Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2024-03-02 23:33:33 // 247
Nálam volt olajfolt, illetve minden is olajos volt. Igaz ez már a sokadik húzása volt a 2.4-nék :) Évekig szivatott, mindig más eresztett. Először az olajszűrő fedele, majd a blokk hátulján a termosztát ház, aztán az olajhűtőhöz menő cső, előtte még a valamelyik első féltengelynél, és végül a szervo.
Tuschke2022-07-30 22:29:28 // 246
Az olajhűtőnél állítólag van egy termosztát. Lehet, azzal van gond. Vagy az olajhűtővel.
Piritu - 1.000.0002022-07-30 17:49:56 // 245
Az 1,8-ban van olajhőmérséklet mérő? :-O
Tudtommal a 159-ben vízhőfok mérő van és elektronikusan oda van szegezve 90 fokra. Magyarul kb.80-110 között meg se mozdul.
Ha feljebb megy akkor valami baj van. Tippek:
- eltömődött hűtő
- nem megy a hűtőventilátor
- elforog a vízszivattyú lapátja a tengelyen
- termosztát nem nyit ki rendesen
- kevés vagy levegős a hűtőkör
ATE TR2022-07-05 18:09:58 // 244
..szóval van négy vezeték a termosztát mellett, azt akarom még megnézni. De ott kicsit bontani kell. Azt még sajnos nem néztem meg mi lehet.

Az injektor csatikon semmit nem találtam. Lehet lebontom az egész kábelezést és szépen átnézem.
Liquid2021-10-03 20:55:54 // 243
biztos hogy az olajhűtő? Nálam a csövek, meg a termosztát ház volt ludas.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-15 09:52:07 // 242
Mikor az Alfa gyári alkatrész Opel és a Wahler német cég Brazílban gyártatja ...🤣🤣🤣
3.2 termosztát...
.
Zselé2021-04-19 08:10:41 // 241
Sziasztok, ha a 2.0jtdm nem bír fűteni csak hideget fúj mint a barom, de gyorsan eléri a 90 fokot - viszont tovább is megy, és 90-110 között ingadozik (nem tudom, lehet a pirosba is menne dugóba) az tuti hogy hengerfej, vagy van más lehetőség is? Pl. termosztát?
Liquid2021-03-30 15:37:49 // 240
Te is tudod hogy régen minden jobb volt :)
Nekem is van ilyen és olyan tapasztalatom is.
A 146 tartósságából ne következtess egy nagyságrendekkel komplikáltabb újabb (kevésbé tartósra tervezett) 159 vagy bármi kortárs) naptári tartósságára. Én mindenesetre szkeptikus vagyok.
Az tény hogy a kevés méter jó, nem véletlen vettem meg a 80e km-s TBI-t. Eddig bejött, bár termosztát, tartály, MAP szenzor csere volt itt is.
Igen félig-meddig elbeszélünk :)
Én egy értelmesen karbantartott de hihetően sok km-eshez hasonlítanám a költségeket.
Mert 1.5M kb. a kínálat közepe.
Az vitathatatlan, hogy a gyárilag összerakott eredeti mindig jobb.
Én is írom a költségeket, a Q4-re összesen nem költöttem 3 misit...
Nehéz így hasonlítani hogy mi lett volna ha akkor nem a 3 milliásat hanem a 6-7 millásat veszem meg, mert költeni arra is kell.

Konklúzió: a felár abszolut jogos, de soknak érzem, ennyi :)
Alex822020-12-01 21:47:12 // 239
Nah eddig tartott a termosztát, ma elszállt a vízem, szerencsére az utcában voltam már kb 400 km-ert kibírt, vagy még annyit sem 😠😠 holnap új rendelés 😄👍
Alex822020-11-30 14:12:06 // 238
Nah pénteken megvolt a termosztát csere, a biztonság kedvéért kétszer is szétszedtem, feltöltöttem, sajna megsérült a tömítés és folyt a víz, másodjára könnyebben ment 😁😁, teszi a dolgát ahogy kell, néhány km és meg is van az üzemi hőfok a szokásos 60 helyett 😊 költségeim kb 25K, plusz 6óra munka 😵
Alex822020-11-25 10:03:42 // 237
Most hogy bejöttek a hidegek a vizhőfok jelző mutató max 70 ig megy fel, de leginkább 60 az amit szeret, csak ott áll, és nagyon lassan éri el, legalábbis a mutató szerint. Termosztát csere? Köszi!!
Lörke2020-04-28 19:26:52 // 236
Sziasztok!
2.0 jtdm: Elkezdtem leszedni a szívócsövet, hogy kitisztítsam. Tulajdonképpen azt hiszem "mindent" lebontottam, mozog is már rendesen a szívócső, de bal oldalon akad a 2 fém vákumcsőben. Hogyan tovább? Le kell szedni az egész alu öntvényt a bal oldalról, amin van az egr, termosztát stb? Megakadtam... Ha valaki tud esetleg tanácsot adni megköszönném.
Üdv!

Shadin2020-02-13 13:45:11 // 235
Egy jó termosztát csodákra képes ;-)
norbi04092020-02-12 18:44:55 // 234
Szép estét! 🙂
Létezik olyan oldal vagy bármi, ahonnan alvázszám alapján le lehet kérdezni, hogy miket tartalmaz a kocsi felszereltség téren?
Valamint... A rossz termosztát miatt nagyon nehezen melegszik a víz. Max 70-80 fok közé kúszik. Ettől eltudja még indítani a fedcomp a dpf regent? Tudom nem egészséges így használni, de mire eljutok szervízbe addig is kénytelen vagyok munkába járni 🙂
Shadin2020-02-11 15:31:29 // 233
Vízpumpa megáll, vagy elforog akkor nincs áramlás --> víz melegszik, ellenőrizhető aktív diaggal, mutatónak nem lehet hinni. Termosztát működése ellenőrizhető meleg motornál is szintén diag alatt. Ha itt nincs gond és a víz ill. motor üzemmeleg és továbbra is tolja a kiegyenlítő biztonsági szelepén a vizet akkor kell majd elkezdeni aggódni, de akkor még mindig ott van a víz elemzése égéstermékre.
norbi04092020-02-11 12:12:33 // 232
Köszönöm szépen mindenkinek a gratukat!

Egyetlen negatívum, hogy termosztát csere kell majd. 70, max 80 fokig megelszik a vizem, és ezt is nagyon lassan éri el. A részekcsekszűrőt tudja tisztítani így is ha szükségét érzi? Úgy tudom minimum 70 fokos hűtővíz szükséges hozzá. Csak azért az aggodalom mert nem mostanságra kaptam időpontot szervízbe. 🙂
leopop32020-02-08 16:02:14 // 231
Uhh igen a te esetedet olvastam és nagyon sajnálom 😞

Hát nálam ez a szitu:

Egy ideje húzódik már a hűtővízes problémám így gondoltam itt rákérdezek.
Amikor megvettem az autót el volt korrodálva a hűtő szóval cseréltem mert kb az összes hűtővíz alatta volt. Megszűnt majd máshol folyt mondom oké akkor visszaviszem a szerelőhöz.
Ő cserélt rajta hűtőcsőveket mert kellett és bilincseket is.
Nagyon sok ideig jó volt erre most megint van alatta pár hete igaz nem sok alig csöpög. Egy ideig azt hittem azért mert egy picit túl töltöttem és ezért ereszt magából a rendszer.
A mostani eset viszont fura mert melegen leállítva elég magas a hűtővízem de lehülve vissza megy normál mennyiségre. A csöpögés helye a kiegyenlítő tartálynál lévő kis lyuk. Termosztát jó pár perc után bármilyen hidegben szögre 90 fokon.
De már nagyon idegesít hogy ennyit szívok a hűtővízzel.
Ez így normális? Volt valakinek hasonló tapasztalata?
Liquid2020-01-25 21:53:09 // 230
így van, le kell tisztítani, menni vele egy csomót majd utána lehet esetleg látni valamit.
Én 3 télen át kergettem olajfolyást. Igaz több is volt belőle :)
- olajszűrő fedél, és csatlakozás
- olajhűtő-re menő cső csatlakozásánál a termosztát tömítése
- olajhűtő-re menő csövek
- szervó cső
Remélem nem felejtettem ki semmit :)
dev1662019-12-16 15:30:05 // 229
Csak egy tipp, de ez egy elég gyakori hibaforrás. Fontolóra venném. Nem ritka, hogy a szerelők túl sok pasztával teszik fel a termosztátot vagy a vízpumpát, sőt olyat is hallottam, aki a csőcsonkokat is pasztázta. Mindaddig nincs ezzel baj, amíg a pasztát kívülről kenik fel, nem pedig a tömítésekre rá. Az utóbbi esetben a pasztadarabok idővel (hónapok vagy évek alatt) leválnak és elkezdenek úszni a hűtőfolyadékban és szép lassan egyre több eltömődést okoznak. Vannak motorok amik érzékenyebbek erre, mert kritikus helyeken vannak szűk, derékszögű csőszakaszok, ahol a pasztadarabok meggyűlnek és lelassítják vagy meg is állítják a normális áramlást. Pontosan az ilyen okok miatt forognak el a vízpumpák lapátjai (túl nagy ellenállás), hal meg idő előtt a termosztát (abba is beleragad a paszta) és végül hengerfej megvetemedik, a vékony részeken reped, mert nem kap egyenletes hűtést (helyi forró pontok alakulnak ki). Én első körben beszerelnék egy egyszerű szűrőt a hűtőkörbe és megnézném, h mit szűr ki pár száz km alatt. Ha nem úszkál semmi még akkor sem kizárható ez a probléma, mert lehet, hogy a kiegy. tartály csöve előtt valahol már teljesen eldugult. Nem kizárható, h a korábbi motorhalált is egy ilyen jellegű eltömődés okozta, amit a hengerfej levétele és hűtővíz cseréje csak részlegesen oldott meg és még mindig vannak eltömődések a rendszerben (pl a hűtőben vagy valamelyik vékony motorban futó csőben).

A fenti egyébként saját tapasztalat. Nekem a V6-oson követték el ezt a hibát a szerelők, rengeteg pasztát kentek a vízpumpára, amitől eldugult a kiegy tartályra menő vékony cső és abban az irányban megállt az áramlás. Én elég sokat nyitogatom a géptetőt és hamar észrevettem, így nem érte károsodás. Kicseréltem a vizet és még hónapig szűrtem, mire sikerült minden pasztát eltávolítani a rendszerből. Nagyon észnél kell lenni.
Giuntini2019-12-16 10:15:31 // 228
Szeretném megosztani veletek most már a helyzetet. Úgy néz ki a motorral ismét komoly baj van. Tudjátok, 5 évvel ezelőtt volt rajta egy teljes motorgenerál. A hengerfej fel lett újítva, ami 45 ezer km után ismét megrepedt. Nem hittem el, sokáig próbálkoztunk, végül az autó lekerült Csörihez, ő megmondta, ezeket a hengerfejeket nem lehet felújítani. Próbáltunk rá szerezni bontott 166-os hengerfejet, rengeteg próbálkozás volt, egyik sem volt olyan, amit Csöri felrakott volna nyugodt szívvel. Mikor Marek küldött végre egy használhatót, Kazes írt nekem, "itt a megoldás". Gyári vadonatúj hengerfej 1 millió helyett 250 ezerért. Mondtuk, nem létezik, pedig igaz volt. Csöri is utánanézett, és ő is azt mondta, ez lesz a végleges megoldás. Valóban, a gyár kidobta a raktáron maradt hengerfejeket, olcsó áron, aki tudott szerzett belőle, és most már nincs. Fel lett rakva a vadonatúj hf, gyári alap tömítéssel, én teljesen megnyugodtam, és azt mondtam, "örök darab". Úgy ment az autó, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az mellékes, hogy a motoron kívül is az autó folyamatosan mindenből a legjobbat kapta, "mert megérdemli". Idén tavasszal a komplett olaj és váltóolaj csere után kapott 4 vadiúj Michelin Pilot Sport gumikat, "mert megérdemli". A nyáron is tulajdonképpen csak autópályán használtam, városozásból szinte semmit sem kapott. A regenerálásokat is mindig pályán csíptem el. Annyira figyeltem, hogy levettem a tempót mindig 120 körülire, 2000 fordulatra, hogy a nyári melegben ne legyen ilyenkor extrém hőfok. Aztán szeptemberben észrevettem, hogy valami nem jó. Autópályáról leérve észrevettem (nem nyitogattam a motorháztetőt, mert ha jó az autó, minek), Hogy a kiegyenlítő tartályban a vízszint majdnem a kupaknál van. A csövek nem voltak kemények, mintha minden jó lett volna. Aztán leszívtam belőle, a következő pályázás után szintén fent volt. Aztán itt Pesten egyszer csak elkezdett a vízhőmérő mutatója felfelé menni. Rögtön megálltam, járt a ventilátor, és hideg levegőt fújt. A csövek puhák voltak. Shadinnal beszéltem, és ő is termosztátra, vagy méginkább elforgó vízpumpára gyanakodott. Hívtam Csörit, kérdezte, hogy látszódik, a visszatérő vékony csőnél a víz cirkulálása? Nem mondtam. Akkor lehet hogy elforog a vízpumpa. Levittem Csörihez, és kiderült a turpiság. Legalábbis azt hittük hogy megoldódott. Csöri megnézte, a cső hideg volt. Nem ment benne a víz. Lehúzta a csőcsonkról, egyből ment. Totál el volt tömődve a csőcsonk, nem is lehetett vele semmit csinálni, mintha anyagában tömődött volna el. Beletett Csöri egy használtat, minden rendben volt, de mondta,hogy a termosztát neki is gyanús, egy szar utángyártott volt benne, amiről azt hittem hogy gyári. Nem lett jó, ugyanúgy felment a vízszint, és mellette az egyik csőnél elkezdett szivárogni a víz. Csöri mondta, vigyem le, tett bele Behr termosztátot, és meg lett az oka a víz szivárgásnak is. A termosztát kivezető csonkjai más szögben álltak, hozzáért a harmonika szerű fémcsőhöz az automata váltó csöve, és ott kezdett szivárogni. A hiba megoldva, és mentem. De mégsem lett jó. Beszéltem Csörivel, át kell nézni a rendszert, ezen új hf van, azzal nem lehet baj. Tudom én is, végtelenül megbízom Csöriben és a szakértelmében, tudom, ez a motor úgy lett összerakva, úgy lett felrakva a hengerfej, mint egy vadiúj motornál. Ez nem bontott hf volt, ez egy vadiúj. A múlt héten lent volt az autó, Csöri átvizsgálta, a használt kiegyenlítő helyett kapott egy vadiújat, két utastér felé menő cső teljesen az olajtól tönkrement, azokat is kicserélte, azt mondta, ennyit tudott most tenni, menjek haza vele, és ha továbbra is jelentkezik a probléma, januárban továbbmegyünk. Mondta ő is, hogy a csövek keményebbek mint kellenének, de az új hengerfej kizárható, más probléma is lehet. Elment egy próbakörre vele, nem 2 km-t, hanem az elkerülőn 140-el is hajtotta, akkor rendben volt.
Jöttem vele szombaton haza, a 8-ason rendben működött, 120-ra állítottam a tempomatot. Aztán az M 7-esen kicsit odaléptem neki, de nem durván 150-el. Mindig fél szemmel a vízhőfokmérőt néztem, egyszer nem pillantottam rá, a comp kiírta, hogy azonnal álljak meg, a víz 130 fokon volt. Azonnal a leállósáv, akkor már a víz visszament a mutató középre. Kicsit járattam, 300 méterre volt a parkoló, elmentem odáig. Csörivel beszéltem, januárban vissza hozzá, most pedig töltsem fel a vízszintet. Kinyomott vizet a sapkánál, a csövek meg totál puhák voltak. Hazafelé mentem 120-al, teljesen jól működött minden. Érthetetlen, de ez az autó teljesen érthetetlen.

A helyzetem most már tényleg ezzel az autóval reménytelen. Igaza van Csörinek, így nem lehet eladni. De hogy adhatnám el? Az autó a motorhibákkal már 6 millióban van, nem számolom a kopó alkatrészeket és egyebeket. Így maximum kapnék érte 6-700 ezret, és akkor nem tudok venni semmit. Ha megcsináltatom, és utána eladom, újra mindent elbukok. Imádom a 2,4-es 159-est, én ezt az autót nem akartam eladni, azért is csináltattam meg, de most úgy érzem, a saját kardomba dőltem bele.
Morfiusz Cédula2019-11-27 10:39:11 // 227
Ja, köszömöm , közben összeállt minden. Termosztát csere közben szembesültem vele, hogy milyen sok helyen el tud folyni a víz. Lehet, hogy én is beépítek majd valami vízszint jelzőt.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-24 09:28:39 // 226
jah és persze ez a duma, hogy hengerfejes lesz az összes, az enyém nem lett pedig írva volt és beleraktam 110e km-et, pár embernek az lett csak egyszer forrjon fel a víz és az lesz, mint minden más autó elég egy vízpumpa elforgás, egy hűtővíz elfolyás (műanyag csavar), egy termosztát letapadás stb... ennél vannak sokkal újabb és rettegettebb konstrukciók ne menjünk messze csak a ford ecobost motorjaira amik garantáltan kukásak 120e km-nél vagy a Peug, BMW, Mini Prince blokkjai....
Giuntini2019-09-07 11:40:59 // 225
Hűtő termosztát vízcsövek minden új.
_Ata_2019-05-10 09:04:08 // 224
Én is sok cuccot rendeltem tőlük vettem: lengőkarok, termosztát, gyertyák. Jóval olcsóbb mint amit autószerelő "kedvezményes" áron kínál. Van benne rizikó valóban, ha esetleg valamit vissza kell küldeni, vagy garanciális probléma van, de eddig lekopogom minden rendben volt :)
Balu19902019-01-26 17:37:57 // 223
Kedves Cartársak.

Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.

Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.

Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.

Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.

Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.

Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.

Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.

Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.

A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.
Balu19902019-01-19 16:56:46 // 222
Sziasztok.

Nos kész a vas, minden kicserélve. A termosztát valóban rossz volt és szivárgott is, a vízpumpa jó volt.
A feketeleves ezután jött, eljöttünk a szerelőtől, mentünk kb. 15 kilométert a következő árúházig ott bevásároltunk, kijöttünk bepakoltunk, indulunk el és a földön ott volt kb fél liter hűtővíz. Na f.sza.... kis keresgélés után a szerelő kollégával meglett a hiba, a termosztát felső visszafolyó csövénél szivárog. Az oka nagyon egyszerű, akkora volt a rendszernyomása, hogy képes volt a bilincs mellett kinyomni a vizet....hengefej. A hűtőbe bemenő vízcső felkeményedve.
Holnap hívom a kereskedőt és meglátjuk mi lesz, de az már most biztos, hogy felültem a szopórollerra.
Macccy2019-01-18 13:07:23 // 221
Az alábbiak szigorúan egy lelkes, alapvetően optimista autóbuzi, hobbi-szerelgető észrevételei, nem képeznek referencia alapot, mások Alfájával bármi nemű egyezés a véletlen műve. :)

Ami megerősítheti:
- a német papírok ott voltak hagyva az átvizsgáló márkaszervízben, azt mondták kóser (jesszus, tényleg női tulaja volt)
- MES -ből nézve mindkét (?) helyen korrektek a számok, bár ugye ez sumákolható
- 2008-as gyártású lekopott gyári fékbetétet vettem ki belőle, gyári a féktárcsa (lassan ez is cserés lesz)
- futómű gyári, 1 alsó nagy szilent sz*r
- összességében a külső-belső állapota frankó, a kormánybetét van csak összegyűrűkarcolva

Ami nem erősíti, de nem cáfolja:
- 2014-es volt a vízpumpa, gyári márkájú szíjak meg minden, az kereken 5 évnél történhetett, ami kilométer mellett szintén gépkönyvi ajánlás
- termosztát gyári vót' :)
- lendkerék nem csörög, kuplung f*sza
- kipufogó nem rohad, sőt hála Istennek semmi se (excl. bölcső)

+1
- a kidobott törött Ti rugó "menetrend szerint" tört
Giuntini2019-01-16 15:47:00 // 220
Az biztos hogy rossz a termosztát. De ha állandóan nyitott állapotban van, akkor nem forrhat fel.
A másik, mi Shadinnal teszteltük km-eken keresztül, úgy hogy rá volt csatlakoztatva a comp. Ugyanezt csinálta. 80 fokig volt fűtés, majd hirtelen elment, mikor feljebb ment a vízhőfok.
Giuntini2019-01-16 13:50:52 // 219
Az a baj, hogy én ezt kétszer csináltam végig. Az első volt a durvább, egy év elteltével motorgenerál lett egyik pillanatról a másikra jött elő a hiba. Kiderült, az autó valszeg már hf-es volt mikor megvettem, csak ki volt pasztázva. A paszta mindenhová bement mikor felforrt a víz. Fúrás, új dugattyúk, es a hf-et megcsinálták. Nem is volt vele gond 50 ezer km-en keresztül, majd elkezdődött a rejtélyes libikókázás a kiegyenlítő tartályban. Hónapokig nem találták a hibát, és én sem hittem el, hogy újra hf-es. Én voltam az első aki ebbe beleesett és senki akkor nem közölte, hogy ezeket a hf-eket nem lehet javítani. A Szakáll metál símán bevállalta. Nem volt se füst, se olaj a kiegyenlítőben, igaz nálam kemény volt a cső. De ez sem törvényszerű a hf-nél, mert ha nincs nyomás a rendszerben, akkor mitől keményedne csak felmegy a víz. Termosztát, hűtő, vízpumpa csere és csak rosszabbodott, és mentek rá a hatalmas pénzek. A végén elkerülhetetlen volt a hf levétele, és a hegesztés mellett újra megrepedt. Nincs jó 159-es bontott hf! 166-osból még találhatsz. Egy új hf 1 millió! Hónapokig állt az autó, mert nem volt hf. Aztán jött a szerencse, sikerült szereznem abból a pár új hengerfejből, ami piacra lett dobva 250 ezerért. Így nekem originál új hf került rá.
Nem csak az anyagiak, de az idő és az idegeskedés miatt nem javaslom, hogy belekezdj a vez. cserébe. Amit mondasz, nagyon rossz jelek. Vidd vissza a kereskedőhöz, és beszélj vele, hogy ez fődarab probléma. Nagyon jól ismerjük mi már egy páran a 2,4-et.
Balu19902019-01-16 10:30:26 // 218
A tegnapi nap folyamán megnéztük mi is lehet a probléma. Nos meglepődve tapasztaltuk, hogy víz nem nagyon van a kocsiban, visszatöltöttük, de a légtelenítés során kiderült, hogy iszonyatosan nehezen melegszik és fűtés sincs, oké a termosztát tuti rossz. A motorvédő burkolat lebontása után folyást kerestünk, de azon kívül amit mi csorgattunk ki nem találtunk, viszont alulról megpillantva a termosztátot eléggé lefagytam, konkrétan úgy nézz ki mintha folyamatosan sós vízbe ázott volna tiszta fehér volt az egész, mintha szivárogna. A légtelenítés után még leállított állapotában nyelt el egy kis vizet. Nincs tapasztalatom ennél a tipusnál, lehetséges, hogy a hűtőm is van légtelenítő?
Járás közben a vezérlés oldalról valami furcsa hangot hallottunk, de nagyon halkan, mintha valami hozzáérn valamihez, lehetséges, hogy a vízpumpa van már ilyen ramaty állapotban? Nem elképzelhetetlen mert amit találtunk matricát a motortérbe aszerint majd 90 ezer km-rel ezelőtt volt a vezérléscsere.

Tesztelgettük hengerfejre is de nem produkált tüneteket.

Az autó aljáról annyit, hogy a bölcsők kivételével gyönyörű az alja, tavasszal a bölcsőket fel kell újítani.

Ma megy szerelőhöz vezérléscserére, ha utánna is lesznek gondok, akkor megy vissza garanciális javításra a kereskedőhöz.
Balu19902019-01-14 17:03:51 // 217
És itt a nagytöbbség milyen vízpumpát vesz vezérléscserénél? Mert én az Elaforg Kft-től akarom rendelni, az eredetileg gyári vezérlés szettet vízpumpával, a kérdés csak az hogy valóban gyári-e.

A legfurcsább az egészben az, hogy tegnap tényleg hazajött szépen semmi hibával, szépen tette a dolgát. Számomra kicsit érthetetlen, hogy miként lehetséges ez. Az autó kereskedésben állt kb 3 hónapot, létezhet az, hogy ennyi állástól a vízpumpa mellett valahol elkezdjen engedni vagy a termosztát ennyire letapadjon?

Első körben kizárnám a hengerfejet, mert egy gramm füst nem jön az autóból még menet közben sem.
Balu19902019-01-14 13:57:52 // 216
Tömítés oké, a kupaknál nem sziszeg ki. Holnap okosabb leszek akkor jön meg az új termosztát.

A próba után leírom, hogy mi lett az eredmény.

A vízpumpa is tud ilyen hirtelenséggel ilyet tünetet produkálni? Mert a folyamatos elhasználódás a lapátokon szerintem lassabban és fokozatosan jönne elő. Hiszek nektek mert nekem még új ez a vas és Ti azért már rutinosabbak vagytok. :)
Giuntini2019-01-14 13:44:13 // 215
Tényleg így csinálja, ha 90 fokon áll, az lehet 110 fok is. Ilyen a műszer. Elképzelhető a termosztát. Azt megnézted, hogy a kiegyenlítő tartály zárókupakjában benne van a tömítés?
Zolibácsi2019-01-14 12:46:44 // 214
Kemények a víz csövek? Ha kupakot a víz tartály rol le szeded kijön a víz? Vagy leesik? Fel soroltak a hengerfej hiba jelei. Fórumos tapasztalat, ha csak nagyobb sebességnel melegszik akkor nem fordul meg a víz a rendszerben. A víz hőfok jelző csak akkor jelez ilyen hibát ha 1 liter víz van a rendszerben. De Azt hiszem ilyen hibát meg nem láttunk mint nálad hogy egyik meleg másik hideg a víz cső. Szóval még lehet termosztát is
Balu19902019-01-14 12:35:49 // 213
Sziasztok.

Lecseréltem a jó kis 156-ot egy 2008-as 159 2.4. JTDM-re. Tegnap sikerült vele hazajönni, nagyszerű vezetni, élmény beszállni, egy szóval tökéletes.
Sajnos a mai nap folyamán jött elő egy hiba (első napján nálam, szépen bemutatkozik :) ), egyik pillanatról a másikra a vízhőfok felugrik maxra, a kocsi jelez hogy állj meg azonnal te ökör és ezt folyamatosan csinálja. Kicsit termosztát hibának tűnik nekem, a kocsi nem füstöl, víz van a rendszerben, az olajban nincs víz olyan mintha néha visszazárna a termosztát és nem nyitna vissza, a vízcsövek közül van amelyik csont hideg van amelyik meleg.

Valaki találkozott már ilyen jelenséggel és ha igen valóban a termosztát csinálja ezt a hibát?

A segítségeteket előre is köszönöm.
Macccy2018-12-22 09:21:05 // 212
Nu én meg pozitívat mondok így seggdermesztő tél idején! Mivel már munkahelyen mélygarázs-lakó vagyok, így volt kis időm tesztelgetni anélkül, hogy befagyna a p*csám ...

1.9 JTDm 16v
Injektor korrekciók @ alapjárat :



Injektor korrekciók @ emelt alapjárat (~1600rpm) :



Kurvajó értékek hál' Istennek. Mindezt pedig fél óra állás, egy kis visszamelegítés után sikerült mérni, kb 80 °C fokos motorral. A termosztát ide vagy oda, ahogy már Shadin és mások is mondták itt korábban, hiába áll a mutató újra 90-en, a vízhőfok valójában akkor még simán lehet, hogy éppen csak elhagyta a 80 fokot.

Macccy2018-12-06 18:18:37 // 211
Naigen, az meg 0 fokban amúgy is kellemes, üdítő feladat, fedett de fűtetlen garázsban is (tapasztalat). Hú a múltkor a termosztát cserénél viszont dejó volt felülről dolgozni, mert fincsi meleg volt még a motor, a víz is langy volt, élvezet volt vele összepocsálni mindent :))
Macccy2018-12-02 22:24:09 // 210
Na a termosztátot kicseréltük ma, Mahle-Behr, az előző is az volt. Óra szerint 80 körül állt a hőfok előtte, valójában 68-75 fokon mozgott, tré az már, hiába volt fűtés meg minden. Csere után beállt az óra 90-re, fix. Jó szar helyen van a k*rva termosz, Pityukoma leírását kellett kövessük, egyszerűbben nem igazán ment. Viszont idő spórolásból nem engedtem le a csapon a fagyit, ezzel viszont jól összefolyattam mindent lentebb.

Ami zavar - a termosztát vacak helyén kívül - hogy a kartergáz csövek körül mocskos olajos minden, ezekkel valamit kezdeni kéne, sőt ami meglepett, hogy a fékvákuumcső-vákuumszivattyú csatlakozásnál is olajos a cső beseje. Az miért. Egyre gyanúsabb nekem a pumpa.
Giuntini2018-11-19 12:10:02 // 209
Szép a felni! A termosztát szórakozik. Ha eléri a 90 fokot ott kell álnia! Gyárit vegyél ami Behr.
ZoliNix2018-11-18 20:44:05 // 208
Szerintem haldoklik a termosztát.
(gondolom, persze nem biztos)
szelod92018-11-18 19:53:34 // 207
Felkerültek a téli gumik nálunk is. Sokkal komfortosabb lett az autó, de még barátkoznom kell a felnikkel 😁 A másik dolog, ami a hideggel jött a vìzhőfok ingadozása. Sok helyen olvastam, hogy 82 fokos termosztát van az autóban (1.9 16V) Mondja meg valaki, hogy ez így jó vagy sem? Autópályán stabil 90 fok, városban leesik annyira mint a képen, néha kicsit lejjebb is, de a 80-as vonalat nem éri el soha.
szelod92018-09-26 16:03:33 // 206
Sziasztok. 1.9 16V JTD. Ahogy bejött a hűvös (6 fok) nem állt be a vizem szépen 90 fokra. Valamivel alatta maradt, de most 20 fokban sem éri el a 90et. Eddig oda volt szögelve 90-re. Jól sejtem, hogy termosztát csere? Ha igen, akkor melyik márkát éri meg venni? Nem szeretném minden télen cseréltetni :D
Giuntini2018-08-08 16:12:28 // 205
Erről mi sokat beszéltünk! Tulajdonképpen most már az autón motorral kapcsolatosan nem lehet hiba. Nagy jótevő vagy valakivel, mert kap egy olyan autót, amire a fődarabokra már nem kell költeni. Azért vadiúj hengerfejjel nem árulnak autót. Nekem is a hengerfej és a hozzá tartozó dolgok 500 ezerbe vannak, és ne beszéljünk a másfél milliós komplett motorgenerálról, majd 50 ezer km múlva a felújított hf a hegesztés mellett megrepedt. Vajon ez kinek a sara? Én is kicseréltem rajta mindent, hűtő, új csövek, mellette fél évig az autó ismét mozgásképtelen lett.
Nem mertem igazán összeadni a költségeimet de:
Motorgenerál közel 1,5 millió, hiszen csak a blokk maradt meg, meg a hf lett felújítva, most már az is vadiúj.
Turbó felújítás szereléssel és olajcserével 200 ezer.
Hűtő, termosztát, kiegyenlítő tartály, csövek meg egyebek a végén 200 ezer.
Az ismetelt hf hiba új hf-el 550 ezer mindenestül.
Ez így cirka 2.5 millió. Az autót 2,5 millióért vettem 5 éve, azóta csak költöttem és költöttem. Nem számolom a vadiúj Michelineket, a téli Alpin gumikat, a felniket, olajcseréket, féktárcsákat. Én már nem is tudom, hogy mennyiben van ez az autó...
Ezt nem lehet eladni, de őszintén mondom, nem is akarom... Most már csak autózni akarok vele!!!
'''''2018-08-05 08:16:11 // 204
Nálam a 159-nél volt olyan,hogy néha ingadozott,picit felfelé elmozdult.Termosztát csere után jó lett.Azóta sem hengerfejes.
Tom_1562018-08-04 18:42:10 // 203
szerintem nincs nagy baj, majd 40 fokban ha araszolgat az ember és elmozdul a mutató egy picit. Nekem is volt már rá példa határátkelőn nagy melegben, dombon felfelé araszolgatva, klímával. Nem nyúltam hozzá magától visszaált a mutató, lehet a termosztát már nem az igazi.
droberto2018-06-28 21:58:04 // 202
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Összeraktam az autót (turbó, szívósor, egr, termosztát, kipuff szelepek, befecskendező). Összeraktam, DPF tisztítva, vezérlés ok, új IMA kód MES-el beírva, proxi sorbarendezés, öntanuló funkciók, olajcsere, szervíz intervallum nullázás pipa.
A hosszbordás kör még nincs fent.
A befecskendező csere funkcióra pedig hibát dob:

A motor szépen beindult, viszont a korrekciók gyalázatosak:
-5 és +4.

A kipuff füstöl, mint állat, le is kormolta 20 perc alapjárati járás mellet:

A fogyasztás is nagyon magas. 20 perc alatt 15 liter.

A kérdés, hogy a rossz korrekció ok vagy okozat.
Remélem nem mechanikai hiba....
pettinke2018-06-22 12:10:49 // 201
csatlakozom - lehet termosztát, de lehet a venti is. a ventit ki lehet próbálni MES-el, hogy hajlandó-e az alacsony meg a magas fokozat is kapcsolni. eléggé gyakori, hogy ott pl. az előtétellenállás megmakkan.
Corben2018-06-22 10:54:13 // 200
Szia Zselé,

Egy régebbi Opelemben a termosztát produkált ilyen jelenséget, csere megoldotta.
Ha kezd túlmelegedni a motor, veresd a fűtést ezerrel a kabinban.
Ja meg nézz rá a ventillátorodra hogy kapcsol-e ha emelkedik a vízhőfokod.
Roll19832018-04-10 12:44:46 // 199
Megvétel(Nov. 24) óta belekerült 5000 km az autómba és meglepően tapasztalom, hogy nem beteges, csak egy termosztát lett benne cserélve. Ez most vagy a svájci gondos tulaj, vagy a tbi tényleg jó. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-16 09:26:18 // 198
egyébként a legtöbb autó vízelfolyás vagy termosztát ki nem nyitás miatt lesz HF-es, a tervező jó édes.... hogy nem bírnak berakni egy vízszintmérőt
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.