Pityukoma - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-12-28

Ma a Cartársak javaslatára lezsíroztam a kormánymű gumiharang alatti részeit és a belső kormánycsuklókat. A művelethez kb 2 óra kellett. Szükség volt hozzá (nem egész) egy tubus Tutela All Star zsírra, (köszönet érte Erhard-nak) 2db Oetiker PG167 típusú 16700063 cikkszámú bilincsre és egy bilincs roppantó fogóra. Én a KS Tools 115.1050 számú fogóját használtam.
Művelet: mindkét első kereket le kell venni, kormányzárat oldani. A külső gumiharang bilincset oldani és kihúzni a gömbfejig. A belső gumiharang bilincset egy lapos csavarhúzóval szét kell pattintani -ez a továbbiakban nem használható, helyére majd újat teszünk-. Ezután a gumiharangot óvatos körkörös mozgatással le kell húzni a kormányműről. Ha a bal oldalt csináljuk akkor jobbra kell fordítani ütközésig a kormányt. A régi zsírt le kell takarítani, majd bekenni az újjal. Az összeszerelés fordított sorrendben. Az új bilincset össze kell pattintani, majd roppantani a fogóval. A kerék visszaszerelése előtt az agy középső részét (ahol a felnivel találkozik) bekentem Liqui Moly LM508 ASC (hochtemperatur paste) "rézpaszta"-val hogy ne rohadjon rá a kerék.