Mutasd

>> Szerviz2015-07-16

Valamikor a nyár elején már foglalkoztam a klímával. Gáz van, csak szelep, vagy ventillátor ellenállás lehet. Mindkettőt cseréltem, javítottam, a probléma maradt. Adig-addig, hogy álló helyben - persze a klíma dalrafakasztás próbálása közben- eldurrant egy klímacső gumi része, és elszállt az összes gáz. Ugye nem lettem ideges? De igen! Nem is kicsit! Azt hiittem hogy miattam történt.
Ma mikor a klímahűtőt, -mert a cső oda csatlakozott, és lehetetlen volt meglazítani az ötös imbuszos csavart- kiszenvedtem a helyéről vettem észre, hogy a csövet a kaszni dörgölte szét. Ez semmit nem javított a helyzeten pláne akkor, mikor a csavar feje inkább leszakadt, mintsem hogy kijött volna különböző spray-k használata után. Ugye nem vagyok ideges... De. Vagyis... Már nemtudom. Valahol ez az autó tiltakozik ellenem, azt érzem.
Tehát klímám nem lesz az idén. Én már nem feccelek tíz, húsz, harminc ezreket, csak azért, hogy ott tartsak, ahol tartottam a gáz kiszabadulása előtt egy perccel.
Ez egy szabadidőautó, mint anno az ARO volt. Minden szabadidőmet alatta töltöm, szereléssel.

 
>> Szerviz2015-07-16

Éljen!
Megjöttek a rendelt alkatrészek, amiket szerelőm kért, és amiktől várom a csendes kopogásmentes utazást.
folyt.:
Nos nem lett kopogásmentes. Nincs csendben az új monroe, ruville, ocap trió.
Valahol, fent az un. toronycsapágynál - ami csak egy szilent - nyekereg, nyiszog a bal oldalon. Reccsen. De csak nagyon lassú haladáskor.
Remélem bekopik, addig lassan őszülök kicsikét...
Eljött a kiegészítés napja 2015.07.16.:
A reccsenés feladta. Türelmes voltam és termett az a rózsa. Elhagyta szépen lassan a hangot a gép.
De kapcsolatunk ettől függetlenül nem felhőtlen...

 
>> Szerviz2015-07-13

Telnek a napok. Jövök megyek, mindennapi használatban az autó, nem csak hétvégén állok ki vele. Bár lehet akkor jobban bírná...
Félegyházáról hazafelé jövet egy vw golf ültetve meg minden, éppen letolni készült az útról, de úgy, hogy már a csomagtartóban volt, mint az oroszok a spájzban anno. Nem hagytam magam. Úgy is ráfér a cuccra egy kis futás hát gyí. Golfika lemarad, én megálltam mert célba értem, és: furcsa zaj a motortérből. Óó neee!!
Dee dee! Igen. Szopórollerom nem hagyott cserben, és produkálja magát, hogy meglegyen a havi 25-50 ezres alkatrész, és szervízköltségem.
Most éppen a generátor szabadonfutója lett hangos. AlbaAlfáékkal már napi kapcsolatban vagyok, hát megrendeltem, 11600.- plusz pk.
Aztán még szerelő - mert a generátor csak a jobb első féltengely kivételével elérhető - meg persze egy autóvillamosságis bére. Hurrá.
És hogy minek látom a végét? Hát annak, hogy eladom, amint olyan állapotban lesz. Fogalmam nincs mit veszek helyette - németet, nem! -, de ez a gép egy pénznyelő cucc.

 
>> Szerviz2015-06-12

Nos. Elmentem autóvillamosságis haveromhoz, ott ő feldugta a félmillás autómat a félmillás ketyeréjére, és lökte a hibát: ventilátor első fokozat. Okozhatja a klíma hibáját. Telefon Alfa albáéknak, kiderült, hogy csak gyáriban van 24ezerért plusz áfa. Nevetséges!!! Egy max 2500.- cucc... No komment. De relét rendeltem 15000.- Okés, irány a kecskeméti bontó. Ott volt fokozatellenállás, igaz kicsit az is szervizes, de megoldható. Költs.: 1500.- plusz út.
El klímás bácsihoz. "Új" ellenállással, még újabb szeleppel. Becsavarta. Nem megy. Méreg elönt. Telefon villamosságisnak: Megy az az első fokozat? Melegíteni had kapcsoljon.
Melegítem, már 95C körül, és semmi. Lehúzom a hőm. távadót, elindul első. majd második fokozat. Tehát menne, de mégsem. Na mindegy, meleg van. Kitaláltam, hogy van két madzag a szelepen. amit ha zárok, kapcsol a klíma mágneskuplung. Kicsit járattam is, és bummm!! Elszállt egy alumíniumos gumi cső, az összes gázt a levegőbe engedve... Nem voltam boldog.
Most ott tartok, hogy - mivel megtankoltam- veszek ki a tankból, lelocsolom, és meggyújtom!
:-(
Volt már olasz autóm, de állítom, hogy a 30 évessel kevesebbet szoptam, és költöttem mint erre. Nagyon kezd elegem lenni belőle. Lehet nem itt kellene ezt leírjam, de ez van, és egyre inkább biztos, hogy eladom. Amióta megvan, hát csak erre költök, és nem is jut másra. Szégyen! Egy ekkora márkától, hogy minden egyes porcikája aranyáron van adva, mintha valami presztizs modell lenne.
Tudom jöhetnek a válaszok, hogy vigyem szakszervízbe... Nem ér annyit az egész autó a piacon, mint amennyit elkérnének a javításáért, az tuti.
Költöttem rá, le is írom, a baj csak az, hogy még legalább ennyi rá fog menni, és még mindíg csak ott tartok, ahonnan elindultam. Melegem, és elegem van!

 
>> Szerviz2015-06-05

Azthiszem így hívják mikor egy olyan gépet fogsz ki, amit úgy adtak el neked, hogy csak addig működjön jól, míg kifizeted. Nos megvettem szépségemet , és azóta majdnem a vételi árának a felét ráköltöttem.
Most csak hogy ne érezzem jól magamat, kiderült gépretétel alapján, hogy nem működik a hűtő ventillátor első fokozata, ami miatt blokkolva van a klíma működése is. De nem minden ez, mert van a klímaágban egy nyomáskapcsolós szenzoros, szelepes mittomén mi, ami öt vezetékes, nos ez is okozhatja a klíma nemműködését. Nyomás legalább van benne mint kiderült már a klímatöltős bácsinál, de fújhatom, ha le kell ereszteni a szelep miatt.
Nos hogy lassan, de annál biztosabban kezd telelenni a hócipőm a szeretett géppel, már egyre biztosabb. Szerintem rosszul is érezném magamat, ha havi átlagba nem költenék rá úgy 35-40 ezret. Nem olcsó autó, de a baj az, hogy a ráköltés miatt nem is tudok másikra spórolni.
Ezennel visszasírom 98' -as 1,6 SX FIAT BRAVA-mat, sajnálom, de most már nem őszinte a mosolyom 32 fokos melegben a fekete bőrülésben...
A költség csak ideiglenes érték. Lesz méééég!!! Hurrá!
Még mielőtt bárki megszólna:
Igen is tetszik az autó, csak nem az én zsebemnek van kitalálva. Nem nekem, aki képes rosszul aludni, ha valami a gépen nem működik úgy ahogyan az ki lett találva, ezzel a környezetét is rombolva... Sajnos.

 
>> Autóápolás2015-06-05

Tavaly sikeresen, és balesetmentesen (bár volt egy-két csikorgós kanyar...) lejárattam a 16-os felnikről a téli gumikat, amiket kaptam.
Nem volt kérdés: nyári gumi kell az idén...
Használtban gondolkodtam sokak megrőkönyödése ellenére, de volt egy jó, és megbízható beszállítóm használt gumiban. Nem jött be. Egyszerűen a 205/55/16 olyan gyakori méret, hogy szinte nincs is használtban. Puff. Marad az új.
Már kapható 12-16.000 között elfogadható, no name, de ismert márkákat tesztben lealázó gumi.


Érdekes, hogy a neten több napot kell várni erre a kategóriára, ha lesz egyáltalán. Általában a válaszok nagy része az "elkezdik újra gyártani" vagy a "hiánylistán szerepel" volt. Legjobb esetben a várakozási idő 72 óra, de tessék érdeklődni...
Keressünk mást.
Hát be is vállaltam egy a ha jól tudom Michelin keretek közt futó, a Taurus 401-es gumi mintázatú Riken nevezetű Tesco-s csodát.
Feltették. Meglepően kevés súly kellett neki, ami jó előjel. Hangja az van, hallom. De mit is várok egy 15 ezer forintos gumitól. Hajtom. Végre nem a télit nyúzom a tavaszi 27 fokban.
Viszont: rájöttem, hogy a télen lefestett alu kerekek a színük miatt, nem sikerültek "szemvonzósra". Jó-jó, de nem látványosan jó. Egy darabig pedig maradnak.
Képek később...
Nos a noname a Riken Maystorm 2 lett. Tetszett a tesztje ami ugyan a Taurus ugyanilyen mintás gumijáról szólt, de gondoltam egy kutya.
Nos nem elég, hogy pont két akció közt sikerült megvennem a Tecsóban, de ugye a puding próbája...
Elég - és most ez komoly - , tehát elég hangos. Jó a minta, de ezzel járna? Nem tudom. Viszont hogy ez ne legyen elég, van egy sebesség - kb 40-45km/h-, mikor azt érzem, hogy még ovális is. Márpedig marad, én nem cserélgetek...
Mindegy. Ez van, majd hangosabban szól a zene.

 
>> Szerviz2015-04-25

Eljött a nap. Végre neki állhatok, hogy rendbe vágjam a bal hátsó lengőkart. Vettem egy csavart bontóban, ha mégis drasztikus megoldás lenne a vége, illetve egy lengőkart, meg egy első alsó kereszttartót, mert látott már egy pár padkát, és hát messze nem úgy áll ahogy kellene.
Okos enged... gondoltam, mikor a csavar kijött az amúgy elég komoly nógatásra. Görbe. Nembaj, majd az új. Az is. Kezdem azt hinni, hogy direkt, azért, hogy lehessen állítani az összetartást. Mindegy is, a lényeg, hogy a lengőkar mostmár a helyén van, nem pedig valahol máshol szétszaggatva magát. Még kicseréltem a kereszttartót is a hűtő alatt, és láss csodát, a lökhárító felfogatásai (már amennyi van még) mind helyére talált erőltetés nélkül. Aztán próbakörön, mintha balra húzna. Lehet, hogy az út? Lehet. Na majd mikor az eleje is ki lesz cserélve, kap egy ajándék futómű állítást is. Addig marad.
Mindez egy szombat délelőtt akna nélkül, földön fekve, néha egy kölyökkutya által megnyalogatva. :-)

 
>> Szerviz2015-04-13

Megvétele óta foltozgatom én, de nem, nem akar szivárgás mentessé válni.
Újonnan 12000.-, bontóban 2500.- Nem kérdés.
Haza, és csere. Azóta Még a hőfoka is jobb. Vagy csak képzelem?
Viszont melegszik az idő! Klíma bekapcsol, és vár... és vár... és vár. Ez nem hűt.
Persze. Nem húz az elektromos kuplung (barna vezeték). Jajj de jó, ismét szerelhetem...
Adok neki villanyt, és húz. Tehát: nem kap villanyt. Nekifeszültem, és elkezdtem keresni a vezeték másik végét a fülkében, csúnyán szétborítva a középkonzolt, és az anyósülés előtti teret.
Kettő barna is van, de egyik sem az. Akkor? Net. A kérdést kilövöm az űrbe ha kell, hátha válaszolnak rá a marslakók - olyan Rapülős módszerrel.
Jött komment: van benne gáz? Passz. Jó akkor majd feltöltés lesz mikor kinyögöm az eddigi tartozásaimat, amit ide költök egy ideje, és kissé egyenesbe jövök, de akkor még kellene 4db nyári pacsker is, (már nem is gondolkodok újban) ... soroljam?
Jobban jártam volna, ha csak adok neki villanyt, és megy.
Bakker! Kezdek félni. Szinte minden pénzem erre a gépre megy el.
Azon kapom magamat, hogy esténként eladó autókat nézek (Yaris, Clio, Jazz, régi Brava, Fiat Cupé,)
Szeretek bütykölni, de ez már sok kezd lenni. Mindegy. Rendbe rakom, amit megvettem már azt beépítem és használom. Aztán majd meglátjuk... :-(

 
>> Szerviz2015-03-26

A jó hír későn este érkezett a szerelőmtől: nem kell turbót cserélni, csak kipufogó csövet, meg tömítést. Örültem intéztem, rendeltem, megjött beépült.
Ettől függetlenül közölte, hogy a turbó árát azért az első futóműre rá fogom költeni. Valahol tudtam, kicsit készültem is még anno, csak a felső lengőkarok hiányoztak, meg pár gumi a lengéscsillapítóra.
Vezérlés csere után nincs nyikinyiki, kipufogó és tömítése után nincs visítás, és még halkabb is. Nahát van ilyen? Van!
Nos. Műszaki vizsga. Ezt is, mint oly sok mindent magam intézem.
Szerelőm korrekten elmondta mi minden vár még cserére, sőt lett egy általa meg nem oldott dolog, a bal hátsó futómű egyik lengőkarja nem a helyén van, de szétszedni lehetetlen úgy össze van rohadva. Melegíteni, csiszolni, vágni? Na majd...
Ez és az első kuka futómű, no meg a vonóhorog tudom is én hogy működik-e a villanya tudattal mentem, és... átment.
Vizsgáztató az autó alól úgy jött ki, hogy az egyik oldali kormányműharang nincs a helyén. Megvilágosodott előttem, hogy ez is, mint oly sok más, csak a pénzbeszedésről szól.
Nem lettem boldogabb, pedig átment, de a hibák maradtak, és bele gondoltam, hogy hány ennél talán sokkal rosszabb állapotú autó szalad az utakon. Nem baj, csak lehessen büntetni. :-/

 
>> Szerviz2015-03-03

És márciusban műszaki.
Hagyján, sztem gond nélkül átmenne így is. Tudom kicsit kopog valami a jobb elejében, de csak engem zavart, a futómű ellenőrző gépet nem.
De ez még csak a jéghegy csúcsa. Tavaly elkezdett párás vizes időben csikorogni (írtam is) valamelyik szíjam, sztem azon is egy görgő. Most egy nagyon hangos visítás kezdte borzolni a kedélyeket, és már lelki szemeim előtt láttam a zsebemből lassan kilebegő húszezreseket. :-(
Igen, a turbó. Néztem én, hogy talán csak kifúj, lyukas, vagy valami, de nem. Ez bizony maga a test, és ami terhelés hatására kijön belőle hang.
Szerelőt, de azonnal! Sajna helyes volt a megállapításom. Ez bizony csere.
Neten túrkálás, majd telefonálás vette kezdetét.
Ismét tanultam. Van az a variáció, hogy én és szerelőm nekiesünk, és csereberélünk dolgokat. ez sok idő, megállapítástól, a beszerelésig, nem is beszélve a szaktudás, hozzáértés nélkülözéséről (és nem a szerelőmet akarom lejáratni!!). Persze bátraké a szerencse. De van más lehetőség is. Nem biztos, hogy az olcsóbb az a jobb megoldás. Ez egy kényes alkatrész, nem illik vele spórolni.
Kb 15 turbójavítással foglalkozó céget, embert, műhelyt hívtam fel, a kicsi és olcsó(nak tűnőtől), egészen a nagy és drágá(nak látszó)ig. Írom ezt furcsán, mert:
A kicsik, mintha összebeszéltek volna, és ezt meg is jegyeztem nekik.
A hibától függően 30-80 ezer, plusz áfa, plusz munkadíjért javítanak, de oda elvinni, szétszedi, megorvosolja, és közli amit tudok már magamtól is, hogy középrészcsere, majd összerakja legombol 80+áfa+munkadíjat. Mondom a kisebbek. Lehet kevesebb is, de esetemben tuti a középrész... vagy a változó geometria, csak bonyolódik bajom, és még rosszabb ha az.
A nagyot felhívom, megadom turbó (pontos!) tipusát, és ő elküld nekem egy felújított ugyan olyat polcról, futárral, másnapra, 6hó garival, és viszi az én leharcolt cuccomat vissza. Mindezt 90ezerért...
Én elgondolkodtam, és döntöttem.
Így lett a vezérlés, és hosszbordás szíj cserém mellé, egy turbócserém is bónuszba, a műszaki vizsga előtt pár héttel. Hurrá :-/
A költség előre becsült összeg, de lehet nem takarja be.