Blog >> brembo

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-20

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-05

legutóbbi olajcsere és futómű reparálás alkalmával észrevettük, hogy a bal első féktárcsa felső fele csúnyán vállas. Olyan mintha a fékbetét levált vagy eltört volna párezer Km-rel ezelőtt. Úgy döntöttem kicsrélem. Hosszas nézelődés után egy barátom tudott "normál" árban beszerezni Brembo Max tárcsákat, betétestül. Ez fog felkerülni hamarosan.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-25

Elhatároztam, hogy egy kicsit komolyabb fékeket szeretnék az autóra. Brembo cuccokban kezdtem el gondolkozni, így kézenfekvővé vált, hogy a gyári Alfához készült fékek kerülhettek szóba. A 166-os nagy fékére gondoltam először, de aztán, Vinnie szólt, hogy van eladó GTA nyerge betétekkel. Mivel kialkudtam nála egy olyan összeget, ami mindkettőnknek megfelelt, így a biznisz létrejöhetett. Ma voltam a postán a csomagért. Hamarosan a fék többi része is beszerzésre fog kerülni, és tavaszra minden felkerül az autóra.

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-04-14

Ránézésre elég csúnyák és kopottaknak tűntek a hátsó fékek, ráadásul elég hangos is volt. Leszerelés után bár kopott nem volt se a tárcsa, se a betét, mégis csúnyán árkos és csíkosak voltak, így nem bánom, hogy tárcsa betét cserélve lett. Nem extráztam, tárcsa sima Brembo, betét pedig a gyári.

Olmantól nem lehet úgy eljönni, hogy ne néznék lelkiismeretesen körbe a kocsit, így egy kis olajrátöltés és ablakmosó töltést is kapott.

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-10-01

Elérkezett az idő egy alapos fék revizióhoz, amivel remélhetőleg a tavaszra végezni is fogok. :) Egy ideje már elkezdtem összeszedegetni a szükséges alkatészeket és a lista már majdnem teljes. Arno-tól megkaparintottam a massziv négydugattyús Brembo nyergeket, ebayről lőttem Goodridge fékcsöveket, a Tuynder.nl biztositotta a 305mm-es 156 GTA első illetve a GTV6 gyári hátsó féktárcsákat valamint a Ferodo DS2500 betéteket hátra. Az első nyergekben Performance Friction Z-rated karbon fékbetétek fognak dolgozni. :)

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-28

Képek a Brembo-ról

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-27

Azt hittem, hogy a 284-es féktárcsák után már nem akarok nagyobbat! Tévedtem! :-D Akartam és meglett! Persze nem ilyen egyszerűen, mert először el kellett adnom a télikerék garnitúrámat, hogy megtudjam venni a 166-os első Brembo féknyergeit (40.000,-) (meg egyébként sem tudtam volna a 15"-os felniket feltenni már)! Pont annyiba kerültek, mint amennyiért eladtam a kerekeket! :-) Aztán kellett még féktárcsa, ami a Fiat Coupé 2.0i 20V Turbo 305mm-es tárcsája lett a QH-tól (28.000.-), mert ez is 4x98-as! Fékbetétből Delphi (9000,-/garn.) került beépÍtésre! De ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy fel is tudjam rakni őket, mert a Brembo nyergek felfogatása nem egyezik a 155 csonkállványéval! Ezért Gery83 kollega segítségét kértem a tartókonzolok (5800,-) legyártatásában! Ha ezek is meg vannak, akkor még mindig nem lehet felrakni a cuccot, mert így a nyergek nekifeszülnének a tárcsákhoz! Ezért kell még 4db 8mm-es távtartó alátét a nyereg és a tartókonzol közé! Aztán 8db 10.9-es szakítószilárdságú M14x1,50-es 40mm hosszúságú csavar (5904,- kedvezménnyel) a nyergek és a tartókonzol felfogatásához + 8 db M14-es alátét (173,-) és 4db M14x1,50-es fémbetétes önzáró anya (1024,-)! És az utolsó dolog, amit el kell végezni, a csonkállványon a tartófülek 12-es furatát felfúrni 14-esre! Nah... így már össze lehet legozni a cuccot! :-)) Egyébként a 17-es gurulók alá pont befér minden! :-) Az egyedüli dolog, amin nem kell változtatni az a gumi fékcső, ugyanis ez szerencsére kompatibilis a Brembo nyergekkel! Sőt, a főfékhenger is maradt a gyári ABS-es 22,2-es belső átmérővel! A légtelenítés meg annyiból áll, hogy először a nyereg belső felét kell légteleníteni, utána pedig a külső felét! :-)
És ez a projekt nem jöhetett volna létre Gery83 kollega nélkül, akinek hatalmas nagy köszönettel tartozom a féktárcsák és betétek beszerzéséért és a tartókonzolok, ill. a távtartó alátétek legyártatásáért! Plussz még azért is, mert elviselte az állandó telefonos zaklatásaimat! :-DD Köszi mégegyszer! :-)
A Brembo matricákért (1000,-) pedig GT kollegát illeti elismerés! Köszi, nagyon szépek lettek! :-)

('98 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V AR34301)

Eladva 2018.05.23-án Vitaprix Cartársnak!

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-11-07

Nagysebességről való fékezés esetén hallottam valami furcsa hangot a fékből. Tudtam, hogy már vékony a tárcsa és a teli gumi felszerelésekor a betéteken is látszott, hogy cserések. Beszereztem a szükséges alkatrészeket, és kicseréltettem a féket.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-07-01

Hátul már erősen cserére érettek a fékek, elől pedig még bírták volna, de folyamatosan búgtak, vállasodtak, így inkább kikukáztam, és rendeltem szép finom új féktárcsákat előre, hátulra, betétekkel. Természetesen, ha már olasz, akkor Brembo Max Sport :) Csinos, lesz, holnap fel is kerülnek.
A legjobb, hogy ezzel a pakkal (Brembo Max Sport tárcsa előre-hátra + Textar betétek) anyagilag kb ott vagyok, mintha gyári szettet vettem volna csak előre.

>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2009-04-04

Egy ideje gyengébbnek éreztem a fékeket a kelleténél, ezért a nyári kerekek felrakása mellett egyúttal le lett ma cserélve mind a 4 féktárcsa, fékbetétek és a fékolaj is. A munka nagyrészét Sanyi155 kolléga végezte, innen is köszönöm mégegyszer ;)

Tárcsák : Brembo // Betétek : Pagid // Olaj : Valvoline