Blog >> jeladó

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-08

Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)

Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)

Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-21

Nos ez a történet végképp lezárható, bár már eddig sem volt bajom vele, most viszont végső megállapítást nyert hogy minden rendben.
Szóval ami még nem volt 100%-os, az az első fejezetekben említett vízhőfokmérő pontatlansága.
Nagyon nem izgatott a dolog csak a 164-esben olyan megnyugtató volt hogy ugye az óra megállt 80 foknál csak nagyobb melegben, sokat állva nyalt bele a 90-be.

Nos a múltkor mikor a termosztátnak készíttettem a tartó konzolt, utána teljesen behalt a jelenlegi szenzor nem mutatott semmit.. Idegesített a dolog, és már majdnem rendeltem Marklártól egyet, de ugye megataláltam a múltkori leltárból egy ilyen jeladót, anno azt hittem rossz. Mindenesetre kicseréltem, és ezzel működik tökéletesen, és mostmár végképp megnyugodtam az autónak tökéletes a vízháztartása. 80 fok. :)

>> Szervizcortx // Alfa 146 2.0 TI // 2010-04-21

Menet közben az autó leállt mikor elérte a 90°C-os hőmésékletet. Eleinte vezérműtengely jeladóra gondoltam, mert a főtengely jeladó fél éve lett cserélve (igaz használtan vettem 2000 Ft-ért), meg azt hallottam több helyről is, hogyha a főtengely jeladó a hibás, akkor nem áll le az autó menet közben, csak nem indul be egy ideig míg le nem hűl a motor. Hát lényeg a lényeg, kiolvastattam a kompot és mégis csak főtengely jeladó volt a hibás. Utángyártottat vettem belőle,de újat. Nem is áll le azóta, elég alaposan kipróbálgattam.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-08-05

Megvettem a gyári sebességmérő jeladót.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-11-26

Majdnem 3 év szünet után végre újra működik az ABS. rászántam magam, pénzt és időt, és megjavíttattam. Főleg azért, mert jövő héten vizsga, aztán emiatt ne piszkálódjanak megint. Meg így nincs piros fény sem a műszerfalon. És mellesleg nem blokkol a kerék. :)
Ezúttal Zsámbékon szereltettem, mert ott sikerült bontott jeladót találnom. Helyben össze is rakták.
És bónuszként sikerült megjavítani a műszarfalat is. Egy csatlakozó volt rossz, egy bontottat ráforrasztottak szépen, most újra megbízható, és nem lesz több elveszett kilométer! Szerencsére összesen kb. 40 esett csak ki. A 206 ezerhez képest igazán elhanyagolható. :)

norbee kolléga javaslatára megvizslattam az rpm jeladót rögzítés szpontjából, és meg is tisztítottam kicsit, de nem változott semmi (megtorpanás)... :( de legalább szép tiszta lett, megszabadítottam az olajos kosztól :)