toto70 - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

Nem sok minden történt itt, mindössze kerekek le, sárvádő műanyag, illetve filc le, kis magasnyomású tisztítás, drótkefézés, megint nagynyomásúzás, szárítás, és fújás.
Közel négy darab flakon elfújása dobra, és környékére... Többek közt bele a küszöbbe is, miután befotóztam, és láttam az állapotokat...
Ezután száradás, és összeszerelés. Egy szép napos szombat ráment. De az alja még hátravan...
Nos a fenti írás szeptember eleji. Azóta az alja is "megtörtént" :-)

 
>> EgyébAlfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

Olajcsepp, egy kis állás után... Honnan?
Hát ugye okos ember benzines fiatból tanulva, kartergázt, nem visszavazeti a levegőszűrő után, (mert szétszedve intercoolert, és csöveket döbbenet, hogy mennyire olajos...) hanem egy kis szűrőn át ki a szababa. Csakhogy kisautóm több gázt termel, és szűrőt telerakja olajjal is, aztán cseppen... Na jó. Akkor gázt ki, olajat vissza a helyére- gondoltam, és nem túl szép megoldással (de ha jó majd szépítünk rajta), egy slagdarab, kicsit feljebb állítva mint a kartergáz kivezető nyílása, és jó.
Na csak kezd erőtlen lenni, fűstölni, stb. Aggódás indul! Mi történt? Rossz a tankolt gázolaj? Visszaállítás eredeti (kisszűrős) állapotra. Nem. Csak a melegben megtört a cső, és kartergáz nem tud távozni. Ennek ellenére el adagolóshoz mit mond... Tisztítsak kartergáz szűrőt, valahol a szelepfedélben van. Haza, másnap lebontás. Ott semmi szűrő nincs, csak ahogy kivettem belőle, egy zegzugos levegő áramoltatás, hogy az olaj ne fújódjon ki azonnal.
Ugye köztudott, hogy dieselek több kartergázt termelnek mint benzines társaik, amit olajostól, mindenestől visszaküldenek a levegőszűrő elé, az bejut turbón, cooleren keresztül a motorba, aztán hadégjen. Ezzel rosszabbá téve a turbó működését, a cooler hűtését, az égéstermék minőségét, a többiről nem is beszélve..
Nos internet felcsap, és olvas... Pl ezeket:
http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=161

és a leg leg leg, a kiindulási alap:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

Ezen írás alapján - amit ezúton is köszönök- megcsináltam a sajátomat. Már van benne kb 250 km. Nem füstöl, és megy. Lehet csak a tudatban, de mintha lendületesebben is menne...
Tapasztalások, majd később. Adig döntsön mindenki saját maga. Ártani nemárt.
2014.október.

Tapasztalások:
A szűrő leválasztó úgy 5-600 km alatt 1-1,5 dl vizet "termel". Ehhez tudni kell, hogy én indítás után 5-10km teszek meg legtöbbször. Tehát működik.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-12-10

Egy tökéletesen felesleges dolog mind kettő. :-)
De annyira akartam. Vettem ebay-on cob led csíkot. Egy pirosat, illetve találtam angel eyes-hoz szintén cob led karikát, több méretben. A piros csíkot befaragtam a hátsó lámpába, a karikát egyszerűen felragasztottam ( mivel vízálló) a ködlámpára. Mivel hatalmas erejű a fénye, ezért barkácsoltam hozzá egy kis elektronikát, amivel a fényerejét tudom állítani, illetve más funkciót is ellát egyszerre ha akarom.
A hátsó piros nem csak helyzetjelző, de féklámpa is, az angel eyes pedig ha akarom, a reflektorral együtt működik, elég hatásosan... :-)
A képek enyhén csalnak. Közel azonos fénnyel világít minden , itt ellenben nem...

 
>> AutóápolásAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-11-04

Anno, mikor megvettem a gépet, adtak hozzá egy garnitúra téli gumit is, felni nélkül. Csak hogy ne legyen egyszerű, ezek 15-ösök, és persze hogy nem mennek fel a szép gyári 16-osra.
Így hát vettem négy eredeti acél felnit. azokat letakarítottam, lefestettem, húztam a szélére olyan manapság divatos piros csíkot, csak pikánsabbá tettem mert ez a piros fényvisszaverő... Látni és látszani! :-)
Mindezt még pár soron átfújtam olajálló lakkal, és feltetettem a gumikat rájuk.
Gumis meglátta aztán volt olyan gavallér, és addig forgatta őket, hogy a csík elé ne kerüljön súly...
Nem lett valami olcsó, de nem az a hétköznapi sima fekete rozsdapöttyel, vagy azt eltakaró tesco-s dísztárcsával, no meg saját, tehát tudom hogy mi az, és miből van.

 
>> EseményAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-08-16

Nagy eső volt. Ez mostanában jellemző.
Sehogyan sem tudtam kikerülni sem hogy ne menjek a géppel, sem hogy ne érje víz.
Ne érje víz mondjuk az ékszíja(ka)t, és környékét. Még akkor nem, de másnap elég zavaró, és ütemes és fordulatszámfüggő nyikorgás vette kezdetét.
És tette ezt már kicsit párásabb időben is. Nem, nem az ékszíj, ez inkább fémes csikicsiki...
Gondolom eljött az ideje a cserének, mivel előző gazdi 144900km-nél cserélt (állítólag), most pedig 221000 van az órában. Utánanéztem, és ha rendesen akarom csinálni, 55-65 ezer lesz.
Akkor spóroljunk... :-/

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-08-11

Nos vessenek rám követ, de nem Selenia a kiválasztott... Tudván azt, hogy manapság a nevesebb olajakat hamisítják ( kiszerelés nem 5l, hanem 4l, egyszerű atcimkézés, stb), olyan olajat választottam, amit itt már páran próbáltak, és bár nincs még adat róla, hát egy életem, egy halálom... Xado... persze a megfelelő általuk leírt minőség. Erre azt írta a szakirodalom, hogy sűrű hideg indításos üzemű autókhoz. Márpedig én sajnos így nyírom a dieselt. :-(
Csak hogy pikánsabb legyen a történet vittem bele egy kis adalékot is Nanoenergizer "című előadást".
Talán nem bántja nagyon... Majd mesélek! :-)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-07-27

Egyszer csak megállt. Kis túrkálás gépházban, indítás, semmi. Tovább túrkálás, indítás, megy!. Na haza! Hazáig még (kb22 km) úgy hétszer eljátszottuk. Na mi a baj? Felcsaptam itt a kisokost, és egy kollega abszolut precizen leírta ez mi is. Hát a főtengely jeladó. Úgy 200ezer km után elfárad, és nem dolgozik, csak ha kihült. Na rendelés, és csere. Azóta (és most sűrűn kopogok az államon) semmi baj.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-05-03

Közel hasonló, ha nem nagyobb bontással jár, mint egy első lámpacsere.
A legegyszerűbb tolatóradar, felszerelése, közel egy teljes délutánt elvitt, de működik!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTD SW // 2014-03-23

Előre bocsájtom, hogy bárki, aki nekifog, először is vegyen sok türelmet valahol... :-)
Nem egyszerű, bár annak látszik a lökhárító lebontása, pláne, ha meg kell küzeni a sok rozsdás csavarral, amik egy lemezkébe vannak csavarva, amit a műanyag lökös tart. Csavarlazító előnyben!!
A többi már gyerekjáték, Lámpa ki, újak be, este beéllítás, és szééép!
Azóta találtam két másik lámpát is erre-arra. Nos ezek tetszenek annyira, hogy megcsináljam . Hogy miként, még nemtudom, úgy hogy ha van aki tud segíteni, hát valahogy megköszönöm, de ha saját erőböl sikerül, hát megosztom...