Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2016-01-05 12:59:31 // 97
Nincs kizárva, hogy tévedek, de ha jó a termosztát akkor ilyen nincs :-(
Ugyanilyen dolgok miatt cseréltem az 1.9-ben és utána jó lett, nem csökkent pl. és lineárisan emelkedett a vízhőfok a megtett út arányában. Hidegben kicsit lassabban, melegben kicsit gyorsabban. Most fogom a 2.0-ban is cserélni és az is igazolni fogja.
Zárt termosznál mindegy, vagy alig van különbség, hogy fűtéssel vagy nélküle mész. Ha nyitva a termosz akkor a hűtőben visszahűl a menetszéltől a cucc és itt játszik a be vagy kikapcsolt fűtés.
Chianti2016-01-04 23:37:10 // 96
Hidegindítás, motormelegedés témához. Mivel nincs garázsom, reggelente ha mínuszok vannak kétszer izzítok és pöcc-röff. Mondjuk izzítógyertyák nyáron lettek cserélve, akksi tél előtt bevizsgálva, úgyhogy ez így is kell legyen. Pont 10 km-t megyek meló miatt, és gondoltam csinálok 1 tesztet, mi a különbség, ha fűtéssel, ill. anélkül teszem meg a távot. Az eredmény több mint meglepő. Kb 2 perc alapjáraton melegítés után szoktam indulni és 1800-2000 fordulaton 3-4-ben, ritkán és röviden 5-ben tudok haladni. Fűtéssel -5 fokban max. 70 fokra melegszik a víz. Fűtés nélkül viszont 90 fok mire odaérek. A termosztát fűtéssel úgy 4-5 km után nyit, anélkül 2 km elég neki.
Szóval ennyit számít a fűtés télen. Ilyenkor jön a képbe az autó van értem, van én az autóért dilemma. Én kibírom azt a 10 percet fűtés nélkül, elég az ülésfűtés. Na de az asszony... esélytelen, hogy ezt egy nő megértse. :o)
Dömpi (il dottore)2016-01-04 15:23:53 // 95
pedig kéne....vagy nem?
Termosztát okés?
.......................2015-12-15 09:11:54 // 94
Ez tipikus termosztát gond
SOLI2015-12-15 08:30:15 // 93
Sziasztok,

Nem megfelelően felmelegedő hűtővíz probléma kizárólag termosztát probléma lehet?

tünet: dugóbanm araszolva akár 90 fokig is felmelegszik a víz de a menetszél hatására visszahül.
Ami nagyon fura, hogy nem 80 fokig hűl vissza, hanem 50-ig!
Haddel2015-12-01 18:35:51 // 92
Hát igen,ma az offos kisteher alatt fetrengtem,olaj-,szűrők- ,meg termosztát csere apropóján. Okézsoké,szólj majd ,ha át lehet venni őket.
FireAlfa2015-11-30 21:05:20 // 91
Akkor beállok én is a sorba. Tavaly februárban hoztuk be az enyémet 2006 szeptemberi Ulm német városából. 154000 valós km igazolva szervízkönyvvel. Iveco cég tulajdonában volt. Amit eddig javittatam az a generátor 8000ft, stabpálcák, felsô lengőkar, termosztát, vezérlés, olajcsere, féktárcsák és betétek. DPF EGR a helyén törve nem volt, szívósor kuplung oké. Ami most jött elő első komoly probléma 171000 km-hez közelítve az a kormánymű lógása, kopogása.
Giuntini2015-11-27 22:18:47 // 90
Teljesen egyetértek. Nekem ma este a városban 4 km után melegedett be 60 fok fölé valamivel. A termosztát teljesen jó, hiszen ha eléri a 90 fokot cövek. A mostani dízelek hatásfoka ilyen. Szerintem a 2.4 még nehezebben melegszik fel mint a 2.0. Az amit Szosza mondott, az a 6.5 l jóval több, ilyen körülmények között, plusz hidegen a regenerálások száma is megnövekszik.
mizooo2015-11-27 21:54:43 // 88
Sziasztok akinek volt már termoszát gondja a hasonló tüneteket tapasztalt?
Víz felmelegszik mint eddig, de vissza is hűl valamennyit ha papásan megyek.
Ha odalépek neki szépen felmegy 90 fokra és tartja, majd ha visszaveszem ismét a képen látható állapot. Nyáron jobb a helyzet, de most télen a képen látható :(
12000 Erhardnál egy termosztát, lehet rendelek egyet.
zsoltika2015-10-29 08:44:31 // 87
Igen az az :) Hát a kötelező olaj+szűrők csere mellett még befigyelt egy termosztát csere is, de ez legyen a legnagyobb bajom...
Borzasztó volt tegnap trolival hazamenni, uh alig várom h érte mehessek :)
FireAlfa2015-07-30 06:59:44 // 84
Valakinél láttam termosztát csere leírást, de már nem tudom kinél. Akinek esetleg van ossza meg velem. Köszönöm.
mzo2015-05-15 20:51:39 // 83
Ma Csőrinél jártunk éves szerviz + termosztát és váltó olaj cserén.
Kellemes kikapcsolódás volt. :)
Csabi2015-04-05 18:48:32 // 82
Termosztát megadta magát. Ha még nem cseréltél akkor beérett:)
Liquid2015-03-05 20:46:09 // 81
visszatérő téma mint anno a 156-oknál, a termosztát meg a pohártartó :)
.......................2015-01-27 12:38:37 // 80
egyéb tipshibák:

szervo sír,olaj habzik mert az olajtartályban elszabadul a szürö
2,4 jtdm leömlöje szeret elgörbülni
2,2 jts benzines vezérmülánca szeret elkopni 100ekm körül

159 esek hátsó ablaka leesik,mert eltörik a müanyag tartó

elsö segédvázkeret elég ilyesztöen tud rozsdálni 4 ..5 éveseken már indul

Termosztát Sem örök

Kerékcsapágy elöl hátul ,elég húzós árban,ha lehet kapni

SW k hátsó rugója eltörik

jtdm 16V,20V kis pillangók úgynevezett swirl klappek kikopnak ,lötyögnek,kifújnak
(egyedül a 8V jtdm ben nincs)

EGR is szokott elromlani 120ekm felett

hátsó ablaktörlö tengely beázik ,aztán megszorul(ez minden Fiatnál ilyen)


szóval a lista hosszú ,

a 159 drágán fenntartható autó,mivel az alkatrész is drága
mzo2014-12-30 12:42:58 // 79
A grafinkonnál a termosztát nyitásnál jól számoltam hogy 1 perc az időkülönbség?
Csabi2014-12-30 08:11:11 // 78
Ahham, érdekes amit írsz..ennyire nagyobb lenne a víztere (?)...
Amúgy EGR nélkül biztos lassabban melegszik max annyira nem feltűnő -működő EGR-rel a visszaáramló gáz melegíti a hűtővizet, na ez hiányzik ha nem működik-
Anno megmértem, igaz 20fokos kiindulással...de a különbség észrevehető... amostani hidegekben még nagyobb lenne a különbség...

felső EGR nélkül alatta EGRel
-zöld vonal--vízhőfok
-fekete--termosztát nyitása
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:25:19 // 77
Amúgy meg mi a különbség? A tényleges értéket mutatónál látom, hogy még hideg a motor, vagy nem jó a termosztát. Ezt a 159-én is látom.
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
norbi04092014-11-13 12:30:42 // 76
Köszi! :) Gondoltam rá én is hogy befújom valamivel... Amúgy tegnap voltam Zénél termosztát cserén..Neki mutattam a turbót. 2 kérdése volt
- Fütyül?
- Nem.
- Turbónyomás megvan, tartja?
- Igen.
- Akkor nincs gond!
Nekem azért egy kicsit mégiscsak szúrja a szemem az az olaj ott... :)
Pityukoma2014-11-01 19:01:09 // 75
Mai Mekk Mesterkedésem: Termosztát csere blog Már többen kerestetek blogot a hűtő rendszer eme nemes alkatrészének a cseréjéről. Most már van :-)
Ahogy Piritu is írta kicsit nehézkes a blogok közti keresés, pedig ahogy a típus öregszik úgy szaporodnak a blogok. Csak megtalálni nehéz :-( Azért mindig van segítség köszönhetően a sok aktív fórumozó CarTársnak :-)
Ja és végre sikerült lefotóznom az 1.9 EGR hűtőjét is:
norbi04092014-09-27 10:24:16 // 74
Jóreggelt Srácok! :)
Hűtőfolyadékot milyet ajánlotok? Csak mert ha már termosztát csere akkor.... :)
norbi04092014-09-26 18:06:18 // 73
Sziasztok:) még régebben valaki említett ultrahangos egr tisztítást...ismerősnek az off-ban lévőt kéne puccerolni.... valaki betudja linkelni azt a szervízt?

Valamint... 159-ben gyárilag milyen gyártmányú termosztát van? Lehet hogy nekem is cserés lesz mert ha motorfékkel megyek vagy kevésbé terhelve akkor 1-2 milit visszamozdul 90 alá. De kb 40 km után tartja a 90et rendesen...szóval szerintem csak kezdődő a dolog.
Dömpi (il dottore)2014-09-23 21:49:39 // 72
khm...90 fokra kell beállnia, nem 80-ra.
Ha nem megy fel 90-re, vagy a mutató fel-le mozog attól függően, hogy pl. állsza piros lámpánál, vagy éppen mész, akkor termosztát.
.......................2014-09-15 15:59:52 // 71
a termosztát házon van a höfokszenzor,
tehát a blokkon belüli víz hömérs.ét mutatja

ha nem kering akkor nem is hül le a víz

a comp is ugyanazt látja,hisz az vizhöfok órát is a comp vezérli ki
dev1662014-09-11 22:08:01 // 70
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.

Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.

Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
Rivers2014-09-08 08:37:47 // 69
Sziasztok!

Meg volt a termosztát csere,víz üzemi hőfokra beállva,átlagfogyasztás 120-130-as tempoval vegyesbe 7,7-8 liter között van,teljesen megvagyok vele elégedve. Meg volt a kötelező cserék/olaj,lég,pollenszűrő/ Októberben beiktatunk egy vezérlés cserét. Kiolvasták a tényleges kilométert,mondtam a szerelőnek ha sok ne is mondja meg,de hajszál pont annyi mint az órában van. Amúgy egy legális drog az alfa,rájöttem :)
Rivers2014-09-01 22:33:11 // 68
Sziasztok!

Blog nyitásom oka a következő:
Frissen vásárolt 159-em (1.8 progression) fogyasztása az egekben. Hazahoztam kicsit meghajtva 12.1litert írt ki vegyesbe. 1 hétig csendesebben hajtva lement 9.7-re,közben rájötte,hogy a termosztát kuka. Ma belekerült az új termo,víz beállt 90 fokra,így mentem vele kb 40km.t de az átlag nem javult. Kérdésem a köv: ez normális fogyasztás,vagy lehet még valami trükk,hiba,vagy még várnom kell,hogy finomítsa az értéket a computer....
Buddha2014-08-05 20:28:37 // 67
Levegős hűtőrendszer, hűtő részleges dugulás, termosztát, vízszivattyú hiba... Hengerfejtömítés. Esetleg, de persze ezek csak fikciók! Látni kellene szakembernek... Lehet, hogy egyszerűen az érzékelő rossz. ;-)
Giuntini2014-02-23 20:39:26 // 66
Nekem is van kieg. fűtés, a legvadabb minuszokban is szinte azonnal jön a meleg. Az enyém osztrák. Kérdésem van feléd. Nem tapasztaltad, hogy ha be van kapcsolva a fűtés, nehezen melegszik fel a motor? A kieg. fűtés miatt elvileg olyan 60 fok körüli vízhőmérsékletnél vált át a normál fűtésre, és akkor kapcsol ki a kieg. elektronikája. Azt veszem észre, hogy hirtelen visszaesik a vízhőfok. És ettől kezdve a motor nagyon nehezen melegszik fel. Dömpi car-társ azt mondja, hogy a termosztát a gond. Ebben lehet igaza, csak azt nem értem, hogyha felmelegszik hosszú idő után, a mutató nagyjából ott marad középtájon 90fok környékén. A múlt héten autópályán végig picivel a 90 fok alatt állt a mutató. Ma reggel direkt kipróbáltam teljesen kikapcsolt fűtés mellett, kb. 3 perc alapjárati melegítés után 3.5 km. után már 70 fokon állt a mutató. Utána le kellett állítani a motort. Vannak akik azt mondják a mai modern dízelek nagyon nehezen melegszenek fel. A régi autóimnál a minél gyorsabb melegedés elérése érdekében hidegen kikapcsoltam a fűtést. De ebben kiegészítő fűtés van, és nem lenne értelme.
Dömpi (il dottore)2014-02-22 22:23:42 // 65
Nekem 1.9 8V (igaz chippelt, bár ez valszeg nem módosítja a bemelegedési időt) és télen 0 fok alatt kb. 8 km kell neki, ha egyből kimegyek a főútra. De reggel a városban, mire széthordom a gyerekeket (ovi/suli) és elindulok dolgozni a szomszéd városba, már meleg.
Neked a kieg fűtés miatt még előbb kellene melegednie, mert az nemcsak az utastár fűtését melegíti elő, hanem a motort is - legalább is ha jól tudom.
Szóval termosztát lesz, az tuti.
De nézd meg úgy, hogy hidegen beindítod, majd a kezeddel tapintsd meg a termosztát után a csövet ami megy a hűtő felé. A kanyarulat külsején érzed először, ha kezd melegedni. Ha átereszt, még az előtt érzed a melegedést, mielőtt elérné a vízhőfok a 90-et.
Szabolcs 1592014-02-22 22:01:08 // 64
termosztát csere azonnal én nem rég cseréltem alig akarta el érni az üzemi höfokot
Dömpi (il dottore)2014-02-22 21:21:17 // 63
A vízhőfokod milyen? Oda van szögezve a 90-re? vagy inkább néha mozdul le-fel?
Ha igen, lehet termosztát is.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-02-11 19:42:59 // 62
mivel amper vadász vagy ezért fogalmad sincs erről :)
Képzel múltkor 58-as Aston Martin-hoz rendeltek gyári cuccot és volt, egy barátom 88-as Audi-it újított fel minden volt hozzá (belső venti, műanyaggal, külső bizbaszok) 2 nap alatt, Merci, BMW szintén zenész 82-es 735-öt újított fel, gátlók spirálrugók, hűtőrács stb 4 nap alatt jött meg...soroljam még?
Alfa, Fiat szégyen betartják a 10 évet valamiben azt sem...pl 59-es 2,4-hez volt idő mikor nem volt hozzá termosztát, a legjobb példa a 66-os hátsó Y lengőkar azt sem gyártják....2008-as autóról beszélgetünk, soroljam még?
Dömpi (il dottore)2014-01-09 11:15:30 // 61
Mivel a srác a gyerekkori barátom, nem kell neki bizonygatnom soha semmit. Ha a mostani "ügyeskedés" miatt meghalna a termosztát, szó nélkül hozna egy másikat. Nem is kellene kérnem tőle.

Amúgy szerintem nem ő tolta el. Ő kiskerben dolgozik (esténként meló után szerel kocsikat az apja műhelyében) és a nagykertől rendelte meg az alkatrészt. Eleve Vernet-et rendelt és Wahler-t küldtek. Ha már a gyártót elkúrták, akkor szerintem a cikkszámot/típust is. Ezért kaphattunk másik fajtát, olyat, ami a 120 LE-sbe való.

"a Szerelő először is össze hasonlítja a rendelet meg az eredeti alkatrészt"

- ja, csakhogy ehhez ki kellett szerelni az eredetit, ami meg is történt, és ekkor láttuk az eltérést, de akkor már b*szhattuk.

Én kifejezetten örülök neki, hogy olyan szerelőm van, aki ilyen váratlan helyzetekben nem a fejét fogja, meg hümmög-hammog, meg hozd vissza máskor, meg stb., hanem józan ésszel megoldást keres.

De kinek a pap, kinek a papné....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-09 08:23:48 // 60
nem csak ezért ha nagy alfás szerelő tudhatná, hogy a 105 és a 120 lovas termosztát nem ua s nem kell gányolni...
Dömpi (il dottore)2014-01-08 22:50:45 // 59
Kicsi feleségemnek a 147-ben ki lett cserélve a termosztát...volt némi sz*pás, meg kellett némi magyar találékonyság :) katt
Corn2013-12-10 16:57:19 // 58
Erhard, le a kalappal!
A tegnap 12:19-kor megrendelt termosztát ma f3-kor megérkezett. Leteszem a hajam :)
Lexlutor2013-11-27 20:44:54 // 57
Behr termosztát jó , Gates nem jó ,cső szöge rosszul áll. (ezt olvastam)
W.2013-11-19 20:38:50 // 56
Termosztát jó az 1.9-hez is?
Csabi2013-11-18 20:58:27 // 55
Amit tudok, h a gyárinak egy "komoly" szabályzó elektronikája van...
Az utólagosnak pedig annyi, h a fütőpárnában van egy termosztát, és az vezérli a reléket. Ha találok kapcsolásokat akkor beszúrom és közvetítheted a villanyászodhoz! :)
mex862013-11-18 20:56:32 // 54
ja amúgy pörgök itt annyira az ülésfűtésen :D
van kieg fűtés a vasban (német piacos) lerohadt tegnap is a gatya rólam 3 perc után úgy fűtött pedig kint 5 fok volt :D

nem ám mint az olasz piacos 166 :D mindenféle kieg cucc nélkül, bőrrel, télen megvéve rossz termosztáttal... :D első dolgaim egyike volt az ülésfűtés bele, aztán a termosztát :) mondjuk abban még működik az ülésfűtés, pedig az is gyári egy 2000es autóból :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-04 16:57:39 // 53
Szerintem NÁZA fejlesztést kéne csinálnia az Alfának és mindennek vissza jelzőt, vízhőmérséklet jelző, olajhőmérséklet, termosztát nyitási állapot mérő, EGR nyitásérzékelő, korom érzékelő az EGR-ben, a DPF-ben, rezgésérzékelők mindenhol, hertzmérők stb. stb...
Elindulás előtt mindent át lehetne nézni, engedélyt kérni, elemezni....úticél + 2 óra

nem lenne egyszerűbb kicserélni ami szar vagy megszüntetni a hibát? Ez az elemzőtábor kezd súlyos lenni :P
Csabi2013-07-04 10:30:18 // 52
Megmértem ma, mennyivel előbb melegszik EGR-rel a hűtővíz. Tegnap ugyanezt a mérést megcsináltam nem müködő EGR-rel. A körülmények, kiindulási hőfokok szerencsére hajszál pontosan egyeztek.
Szemmel láthatóan gyorsabban melegszik a motor....

A függőleges fekete vonal jelzi a termosztát nyitását. A felső diagram EGR nélkül, az alsó pedig EGR-rel

Kék vonal: a sebesség
Zöld : vízhőfok
Számszerűsítve: 75másodpercel elöbb elérte az üzemi hőfokot EGR-rel...90km/h-nál ez ~2km-t jelent.

Télen még nagyobb lenne a különbség...
folyt köv
SKrisz2013-05-14 12:08:02 // 51
Ez nem a víz hőfok volt szerencsére, hanem "csak" gőz. Felugrott majd vissza is esett 90-re az óra.

Nálam 3 liyti vízhiányt okozott összeségében ez a kis affér. Vízpumpa és termosztát rendben, valahol szivárog a rendszer. Nyomás alá rakják, megnézik hol a gebasz, megszüntetik és kész :-) Remélem...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-05-12 21:59:31 // 50
hidegben is nyit, zár a termosztát a ventilátor nem kapcsol, a blokkban ahol az égéstér van nem sok víz van ha nem nyitna a termosztát 15 perc után felforrna a víz...
Piritu - 1.000.0002013-05-12 21:22:56 // 49
Megérkeztünk, de a Párduc megint hisztizik. Fogy a hűtővíz, aztán mégse, aztán megint, aztán mégse. Ha meleg van, és hajtom fogy. 10-15 fokban 130-140-el nem. Ilyenkor hidegnek tűnik a hűtő is. Két adagban kb. 1,5 liter desztillált vizet töltöttem utána. Mintha a termosztát környéke lenne vizes, és víz van a váltó tetején is.
Az az érzésem, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor fogy.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:17:53 // 48
Mire gondolsz? Szilent? termosztát? vagy egyéb fogyóeszközre?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.