Nincs kizárva, hogy tévedek, de ha jó a termosztát akkor ilyen nincs :-(
Ugyanilyen dolgok miatt cseréltem az 1.9-ben és utána jó lett, nem csökkent pl. és lineárisan emelkedett a vízhőfok a megtett út arányában. Hidegben kicsit lassabban, melegben kicsit gyorsabban. Most fogom a 2.0-ban is cserélni és az is igazolni fogja.
Zárt termosznál mindegy, vagy alig van különbség, hogy fűtéssel vagy nélküle mész. Ha nyitva a termosz akkor a hűtőben visszahűl a menetszéltől a cucc és itt játszik a be vagy kikapcsolt fűtés.
Shadin2016-01-05 12:59:31 // 97
Chianti2016-01-04 23:37:10 // 96
Hidegindítás, motormelegedés témához. Mivel nincs garázsom, reggelente ha mínuszok vannak kétszer izzítok és pöcc-röff. Mondjuk izzítógyertyák nyáron lettek cserélve, akksi tél előtt bevizsgálva, úgyhogy ez így is kell legyen. Pont 10 km-t megyek meló miatt, és gondoltam csinálok 1 tesztet, mi a különbség, ha fűtéssel, ill. anélkül teszem meg a távot. Az eredmény több mint meglepő. Kb 2 perc alapjáraton melegítés után szoktam indulni és 1800-2000 fordulaton 3-4-ben, ritkán és röviden 5-ben tudok haladni. Fűtéssel -5 fokban max. 70 fokra melegszik a víz. Fűtés nélkül viszont 90 fok mire odaérek. A termosztát fűtéssel úgy 4-5 km után nyit, anélkül 2 km elég neki.
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
Dömpi (il dottore)2016-01-04 15:23:53 // 95
pedig kéne....vagy nem?
Termosztát okés?
Termosztát okés?
.......................2015-12-15 09:11:54 // 94
Ez tipikus termosztát gond
SOLI2015-12-15 08:30:15 // 93
Sziasztok,
Nem megfelelően felmelegedő hűtővíz probléma kizárólag termosztát probléma lehet?
tünet: dugóbanm araszolva akár 90 fokig is felmelegszik a víz de a menetszél hatására visszahül.
Ami nagyon fura, hogy nem 80 fokig hűl vissza, hanem 50-ig!
Nem megfelelően felmelegedő hűtővíz probléma kizárólag termosztát probléma lehet?
tünet: dugóbanm araszolva akár 90 fokig is felmelegszik a víz de a menetszél hatására visszahül.
Ami nagyon fura, hogy nem 80 fokig hűl vissza, hanem 50-ig!
Haddel2015-12-01 18:35:51 // 92
Hát igen,ma az offos kisteher alatt fetrengtem,olaj-,szűrők- ,meg termosztát csere apropóján. Okézsoké,szólj majd ,ha át lehet venni őket.
FireAlfa2015-11-30 21:05:20 // 91
Akkor beállok én is a sorba. Tavaly februárban hoztuk be az enyémet 2006 szeptemberi Ulm német városából. 154000 valós km igazolva szervízkönyvvel. Iveco cég tulajdonában volt. Amit eddig javittatam az a generátor 8000ft, stabpálcák, felsô lengőkar, termosztát, vezérlés, olajcsere, féktárcsák és betétek. DPF EGR a helyén törve nem volt, szívósor kuplung oké. Ami most jött elő első komoly probléma 171000 km-hez közelítve az a kormánymű lógása, kopogása.
Giuntini2015-11-27 22:18:47 // 90
Teljesen egyetértek. Nekem ma este a városban 4 km után melegedett be 60 fok fölé valamivel. A termosztát teljesen jó, hiszen ha eléri a 90 fokot cövek. A mostani dízelek hatásfoka ilyen. Szerintem a 2.4 még nehezebben melegszik fel mint a 2.0. Az amit Szosza mondott, az a 6.5 l jóval több, ilyen körülmények között, plusz hidegen a regenerálások száma is megnövekszik.
.......................2015-11-27 22:02:48 // 89
Termosztát kuka
mizooo2015-11-27 21:54:43 // 88
Sziasztok akinek volt már termoszát gondja a hasonló tüneteket tapasztalt?
Víz felmelegszik mint eddig, de vissza is hűl valamennyit ha papásan megyek.
Ha odalépek neki szépen felmegy 90 fokra és tartja, majd ha visszaveszem ismét a képen látható állapot. Nyáron jobb a helyzet, de most télen a képen látható :(
12000 Erhardnál egy termosztát, lehet rendelek egyet.
Víz felmelegszik mint eddig, de vissza is hűl valamennyit ha papásan megyek.
Ha odalépek neki szépen felmegy 90 fokra és tartja, majd ha visszaveszem ismét a képen látható állapot. Nyáron jobb a helyzet, de most télen a képen látható :(
12000 Erhardnál egy termosztát, lehet rendelek egyet.
zsoltika2015-10-29 08:44:31 // 87
Igen az az :) Hát a kötelező olaj+szűrők csere mellett még befigyelt egy termosztát csere is, de ez legyen a legnagyobb bajom...
Borzasztó volt tegnap trolival hazamenni, uh alig várom h érte mehessek :)
Borzasztó volt tegnap trolival hazamenni, uh alig várom h érte mehessek :)
Pityukoma2015-07-30 18:16:48 // 85
Termosztát cseréről a Blogom. (1.9 16V JTDm)
FireAlfa2015-07-30 06:59:44 // 84
Valakinél láttam termosztát csere leírást, de már nem tudom kinél. Akinek esetleg van ossza meg velem. Köszönöm.
mzo2015-05-15 20:51:39 // 83
Csabi2015-04-05 18:48:32 // 82
Termosztát megadta magát. Ha még nem cseréltél akkor beérett:)
Liquid2015-03-05 20:46:09 // 81
visszatérő téma mint anno a 156-oknál, a termosztát meg a pohártartó :)
.......................2015-01-27 12:38:37 // 80
egyéb tipshibák:
szervo sír,olaj habzik mert az olajtartályban elszabadul a szürö
2,4 jtdm leömlöje szeret elgörbülni
2,2 jts benzines vezérmülánca szeret elkopni 100ekm körül
159 esek hátsó ablaka leesik,mert eltörik a müanyag tartó
elsö segédvázkeret elég ilyesztöen tud rozsdálni 4 ..5 éveseken már indul
Termosztát Sem örök
Kerékcsapágy elöl hátul ,elég húzós árban,ha lehet kapni
SW k hátsó rugója eltörik
jtdm 16V,20V kis pillangók úgynevezett swirl klappek kikopnak ,lötyögnek,kifújnak
(egyedül a 8V jtdm ben nincs)
EGR is szokott elromlani 120ekm felett
hátsó ablaktörlö tengely beázik ,aztán megszorul(ez minden Fiatnál ilyen)
szóval a lista hosszú ,
a 159 drágán fenntartható autó,mivel az alkatrész is drága
szervo sír,olaj habzik mert az olajtartályban elszabadul a szürö
2,4 jtdm leömlöje szeret elgörbülni
2,2 jts benzines vezérmülánca szeret elkopni 100ekm körül
159 esek hátsó ablaka leesik,mert eltörik a müanyag tartó
elsö segédvázkeret elég ilyesztöen tud rozsdálni 4 ..5 éveseken már indul
Termosztát Sem örök
Kerékcsapágy elöl hátul ,elég húzós árban,ha lehet kapni
SW k hátsó rugója eltörik
jtdm 16V,20V kis pillangók úgynevezett swirl klappek kikopnak ,lötyögnek,kifújnak
(egyedül a 8V jtdm ben nincs)
EGR is szokott elromlani 120ekm felett
hátsó ablaktörlö tengely beázik ,aztán megszorul(ez minden Fiatnál ilyen)
szóval a lista hosszú ,
a 159 drágán fenntartható autó,mivel az alkatrész is drága
mzo2014-12-30 12:42:58 // 79
A grafinkonnál a termosztát nyitásnál jól számoltam hogy 1 perc az időkülönbség?
Csabi2014-12-30 08:11:11 // 78
Ahham, érdekes amit írsz..ennyire nagyobb lenne a víztere (?)...
Amúgy EGR nélkül biztos lassabban melegszik max annyira nem feltűnő -működő EGR-rel a visszaáramló gáz melegíti a hűtővizet, na ez hiányzik ha nem működik-
Anno megmértem, igaz 20fokos kiindulással...de a különbség észrevehető... amostani hidegekben még nagyobb lenne a különbség...
felső EGR nélkül alatta EGRel
-zöld vonal--vízhőfok
-fekete--termosztát nyitása
Amúgy EGR nélkül biztos lassabban melegszik max annyira nem feltűnő -működő EGR-rel a visszaáramló gáz melegíti a hűtővizet, na ez hiányzik ha nem működik-
Anno megmértem, igaz 20fokos kiindulással...de a különbség észrevehető... amostani hidegekben még nagyobb lenne a különbség...
felső EGR nélkül alatta EGRel
-zöld vonal--vízhőfok
-fekete--termosztát nyitása
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:25:19 // 77
Amúgy meg mi a különbség? A tényleges értéket mutatónál látom, hogy még hideg a motor, vagy nem jó a termosztát. Ezt a 159-én is látom.
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
norbi04092014-11-13 12:30:42 // 76
Köszi! :) Gondoltam rá én is hogy befújom valamivel... Amúgy tegnap voltam Zénél termosztát cserén..Neki mutattam a turbót. 2 kérdése volt
- Fütyül?
- Nem.
- Turbónyomás megvan, tartja?
- Igen.
- Akkor nincs gond!
Nekem azért egy kicsit mégiscsak szúrja a szemem az az olaj ott... :)
- Fütyül?
- Nem.
- Turbónyomás megvan, tartja?
- Igen.
- Akkor nincs gond!
Nekem azért egy kicsit mégiscsak szúrja a szemem az az olaj ott... :)
Pityukoma2014-11-01 19:01:09 // 75
Mai Mekk Mesterkedésem: Termosztát csere blog Már többen kerestetek blogot a hűtő rendszer eme nemes alkatrészének a cseréjéről. Most már van :-)
Ahogy Piritu is írta kicsit nehézkes a blogok közti keresés, pedig ahogy a típus öregszik úgy szaporodnak a blogok. Csak megtalálni nehéz :-( Azért mindig van segítség köszönhetően a sok aktív fórumozó CarTársnak :-)
Ja és végre sikerült lefotóznom az 1.9 EGR hűtőjét is:
Ahogy Piritu is írta kicsit nehézkes a blogok közti keresés, pedig ahogy a típus öregszik úgy szaporodnak a blogok. Csak megtalálni nehéz :-( Azért mindig van segítség köszönhetően a sok aktív fórumozó CarTársnak :-)
Ja és végre sikerült lefotóznom az 1.9 EGR hűtőjét is:
norbi04092014-09-27 10:24:16 // 74
Jóreggelt Srácok! :)
Hűtőfolyadékot milyet ajánlotok? Csak mert ha már termosztát csere akkor.... :)
Hűtőfolyadékot milyet ajánlotok? Csak mert ha már termosztát csere akkor.... :)
norbi04092014-09-26 18:06:18 // 73
Sziasztok:) még régebben valaki említett ultrahangos egr tisztítást...ismerősnek az off-ban lévőt kéne puccerolni.... valaki betudja linkelni azt a szervízt?
Valamint... 159-ben gyárilag milyen gyártmányú termosztát van? Lehet hogy nekem is cserés lesz mert ha motorfékkel megyek vagy kevésbé terhelve akkor 1-2 milit visszamozdul 90 alá. De kb 40 km után tartja a 90et rendesen...szóval szerintem csak kezdődő a dolog.
Valamint... 159-ben gyárilag milyen gyártmányú termosztát van? Lehet hogy nekem is cserés lesz mert ha motorfékkel megyek vagy kevésbé terhelve akkor 1-2 milit visszamozdul 90 alá. De kb 40 km után tartja a 90et rendesen...szóval szerintem csak kezdődő a dolog.
Dömpi (il dottore)2014-09-23 21:49:39 // 72
khm...90 fokra kell beállnia, nem 80-ra.
Ha nem megy fel 90-re, vagy a mutató fel-le mozog attól függően, hogy pl. állsza piros lámpánál, vagy éppen mész, akkor termosztát.
Ha nem megy fel 90-re, vagy a mutató fel-le mozog attól függően, hogy pl. állsza piros lámpánál, vagy éppen mész, akkor termosztát.
.......................2014-09-15 15:59:52 // 71
a termosztát házon van a höfokszenzor,
tehát a blokkon belüli víz hömérs.ét mutatja
ha nem kering akkor nem is hül le a víz
a comp is ugyanazt látja,hisz az vizhöfok órát is a comp vezérli ki
tehát a blokkon belüli víz hömérs.ét mutatja
ha nem kering akkor nem is hül le a víz
a comp is ugyanazt látja,hisz az vizhöfok órát is a comp vezérli ki
dev1662014-09-11 22:08:01 // 70
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.
Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Rivers2014-09-08 08:37:47 // 69
Sziasztok!
Meg volt a termosztát csere,víz üzemi hőfokra beállva,átlagfogyasztás 120-130-as tempoval vegyesbe 7,7-8 liter között van,teljesen megvagyok vele elégedve. Meg volt a kötelező cserék/olaj,lég,pollenszűrő/ Októberben beiktatunk egy vezérlés cserét. Kiolvasták a tényleges kilométert,mondtam a szerelőnek ha sok ne is mondja meg,de hajszál pont annyi mint az órában van. Amúgy egy legális drog az alfa,rájöttem :)
Meg volt a termosztát csere,víz üzemi hőfokra beállva,átlagfogyasztás 120-130-as tempoval vegyesbe 7,7-8 liter között van,teljesen megvagyok vele elégedve. Meg volt a kötelező cserék/olaj,lég,pollenszűrő/ Októberben beiktatunk egy vezérlés cserét. Kiolvasták a tényleges kilométert,mondtam a szerelőnek ha sok ne is mondja meg,de hajszál pont annyi mint az órában van. Amúgy egy legális drog az alfa,rájöttem :)
Rivers2014-09-01 22:33:11 // 68
Sziasztok!
Blog nyitásom oka a következő:
Frissen vásárolt 159-em (1.8 progression) fogyasztása az egekben. Hazahoztam kicsit meghajtva 12.1litert írt ki vegyesbe. 1 hétig csendesebben hajtva lement 9.7-re,közben rájötte,hogy a termosztát kuka. Ma belekerült az új termo,víz beállt 90 fokra,így mentem vele kb 40km.t de az átlag nem javult. Kérdésem a köv: ez normális fogyasztás,vagy lehet még valami trükk,hiba,vagy még várnom kell,hogy finomítsa az értéket a computer....
Blog nyitásom oka a következő:
Frissen vásárolt 159-em (1.8 progression) fogyasztása az egekben. Hazahoztam kicsit meghajtva 12.1litert írt ki vegyesbe. 1 hétig csendesebben hajtva lement 9.7-re,közben rájötte,hogy a termosztát kuka. Ma belekerült az új termo,víz beállt 90 fokra,így mentem vele kb 40km.t de az átlag nem javult. Kérdésem a köv: ez normális fogyasztás,vagy lehet még valami trükk,hiba,vagy még várnom kell,hogy finomítsa az értéket a computer....
Buddha2014-08-05 20:28:37 // 67
Levegős hűtőrendszer, hűtő részleges dugulás, termosztát, vízszivattyú hiba... Hengerfejtömítés. Esetleg, de persze ezek csak fikciók! Látni kellene szakembernek... Lehet, hogy egyszerűen az érzékelő rossz. ;-)
Giuntini2014-02-23 20:39:26 // 66
Nekem is van kieg. fűtés, a legvadabb minuszokban is szinte azonnal jön a meleg. Az enyém osztrák. Kérdésem van feléd. Nem tapasztaltad, hogy ha be van kapcsolva a fűtés, nehezen melegszik fel a motor? A kieg. fűtés miatt elvileg olyan 60 fok körüli vízhőmérsékletnél vált át a normál fűtésre, és akkor kapcsol ki a kieg. elektronikája. Azt veszem észre, hogy hirtelen visszaesik a vízhőfok. És ettől kezdve a motor nagyon nehezen melegszik fel. Dömpi car-társ azt mondja, hogy a termosztát a gond. Ebben lehet igaza, csak azt nem értem, hogyha felmelegszik hosszú idő után, a mutató nagyjából ott marad középtájon 90fok környékén. A múlt héten autópályán végig picivel a 90 fok alatt állt a mutató. Ma reggel direkt kipróbáltam teljesen kikapcsolt fűtés mellett, kb. 3 perc alapjárati melegítés után 3.5 km. után már 70 fokon állt a mutató. Utána le kellett állítani a motort. Vannak akik azt mondják a mai modern dízelek nagyon nehezen melegszenek fel. A régi autóimnál a minél gyorsabb melegedés elérése érdekében hidegen kikapcsoltam a fűtést. De ebben kiegészítő fűtés van, és nem lenne értelme.
Dömpi (il dottore)2014-02-22 22:23:42 // 65
Nekem 1.9 8V (igaz chippelt, bár ez valszeg nem módosítja a bemelegedési időt) és télen 0 fok alatt kb. 8 km kell neki, ha egyből kimegyek a főútra. De reggel a városban, mire széthordom a gyerekeket (ovi/suli) és elindulok dolgozni a szomszéd városba, már meleg.
Neked a kieg fűtés miatt még előbb kellene melegednie, mert az nemcsak az utastár fűtését melegíti elő, hanem a motort is - legalább is ha jól tudom.
Szóval termosztát lesz, az tuti.
De nézd meg úgy, hogy hidegen beindítod, majd a kezeddel tapintsd meg a termosztát után a csövet ami megy a hűtő felé. A kanyarulat külsején érzed először, ha kezd melegedni. Ha átereszt, még az előtt érzed a melegedést, mielőtt elérné a vízhőfok a 90-et.
Neked a kieg fűtés miatt még előbb kellene melegednie, mert az nemcsak az utastár fűtését melegíti elő, hanem a motort is - legalább is ha jól tudom.
Szóval termosztát lesz, az tuti.
De nézd meg úgy, hogy hidegen beindítod, majd a kezeddel tapintsd meg a termosztát után a csövet ami megy a hűtő felé. A kanyarulat külsején érzed először, ha kezd melegedni. Ha átereszt, még az előtt érzed a melegedést, mielőtt elérné a vízhőfok a 90-et.
Szabolcs 1592014-02-22 22:01:08 // 64
termosztát csere azonnal én nem rég cseréltem alig akarta el érni az üzemi höfokot
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:21:17 // 63
A vízhőfokod milyen? Oda van szögezve a 90-re? vagy inkább néha mozdul le-fel?
Ha igen, lehet termosztát is.
Ha igen, lehet termosztát is.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-02-11 19:42:59 // 62
mivel amper vadász vagy ezért fogalmad sincs erről :)
Képzel múltkor 58-as Aston Martin-hoz rendeltek gyári cuccot és volt, egy barátom 88-as Audi-it újított fel minden volt hozzá (belső venti, műanyaggal, külső bizbaszok) 2 nap alatt, Merci, BMW szintén zenész 82-es 735-öt újított fel, gátlók spirálrugók, hűtőrács stb 4 nap alatt jött meg...soroljam még?
Alfa, Fiat szégyen betartják a 10 évet valamiben azt sem...pl 59-es 2,4-hez volt idő mikor nem volt hozzá termosztát, a legjobb példa a 66-os hátsó Y lengőkar azt sem gyártják....2008-as autóról beszélgetünk, soroljam még?
Képzel múltkor 58-as Aston Martin-hoz rendeltek gyári cuccot és volt, egy barátom 88-as Audi-it újított fel minden volt hozzá (belső venti, műanyaggal, külső bizbaszok) 2 nap alatt, Merci, BMW szintén zenész 82-es 735-öt újított fel, gátlók spirálrugók, hűtőrács stb 4 nap alatt jött meg...soroljam még?
Alfa, Fiat szégyen betartják a 10 évet valamiben azt sem...pl 59-es 2,4-hez volt idő mikor nem volt hozzá termosztát, a legjobb példa a 66-os hátsó Y lengőkar azt sem gyártják....2008-as autóról beszélgetünk, soroljam még?
Dömpi (il dottore)2014-01-09 11:15:30 // 61
Mivel a srác a gyerekkori barátom, nem kell neki bizonygatnom soha semmit. Ha a mostani "ügyeskedés" miatt meghalna a termosztát, szó nélkül hozna egy másikat. Nem is kellene kérnem tőle.
Amúgy szerintem nem ő tolta el. Ő kiskerben dolgozik (esténként meló után szerel kocsikat az apja műhelyében) és a nagykertől rendelte meg az alkatrészt. Eleve Vernet-et rendelt és Wahler-t küldtek. Ha már a gyártót elkúrták, akkor szerintem a cikkszámot/típust is. Ezért kaphattunk másik fajtát, olyat, ami a 120 LE-sbe való.
"a Szerelő először is össze hasonlítja a rendelet meg az eredeti alkatrészt"
- ja, csakhogy ehhez ki kellett szerelni az eredetit, ami meg is történt, és ekkor láttuk az eltérést, de akkor már b*szhattuk.
Én kifejezetten örülök neki, hogy olyan szerelőm van, aki ilyen váratlan helyzetekben nem a fejét fogja, meg hümmög-hammog, meg hozd vissza máskor, meg stb., hanem józan ésszel megoldást keres.
De kinek a pap, kinek a papné....
Amúgy szerintem nem ő tolta el. Ő kiskerben dolgozik (esténként meló után szerel kocsikat az apja műhelyében) és a nagykertől rendelte meg az alkatrészt. Eleve Vernet-et rendelt és Wahler-t küldtek. Ha már a gyártót elkúrták, akkor szerintem a cikkszámot/típust is. Ezért kaphattunk másik fajtát, olyat, ami a 120 LE-sbe való.
"a Szerelő először is össze hasonlítja a rendelet meg az eredeti alkatrészt"
- ja, csakhogy ehhez ki kellett szerelni az eredetit, ami meg is történt, és ekkor láttuk az eltérést, de akkor már b*szhattuk.
Én kifejezetten örülök neki, hogy olyan szerelőm van, aki ilyen váratlan helyzetekben nem a fejét fogja, meg hümmög-hammog, meg hozd vissza máskor, meg stb., hanem józan ésszel megoldást keres.
De kinek a pap, kinek a papné....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-09 08:23:48 // 60
nem csak ezért ha nagy alfás szerelő tudhatná, hogy a 105 és a 120 lovas termosztát nem ua s nem kell gányolni...
Dömpi (il dottore)2014-01-08 22:50:45 // 59
Kicsi feleségemnek a 147-ben ki lett cserélve a termosztát...volt némi sz*pás, meg kellett némi magyar találékonyság :) katt
Corn2013-12-10 16:57:19 // 58
Erhard, le a kalappal!
A tegnap 12:19-kor megrendelt termosztát ma f3-kor megérkezett. Leteszem a hajam :)
A tegnap 12:19-kor megrendelt termosztát ma f3-kor megérkezett. Leteszem a hajam :)
Lexlutor2013-11-27 20:44:54 // 57
Behr termosztát jó , Gates nem jó ,cső szöge rosszul áll. (ezt olvastam)
W.2013-11-19 20:38:50 // 56
Termosztát jó az 1.9-hez is?
Csabi2013-11-18 20:58:27 // 55
Amit tudok, h a gyárinak egy "komoly" szabályzó elektronikája van...
Az utólagosnak pedig annyi, h a fütőpárnában van egy termosztát, és az vezérli a reléket. Ha találok kapcsolásokat akkor beszúrom és közvetítheted a villanyászodhoz! :)
Az utólagosnak pedig annyi, h a fütőpárnában van egy termosztát, és az vezérli a reléket. Ha találok kapcsolásokat akkor beszúrom és közvetítheted a villanyászodhoz! :)
mex862013-11-18 20:56:32 // 54
ja amúgy pörgök itt annyira az ülésfűtésen :D
van kieg fűtés a vasban (német piacos) lerohadt tegnap is a gatya rólam 3 perc után úgy fűtött pedig kint 5 fok volt :D
nem ám mint az olasz piacos 166 :D mindenféle kieg cucc nélkül, bőrrel, télen megvéve rossz termosztáttal... :D első dolgaim egyike volt az ülésfűtés bele, aztán a termosztát :) mondjuk abban még működik az ülésfűtés, pedig az is gyári egy 2000es autóból :)
van kieg fűtés a vasban (német piacos) lerohadt tegnap is a gatya rólam 3 perc után úgy fűtött pedig kint 5 fok volt :D
nem ám mint az olasz piacos 166 :D mindenféle kieg cucc nélkül, bőrrel, télen megvéve rossz termosztáttal... :D első dolgaim egyike volt az ülésfűtés bele, aztán a termosztát :) mondjuk abban még működik az ülésfűtés, pedig az is gyári egy 2000es autóból :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-04 16:57:39 // 53
Szerintem NÁZA fejlesztést kéne csinálnia az Alfának és mindennek vissza jelzőt, vízhőmérséklet jelző, olajhőmérséklet, termosztát nyitási állapot mérő, EGR nyitásérzékelő, korom érzékelő az EGR-ben, a DPF-ben, rezgésérzékelők mindenhol, hertzmérők stb. stb...
Elindulás előtt mindent át lehetne nézni, engedélyt kérni, elemezni....úticél + 2 óra
nem lenne egyszerűbb kicserélni ami szar vagy megszüntetni a hibát? Ez az elemzőtábor kezd súlyos lenni :P
Elindulás előtt mindent át lehetne nézni, engedélyt kérni, elemezni....úticél + 2 óra
nem lenne egyszerűbb kicserélni ami szar vagy megszüntetni a hibát? Ez az elemzőtábor kezd súlyos lenni :P
Csabi2013-07-04 10:30:18 // 52
Megmértem ma, mennyivel előbb melegszik EGR-rel a hűtővíz. Tegnap ugyanezt a mérést megcsináltam nem müködő EGR-rel. A körülmények, kiindulási hőfokok szerencsére hajszál pontosan egyeztek.
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....
A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel
Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.
Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....
A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel
Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.
Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
SKrisz2013-05-14 12:08:02 // 51
Ez nem a víz hőfok volt szerencsére, hanem "csak" gőz. Felugrott majd vissza is esett 90-re az óra.
Nálam 3 liyti vízhiányt okozott összeségében ez a kis affér. Vízpumpa és termosztát rendben, valahol szivárog a rendszer. Nyomás alá rakják, megnézik hol a gebasz, megszüntetik és kész :-) Remélem...
Nálam 3 liyti vízhiányt okozott összeségében ez a kis affér. Vízpumpa és termosztát rendben, valahol szivárog a rendszer. Nyomás alá rakják, megnézik hol a gebasz, megszüntetik és kész :-) Remélem...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-12 21:59:31 // 50
hidegben is nyit, zár a termosztát a ventilátor nem kapcsol, a blokkban ahol az égéstér van nem sok víz van ha nem nyitna a termosztát 15 perc után felforrna a víz...
Piritu - 1.000.0002013-05-12 21:22:56 // 49
Megérkeztünk, de a Párduc megint hisztizik. Fogy a hűtővíz, aztán mégse, aztán megint, aztán mégse. Ha meleg van, és hajtom fogy. 10-15 fokban 130-140-el nem. Ilyenkor hidegnek tűnik a hűtő is. Két adagban kb. 1,5 liter desztillált vizet töltöttem utána. Mintha a termosztát környéke lenne vizes, és víz van a váltó tetején is.
Az az érzésem, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor fogy.
Az az érzésem, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor fogy.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:17:53 // 48
Mire gondolsz? Szilent? termosztát? vagy egyéb fogyóeszközre?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
292
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2024 - június ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Virtuális Romeo
- Oldtimer, youngtimer
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Spider
- Szerelőműhely
- Stelvio