Pityukoma - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-10-02

Kicseréltettem a kipufogó flexi csövet, mert élettartamának a végéhez ért. Mielőtt visszaraktam az alsó motor burkolatot még kicseréltem az egyik szegecsanyát, mert elforgott már. A csőre 1 év garanciát kaptam. Köszönet a Proex kipufogó szervíznek. Az egész mutatvány kb egy fél órát vett igénybe.

>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-09

Végre ma felkerült a jobb oldali kipufogóm is a Proex kipufogó szerviz jóvoltából. Sokat gondolkodtam hogy miként jövök ki a lehetőségemhez mérten a legjobban. Több féle variáció volt. Pl: veszek bontóban kipufogót. Az ajánlatok 50-60 ezer között mozogtak. A jobb oldali dob fölötti hőterelő lemezt bontóban nem találtam, azon egyszerű okból (mint megtudtam) hogy a bontásra ítélt alanyokat úgy darabolják fel hogy ez a hőterelő is több darabra hullik. A bontósok csak egybe adják el a jobb+bal oldali dobot+az "Y"csövet -érthető okból-. De minek vegyek bal oldali dobot még egyet? Külön az "Y" csövet sem találtam bontottan. Így hát a következő megoldást választottam. Vettem egy új jobb oldali dobot ami ugye a csővéggel együtt van 39ezerért Köszönet érte Erhard-nak.( A gyári beszállító terméke,de nincs rajta az Alfa logo viszont nem is 109ezer) Megvettem az új hőterelő lemezt 18ezerért és elvittem felszereltetni. A kipuf szervizben ott hagytam a dobot hogy szerezzenek egy ugyanolyan csővéget a bal oldalira is. 2nap után telefonáltak hogy pont olyat nem találnak, de legyártják (10e ft/2db) az eredetivel méret pontos csővéget polírozott rozsdamentes anyagból aminek a fénye kissé elmarad a krómozottól, de legalább nem fog rozsdásodni, és így megmaradt egy gyári csővégem ami egy Cartársnak még viríthat a vasán. Emellett a variáció mellett döntöttem. Dob 39+ hőterelő 18+ csővégek 10+ felfüggesztő gumik 1+ a becsövezés anyag és munkadíja 10e ft. Vagyis 78 ezerben állt meg. Ha a bontottat veszem az 2dob/cső 50-60+ hőterelő18+ felfügg gumik 1 és a munkadíj? Így legalább a fele új. Pár ezer ide v. oda ugyan ott van mint a bontott és a csővégek pedig rozsdamentesek. A hegesztéseket + a régi csövezést GTPeti tanácsát megfogadva cink spray-vel fújtam le.
A hőterelőre szvsz mindenképp szükség van, mert ott megy az üza betöltő cső, nem véletlen találták ki a gyáriak. Ezzel egy régi elképzelésem valósult meg. Nekem nagyon tetszik. Egy dolog hiányzik még: a jobb oldali csővég köré a fedél helyére való műanyag keret a lökhárítóba. Természetesen ez is pótolva lesz.
Az összegeket azért írtam le pontosan hogy segítség legyen a döntésben aki ilyenre adja a fejét.