SWut - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2018-02-09

A mai napon általános szerviz történt ami magában foglalta:

- Motorolaj csere
- Olajszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- Gázolaj szűrő
- Pollen szűrő
- Váltóolaj csere
- Fékfolyadék csere
- Szervo olaj (Ezt még fel kell önteném 1 dl hiány van)

Ezen kívül a vákuum pumpánál olajfolyást vettem észre pár hete, ezért a tömítése ki lett cserélve.

A közeljövőben az első fékek (tárcsák+betétek) cseréje lesz esedékes.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-12-13

Az utóbbi időben elég nehezen akart indulni az autó, és a benne lévő aksit is kicsit réginek és gyengének találtam. Még ősszel Dömpinél ránéztünk az ECU-ra és ott is panaszkodott az akkumulátorra így ma ki lett cserélve.

Az új aku: EXIDE premium 77ah 760A

Már nagy szar lehetett a régi, mert ilyen szépen még soha nem indult az autó, még nyár végén se mikor megvettem.

>> EseményAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-11-17

A mai napon felkerültek a téli kerek. A felniket Zolibácsi cartástól vettem, a gumikat pedig a helyi gumis szerezte nekem.

Gumi: 225/50 R17 PIRELLI Sottozero 3; Dot:2016
Felni: R17 Gyári alfa

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-10-16

Az antenna végét még az előző tulajnál megráta valami állat, ami nagyon csúnya volt így ma végre le lett cserélve.

Antenna cikkszáma: 51819862

>> SzervizAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-09-22

A törött jobb hátsó spirálrugó a mai napon ki lett cserélve, illetve egy általános átvizsgálás történt a szerelő részéről.

Mivel TI futóműves az autó így gyári rugó kellett vennem, amit párban árulnak.
A folyamat a műhely leterheltsége illetve a gyári rugópár esetleges kiváltására tett keresési kísérletek miatt két hetet vett igénybe, amiből az effektív munka 1 nap volt.

A rugók cseréjén kívül futómű beállítás lett elvégezve.

Dömpi (il dottore) cartárs volt olyan rendes, hogy egy kellemes beszélgetés mellett rácsatlakozott az autó ECU-ra és ránéztünk, mi a helyzet odabent. Szerencsére semmi rendkívüli nem mutatkozott.

Átlag DPF regenerációs ciklus (utolsó 5 regen): 470km
Átlag DPF regenerációs időtartam: 565s= 9,4 perc
Regenerációs hőmérséklet: 630 °C

Az adatok kiolvasását és a kellemes beszélgetést ezúton is köszönöm.

Gyári TI rugó adatok:
Cikkszám: 50515191
Ár: 38500 HUF/db

>> EseményAlfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2017-09-02

Hosszas várakozás és álmodozás után végül abba szerencsés helyzetbe kerültem, hogy meg tudtam venni az első alfámat. Hosszas keresgélés és néhány csalódás után újpesten találtam erre az autóra. Ugyan nem tökéletes vannak apróbb hibái pl a jobb hátsó lengéscsillapító rugó helyből cserés, vannak apó kavicsfelverődések, kb gombostű fej méretű néhány darab, de alig észrevehető.
Az autó Németországból érkezett kint két tulajdonosa volt így én vagyok a harmadik. 194000 km-el vettem, ami többé kevésbé reálisnak tűnik egy 7 éves autóra vetítve.

A kesztyűtartóban találtam régi papírokat, ami szerint az első tulaj 2013-ban adta el 70000km-el. Ő még biztos gondos gazdája volt. a kézírás és a használati útmutató felcimkézése alapján. A második már nem hiszem, hogy ennyire alapos és odafigyelő volt.

Van szervízkönyve, ami a jelzett 2013-as tulajváltásig hihetően van vezetve utána szerintem hamisítások vannak benne, a lefestésekből és az átírásokból kiindulva.

Az idő majd megmutatja mennyire választottam jól.

Ez az autó nekem óriási előre lépés azokhoz képest, amikkel eddig jártam.