Fórum >> Típusok >> 75-90

[k i z z o]2014-08-01 18:36:41 // 34028
Motronic

Festy nevű user sok jó dolgot csinál a Motroniccal. Van MAF konverzió is.

Úgyis szerettél volna Motroniccal foglalkozni:)
Tocsa2014-08-01 10:55:25 // 34027
Sokat szenvedtem ilyenekkel én is ezért hagytam abba a juliskázást na meg a 75 volt az álom. Bár egy patika állapotú kasznit (ami nem volt agyontörve) szivesen ujraépitenék.
:)
Sajna se időm rá se pénzem és hétköznapi használatra lassan a 75 öt sem szabad használni. Alig van már ahoz is alkatrész bár most elég patent műszakilag aránylag pár apró szívást leszámítva mint LMM kopott poti. Van 3 db és mind rossz. :(
Valahogy kikéne váltani a pi...csába. :) Egy aránylag olcsó és jó megoldást szivesen vennék . Bombázhatnátok pár ötlettel. :)
[k i z z o]2014-07-31 16:01:41 // 34026
+ A gumi a hőt is egy kicsit eltartja a karbiktól. Az alu a gumik hiánya, megbízhatósága miatt született, meg lehet 45-ös, 48-as karbikhoz nincs gumi.
remete2014-07-31 14:05:03 // 34025
Be bizony. Kicsit kigyúrtam a témát, meguntam a ráolvasós szakembereket :)

A gumi egyrészt rezgéscsillapítási okokból van, a másik szereléstechnikai: ha nem pontos valami a rendszerben és nem egyenletesen van meghúzva a négy karbit rögzítő csavar, az aluház megrepedhet. Láttam már ilyet. A Spideren aluk vannak és csak ajánlani tudom, nagyon bevált. Az ebajosnál meg tessék vigyázni: a Nord szívóoldali öntvényét 83-tól megváltoztatták. Addig a gumitalpakat először fele ekellett csavarni (öntvényen belülről kellett és a szívócsonkot felrakni) később a hátsó csavarok is kívülről szerelhetőek lettek. más a két gumitalp szöge, a későbbire nem megy fel a korai. Az ebajon csak a koraihoz vannak öntvények, többekkel leveleztem már erről.
Tocsa2014-07-31 07:15:35 // 34024
Hát a fém talpakkal szkeptikus vagyok . Valamiért csak gumiból csinálták van annak oka.
Ebay en láttam gyárit !
Tocsa2014-07-31 07:13:59 // 34023
Hát igen . Ha van hozzá cucc akkor minden szebb . :D
Bevásároltál ? :)
remete2014-07-30 16:46:47 // 34022
Ó, ez nagyon baba! Köszi!!!
remete2014-07-30 16:46:09 // 34021


Hát ennyi... :)
[k i z z o]2014-07-30 16:20:39 // 34020
2 felfogásban ki is marható. (CNC-n komplett, hagyományos mód esetén még kell reszelni.) Ez nem méretpontos, ha kell a közepét ki lehet esztergálni.



Tocsa2014-07-30 05:55:58 // 34019
Hú mesélhetnék a karbis szívásokról széttrancsírozott levegőfùvókák...szar túszelep,elállítgatott ùszók...stb. Nekem is összevissza járt full generál után (értsd mindent cseréltem a blokk öntvényen és hajtókarokon kívűl) :-D
Utánna jött a karbis szarakodás amihez nem kis művelet volt beszerezni a cuccokat.
Hát higyétek el senki nem ért a beállításához azt se tudják mi az a szinkronteszter. :-(
Egy ladás megszállott srác segített rajtam. :-D Neki volt hozzá tudás és tesztere.
A művelet után elképesztő volt a különbség gázreakció motor alapjárat. (nekem megált rajta a píz a tetején :-D) !
Szóval keresni kell hozzáértöt de nem egyszerű.
remete2014-07-30 02:37:54 // 34018
Ha szédszedte és összerakta és nem volt feketeöves többkarburátoros szaki, akkor biztosan (erősen gondolom) nincsenek szinkronban a karbik - Az jó, ha fel van újítva, de összeszinkronizálni utána az egy más műsor. ne ijedj meg tőle, nem ördöngősség, de fülre nem lehet szépen összehangolni őket (vagy kell hozzá pár tíz év tapasztalat, de ezt inkább hagyjuk). A gumitalpaknál szívhat falsot, a Solex a pillangószelep tengely mellett is, ez ritkább. Amúgy azok sem rossz karbik, de a Dellorto-kat a legkönnyebb beállítani és azok a legbéketűrőbbek az átmeneti rendszereknél (alapjárat/gyorsító fúvóka/hekmekütyü), még a Webereknél is jobbak, csak azok meg nagyon szépek :) . A rettenetesen ingadozó alapjáratlegfőbb oka egyébként az egyensúlycsavar összehangolatlansága, ha valaki leszereltre és vissza a karbikat, akkor ezt tutira eltekergette, de felújítás után úgyis mindegy, mert nulláról kell ilyenkor hangolnimindent.

Amire figyelj, ha új karbikat raksz fel: milyen az állapotuk (szorul-e valami, tiszták-e, ÉS van rajtuk egy alumínium dögcédula - a kémlelőnyílás melletti csavarral rögzítve - ezek sorozatszáma egymás utáni legyen; ha nem, akkor nem azonos párból vannak, sok szarakodást spórolsz meg magadnak - a témáról bővebben itt nem emlékeznék meg, de ha eltérőek a számok, akkor is lehet velük dolgozni, de akkor mindkettőt nulláról egyszerre újjá kell építeni - know that been there). Tisztázatlan származású karbikat inkább ne használj (ha kezdő vagy semmiképpen, el fogja venni a kedvedet az egésztől).

Sok jó leírás van a neten is karbi beállításhoz, ami nekem leginkább bevált az az üveggyertya/négyórás manométer kombó (van CO mérőm is persze, de akkor is).

Amiről még nem esett szó, hogy az egészet baxhatod, ha a gyújtás oldal nincsen rendben, ez legyen az első - a szar alapjárat (meg kigyorsítás) oka alapból lehet egy kopott gyújtás kihajtás (nagy futásteljesítményű motoroknál előfordul), sosem lesz rendben, ha ez a része a dolognak rossz, szóval stroboszkópot elő :) Karfbi baszkurálásnak akkor láss csak neki, ha 1. már utánanéztél és tudod, mit tekergetsz 2. a gyújtás teljesen rendben van és beállítottad. Ez még a múlt század tudása :) ma már okkultizmus valamiért - persze itt nehéz lesz OBD foglalatot találni... :D
quasimoto2014-07-29 22:16:57 // 34017
- ez Bélának szólt, hanem neked, ha esetleg elkerülte a figyelmedet
- az infók a javítás sikertelenségéről csak körítés volt a kritikai megjegyzéshez
- nem szólok Bélának mert az ügyet lezártam, tanulsággal
- egy másik Alfa szerelő + mi magunk rendbetettük a dolgokat és a maradékot is rendbetettük
- egyébként ez pedig egy Alfa fórum, ahol akár meg is írhatja az ember a ráb@szásait

A sztori több mint egy éves, nem nyomtam vele tele semilyen fórumot, de most a profizmus duma kibuggyantotta belőlem. Ritkán van amikor két szimpatikus faszi akar hülyeséggel megetetni. Amikor felismertem, hogy ez a helyzet, el is mentem tőletek, ha visszaemlékszel, illetve mentem volna, ha Ercsiben nem fossa el magát a kuplung munkahenger a főúton, hogy aztán az önindító erejét használva forduljak meg a főút mellett aztan kettesben önindítóval nyektetve a technikát beindítsam a kocsit és visszavigyem, hogy aztán másnap újra levonatozzam érte, fizessek 25 rongyot és elvigyem a kocsit amivel Pesten az első megállás után le is robbanjak, mert onnan többet nem indult el. A belvárosból ugye. Persze meg is büntettek a parkolósok amíg segítségért kajtattam.

Nyilván a rossz természetem miatt lettem csak kib@szottul zabos, normális ember zokszó nélkül csak tűr és tűr.

Visszatérve a lényegre. A Bélás sztorit lekakálom, meg volt, vége van, a levél neked szólt, ha megkérdeznek a szemedbe nézve akkor ne mondj faszságot akkor se, ha ezzel egy barátodnak okozol kellemetlenséget. Ez a profizmus barátom ez az igazi profizmus.
[k i z z o]2014-07-29 19:26:27 // 34016
Ezeket a dolgokat Bélával beszéld meg, és ne itt sározd a munkáját egyoldalúan.

Ez így nem tisztességes, főleg, hogy ő ezen a fórumon nem tud a hozzászólásodra reagálni.

Továbbra is úgy gondolom, semmi közöm sem hozzád, sem az autódhoz, az elvégzett javításokhoz sem.

Arra azonban megkérnélek, hogy amiket leírtál, oszd meg Bélával is, és írd le a fórumba azokat, amiket válaszba kaptál tőle.

Ugyanakkor megkérlek, hogy attól, hogy Béla jó barátom, ne rajtam keresztül próbálj a vele kapcsolatos problémáidat megoldani.

Köszönöm.
quasimoto2014-07-29 15:58:46 // 34015
Bírtam volna, ha te sem engedtél volna a profizmusodból, amikor a Bélával ketten akartátok megmagyarázni, hogy a frissen összerakott ( tákolt ) 164QV azért jár dadogva mert nagy a szelepösszenyitás ( felújított hengerfej, összes csapágy új, gyűrűk újak, stb. ) és a sürítés. Persze, a profizmus, tudom. Benzinpumpa csöve ( amit Béla tett bele ) egyébként lyukas volt...kanyarban, gyorsításkor, fékezéskor leállt az autó...na mindegy, ez már nem a te sztorid, nem is te raktad össze persze, de ott megmondhattad volna, hogy igen, ez a motor szarul, fosul, retek módon jár. Pont. Rádnéztem, megkérdeztelek és te azt mkndtad, hogy ez ilyen. Persze a szemeid nem ezt mondták, azért is léptem le röviden, mert onnantól tiszta volt a képlet, csak, hát ugye a profizmus, amiből nem szabad engedni...

Egyébkent pár dolgot kicseréltünk, párat beállítottunk ( pl. Szelephézagot ami nem nagyon volt ), azóta a kocsi indómotor égetés nélkül indul ( csoda, hogy még nem ment tönkre, mert elhozva orosz rulett volt az indítás ) símán jár, veszi a lapot ( azt mondjuk vette is ) csak ne állj mögötte mert leköpi a cipődet vmi fekete löttyel, meg olaj is legyen nálam gazdagon mert issza mint jómunkásember a felest.

Most majd megcsinálom a motort is én magam a kollégámmal, igaz, hogy még nem csináltunk ilyet, de csak boldogulunk a Ducati blokkok után, mellettegy Alfával is...
Gábor(figi75)2014-07-29 12:17:02 // 34013
Karburátor talpakat mindenképp cserélj,nem egyszerű beszerezni és nem is olcsó,de lehet az is megoldja a problémádat.
És a DellOrtoval rakd össze...
Cady2014-07-29 11:10:19 // 34012
SOLEX C.40 az autó 84-es és 65 ezer km van benne elvileg, úgy is néz ki, előző tulaj állítása szerint többek között a karbit is átnézte kipucolta és kapott egy felújítószettet ( tömítések tűszelep gondolom ) az összkép is az állítás igaz mivolta mellett szól, de természetesen nem tudhatom, a gumi szívócsövek viszont repedtek.
Van egy donor szintén 2 literes 1982-ból azon Dell'Orto DHLA 40-esek vannak. Alfába most kezdek csak bele"mászni" így semmi tapasztalatom nincs még, csak gyanús volt a motor rángatózása alapjáraton, bár fordulaton szépen megy, (hazajöttem vele Mestréből)
köszönöm.
Gábor(figi75)2014-07-29 07:57:59 // 34011
Nem minden karbi ugyanolyan,bár nem tudtam meg a tiéd milyennel van szerelve.
Cady2014-07-29 00:19:02 // 34010
köszönöm a válaszokat, a "szívócső" kívülről eléggé repedezett, szóval első körben azt fogom kicserélni. Az, hogy milyen gyártmányú karburátorral volt szerelve az eleve nem túl nagy példányszámot megélt 2 literes Giulietta, mitől függött?
Alkatrészt honnan szoktatok beszerezni '90 elötti alfákhoz?
[k i z z o]2014-07-28 22:27:52 // 34009
A hézagot lejjebb lehet venni, szebben jár - halkabb lesz. Én 0.25mm szívó, 0.3mm kipufogóval rakom össze, azaz 0.15 - 0.2mm -el szűkebbre veszem, új köszörült szelepekkel, és új szelepfészkek, vezetőkkel, minden a helyére kerül. Persze ilyenkor az összenyitás is nő.

Ami miatt egyenletlenül járhat a TS: motortartó bakok állapota, sűrítés különbségek (nem tudom mennyire egyformák a hengereid), a vezérlés pontossága, vezérműtengely állapota.

Gyárilag a TS szívótengelye 300fok körüli, és elég nagyot is nyit, nagyon agresszív a profil. Ez, ha kopik, akkor nagyon csúnya lesz a hangja, járása is a motornak, mert nagyon nagy gyorsulások zajlódnak a szelepeken, nagy hatása van a gázlengésekre, hengertöltésre.

A láncodat azért a generálkor kicserélted? (A kicsit is illik.), 270k -nál szépen megnyúlhat és elviszi a vezérlést, hangos lesz a futása.

A karburátorosok, nagyon sok sebből vérezhetnek, amikor azt keressük, miért járnak egyenletlenül. Az alapjárati rendszerük is el szokott koszosodni, és nem egyforma üzemanyagot kapnak a hengerek alapjáraton, sok helyen szívhat falsot is, a TS is, ha pl. a szívócsövön ki van repedve valamelyik gumi összekötőd, az a henger elszegényül, intenzívebben gyújt kis terhelésen.

Azt nézd meg, hogy a helyén van e a vezérlés pontosan, és, hogy a tengelyek milyenek, ha van lehetőség, nézd meg mennyire egyformák végnyomásra a hengerek.

Mintha a variátorod is szólna, amikor az csapkod, az elég hangos lehet.

Ami lehet még: injektorok. Valamelyik többet fecskendez és más az égés energiája egyes hengerekben.
prooF_752014-07-28 21:25:29 // 34008
Én amikor csináltattam a hengerfejet, utána úgy raktam össze ahogy a manual írta, szerintem a lánc elég feszes lett, noha műszerrel nem néztem meg... És semmit se javult az alapjárati rángatózás tőle, még a kollégáénál is durvább.
Szelephézagok mindenhol az alap tűréshatáron belülre állítva... Lehet hogy mégis laza a láncom (a motorban elvileg már van 270e km) ?
remete2014-07-28 16:51:29 // 34007
Ugráló Nord: laza/megnyúlt vezérműlánc (vagy nem jól lett után állítva - nem elég meglazítani az automata feszítő csavarját és nem mindegy merre forgatod a főtengelyt), a meg lehet jellemzően fals levegő (karbik alatti gumitömítés tipikusan) vagy széthangolódott/kopott (pillangószelep tengelyek)/nem megfelelően összehangolt karburátorok. Be lehet állítani úgy, hogy kis túlzással a százforintos az élén megáll a szelepdekli tetején :) . A lapkás/láncos megoldás miatt amúgy ez nem egy halk motor, de kit zavar az :). Ha nincs kis kopogás az sem jó, mert akkor túl kicsi a szelephézag (túl vastagok a lapkák) - persze ez a probléma csak felújított hengerfejnél jön elő leginkább :P
Gábor(figi75)2014-07-28 09:04:49 // 34006
A karbis az mind ilyen,még szépen is jár,főleg ha Solex-os...A kalapálás az a kopott lapkák vagy tengely vagy mindkettő.
remete2014-07-27 23:54:20 // 34005
Hát, szerintem ennyire nem... Ezer és egy oka is lehet.
[k i z z o]2014-07-27 22:43:08 // 34004
Furcsa kalapáló hang jön belőle, de lehet csak a mikrofon szelektívebb a magas hangokra és simán valamelyik vezérműtengely hangosabb. Be lehet úgy állítani, hogy szinte meg sem mozdul, de a nagy átlag ilyen. Gázolásra milyen a hangja, akkor is így kalapál? Gondolom gyári tengelyek vannak benne, azok hová vannak állítva?
Cady2014-07-27 21:31:32 // 34003
sziasztok!
Az normális , hogy így rázkódik alapjáraton a 2 literes Nord blokk? ( 0.22-től látszik igazán)

Giulietta 2.0

köszi
[k i z z o]2014-07-25 13:09:09 // 34001
Van a Gotechnek valami specifikációja, leírása?
LacUS2014-07-25 09:26:49 // 34000
Igen, de mondom most ez egy teszt egyelőre, meglátjuk egyáltalán milyen. Viszont nagyon sok helyen ha nem is a gyári krómokra, de hasonló kanyarra ültetik az ITB és működik. Nyilván lehet jobbá tenni, azzal,hogy egyenes csöveket és pillangó előtti befecskendezést használ az ember, airboxot épít. Ami nálam most a lényeg,hogy beinduljon és működjön vele. 3 éve nem mentem a kocsival, ha kompresszoroznék még egy év legalább. Szóval Szép, nem szép de most azért csinálok mindent úgy,hogy kéznél lévő cuccból,hogy mihamarabb mehessek végre a kocsival. A csöveket egyenesre cserélni, már egyszerű lesz, ha viszont egyenes lesz, akkor a tölcsér elé akarok fecskendezni és akkor airbox is kéne már. Arról nem beszélve,hogy ehhez szerintem ECU csere is kéne sajna és az már egy nagyon nagy összeg, mert ismét kompromisszumot nem akarnék ezen a téren egy számomra szimpi DTA S60-S80 meg 300e+..
[k i z z o]2014-07-24 19:37:04 // 33998
Semmi köze az F1 technikához, a költségvetéshez sem:(

De, áramlástechnikához igen! Érdemes beruházni. Sokat spórolhatsz vele.

Tény, hogy költségvetés nélkül nincs semmilyen hobbi, ha kell, le kell lassítani, de a profizmusból ne engedj...Profizmus nélkül pénzkidobás, elhiheted.

A GSXR rendszer jó lesz neked kiindulónak. Szép a pillangószinkron is. duen.hu-n hirdet valaki karbiszinkronhoz fogaskerékpárokat, tervezd meg a kényszeredet és gyártasd le, az kritikus lesz nálad.
LacUS2014-07-24 17:08:28 // 33997
Itt is egy (igaz enyhébben ívelt) kanyaron van.
GSX-R ITB

Schulze

És Glennwoodéknál is bevált a kanyar elé tett fojtószelep.
Szóval annyira rossz nem lesz, igaz nem F1 technika, de a költségvetés sem az :)
[k i z z o]2014-07-23 23:07:43 // 33996
A pillangó a torok tövében van. Nem a hossz a probléma.
[k i z z o]2014-07-23 23:05:57 // 33995
MAP -ot melyik hengereden méred? Ezért jobb a hibrid MAP/TPS alapú, mert kis gázszögeknél jobb lenne, ha MAP alapon menne, feljebb meg TPS, olvass utána, én úgy tudom, ITB -ket nagyon nehéz tuningolni a nagy összenyitás miatt, de lehet az S tengelyekkel még ki tudod rakni, csak ha beválik lehet szeretnél nagyobb tengelyt és hozzá sűrítést.

Az airbox csak alu, leszabod és meghegeszteted. Ha megnézed JJ -é is szekcionált, és darabokból van.
pettinke2014-07-23 22:18:12 // 33994
belekibicelek:
nem vagyok benne biztos, hogy a kanyar rossz - a Montreal V8 metszetben így néz ki:



elég hosszú torkokat hagytak, amiket helyhiány miatt be kellett kanyarítani a légszűrőházba. egész jól működik ...
LacUS2014-07-23 21:56:31 // 33993
A gotech most is TPS és MAPra dolgozik,ahogy olvastam ez is jó lenne. A króm kanyar egyelőre szükség megoldás, én is egyeneseket akarok kb mint az AH Motorsportos. Az airboxhoz én nem értek,annyi pénzem nincs,hogy legyártassam. :-( Szóval marad az ITB,a zoknikkal.
A feltöltött V6ról még nem mondtam le,csak ez mindig is érdekelt és most nagyon kis ráfordítással kipróbálhatom.
[k i z z o]2014-07-23 19:49:00 // 33992
Most nézem, ez így a kanyarral nem lesz jó. Az ideális pl. Costin Duckworth FVA (1967), de a kanyarod szerintem megöli áramlástechnikailag az egészet.



Ha egyenesen hagyod és becsinálod, mint az F1 - ben régen, az is jobb, de a króm kanyarok ne legyenek ott.



Az Alfa6 ITB is egyenesen esik. Alfa6 ITB

A "zoknik" miatt meleget szív, én nem raknám össze így. Ha jó airboxot csinálsz, még torlónyomással fel is lehet vinni a torkot 100kPa fölé. (Megint csak ősi F1 trükk).
[k i z z o]2014-07-23 19:17:12 // 33991
Amit szépen bekapott neki? Remélem, te jobban odafigyelsz!

Az AlphaN és ITB mindkettő pillangó szög és fordulat alapján számol, ugyanis SpeedDensity elven (ami szerintem neked most van MAP alapon) nem tudod nyitott manifoldal működtetni a rendszert - zoknikat akarsz.

A MS3 ITB módban egy hibrid, AlphaN és MAP SD keveréke, azaz használ MAP értékekkel VE táblákat, de egy TPS szög felett, csak AlphaN.

A 20LE + semmit nem ér a mostani motorodon, töltsd inkább fel, neked nem egy nyúlós hangyász kell:) IAT -t melyik hengereden mérsz? Az egész rendszer stabilitása, szabályozhatósága romlik ITB -kkel.

Vagy be kell csinálni az ITB -ket, ezt úgyis ismered.
bszl2014-07-23 07:46:37 // 33990
Mennyi lenne az irányár?
prooF_752014-07-22 23:58:03 // 33989
Ez nagyon brutál! Nekem tök újdonság hogy ilyet is lehet, de így tényleg sokkal jobban elkeveredik.
Csinálnak ilyet az F1-en kívül is? Nem hiszem hogy ez bárhol is "street legal", kicsit tűzveszélyes:D
LacUS2014-07-20 22:28:48 // 33988
Mi az az alphaN? ITB mód nincs külön. SDnél mire gondolsz? Sima "zoknik" lesznek, mint a Bazsónak a Hangyászon.:)
[k i z z o]2014-07-20 21:43:00 // 33987
Ha szűrőt raksz rá normálisan, akkor nincs látvány:) Tudja a Gotech az alphaN -t vagy ITB mód van benne? SD nem fog menni.
LacUS2014-07-18 21:32:42 // 33986
Először meglátjuk,hogy működik ez a low cost megoldás.Kinti fórumokon 15-20LE-ről beszélnek, miután tudom mennyi a kiindulás a mérés majd megmutatja mi igaz belőle. Mindenesetre a látvány szerintem minden turbot, kompresszort ver magasan. :)
[k i z z o]2014-07-18 16:35:31 // 33985
Építsd meg, akkor töredéke.
LacUS2014-07-18 08:46:20 // 33984
Hát itt nagyon nem tartok. :-) A szívosorok itt többe kerülnek mint az autóim meg a lakásom. :-)
LacUS2014-07-18 08:31:22 // 33983
Egyelőre marad szívó. Ez most ultra low cost, szóval semmi teflon meg áthelyezett injektor. A befecsi időkkel a gotechnél kicsi a játék lehetőség sajnos.:-(
[k i z z o]2014-07-18 00:07:32 // 33982
Nagyobb nyomással, kisebb befecskendezési időkkel jó a pillangó alá is...

FERRARI
[k i z z o]2014-07-18 00:03:43 // 33981
Ha szívó marad, akkor a szekvenciálisan vezérelt injektorokat hozzd a pillangó elé, sokkal jobb az üzemanyag eloszlás és a gázreakció. Ehhez persze teflon tengely tömítések és / vagy kerámia csapágyak kellenek a pillangó tengelyeken, mert a benzin elmossa őket. Vagy síktolattyúk.

Szemléltető...
[k i z z o]2014-07-17 23:58:00 // 33980
Ha kompresszor lesz akkor minek ITB? Ezt így nehéz megtölteni, tömíteni. Vagy szívó marad?
LacUS2014-07-17 22:05:26 // 33979
Mostanában volt némi fejlesztés.
Az első képen a kiindulási alapot egy Triumph pillangósor látható.


A második képen a V6 turbó szívósor elemeivel összeházasított és immár feldarabolt pillangósor.


És végül a helyén az egész.Igaz a tengelyek még nincsenek összekötve,de elég biztatóan néz ki az egész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak