Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Grando2006-09-01 16:48:03 // 14698
Jövő hétvégén minden kiderül, ugyanis most olvasom, hogy di Montezemolonak elege van a tili-toliból, és Monzában mindenképpen bejelenti a jövő évi csapatfelállást. Azt kész! :))) Legalább mi sem tipródunk tovább itten...
mesa2006-08-31 13:27:43 // 14697
100% egyetértés. Utoljára meg kell méretköznie egy IGAZI ellenféllel szemben, a csapattársával is. Akkor nem mondhatják, hogy csak parasztokkal tarolt a sakktáblán.
Inner Circle2006-08-31 13:19:08 // 14696
Beszállok én is a "Visszavonul-e Schumi?" kérdésbe. Szerintem nem, mert jövőre csak nyerhet. Ha nem is feltétlenül VB-t :-) de arra is jók az esélyei. Tegyük fel, hogy visszavonul. Ha nem nyer idén, akkor a tömeg röhögni fog rajta, és ha nyer és úgy vonul vissza, akkor is elkíséri az elmúlt két futam csetlése-botlásának emléke. Ráadásul utánakiabálják, hogy "Félsz Raikkönentől, nem mertél vele kiállni egy csapaton belül, mi???" Nem épp jó kilátások. De tegyük fel, hogy marad! Először is ez jelent némi pénzt (OK hogy már sok van neki), másodszor is VB-esélyt rejt! Ki lehet jövőre a vetélytársa? Ugye elmegy a Michelin és ezzel valszeg a Renault versenyképessége is, de a Hondáé és a McLarené (már ami van...) mindenképpen. Bye-bye Button, Alonso. Marad Raikkönen, a Renault-nál vagy a Ferrarinál. Raikkönen pedig egy agyonsztárolt pilóta, aki MS-sel szemben mindenképpen hátrányba kerül. A Renault-nál a Bridgestone és az új csapat miatt, a Ferrarinál meg a Mihályra épített csapat meg az új csapat miatt. Mindkét esetben elég jók MS esélyei, főleg hogy az idei csetlő-botló szereplése biztosan nem fog megismétlődni. Télen lesz ideje szoktatni magát a gondolathoz, hogy most egy kicsit össze kell szednie magát, mert a fiatalok már lenyomják. Az idei sokk után biztos, hogy még fel tudja magát spannolni egy évnyi jó teljesítményre. Ezek után vagy lenyomja Raikkönent és megdicsőülve vonulhat vissza, nincs is több kérdés. Vagy veszít, de mit veszít? Semmit, mert Rajkó egy agyonsztárolt pilóta, és ő az egyetlen, akitől nem szégyen kikapnia. Azt, hogy már nem a régi, az elmúlt két futamon láthattuk, ezen a kialakult képen csak javíthat (és javítani is fog). Viszont ha nekifut mégegyszer és úgy bukik el Rajkóval szemben, akkor eljátszhatja a visszavonuló nagy bajnokot, aki utoljára barátságosan vállon veregeti az utódját; és így nem Rajkó lop el egy kicsit MS dicsőségéből, hanem fordítva. Még MS kritikusai szemében is sokkal szimpatikusabb lesz, nem mondhatnák rá többet, hogy félt egyenlő esélyekkel indulni egy igazán jó csapattárs ellen. Mint Stallone a Driven-ben :-) Mondom: Raikkönent hatalmas sztárnak tartják és ha ki is kap tőle, az csak pár ponttal lesz. Ez semmiképp sem szégyen. Viszont sokkal jobb lenne, ha Rajkó a Ferrarinál lenne. Egyrészt ezzel ki lehetne ütni a Renault-t, mert a Fisichella-Kovalainen duó finoman szólva sem acélos, és akkor a Ferrari-győzelem szinte már garantált. Másrészt ha Kimi netán a Renault-ban veri meg MS-t, azt sokkal nehezebb lenne "eladni" a nagyközönségnek és ráadásul fennmaradna MS "mindig lúzer a csapattársa" legendája. És valószínűleg ő maga is kíváncsi, hogy mire lenne képes az ifjú sztár ellen ugyanazzal a technikával? Ez az a kérdés, ami erőt adhat neki jövőre még egy utolsó nagy kalandhoz. Szóval én MS helyében minden követ megmozgatnék, hogy Rajkó legyen jövőre a csapattársam. Mindenképpen ez mutat a szép búcsú irányába.
mesa2006-08-31 10:25:24 // 14695
Mondjuk ebbő a salakmotoros pont nem igaz, az abszolute nem csúsztat, hanem dönt, de mindegy, értem mire gondolsz! :))
Inner Circle2006-08-31 09:51:07 // 14694
Nem semmi. De azt hiszem, Piquet autója abban az évben sokkal jobb volt (ha minden igaz, Renault egy Lotus ellen) - persze ez az előzés értékéből mit sem von le.
TarP2006-08-31 09:18:35 // 14693
Azért megnéznék egy salakmotorost, rallye versenyzőt, mennyire tud gyors lenni, ha nem csúsztat, hanem szépen ívesen csúszáshatáron vezetgeti a gépet :) Ez függ a pálya vonalától és felépítésétől, de az alkalmazott technikától is. Piquet idejében a gumik nem ugyanazt tudták, mint a mostaniak. Piquet lényegesen gyorsabb tudott volna lenni, ha nem keresztbenm csúszva kell kanyarodnia, de az igaz, hogy így volt szép :) Igazából Senna hibázott, mert bement a poros részre, ahol neki úgy csúszott a gumija, hogy lényegesen hamarabb kellett fékeznie. P jól használta ki, hogy neki maradt a jobban kijárt aszfalt.
mesa2006-08-30 16:45:37 // 14692
Ez szerintem mindenben (nem csak a Forma 1-ben) így van. Ha keresztirányba közlekedsz, lassabb vagy, mint előre ...
Totti2006-08-30 16:15:20 // 14690
Ezt most néztem meg hát a szivem össze szórult!
TarP2006-08-30 16:00:42 // 14689
Azért a mai F1-ek kanyarsebessége jelentősen nagyobb. Tehát kiélezettebb minden, ha most csúszás, akkor már nincs idő/lehetőség megfogni. Az F1 arról szól, hogy amíg nem csúszik, addig vagy gyors. Alesi is bizonyította ezt soxor, hogy látványosan vezetni nem azozn a gyorsan haladni-val.
mesa2006-08-30 15:59:55 // 14688
nem, mert az egyik már rég befékezett volna ...
SKrisz2006-08-30 15:39:18 // 14687
Főleg azért, mert a 2 pilóta hetekig kórházban lenne utána. Egy ilyen előzést (ha már az elektronika nem fogta meg az autót) tutti falrakenődéssel fejeznék be a mai tálentumok... :))
Ferke2006-08-30 15:38:27 // 14686
Az tuti! Meg is lepődnék, ha a mai autókkal egy ilyen csúszást be lehetne mutatni!:)
Whiteskull2006-08-30 15:27:23 // 14685
Manapság egy ilyen előzés után egy hétig sikítoznánk. :)))
Ferke2006-08-30 15:26:00 // 14684
Hát nem viccelt, az biztos!:)
Whiteskull2006-08-30 15:06:30 // 14683
Félelmetes, már-már rally érzések kerítettek hatalmukba. :))
Grando2006-08-30 15:02:36 // 14682
Na ez brutális előzés kérem! :))
Totti2006-08-30 14:06:50 // 14681
Itt a mentésnél meg teli van Alfával a hejszin Berger bukik
Whiteskull2006-08-30 13:23:57 // 14680
Ebben megegyezhetünk. :))) Bár ebben is van valami kis báj. :DD
mesa2006-08-30 12:45:54 // 14679
na jó, ez a legcsúnyább F1-es Ferrari :
Whiteskull2006-08-30 12:28:24 // 14678
Ez a rondábbik dolog meg csak izlés kérdése. :))) Mit várjon az ember egy olyantól, aki a Fradinak és a Ferrarinak szurkol? :))))
mesa2006-08-30 12:24:13 // 14677
Persze. Miért baj ? Inkább hazudjak ? :)))) Tessék, mégegyszer : A tied is F310. Csak a rondábbik fajtából !
Whiteskull2006-08-30 12:06:07 // 14676
Nem baj! Lesz még jó a Real is. Csak ki kéne rúgni azt a sok sztárocskát. :))
Whiteskull2006-08-30 12:05:18 // 14675
Te! Most jól látok? Beismerted, hogy valamiben tévedtél? :DDDD
mesa2006-08-30 12:04:57 // 14674
Massa legalább győztes csapatban játszik ! :PPP
Whiteskull2006-08-30 12:04:26 // 14673
Mi az, hogy csúnya? Nekem ez a legszebb F1-es modellem. :))) Ja, és nem mondtam még? Tegnap mérezkedtem meg 105 kg vagyok. :DDDD
mesa2006-08-30 12:02:05 // 14672
Igen, tényleg év közben váltottak a Kanadai nagydíjon! Akkor az enyém is F310 meg a tied is F310. Csak a tied a csúnya! :)))) (az F310B 1997 év elejétől már normálisabb orrkúppal futott)
Inner Circle2006-08-30 11:56:37 // 14671
Hivatkozhatok majd erre a hozzászólásra, amikor valamelyik tifosi sok :-))))) jellel beteszi ide Mihály valamelyik "Hejdefrankóaverda!" meg "Nyugodt és bizakodó vagyok!" nyilatkozatát, mint a Szentírást? :DD
mesa2006-08-30 11:54:13 // 14670
Massát meglátogatta honfitársa, Robi Carlos tegnap Monzában ...
Whiteskull2006-08-30 11:54:13 // 14669
Nem a B. Néz meg jobban. Ez a sima F310-es. Ugyanaz mint a tiéd, csak más orrkúppal. Az F310B-t 1997-ben használták, és teljesen más a karosszériája. Az orra az tényleg hasonlít rá.
mesa2006-08-30 11:51:19 // 14668
Ez tényleg jó oldal, friss fotókkal! Ahogy nézem, a Ferrari is felrakott 2 fület az autó orrára...
mesa2006-08-30 11:47:36 // 14667
Akkor most már elhiszed, hogy a te modelled F310B ?! :)))))))
Whiteskull2006-08-30 11:30:40 // 14666
Megnézem majd, de most valamiért leállt a szerverük. Egyébként itt lehet visszanézni 1960-tól a futamokon készült fotókat. Baromi jó. :)))
SKrisz2006-08-30 11:25:20 // 14665
Ezt mindenki elmondja az év elején, mert a sok szponzor ezt követeli... Persze senki nem hiszi el a dumátjukat!:)))
SKrisz2006-08-30 11:24:34 // 14664
Szerintem a két nózi között volt még egy köztes állapot is, de lehet rosszul emléxem...
Ferke2006-08-30 11:24:01 // 14663
Képzeld el, ha azt mondanák: "Ez az eddigi legxarabb autónk, valószínűleg a középmezőnyre elég lesz a teljesítménye!" :))))))))
Whiteskull2006-08-30 11:23:23 // 14662
Szerintem ennek már senki nem hisz. :))))
Inner Circle2006-08-30 11:21:38 // 14661
"Az az autó azonban horrorisztikusan xar volt és már rögtön az idény elején (azt hiszem a 3. futamon) már be is dobták az új fejlesztésű 310-es, aminek már az emelt orra volt." Ja. Schumacher az autó bemutatóján elmondta a sablonszöveget: "Szeretem ezt az autót. Ez egy remek autó." Aztán úgy kirúgták John Barnard főtervezőt, hogy prézli lett a seggéből... szóval azóta nem hiszek az év elejei "Ez az eddigi legjobb autóm!"-szövegeknek, amiket Mihály (és mindenki más is) rendszeresen elereszt :D
Whiteskull2006-08-30 11:21:01 // 14660

1. futam Ausztrália

és itt történt a váltás


8. futam Kanada
Inner Circle2006-08-30 11:20:06 // 14659
Nekem úgy rémlik hogy először tényleg egy akkoriban jelentéktelen csapat, talán tényleg a Lotus fejlesztése volt az "orrfennhordás", de igazán a 7Up!-reklámos Jordan hozta be a köztudatba.
Inner Circle2006-08-30 11:16:42 // 14658
Lazíts :-) Lauda köztudottan nem tudja, hogy mit beszél. Jósolt ő már fűt-fát... Ha más nem, hát a majmos leégése rá kellett volna hogy ébressze, hogy jobb lenne néha befogni a száját, de ő hajthatatlan. Engem inkább aggaszt hogy leírta Mihályt, mert az általa leszólt csapatok / pilóták általában meg szoktak táltosodni :DDD
Whiteskull2006-08-30 11:11:21 // 14657
Igen, közben már rájöttem én is, az 1996-os képeket nézve. Mindjárt felrakom őket. :))
SKrisz2006-08-30 11:07:37 // 14656
Hát az az év nem hozott túl sok babért sem így sem úgy, az biztos!:)))
mesa2006-08-30 11:05:33 // 14655
(az F310B pedig az egik legótvarabb kocsijuk, az orrának köszönhetően :))
SKrisz2006-08-30 11:01:24 // 14654
Egy nem... de kettő már igen... és akkor mindkettő az volt! :DDDD
Ferke2006-08-30 11:00:35 // 14653
Á, egy Ferrari nem lehet xar!:-D
mesa2006-08-30 10:59:48 // 14652
Ő az az F1 szakértő, akinek még eygszer sem sikerült eltalálnia semmit az életben. Lauda nem az az autó alkatrészeit fejből vágó géniusz, vezetésen kívűl mindenhez buta...
SKrisz2006-08-30 10:57:22 // 14651
Amiben Tommi ült az az autó, amivel az idényt kezdte a Ferrari és Jean Alesi mutatta be anno a nagyközönségnek. Ez az autó azonban horrorisztikusan xar volt és már rögtön az idény elején (azt hiszem a 3. futamon) már be is dobták az új fejlesztésű 310-es, aminek már az emelt orra volt. Szóval nincs itt semmi kavarc, csak egyszerűen feljelszettek a katsznin is elég gyorsan. (Hozzáteszem, nekem az eredeti 310 a kedvenc F1 Ferrarim. Ugyan xar volt, de formára messze visz mindent! :)))
Tommi2006-08-30 10:56:50 // 14650
Ugyanilyen van nekem is, a Shell-nél volt a kupongyűjtő akció, ott lehetett ilyet szerválni :)
mesa2006-08-30 10:54:46 // 14649
Na figyelj, az egy szar oldal és kész :) Egyszerű, ha végig gondolod, hogy minden F1 autónak lapos orra volt, egészen addig, amig (azt hiszem a Lotus ?) ki nem találta a cápa orrot a bajuszokkal, hogy a beáramló levegő lefelé szívja az autó orrát. Na most a Ferrari kapta meg legkésőbb ezt a förmedvényt. Azért az F310B orra már 1997-ben más mint az F310-é 1996-ban. Ha nekem nem hiszel, menj ki Maranelloba! ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak