Blog >> jeladó

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

Ezt azért cseréltettem ki,mert a motor hőmérsékletének változásával a teljesítményem is ingadozott. Hidegebb motornál nagyobb volt a nyomatékom,melegebb motornál meg szegényebb volt a keverékem és csörgött néha a motor. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra...

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-04-30

A vásárláskor Zoli cartárs Zoli1980széleskörűen és őszintén világosított fel az autó általa ismert állapotáról, amit EZÚTON IS KÖSZÖNÖK NEKI. Az eddig az autóért megtett erőfeszítéseit szintén. Így kéne ezt mindenkinek csinálnia...

A Zé.-nél történt alapos kiolvastatás igazolta is minden szavát, így cserélve lettek a következők: légtömegmérő, alsó főtengely holtponti jeladó, bal hátsó ABS jeladó. (minden alkatrész bontásból származik)

Egész jó és kifejezetten szerethető autó ez is...
Hibakódok száma: nulla.

Tegnap délután nem indult az autó. Égve maradt a befecskendezés ikon. Kiszedtem az ac pumpa biztosítékot, visszatettem, és elindult.
Ma délelőtt kb 10 km-es út után szintén nem indult, de ekkor már a biztosíték csere, és egyéb hozzá fűződő folyamatok sem oldották meg a problémát. Ott kellett hagynom, ahol megálltam vele. Eltelt két óra, visszamentem hozzá néhány szerszámmal, hogy megnézzem az ac pumpát. Gondoltam előtte megpróbálom beindítani, beindult. El is vittem a szervizbe. A fordulatszám jeladó a hibás. Plusz kidobott még egy lambda-szonda hibát is, és a kulcs code-ot sem fogadja el. Utóbbi lehet, hogy a múlt vasárnap véletlenül lemerült akksi tehet.
Hétfőn jön az alkatrész.

>> Egyébkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-02-20

szombaton megrendeltem a gyári vízhőfok jeladót. Nem volt semmi hibakód, csak gondoltam veszteni nem fogok vele. Meglepő eredmény, jobban huz mint eddig, nem dúsítja tul hideg üzemmódba, ezáltal kevesebb gőz szinte semmi, sztem jótékony lesz a fogyasztásra is ...

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2012-07-14

Olvastam, hallottam,h a vízhőfok jeladó hibája okozhatja a problémát a kocsinál.
A jelenség a következő: 90C-fokos motort leállítom, elmegyek vásárolni pl, és amikor visszamegyek a víz 70 fokon áll, indítás után az autó alapjárata megbolondul, visszadurrog gázadásra. Ha újraindítom és elindulok vele akkor semmi probléma.

Gondoltam 1 próbát megér a vízhőfok jeladó cseréje. Ki is cseréltem 1 újra....de sajna 70 foknál a szitu ua. :(

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2011-09-21

1 hibajelenség 1000 hibalehetőség!
Mostanában hideg motornál durrogott az autó......196e km..... cserélek gyertyát, biztos megoldódik.
Nem jutottam el odáig, mert időközben strandról ugyan hazahozott a kicsi, a fagyit is jóízűen elnyaltam... de aztán nem akart beindulni (forgatta) de csak világított az injektor visszajelző.
Másik kulccsal megpróbáltam hátha immo....beindult.
Gondoltam ok rendelem a gyertyát és ismét boldog leszek.
Vagy 3 napja reggel dadogva indult, majdnem lefulladt, ha nem adok neki pici gázfröccsöt sztem meg is teszi.
Ma reggel hazahozott de a ház előtt 1*csak leállt.
"Pont jókor"
Felszaladtam a másik kulcsért, de sajnos nem indult.
Akksi sarut lekaptam...vártam...vissza rá és vártam a csodát. Megtörtént! Beindult!
Közben persze azon rágódtam h ha computer mint 1 volt kollégámnak akkor tökön szúrom magamat.
Most ismét lementem...beindult.
7főn viszem computer kiolvasásra...várom az eredményt.

P0335 főtengely holtpont jeladó
Cserélve, hiba +szűnt!
képen a bűnös

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-04-13

Szokásos szombat délelőttként indult, reggeli, bepakolás, indulás a Mamáékhoz. Marcinak pisilni kellett, így a börcsi pihenőbe kimentünk, beguruláskor, mikor kinyomtam a kuplungot megállt az autó, és nem indult. Reléket nézegettem, minden jónak tűnt, AC kapcsolt, befecskendező hibajel világít. Pár telefon, de senkinek se volt konkrét ötlete, viszont egy nagyon rendes középkorú Úriember (így nagy Ú-val) felajánlotta hogy segít bármiben, megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Megköszöntem a segítségét...Közben a tréler hívás előtti utolsó pillanatban beugrott, hogy itt van a laptop és az OBD kábel is, összedugtam, fordulatszám jeladó hiba (P0335). Töröltem a hibát és láss csodát elindult, szépen járt a motor. (hogy a törlésről, vagy még inkább a kihűléstől indult azt nem tudom). Gondoltam elmegyek a lébényi lehajtóig, ott ha esetleg leáll, már egyszerűbb vontatni mint a pályán. A lehajtónál, ugyanaz a szitu, kikanyarodáskor leállt. Szerencsére nem jött senki, nem kellett megállni, így elgurultam a Mosonszentmiklós tábláig. Onnan eltoltam a köv bekötőútig (100m), közben egy nagyon jófej biciklis segített tolni (már a második, segítőkész ember fél órán belül!!!). Hívtam Apóst jöjjön értünk. Közben eltelt egy jó fél óra de most már nem indult sehogy se. Hazavontattuk, másnap persze indult pöccre. Az utcában lévő szerelő srácot bíztam meg a javítással (RPM Max szervíz). Megrendelte a jeladót, kicserélte, az autó megy, holnap kiderül mit mutat hosszútávon. A P1172-es hiba visszajött, de a többi eltünt. Remélem a legjobbakat

Ez sem működött, mióta megvettem az autót. Utángyártott került bele.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-12

Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.