OFF
"... Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, ..."
Amíg ez az álszent EU-s vezetés van.
ON
Zsolt1552023-09-21 08:55:27 // 114236
Zsolt1552023-09-21 08:40:32 // 114235
15 évvel később??? Ha akkor nem, akkor most miért???
A 2021-es ügy sokkal inkább perelhető. Szerintem. Főleg, hogy a versenybírót hibásnak hozták ki a szabályellenes döntése miatt és meg is reptették azért.
A 2021-es ügy sokkal inkább perelhető. Szerintem. Főleg, hogy a versenybírót hibásnak hozták ki a szabályellenes döntése miatt és meg is reptették azért.
Gerion2023-09-21 08:39:21 // 114234
Az gondolom a kinaiaknak is lejön, hogy az Alfa nevu Sauber es a befizetett pilotajuk Zhou pontot se szokott szerezni. :) Igy a marketingerteke sincs igy tul sok, legalabbis ahogy az Alfa Romeo kinai autoeladasai is mutatjak:
"if you look at Alfa Romeo's sales figures on the Chinese market (difficult to obtain...), it's not glorious.
YEAR ALFA ROMEO SALES CHINA
2022 832
2021 1409
2020 1590
2019 8940
2018 5390
2017 3591
(forras: iden augusztusi, angol nyelvu cikk, https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-la-marque-italienne-qui-ne-seduit-pas-les-chinois/ )
.
.
Tovabba az is gyanus, hogy Kina nem akar ujabb F1 futamot, söt a korabbit is nagyjabol elengedi, eredetileg a Covid miatt maradt el, de nem is nagyon kuzdenek erte azota se. Lehet, hogy a kinainak az a sport tetszik, ahol nyernek. Ha Kina nagyon akarna az F1-et, akkor mar reg inditottak volna sajat F1 csapatot, ellopva a RB terveit, megvasarolva minden mernököt, aki megvasarolhato, stb, stb.
"if you look at Alfa Romeo's sales figures on the Chinese market (difficult to obtain...), it's not glorious.
YEAR ALFA ROMEO SALES CHINA
2022 832
2021 1409
2020 1590
2019 8940
2018 5390
2017 3591
(forras: iden augusztusi, angol nyelvu cikk, https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-la-marque-italienne-qui-ne-seduit-pas-les-chinois/ )
.
.
Tovabba az is gyanus, hogy Kina nem akar ujabb F1 futamot, söt a korabbit is nagyjabol elengedi, eredetileg a Covid miatt maradt el, de nem is nagyon kuzdenek erte azota se. Lehet, hogy a kinainak az a sport tetszik, ahol nyernek. Ha Kina nagyon akarna az F1-et, akkor mar reg inditottak volna sajat F1 csapatot, ellopva a RB terveit, megvasarolva minden mernököt, aki megvasarolhato, stb, stb.
Zsolt1552023-09-21 08:35:22 // 114233
Pontosan. :-))
Zsolt1552023-09-21 08:34:23 // 114232
"Szerecsen" mosdatás??? Elfogytak a gumijai. Ennyi.
A két Mercedes meg a McLarenen és a Ferrarin hozott ennyit a kerékcsere után a friss gumikkal. Akkor Sainz-nak és Norrisnak is "kritikus" motorproblémái voltak???
Raikkonen a hatodik évében az F1-ben a Ferrarival VB lett. (Igaz kis szerencse is kellett hozzá.)
Leclerc jövőre lesz a hatodik éve az F1-ben ...
Egy olyan domináns autóval, mint most a RedBull vagy anno Mercedes talán VB lesz Leclerc.
Egy "jó" van a hétvégében - nekünk -, hogy a Ferrari törte meg a RedBull veretlenségi sorozatát. Ha Japánban folytatja Verstappen ahol abbahagyta, akkor is a Ferrari neve lesz ott győztesként és nem másé. :-))
A két Mercedes meg a McLarenen és a Ferrarin hozott ennyit a kerékcsere után a friss gumikkal. Akkor Sainz-nak és Norrisnak is "kritikus" motorproblémái voltak???
Raikkonen a hatodik évében az F1-ben a Ferrarival VB lett. (Igaz kis szerencse is kellett hozzá.)
Leclerc jövőre lesz a hatodik éve az F1-ben ...
Egy olyan domináns autóval, mint most a RedBull vagy anno Mercedes talán VB lesz Leclerc.
Egy "jó" van a hétvégében - nekünk -, hogy a Ferrari törte meg a RedBull veretlenségi sorozatát. Ha Japánban folytatja Verstappen ahol abbahagyta, akkor is a Ferrari neve lesz ott győztesként és nem másé. :-))
Tommi2023-09-20 16:48:28 // 114231
Manapság egyrészt nincs már olyan, hogy "német autó" meg "olasz autó" meg hasonlók, másrészt az egyes márkák is nemzetközi cégek alkatrészeiből vannak összelegózva és ez az F1-re hatványozottan igaz :)
Lehet itt nosztalgiázni, hogy az 50-es években világverő volt az Alfa az F1-ben meg hogy a 80-as években milyen erős motorjuk volt, az akkori viszonyok semennyire sem hasonlítanak a mostaniakhoz. Annyira "magas" és annyira profi lett mára az F1, hogy a világ összes pénze sem elég hozzá :) Gondoljatok bele, ha mondjuk az Alfa azt mondja, hogy indít egy saját gyári csapatot. A költségsapka idén asszem 150 millió dollár, de ennek a sokszorosa kéne egy komplett háttér felépítéséhez: műhelyek, szélcsatorna, K+F, stb... simán egymilliárd dollárhoz közelítő összeget bele lehet tolni és akkor is csak évek múlva lennének eredmények.
De tegyük fel, hogy megcsinálnák, akkor viszont az utcai autós részleg évekig nem dobna piacra semmit, mert egyszerűen nem maradna pénz új modelleket fejleszteni. Nem véletlen, hogy az Aston Martin (ami egy relatíve kis autógyár) is Merci motorokkal megy és nem egy saját, "igazi" Aston Martin motorral, mert a gatyája rámenne a fejlesztésre... Simán jobban megéri így jelen lenni az F1-ben, mert egyszerűen a költség/haszon mutató jobb, mint egy teljesen saját csapattal.
Egyszer volt valahol egy interjú egy magyar sráccal, aki mérnökként dolgozott az F1-ben valamikor 15-20 éve, a Minardinál volt. Kérdezték tőle, hogy milyen egy utolsó utáni csapatnál dolgozni, azt mondta szakmai karrierje csúcsa volt, mert még ott is olyan szintű munka megy, amit alsóbb kategóriákban el sem lehet képzelni. Oké, hogy az Alfa most kb csak névadó és sereghajtó, de van két színes egyéniség pilóta, a márkanév az F1-ben van, forog a köztudatban, az előző mérnökös példával párhuzamot vonva még ez is jobb, mintha semelyik versenyágban sem szerepelne az Alfa... A kínai pilóta szerintem nagyon jó húzás volt, az autógyáraknak ma már egyértelműen Kína a fókuszpontja (az USA mellett), ahogy Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, mert nem itt van a nagy profit. Nem tudom Kínán belül milyen promókat nyomnak a saját pilótájukkal, de biztosan kihasználják az ebben rejlő marketing potenciált.
Aki pedig azt mondja, hogy ez így gáz, az jelentkezzen a csapatnál mérnöknek és építsen jobb autót, biztosan minden ötletnek örülnének, amitől gyorsabb lesz az autójuk :)
Lehet itt nosztalgiázni, hogy az 50-es években világverő volt az Alfa az F1-ben meg hogy a 80-as években milyen erős motorjuk volt, az akkori viszonyok semennyire sem hasonlítanak a mostaniakhoz. Annyira "magas" és annyira profi lett mára az F1, hogy a világ összes pénze sem elég hozzá :) Gondoljatok bele, ha mondjuk az Alfa azt mondja, hogy indít egy saját gyári csapatot. A költségsapka idén asszem 150 millió dollár, de ennek a sokszorosa kéne egy komplett háttér felépítéséhez: műhelyek, szélcsatorna, K+F, stb... simán egymilliárd dollárhoz közelítő összeget bele lehet tolni és akkor is csak évek múlva lennének eredmények.
De tegyük fel, hogy megcsinálnák, akkor viszont az utcai autós részleg évekig nem dobna piacra semmit, mert egyszerűen nem maradna pénz új modelleket fejleszteni. Nem véletlen, hogy az Aston Martin (ami egy relatíve kis autógyár) is Merci motorokkal megy és nem egy saját, "igazi" Aston Martin motorral, mert a gatyája rámenne a fejlesztésre... Simán jobban megéri így jelen lenni az F1-ben, mert egyszerűen a költség/haszon mutató jobb, mint egy teljesen saját csapattal.
Egyszer volt valahol egy interjú egy magyar sráccal, aki mérnökként dolgozott az F1-ben valamikor 15-20 éve, a Minardinál volt. Kérdezték tőle, hogy milyen egy utolsó utáni csapatnál dolgozni, azt mondta szakmai karrierje csúcsa volt, mert még ott is olyan szintű munka megy, amit alsóbb kategóriákban el sem lehet képzelni. Oké, hogy az Alfa most kb csak névadó és sereghajtó, de van két színes egyéniség pilóta, a márkanév az F1-ben van, forog a köztudatban, az előző mérnökös példával párhuzamot vonva még ez is jobb, mintha semelyik versenyágban sem szerepelne az Alfa... A kínai pilóta szerintem nagyon jó húzás volt, az autógyáraknak ma már egyértelműen Kína a fókuszpontja (az USA mellett), ahogy Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, mert nem itt van a nagy profit. Nem tudom Kínán belül milyen promókat nyomnak a saját pilótájukkal, de biztosan kihasználják az ebben rejlő marketing potenciált.
Aki pedig azt mondja, hogy ez így gáz, az jelentkezzen a csapatnál mérnöknek és építsen jobb autót, biztosan minden ötletnek örülnének, amitől gyorsabb lesz az autójuk :)
Zselé2023-09-20 11:07:31 // 114230
Én is így gondolom, bár Ferrari drukker vagyok és nem szeretem Hamiltont - de ez tényleg megölné a sportot, vagy legalábbis jó részét...
Hamiltonnak visszanyalt a fagyi 2021-ben, amikor csak néhányan előzhették meg a biztonsági autót... :D
Hamiltonnak visszanyalt a fagyi 2021-ben, amikor csak néhányan előzhették meg a biztonsági autót... :D
Gerion2023-09-20 10:12:18 // 114229
De amugy "vicces" lenne, ha minden korabbi pilota elöjönne a serelmeivel es mindenkit beperelne. Miert terveztel nekem rossz autot, nem ezt igertetek. Per a mernök ellen. Miert rontotta el Guiseppe a bal hatso kerekcseremet Silverstoneban? Per Guiseppe ellen. Miert nem kaptam meg a 212. szobat a hotelben Belgiumban, amit kertem? Rosszul aludtam, ezen ment el masnap a verseny, es vegul a VB cimem. Per a szalloda ellen. Antonio a csapat szakacsa szar szendvicset csinalt nekem Monzaban 2011-ben, fajt a hasikam, nem tudtam koncentralni, minden ezen mulott! Per Antonio ellen.
Stb, stb...
Stb, stb...
Gerion2023-09-20 10:05:42 // 114228
Szerintem Wolffnak ebben igaza van, mert nagyon messze visz, es akkor precedenst teremtve az F1 egesz törtenete atvarialhato (Senna vs Prost utközesek is!), amit jobb lenne, ha elkerulne a sport.
.
Massa ervelesenek a gyenge pontja az, hogy szerinte kizarolag ezert vesztette el a 2008-as cimet, pedig voltak azert neki 2008-ban gyenge futamai Szingapuron kivul is.
Raadasul, hogy Szingapurban is a boxban a csapata (es Massa is?) benazott, elvitte a tankolocsövet meg egy szerelöt, errol sem az F1 tehet, hanem ök maguk.
.
Azt tippelem, Massa kap majd valami penzt peren kivuli megallapodasban, hogy fogja be vegre a szajat, kb ennyi lesz ez.
En pl szurkolokent nem szeretnem ha most elkezdödne minden ev atertekelese, egykori serelmek felhanytorgatasa, cimek elvetele es osztogatasa, stb.
.
Massa ervelesenek a gyenge pontja az, hogy szerinte kizarolag ezert vesztette el a 2008-as cimet, pedig voltak azert neki 2008-ban gyenge futamai Szingapuron kivul is.
Raadasul, hogy Szingapurban is a boxban a csapata (es Massa is?) benazott, elvitte a tankolocsövet meg egy szerelöt, errol sem az F1 tehet, hanem ök maguk.
.
Azt tippelem, Massa kap majd valami penzt peren kivuli megallapodasban, hogy fogja be vegre a szajat, kb ennyi lesz ez.
En pl szurkolokent nem szeretnem ha most elkezdödne minden ev atertekelese, egykori serelmek felhanytorgatasa, cimek elvetele es osztogatasa, stb.
Kazes☻2023-09-19 19:09:20 // 114227
Wolff szerint "zűrzavart" okozhat a Forma-1-ben a Massa-ügy végkimenetele
Tele a gaytó... :)
Tele a gaytó... :)
GT Ɨ|ѯ2023-09-19 17:01:00 // 114226
Teljesen egyetértek, anno még volt köze az Alfa Romeo-nak az F1-hez és emlékszem a 22-és 23-as rajtszámú gépekre igaz akkor csak az autó-motor utolsó lapján lehetett követni az F1-et:-)
Kazes☻2023-09-19 12:04:45 // 114225
Meglátjuk... bár nem feltétlenül kell minden probléma megoldásaként mindig motort cserélni! 😀
Akkor ez nem a te inged... 😉
Akkor ez nem a te inged... 😉
Gerion2023-09-19 10:57:34 // 114224
Meglatjuk. Ha a japan hetveget egyböl motorcserevel kezdi, akkor motorhiba volt tenyleg, de ha nem cserelnek motort, akkor lehet, csak kommunikacio is a "motorhiba", hogy mentsek Lec presztizset, meg a helyzetet, hogy Sainzot tamogattak jobban?
.
A magam reszeröl nem karogok, hanem ertekelem a latottakat, es nem egy futamot, hanem az összteljesitmenyet. Temetni sem temetem, viszont nem is emelem annyira az egekbe, mint sokan.
.
A magam reszeröl nem karogok, hanem ertekelem a latottakat, es nem egy futamot, hanem az összteljesitmenyet. Temetni sem temetem, viszont nem is emelem annyira az egekbe, mint sokan.
Kazes☻2023-09-19 09:47:35 // 114223
Kritikus motorprobléma Charles Leclerc-nél – Verstappen 17 másodpercet hozott rajta!
Kis magyarázat, némi plusz infóval... a károgóknak és/vagy akik már temetnék is Kareszt! 😀
Kis magyarázat, némi plusz infóval... a károgóknak és/vagy akik már temetnék is Kareszt! 😀
Kazes☻2023-09-19 09:44:31 // 114222
Hmm... hát igen, a régi szép idők... 😀
De nem hinném, hogy most olyan nagy égés lenne... nem valami elfogadható az eredmény, az igaz, de ha nem érné meg, minek ölnének bele milliókat... főleg így, hogy nem teljesen miénk a csapat, ehelyett egy erős partnerség köttetett.
A Haas már kicsit más tészta lesz, ahogy lehet olvasni... meglátjuk. 🙂
De nem hinném, hogy most olyan nagy égés lenne... nem valami elfogadható az eredmény, az igaz, de ha nem érné meg, minek ölnének bele milliókat... főleg így, hogy nem teljesen miénk a csapat, ehelyett egy erős partnerség köttetett.
A Haas már kicsit más tészta lesz, ahogy lehet olvasni... meglátjuk. 🙂
Giuntini2023-09-19 07:40:50 // 114221
Ha arra gondolok, hogy a nagy turbo lorszakban, mikor az Alfának saját csapata volt, egyedüliként az Alfának volt 1,5 V8 turbo!
Nem sok sikert ért el a konstrukció miatt, de gyorsak voltak, pár 2. hely azért volt. Voltak magyszerű futamok, ahop vezető helyekről kellett feladni a versenyt mint 83-ban Spa-ban, de legalább mutattak valamit.
Amit most megy az csak a márka égetése. Az Audi nem sponzor lesz, pár év és nyerő csapatot csinál...
Nem sok sikert ért el a konstrukció miatt, de gyorsak voltak, pár 2. hely azért volt. Voltak magyszerű futamok, ahop vezető helyekről kellett feladni a versenyt mint 83-ban Spa-ban, de legalább mutattak valamit.
Amit most megy az csak a márka égetése. Az Audi nem sponzor lesz, pár év és nyerő csapatot csinál...
Kazes☻2023-09-18 23:19:42 // 114220
Oda azért kellett a névadó is... elég erőteljesen! 😉😀
Zsolt1552023-09-18 20:26:25 // 114219
BrawnGP . Helyesen. 😃
Zsolt1552023-09-18 18:48:53 // 114218
Jobb is ha Audi néven mennek tovább. Csak nehogy az legyen, mint amikor a Honda otthagyott egy VB autót a BrownGP-nek. 🤣🤣🤣
Zsolt1552023-09-18 18:47:12 // 114217
Leclerc - igaz 3 körös - lágy gumival esélytelen volt a közepes gumikon menő Sainz-cal szemben.
Kazes☻2023-09-18 18:16:49 // 114216
Elég lehangoló, az biztos! 😒
GT Ɨ|ѯ2023-09-18 14:42:19 // 114214
Zóberre gondoltál remélem:-)
Zadia2023-09-18 12:22:53 // 114213
Gratulálok az Alfának.Megint sikerült remek stratégiát összehozniuk. :-(
+ mikor küldik már el a fenébe ezt a Bottast. Nyújtani nem nyújt semmit és még a szándékát se látom időmérőn,se futamon.Nem hiszem,hogy az Alfa konstrukciója rosszabb lenne a Haas-nál. Azok valahogy mégis próbálkoznak.
Katasztrófa ez az idény.
+ mikor küldik már el a fenébe ezt a Bottast. Nyújtani nem nyújt semmit és még a szándékát se látom időmérőn,se futamon.Nem hiszem,hogy az Alfa konstrukciója rosszabb lenne a Haas-nál. Azok valahogy mégis próbálkoznak.
Katasztrófa ez az idény.
Zsolt1552023-09-18 12:16:13 // 114212
Nála a Mercikkel együtt bevállalhatták volna a kerékcserét. 0.2 mp kellett volna még és Verstappen is megelőzi. 6-8 kör alatt 17 mp-et hozott rajta,.annyira elkoptak a Ferrari gumijai.
Gerion2023-09-18 11:44:30 // 114211
Masik jelenet a frusztralt Lec-töl ugyanerröl a futamrol:
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=132
.
(nem annyira szereti ö bealdozni önfelaldozoan önmagat.....)
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=132
.
(nem annyira szereti ö bealdozni önfelaldozoan önmagat.....)
Gerion2023-09-18 11:41:55 // 114210
Vettel (es a csapat) megszivatta Lec-et 2019-ben:
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=56
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=56
Gerion2023-09-18 11:38:16 // 114209
Szerintem Leclerc a futam vesztese, mert Sainz formajavulasaval (mar Monzaban is), az ö elsöszamubb megitelese tunik el eppen.
.
Masreszt Leclerc nem elöször szivja meg Szingapurban, mert ha emlekszunk, 2019-ben Leclerc szinten bealdozodott, szandeka ellenere. Akkor ugye az volt, hogy Leclerc az elen haladt, de a taktika szerint lassan ment elöl, hogy összetartsa a mezönyt es segitsen Vettelnek ezzel, pl gumit sporolni, de amikor kerekcserek utan voltak, akkor Lec nem kapta vissza a helyezest Vetteltöl, a megbeszeltek ellenere, es Vettel megnyerte a futamot.
(Vettelt többnyire kedveltek a drukkerek, hat en nem annyira. 2019-ben rengeteg sunyi huzasa volt pl Lec ellen)
.
Masreszt Leclerc nem elöször szivja meg Szingapurban, mert ha emlekszunk, 2019-ben Leclerc szinten bealdozodott, szandeka ellenere. Akkor ugye az volt, hogy Leclerc az elen haladt, de a taktika szerint lassan ment elöl, hogy összetartsa a mezönyt es segitsen Vettelnek ezzel, pl gumit sporolni, de amikor kerekcserek utan voltak, akkor Lec nem kapta vissza a helyezest Vetteltöl, a megbeszeltek ellenere, es Vettel megnyerte a futamot.
(Vettelt többnyire kedveltek a drukkerek, hat en nem annyira. 2019-ben rengeteg sunyi huzasa volt pl Lec ellen)
Giuntini2023-09-18 09:11:01 // 114208
Ennek a futamnak az igazi nyertese Leclerc volt! Ő igazából akire a csapat jövőjét építik, mégis beáldozta magát a győzelem érdekében. Sainz nagyszerű győzelmet aratott, de ehhez Leclerc alázata és Ferrari szeretete (olasz szíve) kellett! Azt hiszem ezzel végérvényesen maga mellé állította a csapatot.
Giuntini2023-09-17 22:20:33 // 114207
Gratula Sainznak, de azért sajnálom Leclercet hogy így beáldozták.
Kazes☻2023-09-17 19:56:51 // 114206
Nem véletlen... 😀
Zsolt1552023-09-17 19:20:38 // 114205
Mióta nem megy a Mercedes, azóta beleszürkült a mezőnybe. Még Alonsóról is többet hallani.
Kazes☻2023-09-17 17:40:12 // 114204
Persze, mert a Cseh kettőt nézték... és W.Gabika olyan vehemensen drukkolt Hamiltonnak, hogy a többiről gyakorlatilag meg is feledkezett. : /
:D
:D
Zsolt1552023-09-17 16:49:33 // 114203
Igen. Nem.is említették. 😤
Inkább felhoznának az utánpótlásból egy 18 éves fiatalt.
Inkább felhoznának az utánpótlásból egy 18 éves fiatalt.
Zsolt1552023-09-17 16:47:20 // 114202
Már régen érik ... De ez most jó a Ferrarinak. 😉
Kazes☻2023-09-17 16:30:47 // 114201
Hehe... igaz! Bár szvsz már nem sokáig, mert apu ide, vagy oda, lefogják léptetni az üzlettársak, szponzorok... lesz akkora nyomás a folytonos bakijai miatt. 🙂
Zsolt1552023-09-17 16:23:34 // 114200
Viszont a Ferrari örülhet, hogy az Astonnál ott van Stroll. Ha nem lenne csapatban már átlépték volna őket.
Kazes☻2023-09-17 16:17:06 // 114199
Dzso alatt viszont lefutottak a gumik... így végül megintcsak pont nélkül maradtunk. 😭
Kazes☻2023-09-17 16:16:01 // 114198
Be... de mégsem tették.
Kazes☻2023-09-17 16:14:58 // 114197
Szuper volt, nagy gratula neki, vérprofi versenyzést mutatott! 🏎️🏆😀
Zsolt1552023-09-17 15:54:58 // 114194
:-//
A Mercikkel pedig behívtták volna a SC alatt.
A Mercikkel pedig behívtták volna a SC alatt.
GT Ɨ|ѯ2023-09-17 15:52:02 // 114192
azért 1 lágyat feldobhattak volna a mergákkal 1ütt....
Zselé2023-09-17 15:51:58 // 114191
SAINZ!! Gyönyörű volt! Nagypályás, profi! :))
GT Ɨ|ѯ2023-09-17 15:50:53 // 114190
Russelgyerek, ajjaj, gratu SAI:-)
Kazes☻2023-09-17 15:40:02 // 114189
Nem. Beáldozták.
Kazes☻2023-09-17 15:38:36 // 114188
Bottas közben szép csendben kiállt. 😥
Online tag
1
Vendég1
567
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám