Blog >> vredestein

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-03-25

Eljött a várva várt nap! Több hónapos munkám eredménye végre beérett. Egy Apollónál dolgozó mérnök barátomon keresztül beszerzési áron sikerült 4 db Vredestein Ultrac Vorti 235/45R18-as gumit venni (egyéb indexek még: XL 98Y), ami felkerülhetett, mint korona a másfél hónapja érkezett NIU Y felnikre. A gumisnál stílusos fekete centrír súlyokat kapott, hogy ne virítson a fényes fémszínű súly a fekete felnin.
A gyári 17-eshez képest a kerék külső síkja 1,5 cm-el került kintebb, de még épp a sarvédőívek alatt van, viszont baromi jól néz ki, hogy szélesebb. A kisebb ET miatti egyéb hátrányokból semmit nem érzek. A kormány ugyanúgy reagál, mint eddig. És sem teljesítményben, sem kényelemben nem érzek változást. Semmi olyasmit nem tapasztaltam, ami valami problémára utalna.
A gumis felhívta a figyelmem, hogy amíg frissen van felhelyezve a gumi, előfordulhat, hogy ha kövér gázt adok, akkor elfordulhat a felni a betapadó gumiban és megeshet, hogy emiatt nagyobb sebességnél rázni fog. Ha ilyesmit tapasztalok, vigyem vissza és ingyen újracentrírozzák.
Gumik: 149752 Ft
Felni felgumizása, centrír és téli kerekek betárolása: 12450 Ft

>> SzervizTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2017-02-22

Nem, szerencsére nem cekcuális baleset áldozata lettem, de az eredmény így is hajmeresztő volt.
Romboltunk haza az M1-esen, amikor arra lettem figyelmes, hogy az autó kicsit mintha jobbra húzna és eléggé imbolygós. Gyanítottam, hogy lassúdefekt, de rázni nem rázta a kormányt, úgyhogy Bicskétől azért csak becsorogtam Budapestre.
Ekkor szálltam ki megbizonyosodni arról, hogy ez bizony defekt, valami kátyú, vagy akármi a gumi oldalfalát vágta ki. Próbáltam bele egy benzinkútnál levegőt fújni, de egyből elengedte, úgyhogy óvatosan elgurultam egy biztonságos helyre, ahol le lehetett tenni a vasat. A mankópótkerék egyrészt eszemben sem volt, másrészt a csavarok be voltak gyógyulva.
Szerencsére a Budagumi közel volt, elmentem hozzájuk, és rendeltem két 18-as gumit, bár nem Michelint, mint ami rajta volt, mert nem volt nálam az aranyrúd. Vredestein Ultrac Satin lett végül, a tesztek is elég jókat írnak róla. Hamarosan a hátsókat is cserélni fogom, csak el kell ugrani a bankba azért a bizonyos aranyrúdért.
Hogy miért kell az aranyrúd? Mert Giovanni kitalált egy olyan idióta méretet a MiTóra, ami az egyik legritkább, és a váltóméretei is csak elbaszottak. 215/40.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-12-17

Tapasztalatok a négy évszakos Vredestein Quatrac 5 -ről. Megvolt az első havas, jeges városi teszt. Kifogástalan. Csak annyira kell óvatosnak lenni vele, mint amúgy bármilyen gumival.

Hóban: Szépen irányítható az autó, nem éreztem egy pillanatra sem kompromisszumosnak. Jót autóztam vele.

Jégen: Teljesen jeges útra futva érezni különbséget, valamivel később csúszik meg fékezésnél a téli gumi. Ezt konkrétan össze is hasonlítottam, másnap ugyanott mentem a 159-el (Vredestein Wintrac Xtreme). Érezhetően jobban tudtam jégen lassulni, még az abs ropogás előtt (a TD-n nincs ABS, onnantól nem ér :-)). Viszont teljesen elfogadhatóan működött a Quatrac is jégen. Forszíroztam jobbra, balra, szépen tartott, kezelhető maradt, nem dobta el magát.

Eddig igazán hátrányát nem tapasztaltam, nem bántam meg és pláne nem érzem azt, hogy a mindenre jó az semmire se volna jó. Városi autóra nem vennék többet külön téli és külön nyári gumit.

Ugyan az autót kb 5mmes Dunlopokkal vettem, de nem voltam velük maradéktalanul elégedett. A tapadással nem volt különösebb probléma, de volt egy zavaró dübögés 40-es tempó körül jobb hátulról. Így elkezdtem gumit nézegetni és végül a korábbi jó tapasztalatok miatt Hankook lett, abból a még nagyjából teszteletlen Ventus Prime 3 modell, de úgy voltam vele, hogy VP2 volt és jó volt, csak nem csinálnak helyette rosszabbat :)
Eddigi tapasztalatok alapján nem volt rossz választás, de azért a Vredestein Sportrac 5-öt kipróbálnám még, hogy megnyugodjon a lelkem :P
A nagy átlaghoz képest kicsit puhább a oldalfala, ezért érdemes lehet 1-2 tizeddel túlfújni, én 2,4-en használom most, ha melegebb lesz, lehet felviszem 2,5-re. 2-3 szezont így is el fog futni, többre meg nem raknám fel jó szívvel amúgy se.
A gumik az auto-stop.hu-tól jöttek, 69/garnitúra áron (205/55R16 91V), szerelés 6k, régiek elmentek 15-ért, így jön ki a végösszeg.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-04-22

Lassan hobbiautó lesz a munkaautóból, a kerekekkel is addig variáltam míg szép és jó nem lett.
Végül nálam kötött ki Szunyi felni szettje. Pont olyan mint a téli szett. Olasz gyártmány, de nem gyári. 156 tojástartós minta, de 4 lyukkal, amire anno azt írtam, ilyen állat nincs. Van, mostmár 2 garnitúra. Az összeset nem vásárolom fel, de ezt a két szettet betároltam, mert tetszik. A közepe bentebb van mint a széle, ellentétben a gyári felnikkel. Jobban áll ez a sportos "könyökölés" az autónak.

Plusz előny, végre nem kell különböző csavar a téli és a nyári kerekekhez! Véégre. Van 4 csavargarnitúrám a két autóra, és általában sosem találom el elsőre, hogy melyik felnihez melyik való :-)

És szép. szintereztettem, így van megint egy rendes nyári garnitúrám. A szín majdnem stimmel a fényezéssel, jó lett.

A gumik: egyszerű megoldást választottam. A közelben van a Vredestein képviselet, jól is centíroznak, gondosan szerelnek, úgyhogy nekik adtam oda a felniket, hogy tegyék rendbe, gumizzák fel.

Nagyon szép munkát végeztek. Külön meglepetés volt, amit elvileg tudhattam volna, mert már hallottam róla, hogy a gumin ott virít egy Design by Giugiaro felirat. Egy Alfán ez külön jó :-)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-03-20

Ma reggel leeresztett jobb hátsóval várt a vas. Felpattintottam a mankókereket, aztán délelőtt kilógtam a munkahelyemről egy gumis műhelybe. Egy fémpöcköt szedtek ki a gumiból, amit valószínűleg még tegnap szedtem össze a hazaúton. Javítható volt, szóval a gumi marad.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-03-13

Tegnap este feltetettem a nyárigumikat. Ha Murphy figyel, még a héten -15 lesz. :)

>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-09-24

No akkor leirnam röviden kalandos pär evemet a fent emlitett gumikkal,avagy hogyan csereltem le 7 gumit kb 40000 km alatt...
A 7 Sessantabol 2 erte meg hogy elkopjon. 5-öt kukaztam a 40 000 km alatt,ami nemtul jo arany...ebböl 3 belsö ele kopott el es repedt ki (a sportfutomüves nehez orru autoknal allitolag tipushiba - amit ezek utan elis hiszek ), 2 pedig defektetes lett es Y-os mivolta miatt nem volt menthetö...
igy eleg deficites volt a gumiberuhazas .
Jo gumi mert tapadasra ,vizelvezetesre sosem volt panasz, de egyszerüen nem valtotta be a hozza füzött igenyeket. szumma szummarum 40000 km 7db gumi 5*40000FT uj gumi + 2 * 14 000 Ft hasznalt gumi + 8* 3000 Ft szereles = 252 000
+ ehhez jön az elmult 2 hetben a hirtelen gumiszükseglet megoldasara forditott 75 000 Ft. igy egy "laza" 300 000 Ft ba került hogy Ultrac Sessantaim voltak 40 000 Km autozasra. Ami sztem nemtul gazdasägos...Ebböl mar ugyancsak kijött volna 2 garnitura gumi...ami kibirt volna vagy 120 000 km-tert..legyen ez a vegszo...

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-04-14

Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.

Óraállás: 179 585

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-07

Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.

A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.