Vikking 3112011-02-19 17:54:54 // 118215
(És ugyanez volt a "jelenség" nálam is...)
Viki&Joe1462011-02-19 17:54:00 // 118214
Leállt ha hozzáértem a gázpedálhoz azonnal,ha hagytam ketyegni alapjáraton akkor max 10 mp-ig ment és aztán állt le. Ma meg már be sem indul.
Vikking 3112011-02-19 17:53:20 // 118213
Van benne benzin? :D Kicsit triviális, de én is aszittem', hogy van, amikor nem volt...
mreni2011-02-19 17:51:19 // 118212
csak az alapjárattal van gond,vagy ha tartod a gázt akkor is leáll?
Viki&Joe1462011-02-19 17:50:21 // 118211
Segítség !!!
Tegnap este olyat produkált az autóm,hogy beindítás után 5-10 mp-ig járt szépen alapjáraton aztán leállt. Ezt kb 20-szor megismételtem,de mindig ezt csinálta. Lehúztam mindegyik injektorfejről a csatit. Kipucoltam. LMM csatit szintén. Meg mindenféle csatit amit találtam. Semmi javulás. Mára meg már világít is az injektor ábra a műszerfalon és be sem indul. Valami ötlet ?!
Tegnap este olyat produkált az autóm,hogy beindítás után 5-10 mp-ig járt szépen alapjáraton aztán leállt. Ezt kb 20-szor megismételtem,de mindig ezt csinálta. Lehúztam mindegyik injektorfejről a csatit. Kipucoltam. LMM csatit szintén. Meg mindenféle csatit amit találtam. Semmi javulás. Mára meg már világít is az injektor ábra a műszerfalon és be sem indul. Valami ötlet ?!
mreni2011-02-19 16:30:45 // 118210
Az olajcsere nálam is hasonló műveletek sorozata:)
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-19 16:28:58 // 118209
Ha a szerelőd tippje a szelephézag, akkor dfg-hez hasonlóan a hidrotőkére gondolnék én is. A szerelő meg tévedhet, ha még nem látott ilyen motort szétszedve, nem tudom mi ezzel a tragédia.
Szóval ezesetben én régen csináltam egy extra olajcserét. Mégpedig úgy, hogy motormosót öntöttem az olajba, így egyhelyben járattam 20-30 percig kicsit alapjárat fölött 1500-2000 rpm.
Ezután leengedtem az olajat, hagytam neki 1 órát rendesen kicsöpögni. Következő lépésben "mosóolajat" tettem bele, vagyis minősítésben megfelelő, de valami olcsó félét. Mentem vele 50km-t nem túl vadul, majd ezt is leengentem, szintén jól kicsöpögtetve.
Végül raktam bele minőségi olajat. Nekem anno 15w40 ásványi volt előírva, olyat tettem bele, bár akkor javasolták többen, hogy öntsek 10w-s félszintit, az is jót tesz a hidrotőkéknek. Én nem tértem el a gyári előírástól, de jó lett így is, a szelephang megszűnt hosszú időre.
Nem mindíg válik be a dolog, de sokesetben a kis rés a hidrotőkén leszűkül, eldugul, ezért nem tudja a feladatát ellátni. Ezen egy ilyen tisztítás segíthet.
Azt meg nagybátyámtól láttam, hogy hogyan kell megállapítani, hogy melyik csattog :-) Orvosi sztetoszkóppal kell végigfülelni a szelepfedele(ke)t.
Szóval ezesetben én régen csináltam egy extra olajcserét. Mégpedig úgy, hogy motormosót öntöttem az olajba, így egyhelyben járattam 20-30 percig kicsit alapjárat fölött 1500-2000 rpm.
Ezután leengedtem az olajat, hagytam neki 1 órát rendesen kicsöpögni. Következő lépésben "mosóolajat" tettem bele, vagyis minősítésben megfelelő, de valami olcsó félét. Mentem vele 50km-t nem túl vadul, majd ezt is leengentem, szintén jól kicsöpögtetve.
Végül raktam bele minőségi olajat. Nekem anno 15w40 ásványi volt előírva, olyat tettem bele, bár akkor javasolták többen, hogy öntsek 10w-s félszintit, az is jót tesz a hidrotőkéknek. Én nem tértem el a gyári előírástól, de jó lett így is, a szelephang megszűnt hosszú időre.
Nem mindíg válik be a dolog, de sokesetben a kis rés a hidrotőkén leszűkül, eldugul, ezért nem tudja a feladatát ellátni. Ezen egy ilyen tisztítás segíthet.
Azt meg nagybátyámtól láttam, hogy hogyan kell megállapítani, hogy melyik csattog :-) Orvosi sztetoszkóppal kell végigfülelni a szelepfedele(ke)t.
dfg (Tanárúr)2011-02-19 12:38:49 // 118208
Hidrotőke lehet? valamelyik letapadt az állásában?
G-Burt2011-02-19 12:17:29 // 118207
Legközelebb, ha megint előjön, csinálj róla videót:)
pb_2011-02-19 11:52:06 // 118206
Legalább nem okoztam csalódást.)
mreni2011-02-19 09:33:31 // 118205
tényleg basszus:D:D
jólvan,reggel van még,sorry:D:D
jólvan,reggel van még,sorry:D:D
Szunyi2011-02-19 09:28:35 // 118204
Hol lehetett hallani hol nem. Néha hangosan néha halkan, néha semmi. Olyan mint a mese. Hol volt, hol nem volt........
És ez idegesít, mert tuti, amikor megmutatom valakinek, aki ért is hozzá, na akkor nem csinál semmit és kussol. Ami persze nem baj, mert így lehet hogy nincs nagy baj, de akkor is idegesít. Mert így csak várhatom, hogy mikor lesz nagyobb baj.
És ez idegesít, mert tuti, amikor megmutatom valakinek, aki ért is hozzá, na akkor nem csinál semmit és kussol. Ami persze nem baj, mert így lehet hogy nincs nagy baj, de akkor is idegesít. Mert így csak várhatom, hogy mikor lesz nagyobb baj.
Szunyi2011-02-19 09:24:45 // 118203
Tegnap kicsit meglőttem és most 1általán nem hallani semmit. még reggeli indításkor sem.
Vikking 3112011-02-19 09:13:24 // 118202
Nézd meg a tag oldalát. Nem az...:D
Vikking 3112011-02-19 09:12:35 // 118201
Gázadásra nem erősebb - hangosabb? Esetleg: motorféknél nem múlik el?
Youri2011-02-19 09:05:27 // 118200
Nem kötekedésből,DE megint nem mondasz semmi konkrétumot.Én értem h miért mondod,meg még sokan mások is,DE a kolléga nem hiszem.....Ezzel a szuper segítséggel nem sokra megy ám......
Szunyi2011-02-19 08:52:49 // 118198
Az az érdekes, hogy néha csattog hangosan-halkan de kitisztul és elhalkul. Most 2 napja nem hallom. De volt már ilyen, hogy 2-3 napig nem hallottam aztán megint elő jött. Néha hideg indításnál hangos, aztán halkabb. 2-3 napig csinálja, és megint szünet. Mi a rák ez???
G-Burt2011-02-19 01:21:47 // 118197
Be se tenném hozzá a lábam, nem hogy autót bízzak rá.
Vikking 3112011-02-18 23:14:31 // 118196
Véletlenül nem csattog? :DDD Abban otthon vagyok :P
Egyébként most tényleg igazat adok pb-nek... Aki ilyet mond, annál el kell gondolkozni, hogy érdemes-e...
Egyébként most tényleg igazat adok pb-nek... Aki ilyet mond, annál el kell gondolkozni, hogy érdemes-e...
pb_2011-02-18 22:46:24 // 118195
Mert utána kéne néznie, hogy milyen motor is ez valójában.
Szunyi2011-02-18 22:27:02 // 118194
10 éve csinálja az egész család flottáját és megbízható!
Ő csak azt mondta, hogy arra gondol így az első hangokból! szétkapjuk és megnézzük. Az alkatrész árakra gondoltam, nem pedig a munkára.
Ő csak azt mondta, hogy arra gondol így az első hangokból! szétkapjuk és megnézzük. Az alkatrész árakra gondoltam, nem pedig a munkára.
pb_2011-02-18 22:19:40 // 118192
Sztem, messze L kéne kerülnöd azt a szerelőt.
Szunyi2011-02-18 22:14:22 // 118191
Sziasztok!
Pár napos garázsban való állás utáni beindításkor elég fura és hangos zörej hallatszik a motortér bal feléből. Ez később kitisztutl, de idővel újra elöjön. Kicsit mintha torpanást is észlelnék az erelyében. Semmilyen kontroll lámpa nem világít. Elvittem a szerelőmhoz, aki alánézett és szelep hézagra gondolt egyből. A jövő héten kicsit mélyebben belenézünk és megnézzük, hogy tudunk e állítani az esetleges hibá.
Volt már valakinek esetleg iylen szelep hézagos gondja? Mire lehet készülni lelkileg és pénztárca ügyilge?
Pár napos garázsban való állás utáni beindításkor elég fura és hangos zörej hallatszik a motortér bal feléből. Ez később kitisztutl, de idővel újra elöjön. Kicsit mintha torpanást is észlelnék az erelyében. Semmilyen kontroll lámpa nem világít. Elvittem a szerelőmhoz, aki alánézett és szelep hézagra gondolt egyből. A jövő héten kicsit mélyebben belenézünk és megnézzük, hogy tudunk e állítani az esetleges hibá.
Volt már valakinek esetleg iylen szelep hézagos gondja? Mire lehet készülni lelkileg és pénztárca ügyilge?
Bazsa1452011-02-18 17:47:15 // 118190
Újra hétvége...újra belekerül a vasba vagy 300km :D Hát igen,manapság nem nagyon pörögnek bele a kilométerek...:S
Béci Ɨ|ѯ2011-02-18 15:25:27 // 118189
Hívja fel esetleg Német Misit. Ő ki tudja olvasni és nagyon korrekt szerelő. Csak ajánlani tidom. Dunakeszi. Esze Tamás utca. 20/9927836
mreni2011-02-18 13:59:02 // 118188
Köszönöm,megjött ma,zsír lett...:)
J-Imi2011-02-17 19:44:30 // 118187
Mindenképpen dokumentálva lesz, hátha segít vkinek, ha másnem azért, hogy hogy nem szabad csinálni:) De előtte még vár rám egy festés...:)
Pezzy1452011-02-17 19:39:50 // 118186
Nekem ott csak az van 635/2011 más szám nincsen!:S
Jorjie2011-02-17 17:00:36 // 118185
Két óra bőven elég :-D És persze fényképet csináljatok, én sajna nem örökítettem meg.
J-Imi2011-02-17 16:30:53 // 118184
Szuper, megvan egy szombat délutáni program:):)
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-17 14:48:50 // 118183
A határozaton balra fent "Iratazonosító"-ként megtalálod. Az értesítésen is rajta van.
Pezzy1452011-02-17 14:11:10 // 118182
ÜDv!NEmtudja vki hogy (kaptam egy gyorshajtásos papirt) és hol van rajt a 9 számjegyü kod vagy mi ami kell ahoz h megbézhessem a fotot neten?
pb_2011-02-17 00:13:01 // 118181
Ezexerint.
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-16 23:10:57 // 118180
Jó, akkor ezt megbeszéltük okosan...
Jorjie2011-02-16 22:45:59 // 118179
Mi is utólag tettük fel. Nincs jelölés, legalábbis nálam nem volt. De meg lehet csinálni szépen. Türelmes, babrálós játék, de megéri :-)))
Ferke2011-02-16 18:52:27 // 118176
Keresse meg gyorsan Zé-t:)
mreni2011-02-16 17:00:13 // 118175
rúgd el egyben húz egy gyors kettőt kis kuplungal és ha akkor is csúszik akkor egyértelmű:)
de amúgy ez tipikus chipes betegség:)
de amúgy ez tipikus chipes betegség:)
J-Imi2011-02-16 16:27:55 // 118174
Vettem egy gyári hátsó szárnyat, nézegettem és elég nehéz lesz bemérni, hogy jó helyre kerüljön minden furat:) Aki tett fel már szárnyat, nincs esetleg jelölés a kasztniba? Meglehet úszni vhogy a méregetést?
J-Imi2011-02-16 16:26:25 // 118173
először mindig 5.-ben kezd el csúszni...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-16 16:17:31 // 118172
Vagy nem. ;-)
pb_2011-02-16 15:30:47 // 118171
Ha a kuplung csűszik, akkor azt minden fokozatban teszi,
admirális2011-02-16 15:28:23 // 118170
Most jutott eszembe, hogy talán a vezérlés lehet rosszul összerakva. Szerintetek attól jelentkezhetnek ilyen tünetek? A hangja tényleg olyan kemény, vaddisznós, nem olyan kiegyensúlyozott, sima mint egy jó TS.
admirális2011-02-16 15:23:02 // 118169
Sziasztok! Egy ismerősöm 145-öse miatt írok most ide. Ismeretlen hiba miatt a motor furán jár. Nem mondanám hogy kihagy, de rázkódik és kicsit olyan hangja van amire én azt mondanám hogy kemény, ő úgy fogalmaz hogy köhögős. Nem erre várok választ mert így nehéz lenne bármit mondani, csak az lenne a kérdés hogy mindegyik 145-ben ugyanolyan diagnosztika csatlakozó van? Vagy a kései példányokban van OBD?
Tud valaki ajánlani Budapesten helyet, ahol korrekten kiolvassák a computerét és meg is javítják neki? Nem lehúzós helyet keres, azt ő is tudna intézni. Nagyon szerencsétlen az Alfájával, kezd belőle kiábrándulni, kéne neki egy nagy adag bíztatás hogy visszatérjen a lelkesedése a márka iránt. Segítsetek!
Tud valaki ajánlani Budapesten helyet, ahol korrekten kiolvassák a computerét és meg is javítják neki? Nem lehúzós helyet keres, azt ő is tudna intézni. Nagyon szerencsétlen az Alfájával, kezd belőle kiábrándulni, kéne neki egy nagy adag bíztatás hogy visszatérjen a lelkesedése a márka iránt. Segítsetek!
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-16 15:08:18 // 118168
Az tutira más, Erhard szerint a kuplung viszont ugyanaz. Eleinte a lendkerékre gyanakodtam, mert az is rángat ha rossz, de most inkább gondolom, hogy a kuplung csúszik. Leállításkor nincs hangja a lendkeréknek, és a remegés is olyan, mint amikor a Wartburg megkapta az 1.6 motort és bebőrzött a szeme az 1.3-mas kuplungnak.
Egyértelműen olyan érzés, mintha remegve elcsúszna, mert nem érződik, hogy a motor nekilódul, az autó mégsem indul úgy meg. Egyenletesen gyorsul, és amikor a nyomaték lecsökken a kuplung által elviselhetőre, akkor ugyanúgy gyorsul tovább, remegés nélkül.
És 2-esben nincs remegés, tipikusan 4-es 5-ös nyomatékcsúcsról padlógázra jön elő. És terheléstől függ. Ha sok az utas, akkor hamarabb előjön. Ezekből gondolom, hogy a Valeo egy f@s...
Egyértelműen olyan érzés, mintha remegve elcsúszna, mert nem érződik, hogy a motor nekilódul, az autó mégsem indul úgy meg. Egyenletesen gyorsul, és amikor a nyomaték lecsökken a kuplung által elviselhetőre, akkor ugyanúgy gyorsul tovább, remegés nélkül.
És 2-esben nincs remegés, tipikusan 4-es 5-ös nyomatékcsúcsról padlógázra jön elő. És terheléstől függ. Ha sok az utas, akkor hamarabb előjön. Ezekből gondolom, hogy a Valeo egy f@s...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-16 15:02:49 // 118167
Nem tudom, a múltkor is valami lapos piros autó, valami ágaskodó lovas logós próbált rámelőzni, de parketta, osz't bealáztam :-DD
Amúgy meg nagyon rossz tényleg nem lehet, egy 2000 körüli 525d-vel összeakaszkodtam, hajszállal tudott elmenni 120-180 közt, 180 körül meg már nem is távolodott, ott már csak szenvedett a két rossz öreg dízel :-) Viszont egyikőnké sem füstölt, ami derék dolog :-)
Amúgy meg nagyon rossz tényleg nem lehet, egy 2000 körüli 525d-vel összeakaszkodtam, hajszállal tudott elmenni 120-180 közt, 180 körül meg már nem is távolodott, ott már csak szenvedett a két rossz öreg dízel :-) Viszont egyikőnké sem füstölt, ami derék dolog :-)
Azzurro2011-02-16 14:46:03 // 118166
Eddig nekem sem volt, és igazán most sincs, csak olyan gyengének találom a mostanit.Amikor új volt, akkor is elég puhának tűnt.De igazából a fukcióját elvégzi.:-))