Blog >> antenna

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-05-27

Műszakilag még rendben volt a régi antennaszár, de meg volt rágva csúnyán a vége. Berendeltem egy újat és kicseréltem.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-12-12

Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2016-12-07

Nagyon nem jön be ez a trolibusz feeling amivel veszi a rádiójelet, szóval erre is raktam cápauszony antennát.

Már átöltöztem,hogy megyek ki, és színrefújom, mikor meglepetésemre szinte 1:1-ben ilyen a színe, még a gyöngyök is aranyszínűek benne. Szóval mehetett fel a helyére.

Kicikínai' megszivatott, a csavar amit adott nem jó, szóval ott kellett keresnem megfelelő méretűt, új anyákat, és a csavarhosszúságból is vágni kellett, de megoldottuk. Sokkal sportosabb így...
A kétoldalú ragasztót, és a tetőt hőlégfúvóval felmelegítettem a megfelelő tapadás miatt.

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2016-04-15

Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.

>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2015-10-04

Lexlutor blogja alapján én is neki láttam az antenna javításának.Kicsit el volt oxidálódva az a kis fémlap,ami az antenna tengelyéhez ér. 180-as csiszolóvászonnal megcsiszoltam.
A javítás sikeresnek bizonyult,mert azóta tudom használni a rádiót.

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-05-03

Szétnéztem ebay-en és aliexpressen milyen 147-es termékek vannak és ezt találtam: Alfa Romeo 147 shark antenna $9,59-ért. Gondoltam ennyiért kipróbálom.
A rögzítés két oldalú ragasztóval van megoldva, amit adtak hozzá (elég erős). A pontos autó közép kimérését youtuboról lestem le, annyi segítségnek hogy egy A4-es lap is kell hozzá.
Minőségileg okés, bár sokan panaszkodnak rá hogy városban gyenge, hát én nem sokat rádiózok szóval nekem mindegy.
Végeredményében szépen mutat vele a kocsi.

>> EgyébDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-08-08

Volt egy kis beázás a tetőantennánál. Próbáltam szerezni hozzá új tömítést, de olyat nem lehet kapni. Ezért nem maradt más mint a sziloplaszt. Alulról egy 22es anya fogja az antennát. Elég könnyű hozzáférni, a csomitartó felett lévő műanyag betétet kellett lepattintani, alatta 2 csavar illetve 2 patent fogja a tetőkárpitot. Ezek kivétele után már hozzá lehet férni az anyához amely ráadásul nálam meg sem volt húzva rendesen :)

Mindemellett nem tetszett valahogy az antenna amivel vettem (az ezüst színű) ezért végül ebayről vettem egy eredeti antennát. Sokkal ízlésessebb így szerintem :)

Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.

Kis lépés antennaügyben: vettem egy csatlakozót a kábel utastéri végére, miután megnyugtattak, hogy még ma is ez használatos. Szimpatikus módon ez mechanikusan szerelhető, ha jól látom, forrasztani sem kell (?). Hosszabb is, így szinte a kényszerből levágott vezetrékrészt is pótolja.

A nagyreményűnek tartott autóvillamossági szervízben/üzletben megegyező, de biztosíték nélküli relé volt. Az eladó szerint biztosítósban újat nem kapok. Lehet igaza van, még megpróbálom máshol , aztán átmegyek a bontós vonalra. Mivel effektíve filléres volt ez a "majdnem jó" új és sokat kutattak utána, udvariasságból elhoztam belőle egyet...

No, szépen eltelt egy év a legutóbbi bejegyzés óta...

Mindegy, ugorjunk, "máma történt":

-a műszerfal a kormánytól balra :-) kész. A vészvillogókapcsoló eddig is rendben volt, a ködlámpáét még egyszer átnéztem:, ott a visszajelzőlámpa fénye picit foltos, de takarítással már nem javítható, val'sz'eg a színes fényvezető öntése miatt. De ez már szőrszálhasogatás, műszakilag perfekt. És - a fórumos kommentekből levezetve -szinte 100%, hogy bármilyen furcsának is tartottam, logikailag is jól működik ; gyárilag is úgy van, hogy már a helyzetjelzőnél kapcsolható ez első ködlámpa. Feladat: relét - mivel a fűtésé van benne - beszerezni, ehhez magamhoz venni ! (boltban, villamossági szerelőnél esély nincs, hogy bemondásra ismerjék, amúgy sem kizárt, hogy szám alapján a neten hamarébb találok...)

-elkapott ez a "nem igaz, hogy semmilyen szekció nem véglegesíthető" érzés és tényleg: a legmagasabb ponton kezdve találtam elfoglaltságot. Kapóra jött, hogy a mennyezeti lámpa/óra visszaszerelése valamiért nem jött össze korábban és csak ott lógott - így kiszerelhettem az "anternát" (pontosabban a talprészét) mintának. Alatta letakarítottam a 24 éves mocskot , természetesen meglátszik a helye, de ezen a tetőn esztétikailag nagyobb gondok is akadnak - szerencsére korrózió nincs a lyuk körül. A kábelt kimértem, jó. Az utastéri csatlakozója eltört, így azt levágtam, jön velem mintának, vagy a hi-fisnél vagy az utcánkban lévő két híradástechnikai bolt valamelyikében veszek a vezetékre, illetve leginkább a mostani rádiókhoz való csatlakozót.