Mutasd

>> Szerviz2015-10-03

Vééégre megvan! Kész a fara! Sikerült egy jó képességű hátfalat szerválnom, ami nagy nehezen a helyére került. Azért nagy nehezen, mert bár ismerős fickó a kasznis, de mégiscsak húzta-nyúzta ... az időt, meg az idegeimet is... A saját bevallása szerint is max. 3 napos (hétfőn hozzad, legkésőbb szerdán viheted!) melóból 7 naposat csinált... :( De örülök, hogy kész lett, mégha naponta kellet is hívogatnom érte... :)

Még nincs totál kész, mert a sarkokat be kell fejezni és majd színre fújni, de az majd csak később...
Minden esetre kapott egy hátfalat, egy lökhárítót, kerékjárati burkolatot, új izzókat, kasznitömítőt, rücsit, alvázvédőt...

>> Szerviz2015-09-29

Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...

Másnap reggel is indult szépen. :)


213.800 km

>> Szerviz2015-08-22

Mostanra nagyon leereszkedett a tetőkárpit borítóanyagja és mivel sajnos dohányoztak az autóban előttem, így jó büdös is volt... muszáj volt cserélnem. Lámpák, kapaszkodók, oszloptakarók le, ajtó gumitömítéseket óvatosan kb. félig lehúzzuk és akkor szépen le kell feszegetni, mert nagyjából középen oda van ragasztva a tetőlemezhez a merev kárpit. A régi fedőanyag lekaparása, főleg a jó kis nikotinos ragacsos szivacsmaradék nem volt túl fincsi, de kész. Jobb az illat is. :) Ha már szét volt bontva a tető, akkor már a kissé betegeskedő antennámat is reparáltam és kapott a szélvédő egy kis napvédő csíkot. :)
anyag + ragasztó spray + antenna + szélvédőcsík kb. egy tízes.

>> Szerviz2015-08-09

Ma beszerző körúton jártam Marklar cartársnál. A beszerelés is majd megesik... :-)

Friss... (2015. 09.13.)
Bözsike belesett a garázsba és ha már ott járt, akkor a kicsike, azaz a hátsó bak be is került... :)

>> Szerviz2015-07-13

Megdeglett a fűtéscsapom, cserélve. Természetesen új folyadékot is kapott.

211.271 km

>> Szerviz2015-07-10

Csere: 210.950 km.

>> Szerviz2015-07-01

Tegnap egy beszállás alkalmával arra lettem figyelmes, hogy a bal 1 kilincs nem megy vissza a helyére, fenn akad. Először azt hittem el is tört. Szerencsére az ajtó záródik, belülről nyílik is, ám így nem maradhat! Gyorsan szétkaptam és meg is leltem a hiba okát. Valamilyen okból kifolyólag (nyilván a tervezett avultatás) a komplett fém zárszerkezetbe elhelyeztek 2, azaz kettő darab kis műanyag patentot, melyből az egyik fontosabb és rugó által feszített helyen van és eddig bírta. Warbi Gyurival kitárgyaltuk a dolgot, merthogy Ő is már átesett eme problémán, de nekem a hiányosabb (hiányzó műanyag borítás) készlet miatt más megoldást kellett keresnem. Arra gondoltam, hogy beszegecselem óvatosan és amikor nekiálltam keresgélni a polcaimon a szegecset, kezembe került egy szélesebb, amolyan alátétfejű csavar, ami ráadásul pont passzolt is a furatba, tehát finoman próbálgatva belehajtottam és láss csodát, remek! Funkcionál! Elsőre ezt a megoldást elvetettem, mert attól féltem, hogy a csavar kihajtódik a kar forgató mozgása miatt, de kissé megkentem és akkora erők nem dolgoznak ott, így sikerült. Remélem most már sokáig bírja, sőt...! :)
2015.08.01.- újabb probléma: most az utolsó képen látható kis műanyag rudazatrögzítő patent, minden korábbi furfang ellenére folyamatosan kiugrál és ily módon szabotálja az ajtó izgalom mentes nyitását. Patent depoban szerencsére kapható, de jelen esetben gyorsan kell, hogy működjön és momentán útba sem esik a cím, tehát más megoldás kell... ami végül egy alátét személyében testesült meg, melyet a kis patentunkra pattintottam hátulról, így tartva helyzetben azt. Egyelőre működik, remélem sokáig, ám ha a depo felé járok, azért beszerzek ilyesféléket is. :)

 
>> Szerviz2015-06-26

A kipufogó hátsó traktusáról van szó, amely jelen esetben két dobból áll, egy leghátsó dobból és előtte az hátsó ülés alatt elhelyezkedő kissé furcsa tojásdad alakú dobból. Nos, nekem ez utóbbi volt kilikadva körülbelül, mint egy szita... Korábbi foltozási nyomok látszódtak még rajta. Próbáltam utána nyomozni, de sehol sem találtam ilyet a neten, hogy külön csak a nekem kellő dob legyen kapható, mígnem pont itt AA.-n leltem egy hirdetésre , melyben a cartárs (Bájgúnár) külön-külön árult ilyen használt tagokat. Be is szereztem tőle a szükséges darabot és a hátsó futómű felújítás végeztével és egy cimborám CO hegesztőjével gyorsan meg is varrtam a kicsikém szellentőjét, mellyel mindjárt egészségesebb is lett a hangja! :)

A régi és az "új", ami még a macseknak is tecc... :)

>> Szerviz2015-06-24

Sajnos, mint a korábban leírtak miatt komplett hátsó híd felújításra volt szükség és mivel többen is ajánlották, hogy akkor már a hátsóféket tárcsásítsam, komolyan gondolkodóba estem. El is kezdtem keresgélni a neten (AA.-is) és begyűjtöttem az ajánlatokat, de egyéb befolyásoló tényezők miatt még is csak le kellett mondjak róla, bármennyire is tetszik... pedig Alexandró casrtársnak jó ajánlata volt. Sebaj, gondoltam visszaáll az eredeti felállás, ahogy a gyárból anno kigurult, az sem rossz. Természetesen neki is fogtam a munkálatoknak, de sajna ha mindent újra cseréltem volna, elég húzós lett volna, így mivel a négy hátsóhíd felfogató szilent is cserés lett volna és elég drágáért, végül a közelben Ferkének volt egy jó állapotú hátsóhídja, jó szilentekkel, amit gyorsan magamhoz is vettem némi pénzmag ellenében. Persze ez sem volt gondozás mentes, de sokkal jobb volt mint állapotilag, mint szilentileg az eredetimnél. Összeállt a legókészlet minden darabja, már csak össze kellett rakni.

Alkatrészek:
Fékpofa garn.
Fékpofa rögzítő kszl.
Hátsó lengőkar javító szett
Gumi fékcső
Fék munkahenger
Fém fékcsövek
Lengéscsillapító
Hátsó híd
Fékolaj
+némi Zink, fekete, piros és alvázvédő festék...
Beszerzési forrás Elaforg 2000 Kft, Erhard 242 (Pure Energy), Ferke és kisebb autósboltok.

210.500 km.

>> Szerviz2015-06-07

Mai nappal megkezdődött a hátsó fékek rendbetétele. Dobok rendben és a pofák sem voltak szanaszét kopva, de nem fogtak egyformán... a jobb hátsó munkahenger "izzadta" az olajat... mindkét utánállító beállva...
folyt. köv.
Sajna a hátsó hídról is elkezdett csöpögni az olaj, így azt is ki kellett szerelnem... nem túl szép látvány... porladó csövek, beállt fékerő szabályzó... rozsda...
folyt. köv.
egyik lengőkar beállva, másik lóg... a híd négy szilentjéből kettő kukás, lengéscsillapítók is...
Gyakorlatilag a komplett hátsó híd felújítandó. :(