...
https://4cardata.info/elearn/939/2/939000002/939000000

Köszi
droberto2022-12-27 20:23:02 // 158
Szia!
Az eLearn-öd van?
Abban kéne megnézni a kapcsolási rajzot, lábkiosztást...
Trombozis2022-11-28 15:55:14 // 157
Csak, hogy legyen kis update a szívásról. Ezt kell levadásznom. Szarjon sünt aki azt oda berakta.



Lista, amin megyek végig
Szomorú
Daveee10 Ɨ|ѯ2022-01-11 18:52:36 // 156
Fejlemény:
A doboz valóban Blue&Me. Gyári, nem utólagos. Azért nincs USB, mert ez még az első generációs, ami Media Player nélküli. Az elején az usb az Service port. Elvileg nem használható frissítésre, gyakorlatilag meg majd hétvégén kiderül, ha lesz kedvem az updatet felrakni penre, és bedugni. Max megpusztul. Kihangosítónak se így, se úgy nem tudom használni. Ha nem csinál semmit, akkor megpróbálok usb-t faragni rá, mert az elearn gyönyörűen leírja a nagy kék csati melyik pinje az USB 5V+, D+, D-, USB 5V-, árnyékolás. Aztán még egy próba. Ha akkor sem, akkor feladom. Vagy csere lesz 2. generációsra, és probléma letudva, vagy hagyom a fenébe, eddig is megvoltam kihangosító nélkül :)
samu1262019-08-07 10:17:09 // 155
Kézifék állításhoz mindenképpen emelni kell a kocsit?

http://4cardata.info/elearn/939/2/939000001/939000006/939000004/939005323/


Mostanában +1 vagy +2 kattot kell húznom a megszokotthoz képest. És ezt néha nem teszem meg és milimétereket araszol nagyobb lejtőn. Még nem gurult el, de örülnék ha újra 4 kattra úgy fogna mint most 5-6-ra :).

(Pedig az elmúlt ~1,5 évben egyszer volt állítva, egyszer cserélve a bowden.)
droberto2019-05-22 16:39:10 // 154
Arra a csavara (M12) azt írja az eLearn, hogy cserélős. Nyúláscsavar.
54 - 66 Nm + 45° (Sok ilyen csavar van. Pl.: motortartó. Én nem szoktam cserélni, viszont ezeket a szögeknek csak a 1/4-ét 1/3-át merem ráhúzni)
A cserére ennyit ír:
Morfiusz Cédula2019-04-01 09:21:25 // 153
Esélyes, én már szedtem le akna nélkül (TI). Az eLearn szerint ugyan le kell bontani az alsó motor takaró lemezt is hozzá, de valójában ez nem szükséges, elég a lemezt lökhárítóhoz rögzítő csavarokat eltávolítani. A maradék ha jól emlékszem az eLearn-ben írtak szerint történik. Nekem nincs, de valakinek itt volt blogja is a lépésekről. Nem tudom mi számít nálad sokat vacakolásnak, de nem tíz perces meló...

A parkszenzorról nem tudok nyilatkozni, nekem nincs olyan elöl.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-02-23 08:50:25 // 152
Üdv Cartársak!

Külső hőmérő csatlakozóját szeretném megtisztítani, de az általam használt eLearn-ben pont az a link nem elérhető.

Kitudna segíteni valaki, egy képpel róla, ha nálatok megjelenik?
ez kellene:
"Op. 5010D12 OUTSIDE AIR TEMPERATURE SENSOR ON DOOR MIRROR"

kiindulás a "K008 display does not show outside temperature" oldal
Lörke2019-01-18 08:48:14 // 151
Megnéztem mit ír az elearn. Azt nem mondtam, hogy könnyű volt feltenni. A féltengely vezetőt hátradrótoztam, bár még így zavart kicsit. Szárazon kb 15x begyakoroltam a teknő megfelelő pozícióban történő visszarakását. A paszta nem sérült felrakáskor. Loctite Si 5910-et használtam. Csavarok nyomatékra húzva.
gecsa2018-06-12 13:56:14 // 149
Ha obd2 vag/kkl kábelt rendeltél, akkor csak a motorhoz fogsz hozzáférni, semmi más opció nem lesz elérhető. Még a service interval reset is elm327es kábelt kíván.

A program letölthető innen.
eper

Kezelési útmutatóban a google a barátod.

Elearn linkje meg itt a topicban, használd a jobboldali keresőt->elearn->keresés hozzászólásokban.
Piritu - 1.000.0002018-06-12 11:42:31 // 148
Igazad van, a Spiderben gondolkodtam, ott még manual volt, a 159 eLEARN.
RomeoOne2018-06-12 11:17:20 // 147
Inkább eLearn sztem.
yani🍀2018-06-07 11:13:47 // 146
Shadin oldalát nézd meg elearn témában!
Laczkog2018-06-07 11:05:32 // 145
Elearn letöltési linket tud valaki adni? Széttúrtam az internetet, de néhány vírust leszámítva semmit nem találtam.
Kezd érdekelni komolyabban a futómű, új diagnozist kértem a kopogásra és komplett lengőkar cserére. Az új diagnózis toronycsapágy, jobb-bal, hamár belekezdenek meg ebből élnek. Futómőves szerint csapágy +szilent, mert nyilván az is van 50mátyás/oldal +30k munkadíj. Milyen márka vált be nektek ami elfogadható? Az Erhardt által forgalmazott 10 ért nekem végtelenül szimpatikus:)
gecsa2018-05-22 21:54:38 // 144
Alfarium, DZ Tuning&Service, Cz Tuningman Gábor

A szerelésit alfa 159 elearn néven keresd.
Smith2018-04-05 18:22:11 // 143
Az én tudomásom szerint is így szintereznek, szóba sem jött, hogy ne kellene fémtisztára letisztítani.

Ahol először kérdeztem, ott nem homokszórnak, csak porfestést csinálnak, de azt mindenre, komplett szerkezetekre, nem csak felnire. Ott rögtön közölték, hogy a FÉMTISZTA felületet nekem kell biztosítani. Szóval ebből arra következtetek, hogy a festékre nem festenek rá mégegyszer :)

Más kérdés: valakinek nincs kéznél a fényszóró csatlakozó lábkiosztása? A soklábú, kör alakú csatlakozó kiosztása kellene. Tudom elearn, de hátha valakinek kéznél van :) A tompított, és a helyzetjelző pozitívjára lenne szükségem.
ProdyG2018-03-30 11:47:13 // 142
Túrom az Elearn-t, még nem találtam meg benne a műszerfalra vonatkozó dolgokat. Elvileg van benne valahol képes szerelési útmutató.
Shadin2018-03-29 19:02:26 // 141
Az okosságaim alatt az eLearn-t értik :-)
gecsa2018-03-23 12:48:32 // 140
alfa 159 elearn néven keresd.
gecsa2018-02-16 13:55:13 // 139
Elearn? Szerintem abban minden benne van.
gecsa2018-01-12 20:14:09 // 138
Elearn mit ír még lehetséges hibaoknak?
Shadin2017-12-29 15:28:11 // 137
eLearn-ben nincs róla semmi infó.
Shadin2017-12-10 20:09:41 // 136
eLearn leírás a fényszórómosóról ami szerint van benne valami időzítés csak nem biztos :-)

"DESCRIPTION
The headlamp washer cleans the headlamp lenses as the windscreen is being cleaned.

The headlamp washer function is managed by the Body Computer which automatically activates the headlamp washer, with the dipped headlamps on, when the windscreen washers are activated through the lever on the right of the steering wheel.

The headlamp washer consists of a pump that sends detergent to two nozzles located in the bumpers which spray a powerful jet onto the headlamps.

A timer activates the headlamp washer pump by means of a series of pulses lasting about half a second.

The headlamp washer circuit is protected by a fuse and governed by a special relay located in the engine compartment junction unit."

"DESCRIZIONE
Il dispositivo lavafari unisce alla tergitura del cristallo anteriore, anche quella del trasparente dei proiettori.

La funzione lavafari viene gestita dal Body Computer che automaticamente aziona il lavafari - con luci anabbaglianti inserite - quando si aziona il lavacristallo, tramite la leva sulla parte destra del volante.

Il dispositivo lavafari è composto da una pompa che invia il liquido detergente a due ugelli collocati nel paraurti che spruzzano un potente getto sui proiettori.

Una temporizzazione aziona la pompa lavafari con impulsi successivi della durata di circa mezzo secondo.

Il circuito lavafari è protetto da un fusibile e regolato da un teleruttore specifici, posti nella centralina vano motore."

"BESCHREIBUNG
Die Scheinwerferwaschanlage verbindet das Wischen der Frontscheibe mit dem der Transparentabdeckung der Scheinwerfer.

Die Scheinwerferwaschanlage wird vom Body Computer gesteuert, der den Scheinwerferwascher automatisch betätigt, wenn - bei eingeschaltetem Abblendlicht - die Scheibenwaschanlage über den Hebel rechts neben dem Lenkrad betätigt wird.

Die Scheinwerferwaschanlage besteht aus einer Pumpe, die die Waschflüssigkeit zu zwei Düsen an der Stoßstange leitet, die sie mit einem kräftigen Strahl auf die Scheinwerfer spritzt.

Eine Zeitsteuerung schaltet die Scheinwerferwaschpumpe mit aufeinander folgenden Impulsen ein, die etwa eine halbe Sekunde lang sind.

Der Schaltkreis der Scheinwerferwascher wird durch eine Sicherung geschützt und ein spezifisches Relais geregelt, die sich im Verteiler im Motorraum befinden."
Shadin2017-10-09 13:50:51 // 135
eLearn szerint tegyem össze, húzzam nyomatékra és eresszem le az emelőről :-(
Gyárilag elforog a belső csap. Ez nem Audi :-D
ProdyG2017-09-26 07:20:17 // 134
Inkább magára a műszerfalra gondolok, az végig nyikorog balról jobbra, bárhol nyomkodom meg.
Nincs eLearn-öm, mit kell tennem hozzá, hogy legyen? Valami leírás jól jönne, vagy legalább infó, hogy hogyan kezdjek neki, aztán utána már úgyis rájövök magamtól, valószínűleg :)
droberto2017-09-25 21:56:26 // 133
Mindent ki lehet szedni, nagyon jól szerelhető.
A központi középső szellőzöre gondolsz, mert azt gondolom felfele kell csak húzni, hogy kipattintsad?
Ha a műszerfalra, akkor azt is könnyű leszedni, csak előtte ki kell belőle szedj mindent. Délutános meló.
Van, eLearn-öd? Abban van hozzá képes leírás.
Shadin2017-07-31 13:54:32 // 132
Nem találom a leírást, de az eLearn írja az izzítást 9 fokig. Az üa. előmelegítés megy feljebb...
Shadin2017-07-21 18:07:32 // 131
Az "okosságok" oldalamra feltettem 4C eLearn PDF-eket TBi-s cartársak találhatnak benne infókat amíg jobb nincs :-(

GDrive...
droberto2017-07-19 14:03:09 // 130
Ahogy alőttem is írták: eLearn.
A kedvenceimnél megtalálod. :)
Smith2017-07-19 09:22:30 // 129
eLearn , de az szerintem csak FL előtti van, de úgy is elég nagy segítség tud lenni
Smith2017-06-11 17:17:07 // 128
Ok, azert koszi :)
Szoval az eper alkatreszkereso az elearn pedig egy elektronikus formatumu muszaki leiras, szetszedesi utmutatokkal, kapcsolasi rajzokkal, gyakorlatilag az auto mukodeset mitatja be.
Smith2017-06-11 15:17:53 // 127
Eper nekem is van, de abban nem lesz kapcs rajz meg csatlakozó kiosztás :) eLearn-ről volt szó.
Smith2017-06-11 14:41:11 // 126
Sajna az elearn (legalábbis ami nekem van) szerintem semmit sem tud a 2011 év végi autókról. Ez a navi szerintem már csak az utolsó darabokba került bele, legkorábbi autó amit a használtautón találtam és gyári navis, és ilyen van benne, az 2010/5 havi. Az elearn meg sajnos sokkal régebbi adatokkal van felvértezve.

Azonban támadt egy világmegváltó ötletem, hiszen a diag csatira már jó ideje ki szokták vezetni a CAN vezeték is. Így is lett, a szabvány diag csati kiosztás szerint a 6 és 14 lábak a CAN H és a CAN L. Fogtam a multimétert, bedugtam a diag csatiba az egyik szondát, a másikkal meg kicsipogtam a rádiónál, hogy melyik a két CAN madzag, még azt is, melyik a H és L. Szóval ez megvan. Meglett a GND és s +12V is. :) Már csak a barna vezetéket nem tudom eldönteni mi lehet. Feszültésget nem mérek rajta se gyújtáskor, se egyéb esetben, testhez nem csipog, szóval nem gnd. De akkor mi lehet?

Kihúztam volna, hogy mi változik vagy mi nem működik akkor, de nem volt nálam olyan pici csavarhúzó amivel azt az egy érintkezőt ki tudtam volna pattintani.

A csati extra részein pedig ahogy tippeltem, a B&M felől érkezik a telefon és a médialejátszó hangja, ha kihúztam minden működött, csak a telefon és az mp3 lejátszás volt néma. Szóval alakul ez, remélem hamar megjön a szerelhető quadlock és iso csatim, aztán megépítem az adaptert.
Shadin2017-06-11 13:16:49 // 125
Az eLearn-ben lévő kapcsolási rajzokat már végignézted?
Smith2017-03-19 15:26:34 // 124
Meg se mozdul nem merem feszegetni fosok hogy eltorik. Elearn azt irja special tool kell hozza. :) Na majd beveszek valami batoritot hatha segit :)
Shadin2017-02-08 15:55:27 // 123
Az eLearn-ben benne van a komplett kapcsolási és stb. rajz róla.

Az adatlapom elején megtalálod az elérést...
Shadin2017-01-24 19:18:52 // 122
Bakker tényleg a bal oldalt írja az eLearn :-(
Smith2017-01-20 15:31:00 // 121
Van olyan online eper amiben lehet 159 alkatrészek után kutakodni? Mondjuk frissebb kiadások után.

Esetleg létezik elektronikus formában olyan dokumentáció mint mondjuk a 166-hoz volt az eLearn? Amiben minden benne volt, mit hogyan kell kiszedni, szétszedni, elektromos bekötések, stb. ?
_ÁRPÁD_2016-10-08 22:11:26 // 120
Szia. A biztosíték táblán miről vetted le az áramot? Oké, előre fűzöm... csak miért van a eLearn-ban (alváz szerint) , hogy vonóhorog előkészítés. Ezt nem értem, és még nem kaptam rá magyarázatot :)
Shadin2016-09-22 17:11:07 // 119
Az a szitu, h egészen egyszerűen nincs EGR vezérlés semmilyen üzemállapotban, csak véletlenszerű tüskék formájában mex. 24%-os nyitásig:



Összehasonlítva az én 1.9-esemmel, ahol alapjáraton az EGR vezérlés "ON" és a nyitás ~46%, itt a 3,99%-os szokásos zárt állapotot adja, ami lehet ok és okozat is.

Az enyém a fordulat függvényében:



A 2300-nál hátba rúgásig aránylag kevés a kikért üa. mennyiséget, de azt meg is kapja. Szintén megkapja a kért üa. és tb nyomást.

Látszólag nincs tömítetlenségi probléma, a tb geometria a fordulat függvényében rendesen vezérelt.

EGR működés MES-ből tesztelve nem működik, nem hallani a hangját... Kéne?
Leszerelve kellene próbálni, de az nem jött itt össze.





TB nyomás konzekvensen 0,2 bar eltérést mutat kb. minden ford. tartományban, az nem gondolom h gond, nálam is van eltérés.

Reggel hidegen jobb az autó, valami érzékelő (is) baszaxik szerintem

- EGR-t le kell kötni és működtetni, ahogy én csináltam, a mágnes le van szerelve az öntvényről ami ellenőrzötten zárva legyen. Ellenőrizni a stekkerét ill. kábelét.

- Az a hárombetűs szenzor ami a szívósorban van, na azt ellenőrizni/cserélni kell.

DPF kizárva, az nem tud fordulatszám függvényében dugult lenni.

A szindróma tipikus VGT probléma, de el kell hinnünk, h az a kör rendben van.
- esetleg még egyszer megvákuumozni

- eLearn-ból kiszedem a kapcs rajzot és az EGR elektromos körét is ellenőrizni kell. Biztosítékokat végignéztük, reléket mekkmozgattuk

Kérdés, hogy a lambda szonda hibája tud-e ilyet okozni...
heisenberg.2016-07-13 00:15:08 // 118
Cartársak! Az akksi cseréhez milyen szerszám kell? eLearn, google átkutatva, de nem lettem okosabb. Ha jól emlékszem egy 13-as krova toldószárral, kérlek erősítsetek vagy cáfoljatok meg! :) Köszönöm!
heisenberg.2016-04-08 19:43:44 // 117
Sziasztok! Szedegetem lassan össze, hogy mi kell a nagyszervizhez, jelenleg a váltóolajnál tartok - ha már témánál vagyunk -.

Nekem 2.4 manuális váltóhoz kellene olaj. Az eLearn-ben azt olvastam, hogy Selénia Tutela Transmission MATRYX 75W85 GL4 kell bele, és ebből is 3 liter (2.8L)

Ez megállja a helyét? Honnan szoktatok rendelni olajat? Nekem csak a rendelés jöhet szóba! Illetve akarok cserélni vezérlést is! Köszi srácok!
Shadin2016-03-22 15:14:42 // 116
Ne találgass:

https://drive.google.com/folderview?id=0B5zL6tsNKAy-MW5NdjdGeVQxZ1k&usp=sharing

eLearn
Shadin2016-02-10 13:14:43 // 115
Eztet most nem értem :-) Nincs az eBay-en olyan eLearn ami tartalmazza a 2.0JTDM-et tudtommal. Te is ezt írtad?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.