Fórum >> Típusok >> 159

frusciante2018-02-16 09:30:35 // 105580
Én itt most nem fikázást látok, hanem pusztán számokat... Egyébként érdekes, h pont ebből a két modellből adnak el keveset.... Pedig a kategóriájukban verik a konkurencát szinte mindenben.... Az olasz szó még mindig nem cseng jól az autóvásárlók fülében... De nem baj, amíg a Fiat nem akarja elkaszálni az alfát addig mi jó áron juthatunk használt alfákhoz.... :)
Morfiusz Cédula2018-02-16 09:16:02 // 105579
Sokak szerint hiba volt a SW elhagyása a Giulia modell palettájáról. Miközben ebben a kategóriában több fogy belőle Európában mint szedánból. Sajnos a Giulia eladási számai így tényleg nem olyan fényesek. De ezen nincs is mit csodálkozni, az Alfa hosszú évekig nem kínált ebben a kategóriában semmit.
Tocke2018-02-16 09:05:03 // 105578
Soha nem mondta senki, hogy a golf és a 3-as eladási mennyisége a megcélozandó érték. Bár tény, hogy fogyhattak volna jobban a típusaink, de akkor is fikáznák őket.
Tocke2018-02-16 09:02:58 // 105577
A többi márkának is van rossz eladási statisztikája. De náluk ez házon belül a 8-10 típusból érint egyet, az Alfánál ez a 2 típus jelenleg a teljes kínálat 2/3 -a.
Liquid2018-02-16 08:58:26 // 105576
ezek hülyék, csak a szokásos TC stílus...
Haddel2018-02-16 08:48:54 // 105575
Két Alfa is a listán.,.
yani🍀2018-02-16 08:46:30 // 105574
Morfiusz Cédula2018-02-16 08:30:33 // 105573
Köszi szépen, megtaláltam!
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-16 08:26:28 // 105572
nem is lesz, jó a méter benne...
Liquid2018-02-16 08:18:54 // 105571
alvézszám is megmondja, de a csomagtérajtó jobb oldalán van a matrica
Macccy2018-02-16 08:18:25 // 105570
SKF pl.



@Morfiusz : csomagtér ajtó alján/"élén" van egy fényes matrica, azon van sportwagonnál
Morfiusz Cédula2018-02-16 08:13:21 // 105569
Sziasztok! Az autó színkódját hol találom? A motorháztető alatt van egy fém tábla, azon van alvázszám, motorszám stb. de a színkódot nem látom. Az alvázszámból ki lehet találni? Az lehet, hogy az eper se mutat színt az alvázszám alapján? Egy csomó infót mutat nekem, de a színt pont nem látom...
Haddel2018-02-16 08:00:15 // 105568
Kerékcsapágyból melyik márkát érdemes venni? A szarolaszban 272e km után kezd hangja lenni az egyiknek😃
SOLI2018-02-16 06:44:19 // 105567
Hasonló cipőben jártam, (6 km a munkahelyem, igaz BP-n, ahol azért a sok dugóban, piroslámpánál van idő bemelegedni a motornak).

Ezért az 1.8 MPI-t választottam. Egyszerű mint a faék, 3 év alatt csak termosztátot , meg egy vezérműtengely jeladót cseréltem (kb. 20 ezer volt az egész).
Gyakorlatilag mivel ez egy GM blokk, Opel áron karbantartható.

A hiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem gyenge motor, igaz csak 140 ló, de a kis mérete miatt az egész autó könnyebb szerintem mint a többi 159, ezért alapvetően fürge a jószág.

A fogyasztás nyilván 8-9 városban, de egy szívó 1.8-tól ez nem meglepő.
multizseti2018-02-15 23:07:00 // 105566
Hali! Azért gondoltam kihagyni a gyújtásra való áramot, mert kímélve lenne a lámpaállító motor. Nekem van menetfényem, igazából csak akkor kell bekapcsolnom a lámpát, ha már indokolt.
droberto2018-02-15 22:21:48 // 105565
TC és Winkler faktor:

- Bukta az összes modelljük
- Nem karbon a tető
- Hiába könnyű, de nehéz
- Nem lehet hátra beszállni
- Széles a küszöb
- Csattan a futóműve
- Nem nyílik a kesztyűtartó

:)
Liquid2018-02-15 21:51:00 // 105564
- rohad
- elektronikai hibák (ettől a mai napig képtelenek elvonatkoztatni a firkászok)
- elromlik, lerohad
- állandóan szerelőnél van
- kicsi, szűk
- jól néz ki, de hát a megbízhatóság hiánya...
- szétesik a futóműve
- csörög, zörög szétesik a beltér

van még? :)
gecsa2018-02-15 21:34:35 // 105563
Mind ilyen! Szarolasz! Meg még rohadnak is, meg lehetne sorolni. Egyszer össze kellene gyűlyteni ezeket a közhelyeket. :)
Liquid2018-02-15 21:31:38 // 105562
az mindegy, az átlagember szemében, már megint szar az Alfa mert szerelőhöz megy :D
Én is ezt hallgatom :)
Smith2018-02-15 21:30:51 // 105561
Nem is azért megyek, mert rossz :D Csak a szokásos karbantartás, olaj, szűrő, ilyesmi, ami muszáj. Valójában amióta beletettem a seggem tavaly január 17 óta Erhardnál, igazából semmi baja nem volt soha. :)
gecsa2018-02-15 21:20:19 // 105560
Nem, mindenkinek jó a kocsija. :D
Smith2018-02-15 21:05:27 // 105559
Holnap Csöri. Nem jár valaki arra? :)
gecsa2018-02-15 20:30:10 // 105558
Nem metem nyomni neki, mert szétesik. :)
Liquid2018-02-15 20:19:45 // 105557
ez jó :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-15 19:59:08 // 105556
5km-re igazán semmi nem jó max egy Ampera :DDD annak nem lesz semmi baja félre téve szerintem teljesen mind1, hogy delejt vesz vagy benyát egyiknek sem jó hosszú távon az ilyen rövid táv egyik sem melegszik be de persze én is Alfát vennék akár 1 km-re is :DDD
Marseus2018-02-15 19:39:54 // 105555
Hát szomorú..
gecsa2018-02-15 19:39:00 // 105554
Csináltam egy pici videót a hangjáról. Blogomban a link. Igaz, csak bentről.
gecsa2018-02-15 19:22:54 // 105553
Jujj, akkor saját kútfőből átmentem? :D
gecsa2018-02-15 19:22:03 // 105552
Ez sajnos hülyeség. Túl nagy hozzá a létszám.
emGéza2018-02-15 19:17:00 // 105551
Ez egy szakmai teszt , egyik kérdése volt .
Marseus2018-02-15 19:12:26 // 105550
Szevasztok!
Csak nekem bassza a csőröm,h nem amore tag (ergo egy hiteltelen akárki) is hirdethet az oldalon? Lehet,sőt biztos naív vagyok,de én azt képzeltem,h ez nem lehetséges,mert aki tag és alfás az talán nem akar átbaszni mert mondjuk félti a presztizsét..ez hülyeség szerintetek?
Csabi2018-02-15 19:08:06 // 105549
Töltöttség /Akkufeszültség (V)
100% 12.7
75% 12.4
50% 12.2
25% 12.0

forrás
gecsa2018-02-15 19:03:11 // 105548
12v? Ha a telefonod aksija 25%on van, akkor is bekapcsol, és tudod használni, nem?
gecsa2018-02-15 19:01:40 // 105547
Szokott. :D
emGéza2018-02-15 19:01:08 // 105546
Ha egy 12 V névleges feszültségű akkut 25 %-osra lemerítünk , akkor , mennyi lesz az akkuban a feszültség ?
Rolcho2018-02-15 18:58:22 // 105545
Egyszer azért kipróbálnám, lehet, enne többet is. ;-)
_Ata_2018-02-15 18:30:31 // 105544
:DD
gecsa2018-02-15 17:54:34 // 105543
Az enyém is 5-6 litert eszik.







Hengersoronként. :D
Rolcho2018-02-15 17:50:07 // 105542
Szerintem teljesen jó lehet egy 2.2 JTS is. Nekem is ilyen van, és teljesen elégedett vagyok vele. Átlagosan fogyaszt 9 körül, kipróbáltam, ha odafigyelek, 8, ha rúgom neki, 10 liter körül is tud fogyasztani. Ami szerintem a fontos, hogy az enyém vezérműlánc cserével kijött 1,8-ból, a maradékból pedig akár vehet egy 5 km-es bármit. A legviccesebb fogyasztási adat Veszprém-Várpalota távon, 90-es tempóval, meleg motorral indulva a fedélzeti szerint 5.9-6.0 l ami a valóságban (+0,6).
Szabister2018-02-15 17:37:02 // 105541
Erre gondoltam ;)
csokagm2018-02-15 16:53:24 // 105540
Nyilván, de ha már olyat tud némely autó, hogy a buckákhoz állítja a tempomatot, GPS alapján, akkor ez sem lehet ördöngösség. :)
gecsa2018-02-15 16:43:17 // 105539
Nem sok helyen kötelező nappal világítani.
csokagm2018-02-15 16:25:35 // 105538
Én automatán hagyom, csak ha pályára, országútra megyek akkor kapcsolom fel. Egyébként tök jó lenne egy olyan funkció, ami összelenne szinkronizálva a navival és ha városon kivülvre mész akkor felkapcsol automatán.
Shadin2018-02-15 15:20:46 // 105537
De ha neki a 159 SW tetszik és a praktikum másodlagos?
pettinke2018-02-15 15:04:38 // 105536
kb. ezt javasolnám én is ... munkába járni az 5 km-re kell egy '93 előtti kocka Panda, amit fillérkeből fent lehet tartani, kicsi a motorja és a fogyasztása, hamar bemelegszik, és nincs benne borzalmas bonyolult elektronika meg környezetvédelmi berendezés.
hosszabb utakra meg kell tartani egy nagy autót, ha tényleg hosszabb utak, akkor lehet akár dízel is.
gecsa2018-02-15 14:33:58 // 105535
Az 1.9 8v nem feltétlenül gondozásmentes, 35ezrenként beugrik egy szelephézagállítás is pluszba, ami szerintem nem két forint pluszköltség, meg a sufniban sem éppen megoldható dolog.
Liquid2018-02-15 14:08:58 // 105534
Kell neki egy kisautó ingázni, meg egy neki megfelelő motorizáltságú 159, amit elővesz ha nem melóba megy.
Nagyjából ez van nálam is, annyi különbséggel, hogy időnként kell a munkához a nagyobb autó.
αλφα2018-02-15 14:04:46 // 105533
Az enyémmel főleg az asszony jár melóba kb. 8+8 km oda-vissza. Mondjuk én soha, semmilyen körülmények között nem tudnék együtt élni egy olajossal, és főleg rövid utakra használva meg igazi lutri lehet. Ezért - és vezetési szokásaink okán is - én benzinesre szavaztam: 2.2JTS-re. A nyáron vettem, s bár költöttem már rá (elég rendesen), de ez lehetett volna jóval kevesebb (legalább százezerrel!), ha előbb rájövünk a filléres kartergázcső hibára... Ez is Opel (talán Holden?) eredetű motor, erő van benne bőven, a tucatautókat élmény vele előzni. Persze nem lesz ezzel sportkocsi a 159-es, de annak még a 3.2-est se lehet igazán nevezni. Majd idővel kiderül mennyi baj lesz vele. Ja, és gyengébb benzinmotorral sem akarnám elképzelni. Tibire nem volt keretem.

(Nemrég asszem' ide is megírtam, hogy Face csoportban egy srác 350k-ért komplett raklapos, zsír új, 2.2JTS motort árul, mégpedig több darabot. Ha ma venném, betervezném a tartalékmotort is a vételárba... :D )
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 13:58:39 // 105532
Hát.. a 159 úgy ahogy van nem való erre. Elvileg egy full kiherélt (egr,dpf)1.9 8v és 16v is talán bírná hosszabb távon is az 5km-ezést, de erre a felhasználásra nulla előnyt biztosít sok kompromisszummal. A fogyasztása sem lesz olyan kevés egy állandóan hidegen használt dízelnek, a hangja ronda lesz, mert ezek melegen csendesednek el, fűteni nem fog. A turbó nyilván nem köszöni meg hosszútávon a hideg olajat és városi szüttyögést, de ugyanilyen okból TBi-t sem vennék erre. Főleg, hogy pont most volt linkelve egy AO-s thread ahol pontosan erről is szólt a történet. Sok városi használattól benzinnel dúsult a kenőolaj. Az illető 5e-renként megy olajat cserélni. A TBi fogyasztását meg szerintem hagyjuk városban, hidegen. A 2.4 automatával szép számháborút vívhatna :-D
Ha nagyon 159-cet szeretnék ilyen felhasználásra, akkor az 1.8MPI-t választanám.
De ennyi km-re valószínűleg szélesre tárnám a kereső paramétereket az autoscout-on, és ha már hang, megnéznék pár 4-nél több hengeres szívó benzines autót.
Az nem derül ki a levélből, hogy egyébként hányan és mire használnák még ezen kívül, de csak a munkábajárós részt figyelembe véve én egy Busso V6-os GT-re csapnék le. Legyen már annak a kétszer 7-8 percnek valami értelme :-)
Ugye, Halesz? :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak