Igen erről lenne nagyb@szó.
Inner Circle2005-06-20 15:33:28 // 1866
Na, Jégember a legjobb példa arra hogy egy F1-estől sokmindent elvárhatunk, de azt nem hogy ésszel fog közlekedni... Innen könnyű ugatni, de azt az autót SZVSZ behozhatta volna a célba, ha a célegyenes végi kanyarban visszavesz egy kicsit. Még jócskán Alonso előtt volt, aki már nem is akarta komolyan támadni. Épp Alonso mutatta meg Imolában, hogy egy jóval ócskább autóval is meg lehet tartani a vezetést, no és Kimi autója nem is volt olyan lassú. Ha az előnyét beáldozza a célegyenesben és hosszabb féktávot vesz, ezzel a vibrációk egy részétől megkímélte volna a felfüggesztését. Utána meg már adhatott volna nagy gázt, mert ilyen terhelésnek a verseny végéig már nem tette volna ki az autót.
Szóval Kimi inkább engem igazol. Még forrófejű és tapasztalatlan. Egy-egy klasszistól el lehet várni hogy egy verseny közbeni hiba hatására visszafogja magát, pl. Schumacher 2000-ben Spa-ban össze-vissza ment a hátsó egyenesben, úgy keresgélte a víztócsákat hogy hűtse a gumijait. Amíg lehetett, tartotta Hakkinent, aztán mikor az (felejthetetlenül!) megelőzte két körrel a vége előtt, akkor vállat vont és becsorgott másodiknak. Teljesen igaza volt. De a mezőny háromnegyedénél nem lehet erre számítani. Pl. Fisichella Sepangban a meg-meghaló autójával dühből kitette Webbert és önmagát is. Még teljesen egészséges autókkal is be-bevállalnak olyan mozdulatokat, amikről még a képernyőn is látszik hogy tiszta őrültség - most is egymás mellett fékezték el magukat a Ferrarik (Palik persze azt hallucinálta hogy MS elengedte volna Barrit, de ez tiszta hülyeség). Most pedig nemhogy nem teljesen egészséges, és nemhogy futam közben lerobbanó, hanem már eleve ócska autókkal kellett volna menniük. Szerinted mi lett volna a vége?
Volt már olyan hogy valaki el sem indult. Például 2000-ben Brazíliában a Prost vagy a Sauber (ebben már nem vagyok biztos). Mindenki más rajthoz állt, ők a pilóták biztonságára hivatkozva nem.
Amit a biztonságról meg a politkáról írtál, az a te véleményed...
Na ebben azé legyél olyan biztos. :) = Na ebben azé ne legyél olyan biztos. :)
Szerintem az, hogy mehettek volna ha akartak volna. Nem akartak.
Haug-ot nem hallottam, ahoz képest igen rendesen felsorakoztak a rajt rácsra.
Willy2005-06-20 15:31:35 // 1863
Ez Ok. A kockázat mindig megvan. De nem mondhatod egy VB címért küzdő Alonsonak vagy Raikkönennek, hogy bocs öreg, de 200-al vedd azt a kanyart és ne 260-al mert a gumi nem bírja.
Na ebben azé legyél olyan biztos. :)
Ahoz képest a gumijaik állapota még igencsak rendben volt. :)
Ezért mondtam én eztet:
"A többi csapat szerintem azt mutatta meg, hogy nincs közöttük egy olyan sem aki józanul tudott volna gondolkodni."
Tisztelet azoknak a versenyzőknek akik hangot is adtak a nemtetszésüknek. Emlékeztek Alonso rádiójára? "Mindenki bent van?"
Mit csinált volna ha azt mondják neki, yes except Kimi. :)
vipex2005-06-20 15:26:58 // 1859
Willy,
ezek a fiúk minden versenyre így indulnak el, ez mindig benne van, a mérnökök dolga, hogy kontrolálják őket pld ezt a kanyart max 250 abszolváld stb.
Inner Circle2005-06-20 15:24:48 // 1858
No és mi következik ebből?
Arról volt szó hogy szóltak-e hogy nem versenyeznek. Norbert Haug épp ezt nyilatkozta a német RTL-nek a rajt előtt. Nem volt egy nagy titok.
Willy2005-06-20 15:24:00 // 1857
De azért nem indultak el, mert nem akartak úgy járni mint RS. Szerintem te sem indultál volna úgy el ha tudod, hogy 300Km/h-nál bármelyik pillanatban defektet kaphatsz.
Viktor852005-06-20 15:23:25 // 1856
video.racing.hu-n fennt van az a videó amikor Senna beugrik vki mellé és úgy mennek tovább.:)
Akkor még voltak versenyzők:)
Inner Circle2005-06-20 15:23:01 // 1855
"Mert a stílus fontos, nem az évtizedek!" :D Nyilván nem tudok egy teljesen ugyanilyen példát hozni neked. Persze hogy MiSu amíg lehet, küzdött. De pont ezt tették a Michelinesek is... Volt már olyan csapat, aki nem indult el, mert az autói balesetveszélyesek voltak, ez teljesen elfogadott dolog. Most csak azért van balhé, mert elég sokan voltak ilyenek.
vipex2005-06-20 15:21:34 // 1854
IC,
Az első modatodra a válaszom IGEN, menniük kelett volna, mint az Jégembernek a múltkor, az egy nagyon szimpatikus dolog volt, harcolni küzdeni, de Ésszel, pontosan tudták, hogy mennyivel kell csökkenteni a sebességet, ha 100 ha 200 ha boxáthajtással de megoldhatták volna. Hányszor de hényszor előfordult ilyen már a sportban és a SPORTEMBEREK küzdöttek. A legszimpatikusabb Couldhard volt, mert még a felvezetőben is könyörgött, hogy versenyezni akar, és utánna is azt nyilatkozta, ha rajta múlott volna ment volna mert ezért fizetik.
A második, én nem emlékszem olyanra, hogy valaki nem indult el volt ilyen? Ha valaki verseny közben kiáll az más téma, itt is meg lehetett volna tenni első tankolásnál a mérnökök ellenőrzik a gumikat és eldöntik, hogy mehet vagy nem, de ez nem hozzáállás.
És mégegyszer mondom, SAJNOS ENNEK SEMMI KÖZE nem volt a biztonsághoz, ez politika volt, gyomros a FIA-nak, meghozzá gong utáni, emit még ha az ellenfél megérdemli akkor sem helyeselhető.
Egyetértek vipex-el, legalább megpróbálhatták volna. S ha nem megy akkor kiállnak és kész. Ez így tisztességes a versenytársakkal a nézőkkel a partnerekkel szemben.
Aki fél a leégéstől az ne menjen a napra. :)
Igen, főleg arról, hogy mindenki fontos. Van aki kevésbé van aki nagyon. S a Ferrari az utóbbi kategóriába tartozik.
Egy Jordan nélkül azé nem csökkene drasztikusan pl. a nézettség vagy a bevétel.
Kedves Whiting Úr,
Elemeztük azokat a gumikból adódó problémákat, amik az Indianapolisi Nagydíj edzésein léptek fel, de képtelenek voltunk azonosítani az okokat.
Az aktuális szabályok, és az idő rövidsége nem engednek egy alternatív megoldást, és a versenyt a kvalifikáción használt gumikkal kell teljesíteni.
A Michelin a teljes biztonság érdekében tájékoztatta partnercsapatait, mivel nem tudjuk biztosan, hogy minden gumi, amit kvalifikáción használtak a csapatok használható a 13-as kanyarban, hacsak nem csökkentik a sebességet.
A Michelin nagyon sajnálja a kialakult helyzetet, és alapos megfontolás után, a verseny biztonsága érdekében hozta meg döntését.
Bízunk benne, hogy a FIA megérti helyzetünket és a további információkkal állunk rendelkezésükre.
Pierre Dupasquier
Igazgató, Michelin Motorsport
Nick Shorrock
Igazgató, Michelin F1 Részleg
Halesz2005-06-20 15:02:17 // 1849
Micsoda hasonlat :))) Bár némely tag rám is legalább annyira fúj, mint az F1-csapatok a FIA-ra... :)))
zolee1452005-06-20 15:00:44 // 1848
"A Ferrari nélkül akárhonnan is nézzük nincs F1. Meg is érdemlik, hogy kiemelten kezeljék Őket, fontosak."
Még mindig az F1 nevű SPORTról beszélgetünk?
Azért azzal egyetértesz, hogy a két kiállás között van némi stílusbeli különbség? Az előző javára.
A Ferrari nélkül akárhonnan is nézzük nincs F1. Meg is érdemlik, hogy kiemelten kezeljék Őket, fontosak.
A többi csapat szerintem azt mutatta meg, hogy nincs közöttük egy olyan sem aki józanul tudott volna gondolkodni.
Kiváncs lennék, hogy meddig tart ez a nagy szerelem a csapatok között. Előbb vagy utóbb mindenki elkezdi majd a saját szekerét tolni s akkor mejd megmutathatják amit megtudnak.
Inner Circle2005-06-20 14:57:40 // 1844
Elmondták hogy nem fognak versenyezni, csak senki sem hitt nekik.
Inner Circle2005-06-20 14:57:19 // 1843
"Egy pár futammal ezelőtt mikor MS-nak két defektje is volt senki nem hozta fel milyen nagy veszélyben volt. Elismerték, hogy fejlődnie kell a Bridgestone-nak és pont. Végezték a feladatukat, úgy tűnik nem is olyan rosszul."
Valamit kihagytál: ő is kiállt a versenyből. A Michelin is kiállt (el sem indult), elismerték hogy fejlődnie kell a Michelinnek és pont...
Inner Circle2005-06-20 14:52:35 // 1842
Szóval szerinted hülyét kellett volna csinálniuk magukból, versenyképtelen autókkal körözni. Akkor ismét megkérdezem: Barrichello Sepangban, Schumacher Barcelonában és mindenki más akinek az autója működőképes de versenyképtelen volt és kiállt, vagy eleve el sem indult, ugyanolyan bűnt követett el mint most a Michelin?
zolee1452005-06-20 14:38:48 // 1841
amúgy ez a kijelentés arról szólt, hogy "tessék minket kiemelten kezelni, mert nélkülünk nincs F1".
Most megmutatta a többi csapat, hogy oké, hogy nélkületek nincs F1, de CSAK veletek sem F1 az F1.
zolee1452005-06-20 14:37:03 // 1840
a közvetítéseken mondogatták régebben, többször is.
Most ne mondd azt, hogy Palikék mondak már olyat is, hogy Sato megint elfüstölte a motort , miközben Button kászálódott ki a kocsiból!:)))
"Ugye emlékeztek még a Ferrari azon kijelentésére, hogy ha nem lesznek bajnokok kiszállnak?"
Ezt hol olvastad, belinkelnéd? Nekem ez nincs meg.
Pontosabban nem jelent meg az egyeztetésen majd utána a FIA-ra bízta a döntést. Egyik esetben sem mondák, hogy ellenzik. Jó a ráutaló magatartásuk olyan volt.
Igazuk volt, ma már mindeki bocsánatot kér meg a Mislent okolják.
Szal azé a Ferrari-nál nem csak autót tudnak építeni hanem kicsit taktikázni és politizálni is. :)
zolee1452005-06-20 14:23:50 // 1837
a ferka végig ellenkezett, majd a futam előtt kevéssel azt mondta, hogy döntsön az FIA, akik azért eléggé ferrari pártiak.
ez amúgy is csak az utolsó csepp volt, én az elmúlt evekről, sőt évtizedről beszélek...
Ugye emlékeztek még a Ferrari azon kijelentésére, hogy ha nem lesznek bajnokok kiszállnak? Rá pár évre - jó pár évig - verhetetlen lett a Ferrari.
Oké, munka is van mögötte:)
DC is az nyilatkozta (állítólag) hogy végre összetartás kellett, hogy legyen az F1-ben, persze az sem mindegy milyen áron, ez könnyen jelentheti az F1 végét...
Willy2005-06-20 14:20:14 // 1836
A Ferrari először ellenezte a dolgot, majd futam előtt pár órával az FIA-ra bízta a döntést.
A Ferrari nem ellenkezett, azt mondta, hogy a FIA kell, hogy döntsön. A FIA szabály alkotó. (Mint Halesz a cs.hu-n).
Egyébként meg milyen dolog az ha a Mislenes autók nem tudnak egy megfelelő gumival versenyezni akkor gyorsan beraknak egy sikánt?
zolee1452005-06-20 14:03:17 // 1834
azért van még egy érdekes dolog: ha van valami vitás ügy akkor minden csapatnak ugyanaz a véleménye, de a ferrari mindig ellenkezik (most is). Oké, mindenki védi az érdekeit, de ez túlzás...
erre most azt mondták a többiek, hogy tessék, akkor lehet egyedül versenyezni. Két Ferrari nem F1. Ez szólt a Ferrarinak is, meg az FIA-nak is.
Az most mindegy, hogy igazuk volt-e vagy sem.
oké, maga a módszer elég durva volt, főleg a nézők miatt...
Ja, TSak ezt rajtuk kívül senki nem tudta. Pl. előtte azért elmondhatták volna, hogy a Concord értelmében felállunk a rajtrácsra, megyünk egy felvezető kört és kiállunk ....
SzJ2005-06-20 13:53:15 // 1832
Mert nem akarták megsérteni az érvényben lévő Concord szerződésüket. Héder mondta is, hogy abban azt vállalták, hogy 20 kocsi áll a rajtrácson. A felvezető kör meg már a versenyhez tartozik.
Én azt nem értem miért álltak fel a rajthoz miért mentek egy felvezető kört ha tudták, hogy nem fognak végigmenni?
Szal ez így nem tisztességes. Elegánsabban is megtudták volna oldani a helyzetet akár egy sajtó közleménnyel vagy bármi mással.
Így tényleg hülyét csináltak a nézőkből. Teljesen jogos a nézők felháborodása de az eszközt megválogathatták volna. Mondjuk többnyire bocsánatot kértek a csapatok de sokat a helyzeten nem fog javítani.
Én spec élveztem a futamot, végig a két piroskát mutatták. Jean Todt meg mosolygott. :)
Ha olyan gumit gyártának ami veszélyes akkor igen.
Egy pár futammal ezelőtt mikor MS-nak két defektje is volt senki nem hozta fel milyen nagy veszélyben volt. Elismerték, hogy fejlődnie kell a Bridgestone-nak és pont. Végezték a feladatukat, úgy tűnik nem is olyan rosszul.
A Michelin kicsit amatőren viselkedett ebben a helyzetben a kiállt csapatok pedig gyerekesen.
bubble2005-06-20 13:21:22 // 1829
Bocsi D, mint Doktore!!! Sorry!! :)
bubble2005-06-20 13:20:44 // 1828
Uraim
Szerintem a maga szempontjából mindenkinek igaza van, gumi ügyben.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy most a biztonságért volt a sztrájk, ami ugye nem hátrány.
Azt gondolom, hogy a gumiszabály eleve életveszélyes, inkább azon kellene változtatni.
Csupán azt nem értem, hogy a gumigyártó miért nem jelentette be időben a gumiváltást?
pb_2005-06-20 13:15:29 // 1827
Ez mikor volt, '80-as évek eleje?
bubble2005-06-20 13:12:54 // 1826
Goktore
Teeeee...., teeeee..., teee mázlista!!! :)))
Tom122005-06-20 12:56:55 // 1825
Tom122005-06-20 12:50:00 // 1823
...meg mikor Ausztráliában az egyenesben "eldurrant" a gumija, milyen szépen megfogta...:)
TarP2005-06-20 12:46:19 // 1822
Na, meg a kilinccsel előre autózás...csak nem volt kilincs :)
zolee1452005-06-20 12:43:14 // 1821
az öreg Mansell jófej volt. Kocsitolás, aztán volt hogy szivárgott az üzemanyag ami állítólag az ülésébe folyt, és benzinben ülve nyomta végig a futamot. Aztán volt olyan, hogy sokkal vezetett, majd 500m-rel a cél előtt megállt. Hű milyen peches, elfogyott a benzin, pedig nem az volt! Az történt, hogy a nagy vezetés tudatában az utolsó körben mindenkinek integetni akart, és annyira leesett a fordulatszám, hogy az elektronika "balesetet érzett" és elzárta az üzemanyagrendszert, meg elvette a gyújtást.:)))
Na meg a "kerékanya" sztori...
:)))
Tom122005-06-20 12:38:54 // 1820
Volt egy kis súlyfeleslege... de tényleg jó volt, én is bírtam.:) Azért egyszer Senna is alig bírt az autóból kiszállni a Brazil GP után, még a serleget is csak pár mp-re tudta megemelni... Videón meg van az egész verseny.
simi2005-06-20 12:38:16 // 1819
Hát srácok ettől a képtől azóta is "fekszek" a röhögéstől. Jól illett a szövegkörnyezetbe.
Tom122005-06-20 12:35:17 // 1818
Kifogyott a benzin és a melegben /Dallas 97/ addig tolta a cél előtt az autót, amíg "el nem feküdt", pedig már nem sok hiányzott...
...de lehet, hogy a másik kettő észrevétel a nyerő:DD