Mutasd

>> Egyéb2014-03-09

Kicseréltem az első ablaktörlőket a TS-ére. Első indok, hogy rozsdás volt, második meg az, hogy azon ilyen váz nélküli törlő van, nekem jobban tetszik. Mindkettő gumija most volt cserélve, tehát a feladatot mindkettő teljesíti, csupán az én szemnek kellemesebb a látvány.

Pénteken sikeresen rajtahagytam a kerékőrön a fejet, ezt ma sikerült felfedeznem. Szerencsém volt, ugyanis még az udvaron leesett a csavarról, szóval azt is gondosan eltettem. Lett volna ebből is egy gyönyörű bejegyzés később...

 
>> Szerviz2014-03-07

Ma 4 kis apróság érkezett hozzám egy cartárs jóvoltából. Nagyon örültem neki, mert ugyan kis szépséghibák, az én szemem zavarta a látvány. Ami jött: hátsó ablaktörlő, karral együtt, a csomagtartóban lévő hálótartót kiakasztó egyik műanyag pöcök, a jobb hátsó ajtó kilincsét belülről fedő műanyag háromszög, valamint a meleg levegő fúvóka. Mindent "beépítettem" elég ügyesen. Kb 3 perc volt :) A fúvókával volt egy kis pepecselés, mert ami nekem van, az króm karikás, amit kaptam az sima fekete volt. Nem engedtem a dizájnból, így teljesen szétszedtem mindkettőt, és abból építettem egy jól működő krómkarikásat, meg egy nem annyira jól működő sima feketét. Leszedtem a tető"spoilert" és kioperáltam azt a gumi függönyt, mert zavart, hogy mindig koszos, poros a kocsi hátulja. A patentokat kiszedtem, egy sem tört el, majd visszaraktam a gumi nélkül a helyükre. Lehet hülyén néz ki, de majd lesz az is orvosolva (vagy nem).

A fékem is rosszalkodott. Teljesen balra fordított állásban a nyerget érte a tárcsa. Ma szétszedtem az egészet, és a tartókonzolon fordítottam, hátha ez volt a gond. Miután összeraktam és kipróbáltuk már nem érte a tárcsát. Mindenesetre mindjárt próbaút, aztán ha kell még 1x szétkapom. Lassan csukott szemmel is tudnék Brembo rendszert szerelni. Erhard cartárstól remélhetőleg nemsokára megérkezik egy komplett felújított féltengely, valamint szeretnék már saját olajat önteni a vasba + ékszíj csere, és a többi szervizelés.

Az idén a gyáti TI felniket fogom használni, viszont mielőtt felraknám őket, fényezem grafit-szürkére, így egy az éven egy hangyányit csúszik, de ami késik nem múlik. mióta nálam van (kb. 1 hónap) 1600 km-t mentem vele, különösebb érdekességet nem véltem felfedezni azon kívül, hogy 2 oldalsó ablakon nincs fólia, másik oldalt van, valamint a hátsó ablakról nagyon érdekesen kezd leválni a fólia.

 
>> Szerviz2014-02-21

Ma bevittem a munkahelyemre a hintót. Eredetileg azért, hogy a gyári féktárcsáit, a 19"-os felniket bevigyem, de ha már úgyis ott voltam rádugtam diagnosztikára. Szerencsémre csak 2 hibakódot dobott ki, az egyik a vezetőoldali első ülés légzsákjának patronja, valamint a töltőnyomás-érzékelő. Amit lehetett kitöröltünk, a légzsákot sajnos nem engedte az ECU. Fékpadra is beálltam az autóval, leteszteltem az első, hátsó és kéziféket. Az elsők 4 kN körül fogtak mosás után, a hátsók kicsit több, mint 1. A hátsó betétek lassan megérnek egy cserére, de most vannak fontosabb gondok is. A belső féltengelycsuklót szeretném már megcsinálni, mert az zavar leginkább. Meg is mosattam a kocsit, ilyen szép tisztán még nem láttam, de szokáshoz híven elkezdett esni az eső, mikor kijöttem a garázsból. Miután kitöröltük a turbo nyomásérzékelő hibakódját az autó máshogy kezdett viselkedni. Végre nem ugrálva gyorsult, hanem egyenletesen, valamint a hibakód nem is ugrott vissza. A szaki szerint lehet, hogy szét volt húzva a csatlakozó, mikor rá volt fordítva a kulcs, és eltárolta hibának. A küszöb-spoiler felragasztása egészen jól sikerült, örülök, hogy végre úgy néz ki, mintha az autó része lenne, nem pedig egy ott lógó műanyag .

 
>> Autóápolás2014-02-20

Leszedtem a csomagtartóra biggyesztett Monster matricát. Szeretem a Monster energy-t, és az autó is egy szörnyeteg, de nem így mutatjuk meg :). Le volt szakadva a jobb oldali küszöb, úgyhogy levettem és megcsináltam. Munkahelyemen egy fekete színű szilikont használunk legfőképpen első szélvédők rögzítéséhez, ebből hoztam egy keveset. Az előkészítés ugy tortenik, hogy a gyári karosszéria szilikont leszedtem, zsirtalanitottam, majd egy fekete aktivatort kentem az autó küszöbére. A küszöb spoilert megpucoltam, és arra is ment egy réteg aktivator. Ez a cucc elég hamar megszárad, erre megy a szilikon. Probaltam óvatosan felkenni, de azert ez nem sikerult teljesen maradéktalanul. Felraktam a spoilert, maszkolószalaggal rögzítettem a tetejét, hogy ne álljon el az autótól, majd a csavarokat helyükre csavaroztam. A szilikonnak 24 órát kell száradni, de ma reggel megneztem es nem mozdult sehol. Este leszedem a maszkolast es orulok a látványnak. :)

 
>> Tuning és extra2014-02-20

Ma megkapta a Brembo fékrendszert. Valahogy jobban érzem azt, hogy ehhez a teljesítményhez, erőhöz, súlyhoz és felszereltséghez inkább illik a Brembo rendszer, mint a gyári. Sőt, jobban illik, mint a TS erejéhez.

Valahogy az autó jobb oldala nem túl szerencsés. A gyári féktárcsa elég hülyén kopott, a csavarok is nehezebben mozdultak meg, mint bal oldalt.... végülis mindegy, a Brembo rendbe hozott mindent. 3 óra alatt cseréltem ki a fékeket.

 
>> Egyéb2014-02-15

Hát ma egy forgalmas napom volt.... igazából még úgy nem éreztem az autó erejét... egészen máig. Kicsit nagy késésben voltam, így picit oda kellett lépnem neki... Visszaváltás nélkül 6-ban egész ügyesen szedte a lábát egészen 200-ig. Az útviszonyoknak és az időjárásnak köszönhetően nem mertem tovább nyomni, de meglepett, hogy ennyire megy.... kezdem nagyon imádni :)

 
>> Esemény2014-02-14

Ma reggel 6 -kor a rendőrség előtt álltam, kezemben a régi rendszámmal. Kb fél óra alatt le is zajlott a dolog, és már hivatalosan is tulajdonos lettem. Papíron ez az első kocsim, nagyon örülök, hogy sikerült.

Bocsi a telós képekért, majd lesznek jó képek is :)

 
>> Tuning és extra2014-02-12

Pár helyen nem tetszett a fekete részek élénksége, így a jól bevált módszerrel lefújtam matt feketére ezeket a részeket. A hátsó ablaktörlő alatt meg volt egy kis rozsda, nekiugrottam csiszolóval, majd alap és fekete festék... nem néz ki rosszul :)

 
>> Egyéb2014-02-09

Ma reggel megkapta a TS-re vásárolt 16-os téli felniket a gép... Nem mondom, hogy a tojástartó felni csúnya, de valahogy nem az én világom. Előző tulaj eleg fura méretekkel használta az az autót, pl a téli gumi 205/60 R15. Mivel a fékektől nem fér el a 15-ös felni, elöl felraktam ideiglenesen a kocsival vásárolt 17"-os TI felniket...

 
>> Egyéb2014-02-09

Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)

Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.

A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500

és mióta nálam van 208 ezer felett