Blog >> egr

>> EgyébBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-04-01

Ha már új a felni legyen Alfa-s szelepsapka rajta :)

Na és gondoltam kipróbálom én is EGR nélkül így lefalaztam alu lemezzel (saját gyártmány) elsőre azt mondom ,hogy még nyomatékosabb lett alacsony fordulatszám tartományban. Még a hangja is finomabb lett úgy érzem...szóval egyelőre marad így:)

>> SzervizKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-03-25

Olyan 700km-t mentem az autóval, csak városban 2000-res fordulat körül (nem szoktam nagyon hajtani az autót, mert sajnálom), néha azért odalépve neki.

DPF tisztítás megvolt mikor megvettem az autót, de gondolom ezzel lehet baj.
(Nekem semmi bajom nem lenne vele, hogy benne van, de így VÁROSBAN használva nyilván nem opció, hogy 3 hetente felugrik a "check engine" light.)

Mindenesetre elugrom Szamosiékhoz a sarokra, hogy csinálják meg, azután update következik.

UPDATE:
Csak eseti DPF nyomásmérő hiba volt, ha tönkremegy 20000Ft... Remélem gyorsan eldugul a DPF-em és akkor indokoltan cserélhetem ki jobbra.

>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-03-20

Nagyszervíz km óra állás: 158.000 km
-Vezérműszíj garnitúra + Vízpumpa csere
- Termosztát csere
- EGR csere
- Légtömegmérő csere
- Kábel ktg. javítás
- Kormányszervó hűtőcső csere
- Befecskendező csatlakozó csere
- Kipufogó harisnyacső csere
- Fagyálló
- Szervóolaj
+ Halesz kormánya :)

Külön köszönet Horváth Lacinak és Rohodi Misinek!!

Rudolf bácsi, miért nem húztad bele a dieselbe... :)))

Néhány nap használat után az autó remegni kezdett, alacsony gázállásnál néha berángatott, nem tetszett.. EGR tüneteket mutatott, de tekintve, hogy szervizszámlával igazolva cserélve lett újra gondoltuk csak nem.. De.
Eredeti EGR-re cserélve, a vas meggyógyult. Köszönet a tippért Szosza-nak, és a műveletért elvégzéséért Zé-nek :)

>> Tuning és extraZsunior // Alfa Brera/Spider Brera Skywindow 2.4 JTD 200 LE // 2014-02-27

A napokban meglátogattam Zé műhelyét némi karbantartási munkálatok ügyén. Tervben volt az EGR szelep tisztítása, de tekintve, hogy gyakorlatilag új a vasban, így erre nem került sor. Ellenben kitisztították a szívócsonkot, és végigküldtek rajta egy tisztítóprogramot. A computer szép értékeket mutatott, tetszett amit láttam. Kicsit alámentünk megállapítottuk, (főleg Zé :)) ) hogy a bölcsőnek jót tenne egy homokfúvás, szinterezés, így ez lesz a következő művelet.
Köszi Zé!

Történt nem annyira jó dolog is a napokban. A Csepel pláza nevű kitűnő létesítmény parkolójában valakinek annyira tetszett a vas, hogy egy kulccsal ezt ki is fejezte a jobb hátsó sárvédőmön. Hagyományos Tempo-pasztával sajnos nem tűnt el, így ismét Zé volt segítségünkre, és polírozóval sikerült nyomtalanul eltüntetni. A műveletet jóatyám, Andy értő kezeire bíztam, meg egyébként is Ő akarta csinálni :)) Újra szép!

Továbbra is hibátlan az autó, igazi élményt ad minden út vele. :))
Hétvégén tervben van egy hosszabb kirándulás is.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-18

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-02

Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-08-19

Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.

>> Szervizakobor // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2013-06-29

207.000 km
megvolt ez is, a hideg zsíroldó nem viccelt, volt benne retek rendesen. elmentem egy próbaútra kábellel meg laptoppal, a fogyasztásom lejjebb kúszott majdnem 1 litert az ECU szerint + valamivel jobban is megy.

 
>> EgyébSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-05-30

Ronda esős időben unatkoztam ,gondoltam kitisztítom a MAP senzort.
Srácoktól megkérdeztem, hogy hol található, meg mi is ez pontosan.

Nekiálltam, kiszedtem. Durván kormos volt. Nagyon durván.
Megtisztítottam, visszaszereltem. Ha már ott tartottam leszedtem az EGR szelepet, és megköszönvén a map senzoron végzett műveleteket nyugdíjba küldtem 2 lemezzel.

Ezzel még futok egy kört, hogy minden okés lesz-e a falazott egr-el, mert régebben nem ment minden simán...