Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Xixo2012-11-24 01:01:26 // 15717
Itt is meghirdetem magamat! :)

Csudaklassz Cromodora felni

Vegyétek-vigyétek! :)
TDI752012-11-22 06:22:52 // 15716
Tényleg az ET re nem is gondoltam. Na nem baj bízom a hülyék szerencséjében.
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-21 18:25:53 // 15715
ha középfurat stimmel,és az ET nem nagyon tér el,vagy elfér, akkor a 4x100-al nincs baj,mozgókúpos csavart neki és kész...
.......................2012-11-21 16:14:28 // 15714
az ET is számít,mert nem biztos ,hogy a fékbe nem fog beleérni,vagy a kaszniba
mert túl kilóg
ha pogácsa is kell e miatt alá ,akkor mozgókúpos hosszabb csavar kell,
az pedig árban sok szokott lenni
TDI752012-11-21 15:42:49 // 15713
Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Van egy autó aminek kerékagyának az osztóköre 4X100.
Szerintetek erre fel tudom tenni az Alfa 4X98-as felniét mozgó kúpos csavarokkal?
Remélem az agyfurat stimmel, vagy ha nem akkor a felnin nagyobb a furat, mert akkor csak egy központosító gyűrűt kell vennem.

Mennyire gázos a gondolatmenetem?
GTPeti2012-11-18 21:06:12 // 15712
(Úgy érted széttartás. Amiatt, amit lentebb írtam.)
GTPeti2012-11-18 21:05:22 // 15711
...illetve Piri-mesternek, aki nekem mondta. :)
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-18 21:03:41 // 15710
igazából GTPetinek van igaza a a nulla a legjobb ilyen esetekben....
.......................2012-11-18 18:26:53 // 15709
Gyàri adatokkal az összes ültetett Alfa megeszi a gumi belső felét,
Kell neki egy kis összetartàs ès úgy jó lesz
ystuc2012-11-18 18:17:04 // 15708
Most nekem sem gyári értéken van, remélem nem fogja enni!
Hardy2012-11-18 18:13:27 // 15707
Lehet! Sajnos nem értek ennyire hozzá. Nekem bőven elég, ha Csöri ért hozzá :-)
GTPeti2012-11-18 18:13:23 // 15706
Még egy fontos info: Ezek a lenti adatok a 15-ös gyári felninél érvényesek! Attól függetlenül, hogy az autót milyen felnikkel használják. (Ez áll a lenti megjegyzésben.)
GTPeti2012-11-18 18:01:53 // 15705
Hivatalosan a sportfutóműnél kb. nulla széttartást kell beállítani. Bár lehet, hogy egy pici széttartás nem árt. (Gázadáskor "kicsit előbbre mennek a kerekek", ezáltalá ekkor beáll a "tökéletes párhuzam".)

Hardy2012-11-18 17:51:55 // 15704
Azért mert nem gyári értékekre kell állítani. Nekem is ette, miután le lett ültetve, aztán Csöri valamit állított rajta, és utána nem ette meg. Bár ez a gyári ültetésre szerintem nem igaz, csak az annál nagyobb ültetésekre.
GTPeti2012-11-18 17:43:45 // 15703
Jól mondja ystuc, ezt simán okozhatják kopott szilentek is: "minden útegyenetlenség hatására korrigálni kell, mert kitér az egyenesből." No meg a lengéscsillapítók is. (Hátul főleg, mert ott a lengéscsillapító "az egyik lengőkar".)
ystuc2012-11-18 17:37:40 // 15702
Mondjuk ebben lehet valami, mert a 2 héttel ezelőtti átvizsgáláson azt állapították meg, hogy a szilentek lassan cserések lesznek...
ystuc2012-11-18 17:36:04 // 15701
Nekem is ette, és gyári ültetés van az autóban. Sokat nem lehet vele kezdeni, több futóművesnél is voltam, a gyári értékeket hibátlanul hozza.
NT Kundi2012-11-18 17:27:26 // 15700
jó állapotú 4x98as szép alufelni jó áron érdekel 14-15ös méretben + gumi is hozzá !!
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-16 19:48:42 // 15699
nem egészen,változik a dőlés a multilinknél is,nem egyforma hosszú a két lengőkar,és nem egy síkban van elhelyezve a két szilent pár, a szerelőműhely topicban,mreni is leírta hogy az ültetés hatására 4 fokra változott a dőlés,és az nem igazán elhanyagolható.
András bácsi2012-11-16 11:38:53 // 15698
A multilink-rendszereknél az ültetés nem, vagy csak elhanyagolhatóan befolyásolja a kerékdőlést: ha tényleg dől, akkor nem ott van a hiba.
Gyula822012-11-16 10:34:51 // 15697
Kérdés az, h az ültetés előtt is ette? Mert akkor egyértelmű, de rövidebb a rugú tudtottam ezeknél dönti a kereket befelé, ami miatt eszi a gumit.
De eheti a gumit a szilentek miatt is, de azt érezni kellene, mert nem fut egyenesen, minden útegyenetlenség hatására korrigálni kell, mert kitér az egyenesből. Különben ezt Te nem biztos, h érzed, mert a szilent szép lassan fossa el magát, te meg így szép lassan hozzászoksz ahogy használod. Én jártam már úgy, h félrekopott a gumi, de nagyon gyorsan annyi lett neki és hiába feszegettük a fütőművet aknából, nem tűnt rossznak. Próbáltasd ki vkivel az autó, és ha szenved vele, akkor a aszilent a baj. nekem is így derült ki... :S
.......................2012-11-15 21:55:19 // 15696
Csatlakozom,az összetaràs lesz a baj,
Mennyi a dőlés ?
Összetartàs?
DieselManiaco(NagyVad)2012-11-15 21:18:03 // 15695
Volt vagy van is? Dőlés miatt nem eszi brutálisan a gumit,azt inkább összetartás miatt szokta.
Liquid2012-11-15 21:13:03 // 15694
minden rendben van a futóművel? Mert nekem is ette (na annyira azért nem, de jobbal elkopott a belső oldal) és futóműbeállítás után javult, bár alapvetően mindenképp eszi, de azért nem mindegy mennyire.
Mindenesetre, ha a futómű rendben van, akkor nem szabad durván félrekopnia.
Ádi2.42012-11-15 19:18:03 // 15693
Tisztelt Cartársak!
A segítségeteket szeretném kérni,olyan problémám lenne,az autóm/156 2.4 Jtd/ első futóművei, ÜBER Brutál módon megeszi a gumikat,dőlésszög miatt persze, amit ügye nem lehet állítani.Érdeklődnék hasonló tapasztalatok után,vagy esetleg aki már találkozott ilyen problémával, milyen irányba induljak el a probléma keresésében.Hozzá tenném az autó ültetve volt.
Előre is köszi a segítséget....
Liquid2012-11-12 08:09:46 // 15692
pálinkával :)
Dévid2012-11-11 21:55:27 // 15691
Akkor jó! :D Mióta átálltál a sötét oldalra, azóta nem tudom hogy kezeljelek! :D
Liquid2012-11-11 21:47:41 // 15690
annak hát, veled nem merek viccelni :)
Dévid2012-11-11 21:41:10 // 15689
Ezt remélem komolyan kérdezted, mert viccnek kicsit durva lett!
Liquid2012-11-11 21:37:25 // 15688
a gyufát nem szoktad kipróbálni szálanként használat előtt? :D
Dévid2012-11-11 21:33:17 // 15687
Én ott csak le szoktam támasztani a vasat. Kíváncsi voltam, hogy forognak a kerekek, és kellett a hátsó tetőablak előkészítés is. Amúgy a viccet félretéve akkor épp azt néztem meg, hogy kopottak-e a gumik. Le is cseréltem mind a négyet utána.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-11 21:17:33 // 15686
csak árkokban közlekedtem
Dévid2012-11-11 21:13:31 // 15685
Néha nem értem az embereket...
Liquid2012-11-11 21:10:33 // 15684
biztosan a csak az üvegházban közelekedett vele a paprikapalánták között :))
Laurent2012-11-11 18:18:49 // 15683
Hali Urak!

Egy kis segítségre lenne szükségem.. 156 1.9 JTD gyorsításkor 110-120 km/h körül egy nagyon picit remeg az eleje. De ha nem olyan nagy gázzal tolom neki, akkor semmi. Féltengely gumiharangok épek, meg nem ropog nem kattog.

Nem tudja valaki h mi okozhatja? Vagy attól, hogy nem ropog a féltengely okozhatja ez a problémát, vagy netán a felni (acél)?

köszi
Dévid2012-11-10 19:39:15 // 15682
Aszfalton vagy hóban is próbáltad? Mert azért egy veteményes és egy közút között néha van különbség!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-10 18:42:27 // 15681
érdekes amikor fuvaroztam a pug experten debica volt az volt a legjobb téligumi tökön, babon elmentem vele ...
W.2012-11-10 18:19:28 // 15680
Urak! Kumho KW27 téligumival van valakinek tapasztalata?
.......................2012-11-08 14:22:33 // 15679
4 db AR Mito 16 gyári alu eladó
Conti Wintercontact 195/55 R16 gumival,amik 5ekm ert futottak
ár 120eFt
droberto2012-11-08 06:52:03 // 15678
Elbicsaklott az ujjam! :)
GTPeti2012-11-07 23:30:17 // 15677
Nyomatékkulcs rulez. ;)
GTPeti2012-11-07 23:28:48 // 15676
Az jó meleg kanyar volt akkor. (90°C) :))
Liquid2012-11-07 23:04:13 // 15675
az ECO gumik ilyenek, én is inkább veszek puha "kopós" gumit, mivel nem megyek sokat nem izgat ha csak 25-30e km-t megy el.
Egy utcai gumi mindig kompromisszumról szól, mert vagy ECO és akkor kaki a tapadása, vagy tapad szárazon de vizesen nem, vagy fordítva, vagy tapad de akkor kopik is, mindent tudó nem létezik (ez az én meglátásom), tehát számít az ár teljesítmény arány.
droberto2012-11-07 22:37:12 // 15674
Egyrészt egy 4 mm alatti téligumi vízkiszorítása már erősen lecsökken, másrészt pedig mert pl. Ausztriában 4 mm alatt már nem használhatják a téli gummát. Szerintem ezt hamarosan nálunk is bevezetik.
Nem véletlenül van a Conti CWC-on is 4 mm-es kopásjelző.
droberto2012-11-07 22:32:07 // 15673
Ez tényleg jó kérdés, de vsz. azért mert új dolgokat lehet egzaktul összehasonlítani. Egyébként létezik olyan teszt, ahol használt dolgokat mérnek össze?
droberto2012-11-07 22:30:08 // 15672
Mindenki kerülhet vészhelyzetbe, és akkor nagyon számítanak a nüanszok gumi és gumi közt.
"Én feleslegesnek tartom dupla áron gumit venni ,inkább legyen rajta egy olcsóbb új,mint egy kopott márkás!" - Nedves körülmények közt a nagyobb profilmélység miatt nyilván előnyben van egy új, de szárazon már SZVSZ az alapanyag miatt a prémium márka nyerne.
droberto2012-11-07 22:24:56 // 15671
Nem kanyarodásra, hanem nedves úton fékezésre és vonóerő átadásra gondoltam.
1., Egyszer majdnem összetörtem apósjelöltem hármas Golfját, mert nem tudtam megállni a Debicával esőben. A szembejövő sávba, az előttem megálló mellé csúsztam át. Pedig jóval előbb fékeztem mint a régebbi konstrukciós Tipo-val, amin Conti PremiumContact2 volt. Egyszerűen nem hittem el, hogy van ilyen.
2., A másik példám: igaz márkás gumi, de fejlesztésénél más szempont volt a mérvadó. ContiEco Contact, ~12°C-nál, esőben, aszfalton, az 1.5 dCi Logan MCV pörgeti 2.-ban a kerekeit. Vicc! :)
3., Szintén márkás, de az ADAC szerint is vizes úton kaka Pirelli Sottozero-val vettem az Alfát, de azonnal lecseréltem - Esőben úgy csúszik mint a Conti a havon. És ez nem túlzás! Egyszer egyenesben megcsúsztunk fékezéskor és azt, hittük, hogy lefagyott a víz. Akkor jöttünk rá, hogy ez a gumi csak ennyit tud, amikor 40-el vettem be egy 90°c-os kanyart, és elment az autó hátulja.
Zoli19802012-11-07 21:49:16 // 15670
Ez ismét a nyugati országok "sajátossága" talán. Pl itt sopronba jópár gumis foglalkozik kintröl hozott gumikkal, és rengeteg a félig kopott gumi, amit Fritzék már nem tesznek fel. Nem ritka az 4-5-6 mm-es (téli)gumi, amit ök már kidobnak, de itt még van aki megveszi, mondván van téligumi a kocsin.
Piritu - 1.000.0002012-11-07 21:40:38 // 15669
Sokáig én is Barum párti voltam, el is koptattam jó pár garnitúrát, aztán más volt éppen a polcon amikor téli gumma kellett. Azóta nem vagyok...
Bár továbbra is egy nagyon jó kompromisszumnak tartom.
.......................2012-11-07 21:20:38 // 15668
És a minta kopàs hatàsàt sem veszi figyelembe,csak új gumikat tesztel,félig lekopottat nem,
Miért?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak