Seriff - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-01-13

Hopp, bepattantak, az állítható deréktámasznak örülök :)

>> EgyébAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2014-01-06

Két ünnep között mentem ki Kölnbe, tegnap jöttem haza, hibátlanul teljesítette az utat a kocsi, nagyon elégedett voltam. Tegnap rekordidőt is futottam, kevesebb mint 9 óra alatt tudtam le az ~1140km-t, egy tankolással, két egészségügyi szünettel :)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-12-03

Ma elhoztam a szervizből a kocsit.
Egyfelől remek, hogy a kocsi óramű pontossággal jár (képzavarral élve :D), másrészt olyan elképesztő menetdinamikai adottságokkal rendelkezik, hogy minden alkalommal rácsodálkozom. Itt két kézzel kell fogni a kormányt gyorsításkor. :)

Ami viszont elszomorít, hogy milyen állapotúak voltak az állítólag gyári, újra cserélt hirdotőkék, illetve tömítések. Elhozhattam volna mindent, de nem akartam, így csak az egyébként hibátlan vezérműtengelyeimet (már korábban cserélve lett) mentettem meg, ha valakinek kell, szóljon, ha nem, tartaléknak vagy nehezéknek mindig jó lesz :D

Mit is mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Előbbi nyilván a korábban hiába beleölt idő, energia és főként az ezt övező csalódottság miatt... Node, öröm és boldogság, most hogy egészséges a kocsi, tele is tankoltam, mert szinte üres volt, először megijedtem, hogy mennyire sok ment bele, mert mindig az 56-ba toltam teltankot az elmúlt ~másfél évben, annak meg ugye kisebb a tankja :)

>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-11-11

Ha már a km állás kapcsán posztoltam, írok pár sort.

A kocsi remekül teszi a dolgát, koppkopp, egyedül a motorolaj szint visszajelző huncutkodik. Néha indításkor jelzi, hogy semmi olaj nincs a motorban, ha leveszem a gyújtást, majd újra fel, akkor már csodák-csodája van benne olaj rendesen.

Olajfogyás 0. Semmi, zéró - ennek örülök. Most legutóbb nem tudtam tartani a 10ezer km-es csereperiódust (ennyit szeretek ugyanis), amikor Magyarországon voltam még csak ~7ezer km volt az olajban, szinte csak autópályás menettel, így luxusnak tartottam cserélni. Mire legközelebb otthon jártam, már ~13 ezer km volt az olajban. Ezalatt egy csepp sem fogyott.

Olaj, olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő csere volt most. Olajból Motul került bele, valami nagyon marketinges típusnevű, de nem jegyeztem meg. 5 liter viszont nem elég bele. Maxot jelzett a computer, de kellett még 3-4 deci a teljes, nívópálca szerinti felső értékhez. A múltkori olajcserénél is rácsodálkoztak a szervizben, most is. :) Őszintén megvallva, nem tudom mennyi a gyári előírt mennyiség, de a GTV-be sem pontosan annyit kellett tölteni, mint ami a kezelési könyvében szerepelt.

A fogyasztása nem teljesen volt következetes, amin csodálkoztam. Vagy egyes német gázolajjal eszik ~fél literrel többet, mint másikkal, vagy nem tudom. A téli gumi vs. nyári gumi különbséget tavasszal nem észleltem fogyasztásban. Most Bonnba menet elég dinamikusan jöttem, német sztrádán (GPS szerinti) 160 körüli tempót lehetett tartani a hétvégi forgalomban. Ilyenkor úgy 1 literrel szokott többet enni 100km-enként, mint ha 130-140 körül megyek, most viszont keveset kért az osztrák gázolajból. Majdnem pontosan 6.5l/100km volt a fogyasztás, amin meglepődtem. Tartós 140 feletti haladásnál (német autópályán, de tényleg) azért 7 liter felett szokott alakulni. Nem tudom a jelenséget magyarázni, eddig kb. mindig ugyanannyit evett hasonló tempónál. A téligumi 205mm széles, a nyári 215mm. A hőmérséklet és az esős felület nem indokolja az alacsonyabb fogyit (meleg volt a téliguminak és fele úton nedves/vízes úton mentünk).

Érdekességképp leírom, hogy tapasztalatom alapján az 1.9 8V SW-nkhez képest, melyet édesapám hajtott pár éven át, a 2.4 20V SW fogyasztása elenyészően magasabb. Itt most csak városon kívül, zömében autópályás haladásról tudok beszámolni. Fél liter lehet a többlet, maximum. Persze nem azonos körülmények között, terheléssel, sebességgel és azonos üzemanany tankolásával és nem is laboratóriumi környezetben történt a mérés, de nekem érdekes volt megállapítani így is. Nincs érdekemben valótlant állítani sem... Az 5 hengeres városban, illetve tudását és erejét alaposan kihasználva ehet jóval többet is gondolom, de ha tolom neki, akkor egy 1.4es Lupo is megeszi a 10et...

A német sztrádán nagyon szépen diktáltuk a tempót az utolsó 200km-en amikor szabad volt a pálya, teljesen elégedett vagyok a kocsival. Koppkopp. :)

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-11-11

Nem szoktam km állásról posztolni, de sosem volt még olyan kocsim, ami megfutotta (ilyen fürgén és vidáman pláne) a 200 ezer km-t, legalábbis óra szerint, biztos nem. :D

Isten éltessen, kicsi SW :)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-11-11

Nos... előrebocsátom, hogy csak a korrekt dokumentáció miatt írom le ide egy részét annak, amit az imént telefonon mondtak nekem a szervizből, ahol a GTV gyógyul.

Megbontották a motort, leszedték a hengerfejeket. A következőket látták:
- a hidrotőkék fényesre kopottak oldalt, némelyik teteje taralyosra verve
- a hengerfejtömítés darabokban mállott szét
- a motor valamelyik másik tömítés (bocs, nem értek hozzá) állapota miatt falsot szívott.

Volt még pár sokkoló komment, de már csak csendben bólogattam a telefonnal a fülemen, nem is figyeltem pontosan.

Minden kiszerelt és beszerelésre váró / beszerelt alkatrészt eltettek, lefényképeztek.

Amiért fájnak nekem a fenti megállapítások az, hogy elvileg 24 gyári, új hidrotőke került be a motorba max. 5-6 ezer km-nyi futással ezelőtt, illetve természetesen minden szükséges tömítés is cserélve lett tudomásom szerint... No comment.

Dobok fel egy képet, mert egy blogbejegyzés úgy mindig trendibb ;) Amíg még Magyarországon voltam, beugrottam némi pénzmaggal és akkor épp így állt a kocsi, mint a képen látható.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-10-29

Rég írtam ide, nagyon keveset is használtam a kocsit. Most el kellett vinnem szervizbe, ugyanis csöpögött a szervóolaj. Plusz a hűtő is. Mindkettőből kap újat.

Emellett még a motor is meg lesz bontva, mert sajnos melegen van egy kopogó hangja, ami nagyon zavar, s bár mondták, hogy megy a kocsi szépen, nem olyan vészes a hang... Nekem az, vészes :) Korábban 24 gyári hidrotőke lett cserélve, ami sajnos nem orvosolta a problémát, most meglátjuk mi az ami segít majd...

Cirka 300ezer fog most ráugrani, remélem jó lesz utána :)

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-10-10

Ma reggel kellemes zenére haladok az iroda felé, amikor a kis jobb-kezes 30-as zónában megtámadott egy nyájas német cégvezetője és a Mercije balról. Az úriember rögtön azzal kezde, hogy szerinte gyorsan mentem. Mondom szerintem nem adott jobb kezet, szóval hagyjuk a rizsát ha egy mód van rá, mert elég hideg van (és tényleg :D). Megadja a nevét meg a számát, illetve a titkárnőjének az elérhetőségét és mehetünk is tovább. Mondom ez nálunk, otthon, a messzi keleten nem így megy. Felhívtam a kollégámat, hogy is van itt a dolog, mondta, hogy ha a szükséges adatokat megadja, akkor mehetünk is. Leteszem a kagylót, mondom az úriembernek, hogy akkor legyen így, nem érünk rá úgysem és blokkoljuk a forgalmat is. Mondja, hogy hívta a rendőrséget. Mondom nekem patent. Mondja fizetni kell nekik a hívásért, mondom, majd ő fizet, nem gond...

Igazából eddigre már nekem is elment a kedvem az egész macerához. Először azt sem láttuk hol találta el pontosan a kocsimat, mert egyrészt félrerántottam a kormányt (bekanyarodva így jobbra a kereszteződésben, ahol eredeti terveim szerint egyenesen haladtam volna tovább), másrészt nedvesek voltak a kocsik, így elsiklott a felületen. Szerintem sikerült a bal hátsó kerekemnek mennie, de az ütközés ereje meglehetősen kicsi volt... Vártunk egy ideig, majd mondja, hogy felhívja a rendőröket, hogy mikor jönnek, mondám, remek, mert már egy jó fél órája fagyoskodtam.

Végül lemondta a rendőröket, én meg mondtam, hogy hagyjuk az egészet a francba, majd pont egy nemzetközi biztosítási hercehurca kell nekem a hátamra. Pláne, hogy ha ilyenre kerülne a sor, tuti, hogy ő ahhoz ragaszkodna, hogy gyorsan jöttem, lehet még azt is kitalálná, hogy egyszerre sminketem és telefonáltam menet közben. De ha nem, akkor sem érdekel, pár karc lehet a fényezésen, nedvesen nem is látszott semmi, max lepolíroztatom.

Lőttem pár képet, ha már ott álldogáltam (beteszek két szép képet a Rajna vidékéről is ha már :D).

A tanulság, hogy mindig le kell lassítani, akkor is ha elsőbbséged van. Az ok, amiért nem lassítottam közel állóra a kocsit, hogy a nekem jobbra eső kis utca egyirányú a kereszteződésünk irányából, tehát nekem nem is jöhet senki jobbról. A másik, hogy amíg nem melegednek be a gumik fokozottabb óvatossággal kell közlekedni, különösen nyákos, nedves úton (kb. 1 km-t mentem a garázsból való kiállást követően).

Az úriember egyébként megdícsérte a kocsimat, imádja az Alfákat, neki is volt, csak most, hogy nagyon sokat jár, jobb neki a Merci... Hát ő tudja :)

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor a majdnem kigyulladós posztot írtam, találtam pár képet amit menet közben lőttem (mármint útjaink során, megállva :D).

Szép ez a kocsi, öröm ránézni. Legalábbis számomra biztos. A sok-sok német autó között itt Bonnban, meg általában menet közben is, pláne.

UI: kb 23 ezer km-t tettünk meg bő egy év alatt, melynek 85-90% városon kívüli táv volt, de lehet, hogy 95% körül inkább, nem számoltam utána.

 
>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor épp Bonnból tartottam Budapestre, gondoltam, hogy ideje lenne már egy posztot írni arról, hogy milyen jól szuperál a dízelkombim, milyen kellemes vele akár 1000+ km-t is menni (leszámítva az ülést, ami nekem rettentően kényelmetlen), hogy milyen kellemesen fogyaszt (150km/h-ig kb, mert felette a V6-ot idézi :D), hogy mennyire jó ránézni a formájára, stb. Ezt követően pár órácskával felizzot és kb. kigyulladt a klímakompresszorom. Nem jó móka. Nem ragoznám, meggyújtott-ezt azt, görgőt, szíjat, kábelt, borítást, ami a közelben volt... Öröm az ürömben, hogy A. Budapest határában történt. B. Menet közben, rendes menetszéllel és C. domb tetején, szóval motor rögtön ki és lehűtöttük a kedélyeket a domb aljára, ami egyben Budapest határában az első benzinkút bejáratát jelentette. Nem volt élményteli szervo nélkül a visszafordító a kúthoz. Nem gyulladt ki a teljes motortér és nem égtünk bent mi sem, ez a "szerencse".

Kapott új alkatrészeket Zétől, klíma feltöltve, kész volt pár nap alatt. De akkor is mondjonle a gyári klímakompresszor, hogy minden előzetes jelzés nélkül felmondta a szolgálatot, majd teljesen kikapcsolt állapotban (remek volt a 32 fokban) is túlhevült a kompresszor... :( Ez van.

Első kép: trélerre fel. Ajánlom itt mindenkinek a netrisk.hu Angyal Plusz szolgáltatását. Kb. 10rugó egy évre az assistance szolgáltatás teljes Európára. A vontatás nekem így ingyen volt. Egyébként 19ezer lett volna erre a pár km-re is. Szerintem megéri a "védettség", pláne külföldön egy 300euros vontatáskor...

Második kép: leszervizelve, megfürdetve, Zére várva a visszaút reggelén