Fórum >> Típusok >> 164-166

medcare2017-05-19 18:02:37 // 80672
Az tuti! Az autó már elkelt közben...
atis_166jtd2017-05-18 23:56:04 // 80671
Ez neked koszos? Az enyémet annó ki sem lehetett venni a koksztól. Viszont a turbó ha egy keveset felhord nem gond, de nézd át nem fúj e ki valahol.
atis_166jtd2017-05-18 23:53:02 // 80670
Klímánál megy a kis fokozat?
kgth2017-05-18 12:30:22 // 80668
Na?
kgth2017-05-18 10:07:21 // 80667
Lehet írt ECU-t kaptál mester :)
Az EGR-t le kéne falazni bizony, tervezem még a kartergáz lecsapatót (2 éve..) is a tisztább jövőért.
Ma kiszedem a töltőnyomás szenzort, aztán tisztítás vagy csere. A turbóm sajnos felköpi a szívócsőbe az olajat, na lesz még majd az is. Most elég volt az 5 porlasztó felújítása beállítása 200k-ért :(
vologya[kendács mester]2017-05-18 08:31:39 // 80666
Megnéztem a donor kocsi hűtőjét, hát valószínűleg abban sem működött :-)



Szépen szét van égve. Mellékesen 32 Ohm -os. Keresünk szépen újat.
medcare2017-05-17 14:48:42 // 80665
Az elötétellenállások felelösek a lassú menetért, nem? Amennyiben ott szakadás van, akkor az 1. fokozat sem müködik, nem?
slider002017-05-17 14:09:56 // 80664
A jtd hűtőventillátorjánál nekem a relé érintkezése volt rossz. Meg lett igazítva a foglalatban s azóta van 1-es fokozat. Kiindulásnak jó lehet.
Soti2017-05-16 22:11:07 // 80663
Sziasztok!
Van valakinek bontott 164 v6 tb motorja? Kipufogó oldali szelepemelő tőke kellene 3 darab. Az átmérője 24 mm. Segítsetek légyszíves!
vologya[kendács mester]2017-05-16 17:54:54 // 80662
Biztos nem mutatok újdonságot, de szépen integrálták az ePer -t. ITT
vologya[kendács mester]2017-05-15 19:01:10 // 80661
1. A 3.0 V6 (2001) vízhűtőjével, főleg a hűtőventilátorral van valakink tapasztalata? Csnáltunk egy teljes diagnosztikát és az egyik hiba, hogy a ventilátor csak teljes fokozaton megy (2-es), szóval egyes fokozatban nem kapcsol. Van tartalékom , de nem tiszta a dolog. A motron csak 2 érintkező van és a testet is onnan kapja, szóval elvileg a sebesség fokozatot csak alacsonyabb feszültséggel lehetne elérni.Magán a konstrukción csak egy a hőérzékelő van , amin ugyancsak 2 érintkező van. Gondolom ez is csak kapcsol és megszakít. Javítsatok ki ha lehet!

2. Sajna már a DTD sem az eLearn nincs a gépemen. Esetleg lenne valakinek egy robbantott ábra a hosszbordás szíjról (alternator, szervo, klima, vizpompa).

Köszönöm előre is, mert egy darabig nem jutok a donor kocsihoz, ezt meg nem babrálom :D
Marklar1552017-05-15 17:23:18 // 80660
Eladva. :)
medcare2017-05-15 16:03:16 // 80659
Nálam 3000 előtt torpant meg, vadi új turbóval is. Aztán a kulcsok elvesztése miatt kapott a gép egy új ecu-t, immot+kulcsot. Az új ECU-tól megbokrosodott, olyan mint állat! Az újabb vason nekem is dobta ezt a kódot, MIL bekapcsolt. Jól meghajkurásztam, megmozgattam a turb geo pálcáját, most jó. A Kartársak javasolták, dugózzam le az egr-t.
Marklar1552017-05-15 14:17:40 // 80658
Hallo. Valakinek? 1 et fizet. 20e. Sokat kap. 1db régi balos fényszóró. 1db jobbos. Kormány kapcsoló. J kilincs. 1db fl ködlámpa. Csak egyben.
vologya[kendács mester]2017-05-15 07:20:19 // 80657
Végül megoldódtak a gondok (a nagy részük). Vezérlés kicserélve, gyertyák kicserélve.
A kép alapján látható, hogy az előző tulaj azért kicsit ferdített a tényeken. Elvileg 148e -nél volt cserélve minden. Hát a képek alapján esetleg az utolsó (E-s) gyertya, a többi régebbi. De meg kell mondanom a motor sokkal egyenletesebben jár és már most is látszik, hogy 3-4 decivel alacsonyabb az üzemanyagfogyasztás. + még nem dobta vissza a gyújtás hibákat az 1,2,3 és 6. hengerre.



Most következik:
1. egy kis kipufogó fix
2. hosszbordás szíj + görgők cseréje.
3. sebváltó olajcsere
4. teljes első futómű felújítás. - 3 éve volt (soha többet Delphi)

Ha ez mind kész, akkor talán lesz már végre "időm" a kasznira is :D
atis_166jtd2017-05-14 14:58:25 // 80656
A gyárit timpitott részét ujitasd fel és tedd bele a deposba.
Kimis1112017-05-13 19:28:49 // 80655
Hidd el,túl vagyok rajta! Én felújítottam a gyári Valeokat. Bele tettem az utángyártott xenont,majd led-et. Az osram Night Braker Leaser mindegyiktől jobb. Hiába van fényerő,a színe nem jó. De a régi lámpával semmire sem mész. DEPO-val pláne! Nekem is volt benne.... Gyári xenon kell,vagy a hagyományos felújítva.
kgth2017-05-13 18:40:26 // 80654
Azt mondod? Pedig a projektornak fényerő kell, a többit a lencse csinálja. (25w 8000K az nem fényes csak vakít meg kék :P)
A gyári Valeo lemattult és letört a helyzetjelző foglalat, a másik oldalt letolatták parkolóban = DEPO = vagy tompított van vagy refi. Nálam most az előbbi, de az a lámpa beállíthatatlan.
Kimis1112017-05-13 09:15:12 // 80653
Azokat a xenon szetteket felejtsd el! Én kipróbáltam párat. Meg ledet is és nem az olcsóbbat... Fényesség van,de nem látsz vele.
kgth2017-05-12 20:27:46 // 80652
Köszi az ötletet, erre én is gondoltam, de nincsen hozzá műszerem. Láttam ugyan pár ezresért blue vevős portokat, de azok a többség szerint csak hekkelve működnek.
Esetleg ez? Delphi 150e
A másik project egy 55w xenon szett, ebay tele van már 6000-től látni. Vélemény? 3000K mennyire rendőrbiztos?

Üdv.
forrasr2017-05-11 19:00:20 // 80651
én kiíratnám élőadattal menet közben, és megnézném mit mutat a töltőnyomás érték üzem közben, elképzelhető, hogy csak le van tapadva a turbo geo és túllendül a nyomás mikor nyitnia kéne.
kgth2017-05-11 16:51:09 // 80650
Sziasztok!

P0235 "töltőnyomás érzékelő" hibát jelez a kompjuter. Ez a MAP sensor? Lehet javítani/tisztítani, vagy csak cseréljem ki? Mit nézzek még át, illetve lehet hinni a hibatárolónak? Köszi! (az autó jól megy, 2500 körül kicsit megtorpan)
vologya[kendács mester]2017-05-11 12:42:56 // 80649
Nehogy már valami simán menjen. Most hívtak, hogy nem engedi a immo a gyújtást. CODE KEY hiba. Múltkor már orvosolták ezt a problémát, de most megint előkerült.
vologya[kendács mester]2017-05-11 11:06:11 // 80648
Hát kezembe vettem és megvizsgáltam, nincs e megrepedezve, megkopva, kiszáradva stb. Még mindig megvan az első szíjam, ami megadta magát, viszonyítási alapnak jó. Na az egy kopott, világos szürke szíj volt, néhány helyen kicsit berepedezve, főleg a külső (nem motor felé eső) oldalon. Persze e felől még lehettek belső hibái, nem felszíni repedések stb. de nem hinném. De már úgyis mindegy, bent az új.
atis_166jtd2017-05-11 10:25:50 // 80647
És azt honnan látad hogy a szíj tökéletes állapotban van?
vologya[kendács mester]2017-05-10 20:45:45 // 80646
Éppen az új szerelőmnél voltam, aki az első tesztfeladatát végezte...vezérműszíj (+cucc) és vízpompa csere. Alfa fanatikus és van 2 működő 156 -osa (dízelek) és még 4 tartalékba. A 166-os néhány technikai megoldását különböző szentekkel nevével együtt emlegette és főleg a közösüléssel kapcsolatban :D

Na lényeg, hogy a régi szíj és a görgők tökéletes állapotban voltak. Sima 20e volt bennük még minimum. Szóval az előző tulaj által megadott 148e km csere most már biztos nem volt kamu. Most 185e km van benne, szóval egy darabig most nyugtom lesz. Vagyis nem, mert a 3 éve cserélt első Delphi felső lengőkarok gajra vannak, de az alsók még durvábban. Szóval kezdődik elölről :D
atis_166jtd2017-05-10 19:07:05 // 80645
Már megoldottam köszönöm.
pettinke2017-05-10 08:48:41 // 80644
FL előttinél csavar hátulról, a teljes pajzs leszedésével (ami szopás, mert a műanyagban megforog az anya)
medcare2017-05-10 05:45:16 // 80643
T. Urak! Van egy 2001-es 166-os JTD. A hátsó futóműve rakoncátlankodik. Szilentcsere után, futóműbeállításon esett át, ennek ellenére a jobb hátsó szilentet (lengyel, sárga szilikon) a "bumerángban" megette, vinnyog. Ötlet? Köszönet előre is!
atis_166jtd2017-05-08 23:22:30 // 80642
Srácok! Az első embléma ragasztott vagy más is rögzíti a keretbe?
gradvolttomi2017-05-07 21:05:58 // 80641
Szia, küldtem... :)
dallosj2017-05-07 20:50:32 // 80640
Ciao. El tudnád nekem is küldeni email-en? dallosj@gmail.com

Köszönettel előre is.
Petya19682017-05-07 16:05:11 // 80639
Bocsi megtaláltam! Valami ragasztóval össze volt genyózva!

Köszi még egyszer!
Petya19682017-05-07 15:58:39 // 80638
Meg néztem a kulcsaim és nincs csavar az embléma mögött.
Létezik, hogy ennyire nehezen akar szétjönni?
Petya19682017-05-07 15:37:16 // 80637
Köszi!
tbesze2017-05-07 15:34:45 // 80636
Szia! Az embléma mögött van a csavar!
Petya19682017-05-07 12:42:43 // 80635
Sziasztok!

A kulcsházat simán szét lehet pattintani (nem elemet akarok cserélni), vagy van valami trükkje?

Köszi a választ.
dallosj2017-05-07 12:37:41 // 80634
Üdv urak! Köszönöm a segítséget. Íme :
atis_166jtd2017-05-06 23:00:06 // 80633
Ja a Kappa hátul ugyan az mint a alfa viszont elől csak egy van alúl és minden cserélhető rajta. A szilentek ugyan azok mint az alfáé.
forrasr2017-05-06 21:48:01 // 80632
széép, most jöttem a kocsi alól és össze vissza írok, tengelyenként 4 van :D ez már biztos
forrasr2017-05-06 21:46:56 // 80631
Most olvastam vissza, kicsit elszálltam a lengőkarokkal, összesen van 4 , elöl kettő hátul kettő :)
atis_166jtd2017-05-06 17:27:44 // 80630
Nekünk nincs gond az alkatrész ellátással. Van a családban egy. Eddig mindent kaptam hozzá.
atis_166jtd2017-05-06 17:27:35 // 80629
De inkább egy 66 mint Kappa.
atis_166jtd2017-05-06 17:26:47 // 80628
Nekünk nincs gond az alkatrész ellátással. Van a családban egy. Eddig mindent kaptam hozzá.
Smith2017-05-06 11:37:33 // 80627
Kár, hogy nincs LIKE gomb, jó kis összefoglaló :)
dallosj2017-05-06 11:12:43 // 80626
Köszönöm szépen, ez gyakorlatilag majdnem ugyanaz mint a kappa esetében,köszi. 😉
dallosj2017-05-06 11:11:29 // 80625
Igen. Csak a kappa típusismerete áll szembe a 166 alkatrész ellátottságával. Sajnos kappa nagyon kevés van már.
atis_166jtd2017-05-06 10:03:36 // 80624
A Kappa nagyjából ugyan ez, csak ott elől egyel kevesebb a lengőkar plusz cserélhető a gömbfej benne.
Viszont a kappa tágasabnak tűnik mint a 66, de csak a kárpitok miatt.
forrasr2017-05-06 07:46:13 // 80623
Üdv, a teljesség igénye nélkül egy korábbi írásomat másolom be a részedre:
"Belül nem túl tágas a külső méretei ellenére, én mondjuk kényelmesen elférek benne. Megbízhatónak megbízható, de azért gondját kell viselni, öregségi és kopásból eredő bajok jönnek elő főleg, sok extra sok bajt tud okozni ahogy elhasználódik az egész autó. Futóműalkatrészek költségesek de jó sok van belőlük.(elöl 4 lengőkar 2 stab.pálca, hátul 4 lengőkar, összekötőkar, 2stab.pálca 2 lengőkarokat összekötő z alakú rudazat,rugók néha elfáradnak elöl és hátul is. Ha nincs Alfát szerető szerelőd, vagy épp magad nem foglalkozol mélyebben autókkal akkor érdemes keresni egyet megvétel előtt. Sokan megveszik mert mutatós nagy autó de nem számolnak a fenntartásával és hamar prüszkölnek a költségek meg idegesítő hibák miatt. Csomagtartó jó nagy de az üléseket nem lehet lehajtani, egy igazi úrias sedan. Van belőle benzines 2,0; 2,0 v6 tb, 2,5v6, 3,0v6 3,2 v6, dízelben csak 2,4 kezdetben 10 szeleppel majd 20-al 10v=136,140,150,20v=175,185 lóerős kivitelben. Benzineseknél nem illik a fogyasztást firtatni. Rovarlámpás automaták még zf-volt (benzinesben volt csak) a hirdetésben szereplő mozdony orrúban már volt a dízelben is automata de Aisin gyártmány, ha gond van vele nehéz jó szakit találni hozzá és drága hozzá az alkatrész. Facelifthez első fényszóró csak aranyárban van még bontottan is de legalább jó ritka, meg az összes facelift cucc az elejéről drága még bontva is ritkasága miatt. Faceliftes világos belsők szeretnek málni és jó csúnyák tudnak lenni.
Elektronikája kényes a megfelelő feszültségre, célszerű vigyázni, hogy jó karban legyen az akkumulátor és akkor nincs vele gond.
Jó állapotút ritkán hirdetnek, ezért nehéz jót kifogni közülük de nem lehetetlen még talán. Ha rendben van egyébként nagyon jól fekszik az úton, jó kis stabil autó igazán közvetlen még autószerű vezetési élménnyel, nem olyan túlszervózott anyaméh feeling mint a mostani friss gépek jelentős része....Majd eljön az első felső lengőkarok szilentjeinek nyekergése, központi zár motorok behalása,külső belső keringetés állító kar törése hibaüzenettel a klímakijelzőn tompa puffanásal ajtócsukódáskor jelezve a jelenlétét, csomagtartó fedél átvezető kábel törése(mint minden más lépcsőshátú autónál-igen bmw-k ben is el szokott törni pl) jó esetben csak a műszerfal izzó hibajelzője jelzi a hibát-nem világítanak az ajtón lévő helyzetjelzők, rossz esetben folyamatosan megy a csomagtérajtó nyitása vagy épp letestel és összeolvadnak a vezetékek. Csomagtartón lévő belső lámpák tolatólámpa borító része kireped kilyukad az UV-tól, vetítőlencse tükre a fényszóróban megég ezért nem látsz vele sötétben, kulcson a nyomógomb kiszakad, mikrokapcsolók tönkremennek. Hátsó Gl szemek nyekergése. Küszöb és hátsó ív találkozásnál ledobja a festéket. Első hűtőtartó konzol ha nincs "karban" tartva elrohad. Külső féltengely porvédők elszakadnak, ha ugy-t teszel rá akkor pár év után is. Belső radiátor elkezd alattomosan ereszteni, automatáknál közvetlenül a váltóvezérlőre. Index elkezd balról vagy éppen jobbról nem visszatérni egyenesbe forduláskor. Kézifékbowdenek szintén nem örökéletűek (legtöbb Alfán elég furán lógnak egyébként-enyémen nem) Első kerékdőlés szépen kikúszik a gyári értékből még csupa új futóműcuccal is.
Hja én szeretem egyébként a 66-ot szerintem nagyon jó gép, meg is tartom még egy darabig, csak a tisztánlátás kedvéért írom a tapasztalatokat. 159-nél szerintem összességében jobb minőségű autó, tartósabb is talán azok alapján amiket olvasni a cartársaktól."
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak