Seriff - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2015-11-27

Meghegesztették ott, ahol az illesztés mellett elengedett a technika.

Csodás hangja lett, öröm hallgatni. Most, hogy GT-t eladtam, az OFF roadster tetejét meg épp újra huzatom, járkálok Vele, hogy jó legyen mindkettőnknek. Rég volt ilyen, nagyon élvezem.

 
>> EseményAlfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2015-11-09

Jó kezekbe került, szeli a sztrádákat majd, ahogy illik. Nálam nem volt kihasználva, sajnáltam is ezért.

 
>> EgyébAlfa 146 ti // 2015-10-30

Felkerültek a frissen vásárolt újszerű téli kerekek. Görgőzött, festett felnik, szinte új gumikkal került hozzánk, mondjuk nem is volt olcsó. :)

Ami rajta volt felni, azt el kell majd adnom ha lesz rá idő.

>> EseményAlfa 146 ti // 2015-10-22

Szép őszies időben utaztunk Budapestről Kaposvárig. Indulás előtt egy finom lazacos croissant ettem, capuccinoval és frissen facsart narancsléval, ha már szabadnappal hosszabbítottam 4 napossá az október 23-i hétvégét. Egyébként potom pénzért volt "menüben" ez az ínycsiklandozó reggeli, mely egy kis előző napi borozgatás után különösen jól esett.

Az utat egy kevésbé jól sikerült Fiat Linea volánja mögött tettük meg, jobbomon édesapámmal, aki hál'istennek 10 perc után - fővárosunkból kilépve - rávehető volt szivarjának száműzésére. Lehet, hogy egyébként az 1.3Mjtd remek konstrukció, s csak ez a szóban forgó példány egy rettenet, de lényeg a lényeg, hogy a GT-hez és GTV-hez szokott énem kapálózva ellenkezik az ilyen utak ellen. Itt jegyezném meg, hogy a kocsi, az olaszok táliájának ezen kályhaezüst példánya jobban megy klímával, mint anélkül. Eddig még nem fejtette meg senki, miért, nekem mindenesetre nincsenek álmatlan éjszakáim emiatt, csak örülök, ha mondjuk egy céges külföldi vörksopra menet, 4 emberrel a klíma bekapcsolását követően a kocsi a korábbi poroszkálás helyett képes "hasítani".

Kaposvár. Nincs túl közel, nincs is túl messze. Amióta volt szerencsém többször Bonn-Budapest útvonalon autózni (Alfázni), azóta a messze fogalmát átértékelve tekintek a szűk 200 km-es útra. Ahhoz messze van, hogy sz@r kocsit nézz meg. Elmész, oda-vissza kb. 4 óra, egy óra ottani szöszmötéssel ráment a napod. A távolság tehát relatív, de ez alkalommal azt mondanám, hogy Kaposvár közel volt.

146 ti. 2 literes, 16 szelepes, benzines "limuzin". Nekem volt 145-ösöm, imádtam és mostanság azon kapom magam, hogy a sok erős (zömében BMW, a teringettét) autó nézegetése mellett lesem a QV-kat. Van is egy faceliftes QV magyar okmányokkal 240 ezerért Tatán. Valaki vegye meg gyorsan, mert hiánycikk potom pénzért. ;) Nekem a 146 nem tetszett, tetszik annyira, mint a hatchback társa. No nem úgy édesapámnak, aki mindig is szemezett vele.

Rosso proteo. Az egyik legszebb szín, amit valaha kikevertek a tiramisu mámorból egy friss, erős ristrettoval józanodó olasz szakik egy csendes, őszi délután. Mindig is tetszett nekem a szín, 146 ti-ben talán a legszebb. Apám pirosat akart, mint a 33 P4 volt. Vad rosso, tüzes, lendületes. Szép az is, de szerintem közönséges. Végül is én beszéltem rá, hogy menjünk le Kaposvárra.

Kereskedés. A hely, ahonnan a legritkább esetben szeretnél autót venni. Sok olyan személyiségjeggyel van a legtöbb kereskedő felvértezve, ami miatt az előző mondatot meggyőződéssel tudom mondani. Egy jó autó azonban kereskedésben is jó. Ez az Alfa ilyen volt. Nem tulajdonosa, hanem gazdája volt, aki nem mellesleg Alfa szerelő is. Szépen karban tartotta a vasat, s bár eladás előtt - érthető módon - kicsit lebutította (ronda Alessio felnik 12 éves gumikkal, kiszedett hifi helyett kazettás rádió), így is igen impozáns, tetszetős darab állt előttünk.

19 év. Nagyon hosszú idő arra, hogy valamit leamortizáljon az ember. 19 nap alatt is sikerül sokaknak. Ez a kocsi meghazudtolja a korát. Nem egy ritka ikon, nem egy különleges csillag az olasz veteránok egén, vélhetően nem is lesz igazi klasszikus, mert sokat gyártottak belőle, elsőkerekes, ráadásul szedán is, de nagyon szerethető autó.

A képek szerintem magukért beszélnek, de élőben talán még szebb. Ilyen selymesen járó TS motort nem tudom, hogy hallottam e valaha, pedig állt az elmúlt 2-3 hétben a kocsi, bikázni is kellett.

Kaposvár közel van. Vigyázz a kocsira édesapám! :)

PS: A 159Q4 azért marad ;)

>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2015-10-03

Ez egy fenevad, elemi erő. Meglepődtem :) Gyakrabban kellene mennem Vele, idén szerintem 100km-t nem tettem bele. :(

Alánéztem, hogy mi a kipufogó baja, hát mindent elmond a GTV erőnlétéről, hogy szabályosan ledobta a középdob utáni részt. ;) El.kell vinnem szakihoz.

Imádom. Sajnálom, hogy a garázsban figyel, de már egy japán roadster is beelőzte az idei hobbiautós szezonban...

>> EgyébAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2015-06-11

Egyben reminder nekem, hogy a kipufogónál elengedett egy gumibak, azt meg kell csináltatni.

 
>> EgyébAlfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2015-03-31

Lehúztam az OBD-s csodamasinát és a Loudlinket, így nem merül az akksi, méregettem, szépen tartja a töltést. Volt egy másfél hetes állás, utána is pöcc-röff.

Csatolok egy esős képet, mert megtetszett a kocsi hátsója. Ismét :)

A nyári felnik felrakására még legalább 2 hetet várnunk kell, nem lesz időm hamarabb feltenni, pedig annyival szebb vele a kocsi, hogy ihajj :)

 
>> EseményAlfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2015-01-23

...de nem bánom, hogy lecseréltem az előzőt. Azért majd feltöltöm azt is, megnézem milyen állapotnak örvend.

No de visszakanyarodva a GT-hez, valahol elveszik a delej :( Lehúztam az ELM diagnosztikai eszközt (amit rajta felejtettem már hónapok óta) és a Loudlinket is. Elvileg egyik sem lehet ludas, elenyésző az áramfelvételük.

A vicc az, hogy rámértünk a nyugalmi állapotra akksi csere után és elvileg nem szívja semmi. 6 nap alatt viszont leszívta a 12-14órát töltött új akksit... :(

Azért mentem vele egy szép karikát, ha már beraktam az akksit újra. Kigurultam - kihasználva a szuper megyematricám nyújtotta komfortot /muhaha/ - az M1 üzleti parking, ott a pálya alatt megfordultam és nyomás vissza Budapestre. Amikor hazaértem, néztem, hogy hány perc alatt mennyi km-t tettem meg és khmm, kicsit rácsodálkoztam így zuhogó esőben :D Szedte a lábát a kocsit.

Üdv innen is a barnás-aranymetál 159 SW az M1-en kifelé menetről, illetve a fekete MiTo tulajának akivel pedig visszafelé már az M1-M7 közös szakaszán köszöntünk. Mindkettejükkel intettünk-villogtunk egymásnak, amikor megelőztem őket, remek érzés volt. Ez hiányzik - a menetdinamika és az Alfás üdvözlés is - a mindennapok céges kocsizásai alatt.

A feszültség bennem magas, az akksi meg merül tehát... folyt. köv.

Minden más pompás a GT-ben, szeretem. Ebben meg kell mindig erősítenem magam, mert kicsit felesleges 2 kocsit, 1 robogót tartanom úgy, hogy mindnek csak a hétvégék és jó idő jut...

UI: a kép illusztráció, de így éreztem magam az esőben (dízel ide vagy oda) :)

 
>> EgyébAlfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2015-01-05

Január 1-én kiriasztottam a kocsit, bepattanok, beteszem a kulcsot a rakétaindításhoz, elfordítom erre csak kattog. Grrr, köszi Banner :D Miután akkumulátort cseréltünk, megmértük a nyugalmi feszültséget, elvben nem szívja semmi az akksit. Közel 2 hetet állt és elég hideg is volt, így arra gondolok, hogy nem volt fullra töltve vásárláskor, ezért nem birkózott meg a kocsi indításával.

Mehettem cégessel családi ebédre új év első napján, remélem ez nem jel az év további részére... Kivettem az akksit és 18 óráig töltöttem, majd vissza. Pöcc-röff elsőre is, illetve azóta párszor használtam és nem volt gond. Most áll megint egy hetet, kíváncsi leszek szombaton mit mond.

UI: próbáltam bikázni cégesről, de vagy a kábel volt rossz (ami simán meglehet), vagy tovább kellett volna hagyni az ionátömlesztést, de nem indult vele elsején. :(

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-12-16

Vasárnap délelőtt beugrott a kocsiba a vadi új, kihangosítóként és multimédiás lejátszóként egyaránt alkalmas Loudlink dobozka.

Kulturáltan, észrevehetetlenül bújik meg a kesztyűtartóban, a mikrofon a belső visszapillantó mellett diszkréten várja, hogy belebúgjak.

Kristálytiszta zene hang, remek kihangosító, csak ajánlani tudom. Korábban a két funkció között választani kellett, így örülök, hogy már egyben is megy a kettő :)

SD kártyát még nem tettem bele, de a telefonomra azonnal felcsatlakozva tökéletesen megy a Bluetooth kapcsolat.

Köszi Arno :)