Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2014-08-06 18:22:48 // 56622
Ja. Alfa megpakolva 2 hétre, feleség, 3 gyerek. Simán elférünk. Aki nem az másban sem, mert mindig kényszeresen tele fogja pakkerolni :-D
Shadin2014-08-06 18:21:19 // 56621
Össze röffenhetünk valamikor ha nem szakad ránk az ég
droberto2014-08-06 18:04:48 // 56620
Hol voltatok?
Pityukoma2014-08-06 17:47:47 // 56619
A múlt héten a Sportwagon-ból a wagon funkciót használtam :-) Bepakolva: 1asszony, 3 gyerek, 1db 18nm-es sátor, 5szék, 1asztal, 2 hűtőtáska, gázfőző, napernyő, gumimatracok, kempingfelszerelés...stb. Mondja valaki hogy kicsi az 159 :-D

Szóval a terhelés próba is meg volt. Szépen tette a dolgát a vas. Ami az érdekesség hogy idáig nem vettem észre hogy van benne dombsegéd. Egy nagyon meredek utcában parkoltam orral felfelé, szűk helyre. A váltó 1-ben és fékkel akartam hátra engedni. Mikor elengedtem a féket, az autó nem gurult, majd kb 1-1.5mp múlva elengedte a féket. Megint megnyomva ismétlődött a jelenség. Azóta többször próbáltam. Nektek is így működik?
Mikor hazaértem és megáltam a kapu elött, figyelmeztetett hogy most már aztán aktuális a szervíz látogatás:
A gondom ezzel csak az hogy elszállt a laptopom és vele együtt a FES is. Tudna segíteni valaki hogy eltűnjön ez a villáskulcs?
Dömpi (il dottore)2014-08-06 17:00:36 // 56618
Bizony!!!

Amúgy 1.9 8V vagy 16 V? ... az utóbbi alázna itt mindenkit a 147 súlyával :)
Dömpi (il dottore)2014-08-06 16:56:50 // 56617
Vagy éppen ellenkezőleg! Ha túl sok a gáz, és nem autóúton/pályán döngetsz, ahol van menetszél, hanem városban tötymörögsz, akkor hirtelen felmegy a nyomás, a kompresszor védelme letilt, és ráindít a ventillátor.
Ezt az is okozhatja, ha pont megfelelő a gáz mennyisége, csak éppen tele van bogárral, így nem tud megfelelően hűteni.

Nekem tavaly ez utóbbi volt. Óvatosan ki lett fújatva, és picit kevesebbre lett véve a gázmennyiség...előbb utóbb viszont hűtőcsere lesz belőle :(
Dömpi (il dottore)2014-08-06 16:49:01 // 56616
összevetve a 159 és mondjuk egy bömös alkatrészáraival, drágábbak vagy olcsóbbak?
Pityukoma2014-08-06 16:33:12 // 56615
Gratulálok :-) Asszony mikor regisztrál? :-) Fotókat kérünk:-)
Giuntini2014-08-06 16:15:18 // 56614
Jól mondod , mert valóban vannak elektromotorok, amik vezérlik a beáramló levegő irányát és mennyiségét. Ez a hang valóban van.
Shadin2014-08-06 15:18:44 // 56613
Hát jól kicseréljük az enyémmel...
droberto2014-08-06 14:38:49 // 56612
Grat!
Fotó a vasról? :)
droberto2014-08-06 14:37:22 // 56611
A vákumszelep síktömítése fossa el magát a 100k km után.
3K Ft a gyári! Cseréje egyszerű. :)
ValeRossi462014-08-06 14:21:38 // 56610
aztaaa,de szép :) és honnan fogo tudni melyik a rossz ?
Shadin2014-08-06 14:17:12 // 56609
Vákuum szivattyú és VGT szelep. Elektropneumatikus izé :-D
ValeRossi462014-08-06 14:12:45 // 56607
üdv Mindenkinek :)
a képen bekarikáztam két dolgot,indításnál ciriprlő-sziszegő hangot jön onnan de 2-3 gázfröccs és megszűnik. ha a kis vákumcsövet lehúzom a motornál lévő karikánál akkor abba hagyja. Mi az a szelep?

Más.
Bővült a család egy 1,9JTD 147-es géppel :) 2007 es évjárat fekete mint a nagytestvér :D
Shadin2014-08-06 12:49:53 // 56606
Én speciel itt voltam.
David | Centocinquantanove2014-08-06 11:58:56 // 56605
Budapesten én speciel nem, de biztos van itt aki tud.
norbi04092014-08-06 11:19:44 // 56604
Az biztos :D
Esetleg nem tudsz Budapesten vagy környékén jó klímást aki normálisan feltöltené gázzal és olajjal is? :)
Többiek? :)
David | Centocinquantanove2014-08-06 11:15:07 // 56603
Jó kis tuning lenne :) Én elbírnám, csak ne kéne utána ilyen horror pénzeket fizetni :))
norbi04092014-08-06 11:13:40 // 56602
Köszi Neked is! :)
Most néztem én is...jogos a kérdés...valszeg elírtam, javítva :D
Mondjuk, nem lenne rossz a 250 :D
norbi04092014-08-06 11:11:58 // 56601
Köszönöm a segítséged! :)
David | Centocinquantanove2014-08-06 11:04:39 // 56600
Közben megnéztem az autód adatlapját és szemet szúrt a Teljesítménye... Elárulod hogy jött ez ki? :))
David | Centocinquantanove2014-08-06 11:00:13 // 56599
Nekem is hasonló volt, halk kerregést lehetett hallani bekapcsolt klímánál. Gáznak már csak a töredéke volt benne, olaj egy csepp se. A kevés gáz okán elkezdte azt csinálni, hogy csak az anyósülést hútötte, a bal egybe és hátra már semmi nem jutott.
Ahogy Shadin mondja, fel kell tölteni mindkettővel az előírt mértékig és egycsapásra meg fog szűnni (jóeséllyel), és 2 évente szezon előtt tanácsos ellenőriztetni, akkor is ha látszólag semmi baja.
Shadin2014-08-06 10:55:37 // 56598
Én tudom én tudom tantó bá....
Menj klímáshoz, olyanhoz aki ért hozzá, üríttesd ki a rendszert és töltesd fel rendesen gázzal és olajjal, vagy hamarosan kompresszor csere lesz, és ha azt mondja hogy olajat nem kell tölteni akkor keresd a következő klímást...
norbi04092014-08-06 10:52:28 // 56597
Köszi szépen a DPF regennel kapcsoaltos felvilágosításokat :)
Neharagudjatok, hogy ennyit kérdezgetek, csak szeretnék tisztán látni :D

A klíma használata közben már egy ideje feltűnt egy jelenség, gondoltam, most leírom, hátha valaki tudja miért van és mi a megoldás rá:)
Szóval...Bekapcsolt klímánál időközönként (kb 20-30 másodperc) fura hang hallható a műszerfalból. Hogy pontosan honnan, nem tudom meghatározni, de csak bekapcsolt klímánál jön elő. Olyan hang, mint ha egy kis elektromotor beindulna 20-30 másodpercenként 4-5 másodpercre. Mi lehet ez? Meg lehet szüntetni? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-06 09:57:12 // 56596
nekem a leguccsó a bármilyen japán autó ... a híres minőségük már rég megkopott ellenben rohadt drága minden hozzá...a sokak kedvence mazda 6-hoz kifejezetten vicces árak vannak ...
David | Centocinquantanove2014-08-06 09:19:44 // 56595
Ha japán autóra gondolok kb. a mazda a legutolsó a sorban, bár kétségtelenül a mazda 6 egy kimondottan szép autó, már-már 159-i magasságokban jár e tekintetben, de mégis alulmarad. :)
Ha már japán akkor talán lancer evo x, de egészen szép megjelenésű volvók is vannak már a piacon, nem is túl drágán a teljesség igénye nélkül.
Persze egy 169 lenne az igazi, ez kétségtelen.
David | Centocinquantanove2014-08-06 09:09:18 // 56594
Ez nem mindenkinél játszik, mint ahogy nálam sem. Lehet, hogy van némi emelkedés, de az valószínűleg mindenkinél máshol, például a max töltést is majdnem mindenkinek máshol jelzi.
Láttam olyan videót a neten, ahol regen közben a turbónyomás fel le ugrál folyamatosan a max és a min között.. Az miaz? Az valami új fícsör?
Haddel2014-08-06 00:10:56 // 56593
Szerencsére én is maximálisan elégedett vagyok az autommal,eszembe se jutna még cserélni.De lehet ha 5 év mulva rám jön a kapuzárási pánik ,veszek mellé egy 4C-t :D
Buddha2014-08-05 23:52:43 // 56592
Erre gondoltam a szivattyú hibájával! :-)
Chianti2014-08-05 23:07:37 // 56591
Nagy dilemma... bár még korai lenne az utódon gondolkodni, de ha most kéne lecserélni... olasz vonalon nem hiszem hogy találnék más alternatívát.
A mostani felhozatalból nekem is a Mazda 6 a legszimpatikusabb, de még nagyon új és amilyen sikeres - valahol olvastam hogy európában több mint 1 hónapot kell rá várni - egy darabig biztosan nem lesz belőle elérhető árú használt kocsi.
Piritu - 1.000.0002014-08-05 21:52:07 // 56590
Biztos arra gondolt, hogy a dugóban nem hűti le a menetszél a dpf-et :-))
Piritu - 1.000.0002014-08-05 20:51:52 // 56589
Esetleg a vízpumpa lapátja elforog a tengelyen...
Buddha2014-08-05 20:28:37 // 56588
Levegős hűtőrendszer, hűtő részleges dugulás, termosztát, vízszivattyú hiba... Hengerfejtömítés. Esetleg, de persze ezek csak fikciók! Látni kellene szakembernek... Lehet, hogy egyszerűen az érzékelő rossz. ;-)
Pityukoma2014-08-05 19:48:34 // 56587
Erre tényleg ráérez a vas mindig hogy mikor kezdje el. Múlt héten mentem vele ~1500km-t. Hát nem a zágrábi fizető kapu előtti 1/2 órás araszoláskor jött rá az inger:-(
St.Tomi2014-08-05 19:07:23 // 56586
Üdv Urak!

Ma furcsa jelenséget produkált Romeo:
Szeged-Pécs közt normál tempóban jöttem..gond nélkül-aztán
Furkótelep után egy kicsit toltam neki felfelé az emelkedőn(120km/h)
és túlmelegedett hűtővíz hibát írt ki-és meleg is volt(120fok)
Megálltam és 5perc múlva megint 90fokon volt.
Sokáig semmi baj-de a következő nagy emelkedőn megint toltam jobban...megint túlmelegedett-1perc múlva már 90fok.Ennyi idő alatt nem hűlhet ki szerintem?!
Járt már így valaki?
Mitől lehet szerintetek?
Holnap indulnánk tovább a Balatonra
Köszönet
Shadin2014-08-05 18:59:33 // 56585
Ezeken felül alapjáraton a turbónyomás megemelkedik valahová az első osztás alá.
Haddel2014-08-05 18:14:38 // 56584
Lehet én fakezü vagyok ,de még sosem vettem észre a regenerálást.
David | Centocinquantanove2014-08-05 13:03:13 // 56583
Ha regenerál, akkor azt a következőkből veheted észre (sajnos nem írja ki):
- ventilátorok fullra kapcsolnak, érezni az enyhe vibrációból, hogy nagyon pörögnek,
- pillanatnyi fogyasztás drasztikusan megnő (kb. +10 liter a normálhoz képest)
- nálam nagyon egyhe gázolajszag az utastérben
- alapjárati fordulatnál ha pl üresben gurulsz egyenes úton, akkor nem 2,0 l/100km-t mutat pillanatnyi fogyasztásnak, hanem 3.5 l környékét.

Ha regeneráláson kapod az autót, akkor célszerű nem leállítani, hanem menni vele még egy kört, amíg be nem fejezi. Ha mégis le kell állítani akkor sincs nagy gáz, mert néhány km múlva újra rákezd, de ezt nem lehet végtelenszer megcsinálni, mert egy idő után úgy eltömődhet, hogy megáll mint a szög. Alapjárati fordulat változás nálam nem játszik.
norbi04092014-08-05 12:04:43 // 56582
Bocsi, ha hülyeségekett kérdezek, de ez az első DPF-es autóm :)
Miből tudom hogy regenerál? Kiírja a fedcomp? Hallottam olyasmit, hogy megemelkedik az alapjárati fordulaszám...mennyire? :)
Ha elkezdi, nem szabad leállítani a motor, hanem menni kellene még vele?

Köszi előre is a válaszokat! :)
David | Centocinquantanove2014-08-05 10:39:53 // 56581
Hát igen, kicsit konszolidáltabb lett mint az amcsi változat már külsőre is. A Themát nem ismerem szóval nem tudom, hogy konkrétan szerkezetileg mi ugyanaz és mi más, de szerintem sincs túl nagy különbség. A 300C is merci alapokon nyugszik...
Liquid2014-08-05 10:14:53 // 56580
a Thema tudtommal csak optikailag különbözik, nagyrészt a belső teret gondolták újra, hogy megfeleljen az európai ízlésnek és főleg a Lancia kompatibilis legyen.
David | Centocinquantanove2014-08-05 09:57:26 // 56579
Ezekre mindig olyan jól ráérez a rendszer, hogy mikor nem kéne nekikezdeni... :))
Dömpi (il dottore)2014-08-05 09:35:57 // 56578
Ma reggel a cég kapujában kezdett regenerálni a "kicsike", úgyhogy index vissza, fordul :)
Vissza kellett mennem a négysávoson 6 km-ert (ez oda/vissza összesen 12 km), hogy rendesen kitakarítsa a DPF-et.
A múltkori regen-kor 17%-ra pucolta. Majd estére megnézem, hogy most mennyi az annyi.
David | Centocinquantanove2014-08-05 09:26:04 // 56577
Egy 300C SRT8-hez rendszeresen van szerencsém, és azt kell mondjam, hogy motorikusan igen impozáns a 400+ LE, 300km/h nem egy nagy megterhelés számára.
Az ülések formája és kényelme igencsak prémium kategória, lábtér is van bőven. A műszerfal szerintem kissé ormótlan, olyan igazi amcsi.
Viszont a tapasztalatok azt mutatják, hogy vannak azért vele bajok rendesen, nem a magyar utakra lettek kitalálva. Rendszeresen visszatérő probléma a kormánymű, futómű. Volt, hogy kiszakadt a motortartó bak a helyéről...
Legutóbb például egy 2 forintos rugó miatt ami eltört benne, szét kellett dönteni a váltóját. Csak szakszerviz, mert speckó kulccsal lehet csak szétszedni, és csak egyben egy komplett boxot lehet rendelni kb 60k-ért...
Összességében nem rossz autó, de ha kezdenek előjönni a nyűgjei, akkor az zsebbenyúlós. Ez a 300C amiről beszélek, a Thema-t nem tudom, de szerintem drasztikus különbségek nincsenek.
.......................2014-08-05 07:20:19 // 56576
Mi is ebben a cipőben járunk,ahogy a dolgok állnak ,hogy a Fiat Bravo is megszűnik,olasz autó nem jön számításba,sokkal inkább a sokat szidott 3betűs germán,tudom nem alfa de azt el lehet adni legalább
.......................2014-08-05 07:13:46 // 56575
A 159 térképei külön cd en vannak,ez ilyen,vagy rajta van egész európa de csak a nagyobb utak,vagy rendesen részletes,de csak egy ország
A 159 Connect Nav ,a nagykijelzős tudja az MP3at is
.......................2014-08-05 07:08:54 // 56574
Én próbáltam az új themát,jól néz ki ,bár a navi kicsit nintendos gyerekes grafika,színes ábrákkal,az totál nem elegáns.
Bár 2,2 tonna de elég szépen viszi a 6 hengeres diesel,bár sportosnak nem nevezném.
Nekünk túl öreges,hiányzik belőle valami vagányság
mzo2014-08-05 06:22:20 // 56573
Sziasztok!

Most hogy olvastam a témát, hogy milyen autónk lesz majd ha egyszer megy az 59-es, hát bennem is megfordult, hogy tényleg mégis mi?....
Nekem a mostani Thema nem tetszik, túl kocka túl amerikai ízlésnek megfelelő. Hogy akkor mégis mi? Nos annó mikor még nézelődtünk az 59-esekek között, nekem nagyon tetszett a Citroen C5, kizárólag a hydroactive kombi automata 2.0 vagy 2.2 HDI. Egyszer ültem egy ilyenben, nekem nagyon bejött. És a hydro az egy életérzés. :) A másik a Superb kombi. Újak közül tetszik még a Mazda 6, de az még nagyon új. Alfát is vennék, de sajnos nem látom azt hogy lenne belátható időn belül új családi Alfa. Vagy egyáltalán új Alfa modell.... És ha lesz is akkor az ahogy kinéz bőven 10+ millios kategória lesz szóval számomra felejtős.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak