Csabi2013-07-26 18:54:24 //
64
Jó játék egyébként..."csak" 15testpont van... :)
Ami nincs a képen az hátul van...
eLearn-ből

Ezekért felelnek

GTPeti2013-06-30 16:56:52 //
63
Keress rá arra, az Amore keresőjével, hogy "eLearn", illetve "szervízCD".
Már sokszor volt itt belinkelve.
Általánosságban, ha beírod Google-be azt, hogy "Alfa 159 elearn", szintén fogsz találni ezt-azt.
A relékről hallgat a használati.
Javaslom az
eLearn használatát.
Jah... és az a + 2 kábelköteg a csillár mellet 3, mivel van egy a bal oldalon is!

Egyre jobban izgat. :)
Ötlet esetleg?
Ha lesz időm ránézek majd az eLearn-ban...
Liquid2013-05-21 14:46:08 //
60
az mi konkrétan?
ePer illetve eLearn amiről tudok
Coolby2013-04-17 16:42:20 //
59
Sziasztok!
Csak én vagyok béna vagy se Elearn-ben, se Eperben nem lehet találni valami ábrát a 159SW hátsó lökhárítójának felfogatásáról?
Tali: lehet mégsem tudunk menni azon a hétvégén, mire beindul végső szavazás, addigra pontosodik talán, hogy hogysmint
Mi a jobb első kereket szedtük ki, majd a jobb oldalsó motortartót, azután a srác aknájában van egy görgőkön csúsztatható pneumatikus emelő, azzal megemeltük a motort.
Mi használtunk rögzítő szerszámot, és mindent nyomatékkulccsal húztunk meg a megfelelő nyomatékokkal, amiket a szerelőm fejből vágott.
eLearn nem kellett - nincs is.
Asszem háromszor lett átforgatva.
Amúgy a szétszedés előtt alkoholos filccel is feljelöltünk mindent...ha jól emlékszem...de lehet az valami másik műtétnél volt.
Nekem egy szerelő ismerősöm csinálta. Félt tőle, de igazán egyszerű más típusokhoz képest. Csak a jobb oldalsó motortartót kell kiszedni.
Nem figyeltem minden részletre oda, de a Youtube dugig van JTD vez. cserés videókkal.
Munka közben az eLearn segített minket. :)
Ja, rögzítő szerszámot nem használtunk. :)
Shadin2013-03-07 18:23:54 //
56
Én hetek óta a házi vezérléscserére gyúrok. Egyszerűen nem merem sehova bevinni. Még ilyet, hogy kivágták az alsó motorvédő burkolatot, hogy ne kelljen leszerelni az olajcseréhez :-(
Cserélt már közületek magának vezérlést + vízpumpát? A szíjon lévő 3 jelölő vonalnak gondolom van jelentősége mint a 156-osnál is. eLearn nem ír róla semmit. Rögzítőkészlet 12-16e Forint. Nem tervezem megvenni :-(
Mondja valaki, hogy gyerekjáték...
ToniT2013-03-04 21:23:24 //
55
Értem, köszi a választ!
A szenzorral eddig halogattam az utána járást, javítást, de néha elég hervasztó az utasaim érdeklődése az autó által jelzett hőmérséklet iránt.
Alfa eLearn-nel utána nézek, hogy is lehetne kicserélni pusztán az érzékelőt, aminek beszerzésében tudtok segíteni?
eLEARn a szerelési útmutató. Guliba beírva (eLearn alfa 159 download) dob ki egy csomót. Ki kell írni CD-re és már fut is.
Ez az eLEARN engem is érdekelne. Nekem csak az internetes működik, de az se túl jól.
Tényleg nem tudtam. Csak tippeltem.
A találkozón megmutatod hogy is van ez a eLEARN ? Ti mindent tudtuk én meg kuka vagyok mint a tök :-)
"270Nm-rel húztam meg" - Egész jól tippeltél, az eLEARN 190-270 Nm-t ír :-)
GTPeti2013-02-23 13:38:10 //
49
Srácok, nem tudna valaki dobni egy működő linket a 159 eLearn-jához? (Az offline verzióhoz.) Sajnos a régi link már nem működik. :(
GTPeti2013-02-11 20:11:58 //
48
eLearn, that's, what
weLearn! B)
mizooo2013-02-11 20:05:26 //
47
Igen a kezelési útmutatóra gondoltam. Most jön lefelé a 159 eLearn, a 156-hoz már megvolt, nem is jutott eszembe, hogy 159-hez is lehet :)
Persze az ePer is barát, de most inkább az eLearn tud neked segíteni! :)
Csabi2013-01-21 22:46:48 //
45
Pontosan azért mert nem 100%ban tiszta levegővel fog végbemenni az égés, ezért fog több anyagot befecskendezni, ergo nő a fogyasztás, de a beszívott levegő a visszavezetettel kevesebb lesz, tehát ennyivel lesz tehermentesítve a turbo...
eLearn barátunk is hasonlókat ír:
"As a result, the exhaust gas recirculation valve is switched off and the supercharging pressure can longer be controlled
and the quantity of fuel injected is reduced."
Csabi2013-01-19 22:47:10 //
44
Kár, h nem tudtam menni...
Még jó, h pár napja említettem milyen frankó , h senkinél semmi hiba, ezért másnapra villant is a "check engine" hibalámpa...P0401 hibakód ~elégtelen visszavezetett légáram... 1hónapja cseréltem EGR szelepet mert szintén ez a hiba jött fel (28041. hozzászólásban írtam róla). Most annyiban más az eset, h hibatörlés után pár méter megtételével, rögtön kivillan a sárga lámpa... Az autó menettulajdonságai semmit nem változnak...Közben kiderítettem (eLearn), h a P0401hibakód kikapcsolja az EGR szelepet...Leellenörizem MES-sel és minden indulás után kb 40-60s-ig működik az EGR(100%-ra nyit-zár, persze ez csak a kiküldött feszültséget jelzi, mivel nincs helyzetérzékelő, kár...) és utána lezár, vagyis nem kap müködtető feszt...
Elsőként az EGR-t kell lekapnom és megmüködtetnem, h a valóságban is müxik e vagy csak erölködik, akkor kezdődik a fejvakarás ha minden OK az EGR-rel...Még a MAP-szenzorra tippelek, de nem tűnik hibásnak...
Szívesen veszek bármilyen tippet, ötletet, esetleg tapasztalatot az ügyben...:)
Shadin2013-01-02 15:45:39 //
43
Az eLearn pontosan írja a mennyiséget gondolom grammban.

Csabi2013-01-01 23:08:37 //
42
Ha jól emlékszem az eLearn-ben is benne van, + több webshopban is írják h a minimum falvastagság 26mm( az 1-1mm-t azt már én tettem hozzá, mert jó esetben azért így tevődik össze, ritka amikor 2mm-t kopik az egyik oldal a másik meg 0-át :) )
Shadin2012-12-28 10:05:31 //
41
Az 1.9 JTDm 16V "csak" 1585Kg a 2007-es leírás alapján.
FL után:
eLearn:
2007-es kezelési:

Pityukomával már törtük a fejünket rajta, de én speciel feladtam a ebbéli szándékaimat és megvettem a sima emblémát.
Úgy kell elvileg bekötni, hogy csak akkor lehessen az emblémával nyitni, hogyha a központi zár nyitott állapotban van. Ehhez meg mindenképpen rá kell kötni az ajtó vezérlőre/vagy legalább tudomására kell hozni valahogy a kapcsolót.
Kapcsolási rajzot az eLearn-ban találhatsz de legjobb tudomásom szerint csak ebben csak a FL előtti modell van benne. Tehát az emblémával nyitós nincs. :(
A FL előtti meg ilyen:


Akkor nem voltam egyértelmű.
Egy példán keresztül mondom akkor: Ha azt látod az eLearn-ban, hogy NR és tudod, azt, hogy ez NeroRosso, akkor tudod, hogy a vasban fekete-piros vezetéket kell keresned. :)
Ezek nem festék színek, hanem a villamos kábelek színei.
Azért lenne fontos, ha élből tudjam, mert így egy kérdés vagy probléma eLearn-ben keresésekor, nem kéne még azon is gondolkodnom, hogy az "L" mit is jelent.
Ha visszaolvasol, akkor írtunk erről eleget erről, viszont pontosan nem jöttünk rá az igazságra.
Egy biztos, az 59-nél létezik PTC kiegészítő (utastér) fűtés, ami a klímaberendezésben foglal helyet. Ez tulajdonképpen egy fűtőszál, amin keresztül áramoltatják a levegőt.
Valahogyan rá kéne jönni, hogy hogyan lehetnek a létezéséről tudomást szerezni (a műszerfal szétszedése nélkül), és az esetleges utólagos beszereléséről gondoskodni.
A biztosítékokból sajnos nem lehet rájönni. A UM ellentmond eLearn-nek. Az eLearn által mondott biztosítékok pedig nem találhatóak...
:(
ELearn barátunknak köszönd! :)
Én is benne vagyok a témában nyakig, de a bilincskérdésen még nem jutottam túl!
Előtte megosztom tapasztalataimat:
-
Nekem ZF van benne, állítólag létezik TRW is.
- A fogaslécet nem tudod bezsírozni, csak a kormányrúd végén lévő gömbcsuklót és a kormány rudat.
- Csabii159 tönkrement kormányművén ez utóbb korrodálódott el és így már nem biztosította a körülötte levő teflongyűrű a tömítettséget.
- Hál' Istennek az én rudam még
ép.
- Ha végzek a melóval majd elkészül a blogom is. Előzetesen annyit, hogy nálam a csuklón már kezdett a zsír megszáradni. Amit tudtam letöröltem, majd újrakentem. De nem a
Tutela MRM 2-vel, hanem a Tutela All Starral. Ezt majd kifejtem, hogy miért, de előzetesen annyit, hogy a benne lévő az All Starhoz hasonlított legjobban. A rúdra is ezt tettem.
Szóval bilincs: A gumi átmérője 55 mm. Gyárilag az
Oetiker által kifejlesztett füles bilincs van, ami igen profi.
Itt olvashatsz róla magyarul is. Sokkal jobb mint egy AWAB bilincs. Nagyobb szorítóereje van, rozsdamentes (1.4301), nem sorjás, rendesen beleül a gumi nút-ba, a végtelenítésnél nincsen lépcső és szétfordulás ellen többszörösen védett. A hátránya, hogy 1x használatos és felrakásához spéci fogó kell. Én már vettem, hozzá egy
ilyet.
Szóval a bilincs: A bilincs típus Oetiker PG 167; Bilincs keresztmetszet 7 x 0,6 mm; Cikkszáma: 16700063; Referencia száma: 056.0-706R; Méret tartomány: 52.8 – 56 mm; Fül belső szélesség: 10 mm.
A bibi ott van, hogy ilyen bilincset nem adnak el csak 100-asával. Beszéltem az importőrrel is.
A gyáriak meg bek@phatják. eLearn-ben nem találtam bilincset és féltengelyporvédőkhöz is csak többet lehet venni egyszerre, persze azt is aranyáron.
A Bárdis alkatrész dealereknél lehet venni az Oetikernek az egyszerűbb PG159 típusú un. féltengelygumiharang bilincset.
Én is vettem belőle, hogy legyen. :) K
ét mérettartományban létezik.
Szóval én itt tartok a dologban. :)
Szerintem semmi gond az eLeran-el és a kezelésivel. Kihagytatok egy fontos tényezőt. Az időt. ;)
Nézzétek meg mikor adták ki a kezelésit és az eLearn-t.
Szerintem 2006-ban amikor az eLearn készült csak a PTC-s utastér fűtés volt benne és lehet később csinálták meg a vízforralót amit a kezelésiben találtok. (talán ez jobban bevált, ha a vizet melegítik)
És szerintem a kettő együtt egyik kocsiban sincs.
Egyébként rohadt érdekes mert a kapcsolási rajzon nem is ezeket a biztosítékokat írja, "hanem az F74-et és az F76-ot, amilyen nincs is kezelésibe" - Az eLearn ezt írja:
"OPTIONAL FUSES JUNCTION UNIT
Next to the CBA there are two additional fuses for versions which have an additional heater (JTD only): F74 (30A) and F76 (50A)."
"F72 - for robotized gearbox control unit"
"F-8 FUSE ROBOTIZED GEARBOX PUMP"
Na ez sok nekem, azt hiszem lefekszem...
Egyébként meg a műszaki adatokat böngészve, az eLearn is tele van sajnos hibákkal! :(
Csabi2012-11-11 00:16:41 //
31
Hát ezaz....itt még az eLearn is zavaros.:)
Csabi2012-11-10 23:18:37 //
30
Nálam 3 vezeték jön le ahol nálad csak 2, de holnap csinálok "bizonyítékot" :))
eLearn-ból kimásolva:
The power supply for one, two or three resistances is operated by means of two relays located on the actual heater unit:
- 1. Level: activated by the first relay (300W);
- 2. Level: activated by the second relay (600W);
- 3. Level: activated by both relays (900W)
maxon 900W-ot tud...
150A-t akkor tudott amikor kijött a gyárból a vezetékek ellenállása, oxidációja miatt, lényegesen kevesebbet ad le...:)
Csabi2012-11-09 23:18:46 //
29
A kiegészítő fűtéssel kapcsolatban mire jutottál? Átnyálaztam az eLearn ezzel foglalkozó részeit...és hát sok érdekes dologra bukkantam. Én ezidáig azt hittem, h a vízet melegíti, közben pedig a levegőt(ha jól értelmeztem), a másik pedig, h csak akkor működik amikor a klíma azaz a "hópehely" bekapcsolt helyzetben van, és a többi feltétel is adott(akkufesz, fordulatszám, vízhőmérséklet). MES-el majd megnézem, h valóban így van e...
Szép munka! Jobb doksikat írsz mint az eLearn!! :)
Coolby2012-10-30 21:17:28 //
27
No, most néztem meg Elearn-ben, hogy hogy kell szétszedni termosztátot... Hát erre felmegy pár cső... Meg nem tudom, hogy mennyire lehet hozzáférni, képek alapján elég jól, de élőben nem olyan bíztató... Van arra esély, hogy kicserélje az ember a teljes hűtőfolyadék leengedése nélkül ügyesen? Skoda Fabianal csináltam ilyet, de ott egyszerűbb volt, pár dl folyadékvesztéssel leengedés nélkül meg tudtam oldani...
Pedig az eLearn-ben szépen leírják. Emeld fel az ülés elejét hogy 1b kiugorjon 1c -ből Told hátrafelé az ülést ameddig bírod, hogy a 2a kiakadjon 2b-ből (elég nagy erővel kell nyomni!!) Ülést felemeled és simán 2c -t akaszd ki 2d ből.
Kb. 2 perc az egész
Shadin2012-10-12 14:58:41 //
25
Ok, nekem az fekete műanyag és nincsenek rajta pillangószelep működtetésre alkalmas izék...
Akkor ez most hogy van? eLearn szerint is kellene legyen ott valami rudazat, de a FiatSzabó-s szaki a múltkor belenézett és valami olyasmit mondott, hogy mázlim van, mert legalább ezzel nem lesz szopás...
Csabi2012-10-03 22:08:50 //
24
A másik progi pedig az ALFA
eLEARN , itt már találsz hibakeresést, szerelési útmutatót, sok minden mást...
Az lesz az. Így már a eLearn képe is stimm! Köszi! :)

Akkor valószínűleg meg van osztva jobb és bal zónára.
Elearn az mondja, hogy nálunk is a lámpák alján van a vezérlő egység. Akkor lehet hozzáférni, ha kiszeded az egész lámpasort.
Az 1a ,1b-nél lehet kontakt hiba
Vagy a 2b, 2c- nél.

Ja ez vicces a 60Ah aksi. Nem is értem, eLearn is 70-et mond, akkor hogy rakhattak bele 60ast?
De simán vegyél 75-85Ah-körül
.....2012-08-23 13:02:58 //
20
és előtte mi volt a neve? (eLearn ELearning Home Page) érdekességképpen ha alvázszám alapján kerestem a rendszámot is kiírja
.....2012-08-23 12:05:51 //
19
Megújult az
eLearn , alvázszámot kell beírni a kereséshez.
tekintve, hogy az eLearn valamiért nem akar működni, szertnék érdeklődni, hogy van-e valakinek fényképekkel megspékelt leírása a MAP szenzor és az LMM tisztításához?
Vagy az eLearn-ből esetleg valaki át tudná-e nekem küldeni a vonatkozó részeket? (ha magyar nincs, jöhet németül is).
Előre is köszönöm!
GTPeti2012-08-03 20:47:37 //
17
A 156-nál úgy van, hogy vagy tényleg kírod CD-re és akkor megtalálja, vagy az ISO fájlt mountolod arra alkalmas programmal, ekkor a Windows-ban egy virtuális CD-meghajtóba tett lemezként látja az eLearn és emiatt elindul.
SOS help!
letöltöttem az eLearn-t, kicsomagoltam, telepítettem...de nem indul, mert egyfolytában valami CD-t kér.
Ilyenkor vatafak?
Coolby2012-08-01 22:01:47 //
15
elvileg itt megtalálod:
elearn
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.