Fórum >> Típusok >> 159

forrasr2014-09-11 22:17:57 // 58522
bugattival van tapasztalat?nekem most az van benne
Liquid2014-09-11 22:16:48 // 58521
a 156-é is ilyen igazi műszer volt, a Panda 2003-as, abban már nem mozog a mutató
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:12:31 // 58520
A Spideré is ilyen. (Sokan meg pont ezt nem értik. Mármint hogy minek mászkál ide-oda, tuti rossz. - nehéz az emberek kedvére tenni)
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:10:07 // 58519
Nincs hűtővized, a többi már elképzelhető...
(tudom)
dev1662014-09-11 22:08:01 // 58518
:(( drukkolunk, h csak a kisebbik rossz legyen.

Én is érdekes megfigyelést tettem ezzel kapcsolatban. A vízhőfok visszajelzése a JTD-kben félrevezető. A régimódi műszerek pontosan visszajelzik a víz hőmérsékletét, így hosszú úton szépen visszahűl a motor 85 fokra, városban, vagy hosszú alapjáratás után simán elszáll 97-ig, míg be nem indul a ventill 1-esen. Ez a jelenség egy oldschool gépben, mint pl. a 164-esen jól látható a belső műszeren, az újabb autók elektronikusan vezérelt műszerei viszont csalnak, mert úgy áll 90-en a mutató, mint a cövek, miközben a FES/MES szerint több mint +-7 fok hőingás is simán előfordulhat normál, meleg üzem közben.

Ugyanez az oka annak, h sokkal nehezebb észrevenni a termosztát problémákat is az új autókban, mert a belső műszer elfedi azt a tényt, h a motor melegedés közben néha bizony durván visszahűl, ha haldoklik a termosztát. A FES/MES-ben viszont jól látszik, ha gond van vele.
tdemeter2014-09-11 22:05:36 // 58517
Es utana mi tortenik?
1.9em van
Piritu - 1.000.0002014-09-11 21:58:10 // 58516
Akkor ne vegyél 2.0-t. Itt az egr hűtő fedele reped el spontán. Esély sincs, pár mp elég...
tdemeter2014-09-11 21:43:10 // 58515
Ennyi komment utan holnap indulas elott en tuti mengezem a vizszintet...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:39:38 // 58514
nem az a baj hogy műanyag bizonyos márkákkal van gond sajnos
yani🍀2014-09-11 21:38:47 // 58513
Én két éve Renault Clioval jártam hasonlóan. Kb. 51K volt az autóban, amikor kigyulladt a magas hőmérsékletre figyelmeztető lámpa. félreálltam, de semmit nem láttam. Enyhe égett szagot éreztem, de más nem történt. Újra beindítottam és és minden normális lett.
Néhány Km után a újra ugyanaz a jelenség. Megálltam és akkor már láttam, hogy a kocsi alatt van egy ki víztócsa. A vízpumpa szimereingje adta meg magát. Mivel a vízhőmérő a motor tetejénél van így a csökkenő vízszint miatt már nem érzékelte a valós hómérsékletet. Nekem szerencsém volt, mert nem lett hengerfejes.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:26:28 // 58512
pedig volt már...
Chianti2014-09-11 21:14:23 // 58511
nekem nemrég cseréltek vízpumpát (vezérlés cserénél) és műanyag lapátos került bele...
Csabi2014-09-11 21:11:38 // 58510
nem mondtam, h nem így van... Arra reagáltam ,h szerintem még nem volt 5hengeres ilyen problémával itt a fórumon,,,
1.9es Kartársnál volt elég hasonló dolog...viszont a vízpumpának semmi baja nem volt, mint utólag kiderült
Chianti2014-09-11 21:09:00 // 58509
Részvét! Jobbulást a gépsárkánynak... meg neked is!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 21:05:06 // 58508
ugyan az a vízpumpa mindegyik dejzelben ami nem 8V-s
forrasr2014-09-11 21:01:08 // 58507
műanyag lapátos vízpumpánál elő szokott sajnos fordulni
tdemeter2014-09-11 20:58:03 // 58506
Szurkolok neked...
Giuntini2014-09-11 20:54:02 // 58505
Utána teljesem rendben ment minden, a szervízig.
Csabi2014-09-11 20:47:35 // 58504
5hengeres még nem volt ilyen problémával, ha jól emlékszem, 1,9 volt...(Gábor79)
Csabi2014-09-11 20:38:57 // 58503
Igazán sajnálom, mielőbbi gyógyulást!
tdemeter2014-09-11 20:30:37 // 58502
Miert nem alltal meg es hivtal inkabb tralert?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 20:22:48 // 58501
szerencséd van csak átégett a tömítés...ha nincs akkor HF csere
Giuntini2014-09-11 20:21:32 // 58500
Szerintetek a hengerfejnek annyi?
Liquid2014-09-11 20:15:54 // 58499
ajaj, ez elég rosszul hangzik :(
tdemeter2014-09-11 20:14:59 // 58498
Szimplan regeneral ilyenkor, nem?
Egyszer brutal hatszelben jottem, asszem aznapra mondtak ilyen orkant es en pont hattal kaptam. Eppen akkor nekem 9.9-et evett :)
tdemeter2014-09-11 20:12:51 // 58497
Ajjjajjajajj, egyutterzesem testver!
Remelem, hogy tulelt minden mindent, bizom benne, hogy megoldodik az ugy!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-11 20:04:11 // 58496
jah sajnos úgy néz ki ez a vízpumpa lesz :((( őszinte racevét bármilyen segítség kell szóljál...
Piritu - 1.000.0002014-09-11 19:22:57 // 58495
Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a vízpumpa lapátja elforgott volna a tengelyen. Egyszer hűtött, másszor nem. Aztán megfőtt valami...
Vermacy2014-09-11 18:17:08 // 58493
Támogatom amit írsz, de kiegészíteném még a követési távolság fogalmával.
mizooo2014-09-11 18:01:57 // 58492
Sajnos láttunk már itt 5 hengerest ilyen problémával, de nem gyakoribb mint más márkáknál. Kitartás, csak nem nagy a baj.
Chianti2014-09-11 17:55:55 // 58491
nyilván igazad van, de én konkrétan arra céloztam, hogy inkább egy kis fékezés miatt legyen dugó, mint a hirtelen sávváltás miatti balesetből kifolyólag... szerintem :o)
Giuntini2014-09-11 17:52:43 // 58490
Sziasztok! Ma elég nagy baj történt a kocsimmal. Megyek fel a Hegyalja úton, a komp kidobja, hogy a víz túlmelegedett. És valóban egy pillanat alatt a vízhőmérő 130 fokon állt. Gyorsan megállok, várok egy picit és leállítom a motort. A kiegyenlítő tartályban fenn volt a víz, de nem forrt. Utána szépen visszament 90 fokra, és szépen keresztül vittem a városon dugóban hogy rátegyük a komp-ot, és nem emelkedett a hőmérséklet. Amikor kiértem az Öv utcába akkor emelkedett megint. Rátette a szerelőm a komp-ot semmi. Majd kiálltam vele az udvarra, és akkor már füstölt. A motort leállítottam. A kiegyenlítőben a víz a minimum alásüllyedt jóval. Majd fel lett töltve fagyállóval, indításnál csak egy kattanás a komp letiltotta az indítást. Hengerfejes lett a motor. A költségek pedig az egekbe szökhetnek. Ott is hagytam, holnap talán neki tudnak kezdeni a szétszedéshez. Abban reménykedem, egy hogy valamelyik dugattyú nem görbült meg, ill. hogy nem repedt meg a hengerfej. De ennek semmiféle előzmény nem volt. Tegnapelőtt az autópályán is csodálatosan jött, nem füstölt, a motor nem melegedett. Hát most eléggé kétségbe estem.
mizooo2014-09-11 17:48:13 // 58489
Ma reggeli regen szokés szerinti szakaszon, ~470 Km-nél :)
A fordulatot én tartom 2500 körül, és nem a terhelés miatt 14 L az pillanatnyi. Ha ilyenkor elveszem a gázt akkor sem megy 9 alá.
.......................2014-09-11 17:26:23 // 58488
csoda ,mert abból van a 90%
.......................2014-09-11 17:23:21 // 58487
pedig ha fékezel autópályán
és tele az út
lesz nagy dugó mögötted

szóval fékezgetés lehetöleg kerülendö
Chianti2014-09-11 16:34:04 // 58486
Van azért még 1 különleges állatfajta... előfordulási területe elsősorban az autópálya és/vagy a többsávos út. Őt úgy hívják: nemtudomeldöntenimelyiksávbanmenjekezértráállokafelezővonalra...
Legutóbb pont az AlfaCity-re menet az M7-en akadtam össze egy ilyen kedves sofőr kolleginával. Pedig ha ő nincs, akkor gyakorlatilag fékezés nélkül 140-el letoltam volna a belső sávban az M7 elágazótól a füredi lehajtóig. De hála ennek a telefonos plázacicának nem hogy fékeznem kellett, de még a villogás, sőt a dudálás sem hatotta meg! Na az ilyenek használják a kocsiban az összes tükröt sminkelésre. Ezzel csak az a baj, hogy mivel látod hogy a két bal oldali kereke, vagy a fél autó átlóg a belső sávba, és folyamatosan imbolyog jobbra-balra, totál kiszámíthatatlan, mikor fog áttérni a belső sávba. Természetesen index nélkül. Ha szerencséd van, pont nem akkor mikor melléérsz. Pedig igazából 3 fontos dolog van szerintem, amire autópályán figyelni kell:

1 - tükörhasználat... nem szégyen lehúzódni, ha valaki gyorsabb mint te és utolér a belső sávban... csak ezt illik észrevenni a 3 tükör valamelyikében...
2 - sokan azt hiszik hogy tilos autópályán fékezni, pedig még mindig jobb, mint index nélkül bevágni a belső sávba csak azért, mert későn vetted észre a kamiont, vagy a buszt magad előtt
3 - ha a szélső sávban vagyok és látom hogy a felhajtón épp egy autó szeretne besorolni, próbáljak már időben a belső sávba húzódni

Persze biztos van még sok egyéb fontos íratlan szabály, ezeket csak azért emeltem ki, mert nekem ezek miatt volt már pár veszélyes szituációm...
Chianti2014-09-11 14:40:53 // 58485
... Jeremy Clarkson és az ő kedvenc Alfája:

Disco Volante
tdemeter2014-09-11 14:18:05 // 58484
Sőt, legyen tilos 60 év felett a biciklizés is!:)))
tdemeter2014-09-11 13:49:36 // 58483
Ez a kocsi olyan mintha elotte szantottak volna vele.
Valszeg gyalazhattak, plusz soha se tartottak karban...
David | Centocinquantanove2014-09-11 11:30:48 // 58482
A lényeg, hogy én sem szeretem ha valaki önkéntes és önkényes rendőrt játszik azzal hogy feltart és betartatja velem a sebességet. Ha meg akarom magam büntettetni, jogom van hozzá, hogy hülye legyek... egészen addig amíg másokat nem veszélyeztetek. Márpedig ez nem szokásom... De az 50 helyett 60 vagy 100 helyett 115 még önmagában nem veszélyeztet senkitse...
norbi04092014-09-11 10:00:00 // 58481
Szia! Tudsz mondani valamit ezzel a megtorpanással kapcsolatban? :)
Liquid2014-09-11 09:37:06 // 58480
így van ahogy mondod, de azért nekem jólesik :)
Attis2014-09-11 09:27:52 // 58479
Szerintem azt tudjuk, hogy mennyit ér az orvosi alkalmassági vizsga = egy A5-ös boríték, amiben néhány Mátyás megbújik. :(
Attis2014-09-11 09:26:10 // 58478
Ezeket a "csakazértsemgyorsítokfel40fölé" emberkéket én sem értem, főleg amikor a több sávos utat elfoglalják és egymás mellett mennek pontosan ugyanolyan sebességgel. Szinte minden nap eljátsszák velem a Lágymányos hídon, hogy 40/50-el mennek mindkét sávban, előttük meg senki nincs. Oké ki van oda téve most mindenféle 40-es meg 50-es tábla, de könyörgöm, az ilyen (aki ennyire ráér/spórol/fél/nincs pénze benzinre) menjen a külsőben (vagy mindegyik a belsőben, nekem oszt mindegy), de engem ne tartson fel tejesen feleslegesen és direkt csak szívatásból. Semmi köze hozzá mennyivel megyek, ha megbüntetnek én fizetem be és nem ő. Nem mellesleg úgy gondolom, hogy a Lágymányosin most is simán át lehet menni 70-el... (Az meg külön vicc, hogy általában a külsőben mindig gyorsabban tudok haladni és ez igaz az autópályára is. Aki nem mer sávot váltani, inkább ne vezessen, a jogosítványát meg adja le a sóhivatalban).
Giuntini2014-09-11 09:22:17 // 58477
Jó reggelt! Kétféle barom van. Az egyik a te általad említett állatfajta, aki kijön eléd gondolkodás nélkül, az autópályán kijön előzni 100-al. A másik fajta, aki 150-nél rádvillog (Octavia) majd utána meghal. Könyörgöm ebben az országban miért nem lehet normálisan közlekedni? Engem nem izgat, ha valaki 180-200-al megelőz. Csinálja, az ő pénztárcája bánja. De azért az kimondottan dühít, amikor a tapló parasztja bizonyítani akar a fostalicskával. Múltkor az M7-esen egyszerűen csak kijött elém egy nő, 80-al. Azt sem tudta mit csinál. Megnéztem 86 dioptria, és látszódott rajta, hogy nincs képben. Azért most már kéne ellenőrizni az alkalmassági vizsgálatokat is.
David | Centocinquantanove2014-09-11 09:16:26 // 58476
Az a baj, hogy hiába villogsz rá, meg dudálsz... Nem fogja felfogni,hogy mi az üzenete...
Ja és még te leszel az agresszív közveszélyes száguldozó.
Az a baj ezekkel, hogy nemcsak a 80 km/h feletti világot nem ismerik, de gyakran a tükröt sem.
Liquid2014-09-11 08:41:56 // 58475
simán rávillogok, még dudálok is az ilyen törmörgőkre ha éppen nagyon agresszív kedvemben vagyok és nem lehet előzni, mondjuk engem már nem érdekel a záróvonal meg ilyesmi :)
Shadin2014-09-11 08:39:53 // 58474
Ilyenkor kellene egy Hummer. Ahogy a k. amcsik Irakban tolják... link
Shadin2014-09-11 08:36:16 // 58473
Akkor nem vagyok ezzel egyedül. Be szoktam hisztizni rendesen. Ezeket egy kispolákkal is szarrá lehet szívatni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak