Fórum >> Típusok >> 156

gyml2020-05-22 06:59:44 // 155208
Én a németektől hoztam egy 2,5 V6-ot. Jó sok lakatolni való van rajta, de ezért megkaptam hibátlan belsővel és motorral 350 EUR-ért. Itthon nem találtam olyat amihez nem kell hozzányúlni. Ez így ha még idén elkészül akkor többet telet nem lát és jó állapotú marad sokáig.
Szóval én úgy gondoltam hogy ígysem-úgysem kerülöm el minimum a küszöb cserét, akkor már nem érdekel ha több részt kell javítani, viszont minden más legyen jó. A küszöbök és a sárvédő javítóívek egyébként nem drágák (kb 12ezer/db), inkább a munkadíj drága és nehéz találni valakit aki elvállalja és jól dolgozik. Győr környékén viszont tudok ajánlani valakit. :)
liusz2020-05-21 23:34:03 // 155207
Tamás Svájcból hoz autókat, én is tőle vettem 18-ban.
Van még egy dolog a lentieken kívül, amit hozzátennék. A benzintank betöltő mellett befolyhat a víz, le a belső dobon, de nem a pótkerék mélyedesbe, hanem a hátsó ülés alatt tovább és a padlólemezt öntözi. Valami tömítes a ludas mert töresmentes az autó. Nagyobb eső meg mosás esetén mehet be a víz. Csomagtartóban látható a víz nyoma. Nem KO kritérium, de van ilyen is. Good luck!
gottfriedg2020-05-21 22:48:48 // 155206
Köszönöm szépen! Tehát ha az említett pontokon alul már hólyagos, akkor már nagy a baj belül? Igen a 147nél is az a filc azerű valami van és összegyűlik mögötte a sár a küszöb végében. Nekem Brava-m van egyébként és elvileg marad is, mert a kasztnit leszámítva mindene jó, de nem kapnék érte semmi pénzt. Rébék Tamástól vették az ezüst sw-t egy éve. A hirdetés alapján akkor vezérlés is volt cserélve.
gottfriedg2020-05-21 22:44:48 // 155205
Igazából a Busso motor a lényeg, nem a 156, de jelenleg a megfizethető kategóriában a 156 az ideális választás. 😊
Dante2020-05-21 22:04:57 // 155204
Belső küszöb alatt persze alulról értem. Van a vékony perem a küszöb alján ahol össze van ponthegesztve a két lemez, attól beljebb eső részt gondoltam. Belülről is jó lenne látni persze de azt tényleg senki sem fogja engedni hogy felszedd a kárpitot :D

A fékcsőnél elől ugyanarra gondolunk. Nekem I-es Bravom volt, azon is ugyanott jelent meg a rozsda.
Hátul az 56osokon szövet kerékdob van, amögött nagy tragédiák nem szoktak lenni, legalábbis én még nem láttam. küszöb végében tud hátul megülni a trutyi, ezért max a szövet azon részét hajtsd óvatosan félre és akkor látod ott milyen a lemez.
VV62020-05-21 22:03:06 // 155203
Csak 156 érdekel? Azt nem adnám el, de a Q4-hez nem ragaszkodom annyira és értékesebb is. Persze rozsdamentesnek nem mondanám, legalábbis az alját.
gottfriedg2020-05-21 19:52:50 // 155202
A szarvasi autó megnézésén is gondolkodom, állítólag nem roha. Bár a faceliftről azt mondta a bácsi, hogy élőben nincs színeltérés, de fura, hogy pont a bal eleje volt törve és képen az más árnyalat. Belső küszöböt úgy érted, hogy a kárpit alatt? Nem hiszem, hogy bárki hagyja, hogy elkezdjek bontani...bár már eszembe jutott. 😁 A Fiat és a 147 után úgy látom, hogy a gyengepont az első kerékjáratban lévő gumidugó. Amikor az elkezdi beengedni a vizet, az befolyik a küszöb belsejébe is és megeszi sajnos. A fékcső, az a nyúlvány és a gólyaláb közötti fém "doblemezen" van a 156-nál is igaz? Mert az is rohad mindkét autónkon. Ha egyről beszélünk, akkor tudom, hogy mire gondolsz, gonosz egy rész az is. 156-nál van dobbetét hátul, vagy rendesen lehet látni a lemezt?
Dante2020-05-21 18:57:31 // 155201
Jah +1: Első kerékjárati ívben, ahol a fém fékcső csatlakozik a gumicsőhöz egész közel a nyúlványhoz. Ott van még gyenge pontjuk. Ott elég szegényes a gyári alvázvédő. Meg kell emelni ahhoz hogy rendesen lásd mi a helyzet ott.
Dante2020-05-21 18:40:08 // 155200
Pont nem a faceliftre gondoltam, arról látszik hogy sok a színárnyalat rajta :)

Jótanácsként: Belső küszöböket nézd meg jól, főleg elől kb a kuplung pedál magasságában, illetve a B oszlop magasságában. Ott szokott először megjelenni hólyagosodás, akkor jól látható hogy ott dobja már le a gyári alvázvédőt. Ahogy Liquid is írta, küszöbök hátulja szokott még előfordulni.

De elkeseredni nem kell, vettünk már ismerősömnek olyan 156ost ami új kora óta magyarországon volt, 300.000 km feletti óraállással, és alapvetően gyöngyörű volt az alja pár apró pörsenéstől eltekintve. Viszont külföldi fórumokon olvastam több helyen olyat, hogy a 2001/2002 előtt gyártottak jobbak alvázvédelem terén, főleg a padlólemez kevésbé rohadós.
Én úgy gondolom egyébként ennyi idős autónál nem számít már igazán az életkor. Ha sosem mosták a kerékjáratokat és mindig tele volt sárral akkor az 15 év alatt is át tudott már bőven rohadni. Ha pedig törődtek vele, fényévekkel jobb állapotban megmaradhatott elhanyagolt társainál.
Liquid2020-05-21 18:31:01 // 155199
ez jogos.. de szerintem ehhez az kellene hogy életének jelentős részét valami mediterrán vidéken élje le
gottfriedg2020-05-21 18:10:26 // 155198
Nézegettem az olasz kínálatot, az lenne az igazi, de ott már nagyon elindultak felfelé az árak. Ami képen jónak tűnik, az 3000euró körül van. Ami itthon nem lenne sok érte, de erre még rájön a szállítás és forgalombahelyezés. A facelift sw tulajdonosát felhívtam, a küszöböket már cserélték és a bal eleje volt törve, cserében számlákkal tudja igazolni a korábbi karbantartásokat, abszolút követhető előélete van. Viszont már van egy rohadó Brava-m és páromnak vettünk egy lakatosért kiálltó 147-et. Jó lenne, ha nem kéne még egy autónál ezen aggódni. 156 padlólemezről sok rosszat olvastam már. Végigkopogtatva sem hallani, hogy ott már nincs rendes lemez az alvázvédő alatt?
Dante2020-05-21 17:44:49 // 155197
De azért arról se feledkezzünk meg, hogy az sem mindegy milyen éghajlaton van egy adott autó használva, látott e sózott utakat, stb. Nagyban függ ettől, mennyire előrehaladott az bizonyos korrózió rajta. Főleg 20 éves autóknál.
Én hobbi autót kerestem alapvetően. Nem baj ha van rajta mit bütykölni, csak ne kelljen lakatolgatni, mert az már sosem lesz olyan...
Dante2020-05-21 17:24:41 // 155196
Alapvetően igazad van ezzel, tehetjük idézőjelek közé a rozsdamentes szót :)
Liquid2020-05-21 16:47:29 // 155195
Szerintem olyan nincs, hogy rozsdamentes :) Vagy volt már lakatolva (akkor jól néz ki) vagy nem, akkor meg látszik.
Az alvázon pl. a legtöbb esetben nem is látszik a rozsda, vagy látszólag pár körömnyi, és csak az alvázvédő eltávolítása után látható mekkora a folt. Legalábbis nálam ez volt.
Ezenkívül a küszöbök is mindegyiknél elkezdenek korrodálódni elöl és hátul egyaránt.
Dante2020-05-21 15:13:52 // 155194
Én tavaly majdnem fél évig néztem, minden nap többször az itthoni kínálatot az összes lehetséges hirdető oldalon (hahu-tól facebookig), mert nagy vágyam volt egy Busso 156os. Gyakorlatilag nem volt itthon értelmes felhozatal.
Főleg ha azt nézzük hogy az én igényeim első helyén is a rozsdamentesség állt. Mellette legyen Berlina, FL előtti, és kézi váltós. Aztán nem bírtam tovább és olaszból hoztam egyet. :)
De nagyon érdekes látni hogy külföldön is mennyire mennek fel a Busso motoros verzió árai.

Most egyébként meglepően sok 2.5 V6 van eladó hahu-n amiből meg is néznék kapásból 2 SW-t, ha most keresnék ilyet.
gottfriedg2020-05-21 14:36:09 // 155193
Szia!
Köszönöm, jól látod, hogy emiatt kérdezősködöm itt is!
Egyébként nem látom, hogy esne a V6-ok ára, sőt inkább emelkedésnek indult. Ráadásul aki igényesen fent tud tartani egy Busso 156-ot, annak valószínűleg egyébként sem "kenyérre kell" az ára. 😊
Liquid2020-05-21 13:55:10 // 155192
Hát ez azért nem feltétlenül igaz...
Én számtalan dolgot adtam el az elmúlt hetekben.
Nem igazán vágom mit vétett a Cartárs...

Az tény, hogy jó 156 V6-ot nem lehet a sarki boltban találni, gondolom pont ezért kérdezi itt, hogy hátha esetleg valaki gondolkodik az eladáson. Én is itt kérdezném meg először.
Levee156SW2020-05-21 11:01:29 // 155191
Szia,

szerintem ezekben az idokben csak az ad el ilyesmit (vagy kb. barmit), akinek kenyerre kell - de az nehezen a "szeretne" kategoria.

(Lehet, hogy szarragasnak tunik a kommentem, de szerintem ennek (vagy barmelyik) a kozossegnek az oszinteseget, egyenesseget az effele eufemizmusokat(is) kerulve lehet fenntartani.)
Goodboy2020-05-19 19:13:45 // 155190
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni!

Az alábbi autóról lenne szó.

Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 HP 932.

Milyen konfigurációt ajánlotok amire később esetleg lehet egy nagyobb turbot rakni kétömegülendkerékben egy chip lenne elsődlegesen írva rá. Jelenleg 1 tömegű lendkerék van rajta, és egy régi dcs program.

Köszi előre is!
gottfriedg2020-05-19 12:55:14 // 155189
Sziasztok!
Nem szeretne esetleg valaki megválni a közeljövőben a rozsdamentes 156 V6-osától?
VV62020-05-13 11:44:57 // 155188
Lehet, hogy mégse kell nekem az a 225-ös?
liusz2020-05-12 17:18:55 // 155187
52-es Kecskemét-Solt, 54-es Kecskemét-Soltvadkert. Kapaszkodni kell a kormányban az et35+225 kombo eseten. A gyárival tényleg sima ügy.
Halesz2020-05-12 13:38:18 // 155186
Dévid2020-05-12 13:13:22 // 155185
5 éve nem használom a 156-ot, akkor még voltak azon a szakaszon amerre munkába jártam. Igen, a 225/45 R17 és az ET35 miatt. Elvileg a 215 már nem olyan vészes ET35-el, a kisebb virslik meg még kevésbé.
VV62020-05-11 23:10:07 // 155184
Gondolom a kettő együtt, mert ET40+ 205 teljesen jó nyomvályúban is....mondjuk nem is tudom, hol van még nyomvályús út, én vagy 5 éve nem láttam ilyet...
Mactavish7912020-05-11 17:03:01 // 155183
A 225/45 vagy az ET35 miatt vezették meg a nyomvályúk?
Dévid2020-05-11 16:51:51 // 155182
ET35 felmegy gond nélkül, én 225/45-el használtam, csak a nyomvályúk vezetik meg, olyan úton két kézzel kell kapaszkodni a kormányba, de normális úton semmi gond vele.
Dévid2020-05-11 16:48:55 // 155181
Évjaratfüggő is a dolog, a korai évjáratokat a MES nem látja, bármilyen kábeled is van. Nekem pl. sem a 97-es sem a 98-as 156-ban nem lehet a légzsákhoz hozzáférni MES-el. Sőt anno a Alfához értő szerelőm gépe sem látta, pedig neki sokkal komolyabb interface volt.
Ezért vettem inkább egy GT-t, azt lehet otthon is olvasgatni, mint egy romantikus regényt.
Levee156SW2020-05-11 10:26:05 // 155180
Hello,

megjegyzem, szerintem ET35-el meg a kormanyzas is finomabb lesz,mint 40.5-el lenne.

Gyarilag biztonsagi okokbol kicsit tul sok negativ kormanylegordulesi sugar van - a kisebb ET ettol ugyanugy jo iranyba mozditja a dolgokat, mint a kisebb atmero.
(Cserebe tudatosan fel kell keszulni, hogy ha kis sebessegu, nyalkas kanyarban elkoszon a tapadas, akkor nem szabad leugrani a gazrol, hanem turni kell neki meg jobban.)

Az en referenciam a 185/65-15 ET37.5 (lemezfelni), ehhez hasonlo finomsagot 195/55-16-nal(Teledial) elol 6, hatul 4 mm nyomtavszelesitovel ertem el - a 215/45-17 meg meg nagyobb is nala atmeroben 4 mm-el.
Public Enemy2020-05-10 20:03:14 // 155179
...eladó lesz hamarosan...
Public Enemy2020-05-10 20:02:06 // 155178
Szia,
Fel tudod rakni gond nélkül, nem ér bele sehol semmibe sem. Nekem is ilyen szett van fent a 156 2.4 20V Mjet-en. Mondjuk a Brembo miatt nekem kell egy 16mm-es nyomtávszélesítő, de ha gyári a féked, ahhoz tökéletesen passzol mindkét ET-számmal.
Ha még nem vettél, akkor az én szettem eladó hamarosan lesz, mert vettem rá egy GTA-sokkküllős szettet.
Üdv
Mactavish7912020-05-10 18:02:38 // 155177
Sziasztok!

17-es Toora sok küllős felnit szeretnék venni a kocsira. Ugye ebből kétféle ET számú változat létezik: 35-ös és 40.5-ös. És ha jól tudom, akkor ez előbbit GT-re, az utóbbit 156-ra szerelték.

Na most a kérdésem az lenne, hogy az ET35-ös felrakható-e probléma nélkül, 215/45-ös gumikkal, ültetés nélkül? Vagy lehet-e valami probléma a futásában, futőműbeállításnál, vagy beleér-e a sárvédőbe, stb?
AlfaDavid2020-05-04 18:14:12 // 155176
Köszi a segítséget, sikerült is kicserélnem.
Kristyon2020-05-04 10:22:56 // 155175
Hali,
A rifi izzója mögül leveszed a takaró fedelet, és a helyzetjelző izzó foglalatának van egy kis szárnya, ide lóg be, azt megfogva tudod kihúzni a helyéről...
AlfaDavid2020-05-04 08:37:13 // 155174
Helló!
Hogyan lehet kicserélni faceliftes 156-nál a helyzetjelző izzót?
Köszi előre is!
Goodboy2020-04-28 20:18:59 // 155173
Caio Cartásak !

Keresek 156 GTA Bodykitet tud esetleg valaki jó minőségű gyártót vagy honnét lehetne beszerezni egyáltalán?

Nem igen találok sajnos :(

Köszi előre is!

gottfriedg2020-04-25 09:54:53 // 155172
Szia!

Nem tudom, hogy mivel próbáltátok kiolvasni a légzsák hibáját, de az csak K-Line-on kommunikál, így ahhoz VAG-COM interfész kell, az ELM327 nem jó hozzá. Ugyan így szenvedtem a 147-nél én is, végül vettem egy kapcsolható VAG-COM-ot, azzal már lehet olvasni Multiecuscannel.
Levee156SW2020-04-19 13:42:24 // 155171
Lehet hulyeseg, de nem az van, hogy ez huzokuplung, es nem ugy kopik el, hogy megcsuszik, hanem ugy, hogy nem kapcsol szet?
(Ez tenyleg olyan,hogy nekem is meg kellene erteni.)
Levee156SW2020-04-19 13:40:14 // 155170
Amiben biztos vagyok, hogy kulon jelado adja a hofokjelet az ECU-nak es a muszerfalra (igen, ez igy kisse olasz...).
Amiben nem, hogy a termosztatnal levo melyik.

Szoval en ugy folytatnam, hogy neznem a MES eloadatot,hogy az ECU szerint hany fok van (mivel a ventillatort o vezerli), ill. mernem egy lezeres homerovel mondjuk a termosztatos jelado rez hatlapjat, aztan az eredmenytol fuggo surgosseggel keresnem meg a masik szenzort. (Mintha a hutobe lenne csavarva, de lehet, h keverem az elmenyeket.)
Ampi2020-04-19 10:46:46 // 155169
Tiszteletem !:) Köszönöm a segítséget,az ellenállást megtaláltam ès multimèterrer ránèztem,nem mutat szakadást.a ventillátornál ha adok +12őt forogni kezd rogton.egy relèt láttam az aksi elött ami èrintett lehet a dologban azt ellenőriztem +12 a tekercsre,kapcsol ès zárja a lábakat amik össze is sípolnak ha a tekercs kap feszt.merre induljak tovább?talán a termosztátnál lèvő jeladó irányába?
Zolibácsi2020-04-18 21:05:11 // 155168
1.9 16v nekem szokott ilyet, de nem különösebben zavar. Kicsit megmozgatom a kocsit és már jön is ki.
DELFIN2020-04-18 20:17:47 // 155167
Sziasztok az mitől lehet hogy tegnap egyesben parkolva beinditottam az autót(156 FL 1,9 ) és nem tudtam kivenni sebességből olyan volt mintha valami megszorult volna , mozgatni félig meddig tudtam de nem jött ki üresbe, kicsit mozgadtam előre-hátra kb egy percig , kuplungra sem reagált ,aztán egyszercsak kijött üresbe és utána semmi baja nem volt, ez kb másodszor fordult elő , más is járt már igy???
Levee156SW2020-04-18 11:16:27 // 155166
Hello, ventillatornal a leggyakoribb az elotetellenalllas elfustolese (6 szogletu 2 csavarral a huto tetejen, rovidzarral athidalhato rogton a masodik fokpzat indulasahoz,mig sikerul beszerezni.

Legzsak az ules alatt szokott szetcsuszni, ha ott ok, erdemes fizikailag ellenorizni,hogy megvan-e mielott komolyabb belemenes tortenik.
Ampi2020-04-18 10:20:28 // 155165
Tiszteletem Cartarsak!
Egy kis segítségre lenne nagy szükségem:)
az autóm egy 1.6 ts 120Le sw 156.
A jelenség a következő: Hidegen elindulok vele szépen melegszik 90 fokig,utána leesik olyan 80 ra és szépen beáll 85 felé ha megyek.Viszont most hogy itt a jó idő,és a városban araszolok vele többet mint régebben,melegszik.simán 95-100 fokig,és tovább is.tegnap elkezdtem gyanakodni hogy a ventillátor valószinűleg nem kapcsol be,amikor kellene neki,beálltam a parkolóba amikor 95 fokon volt,felnyitottam a gépházat és hagytam járni,hamar felment 100 fok fölé is a víz de a venti meg sem mozdult,ami eléggé megijesztett.Viszont nem igen ismerem a tipust ilyen téren,és nem tudom hogy van e esetleg valami tipikus dolog ami okozhatja ezt,vagy hogy mit kellene első körben megnéznem,merre keressem a problémát.Ez egy égető kérdés Azthszem szó szerint :D

A második problémám az egy Légzsáklámpa,amióta megvettem azóta világít.azóta van tervben a megszüntetése.ami elsőre gyanús,hogy többször is probáltuk kiolvasni a hibát,többféle géppel is,de egyik sem komunikált a légzsákkal,viszont más rendszerekbe be engedett és tudtunk vizsgálódni,csak a Légzsáknál nem.Itt mit javasoltok,merre keressem a hibát?:)

Előre is köszi a segítséget mindenkinek:)
berobbantam2020-04-14 13:51:19 // 155164
Szivesen.
Goodboy2020-04-14 10:57:20 // 155163
Szia a vezetőnél tört meg a kábel 3 helyen elvolt szakadva, már működik köszönöm a segítséget!
berobbantam2020-04-11 20:53:15 // 155162
Szia.
Az antón lévő zárban van egy mikrokapcsoló.Vagy az adta meg magát,vagy a vezetéke tört meg az átvezetőnél.Szerintem.
Goodboy2020-04-11 20:32:50 // 155161
Sziasztok!

A keresztfiam 156-os fl előtti sedan Alfajaba a csomagtartó visszajelző világít és nem tudja bezárni az autót, maga a csomagtartó nyilik meg záródik de, azt mutatja a műszerfal hogy, nyitva van. Ma reggel működött neki estére nem, és ezáltal csak úgy tudja bezárni hogy, leveszi az akksi sarut majd lenyomkodja a gombokat. Valakinek volt ilyen tapasztalata? Esetleg biztosíték? Vagy kábel szakadás?

Caio Goodboy.
pmolnar2020-03-23 10:03:42 // 155160
szia! szerintem az utas oldali visszapillantó alján a külső hőfok jeladóval lehet valami...szerintem
AlfaDavid2020-03-22 13:42:33 // 155159
Helló!
156-om külső hőmérője valamiért nagyon rossz értéket mutat, arra lennék kíváncsi hogy hogyan lehetne ezt helyre hozni? Köszi előre is!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak