Blog >> textar

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-02-09

Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.

>> SzervizQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-08-26

Első tárcsa+betét+nyereg csere

Az autó cca 4 hónapja került hozzám, és gyári 286-os fék volt rajta. Sajnos ezekhez a 2.4.esekhez nevetséges kategória a gyári 286-os rendszer. Lyuggatottt mart tárcsák voltak rajta amik már repedtek keresztbe így cseréltem,de mivel tudtam hogy 330-as-ra lesz hamarosan váltás így csak egy szett Textart kapott Mintex betéttel tesztelés céljából(a betét elbukott. hangos volt, porolt, cserébe nem fogott). A Tárcsa ugyancsak egy nagybetűs csőd. Egy kedvezmény nélküli 4x ezer forintos alkatrész mi az hogy 2 db hét után hullámos?! wtf?! Cserénél sajnos a bal első nyereg csavarja úgy döntött hogy ő eltörik,így kapott egy bontott jó állapotút melyet letakarítottam (csúszkákat is) és a több szinéhez igazítottam (piros)

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-30

130.000 kilométer van a vasban és már jó ideje jelzett, hogy a betétek kopottak. 15 pénzért vettem Textar szettet a sportfékhez, rézpasztát és haveréknál kibontottam. Nagyon jól szerelhető ez a Brembo. A féktárcsa vállát 2ezresért levette egy esztergályos. Szép lett, a fék kiváló, nem sír.

Ami az extra, hogy a tárcsa még szinte biztosan a gyári (26,5 mm vastag szóval még épp elmegy), de a döbbenet, hogy a betétek 0849 gyártási (?) számot viseltek, na meg Fiat-Lancia-Alfa logokat. Tehát lehetséges, hogy ezekkel jött ki a kocsi 2009-ben! Haver szerint nem gyakori, de el lehet ennyit menni, főleg mert ezek nagyon vékonyra koptak.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-16

A múlthéten feladta a hátsó fékem a harcot, belül vasra ment. Nem sokkal ezelőtt ugyan volt szabályozva az első tárcsa, de nem voltam elégedett az első fékkel sem, erős fékezésre meghullámosodott. Úgyhogy fékgenerál mellett döntöttem. A beépített alkatrészek:

- ATE tárcsafék elöl, Jurid fékbetéttel
- Textar tárcsa hátul, ATE fékbetéttel. ( Valójában az ATE átcsomagolt GALFER betét! )
- A hátsó féknyereg csúszkáit és porvédőit is cseréltük
- Fékfolyadék csere - Tutela Top

A legutóbbi kétes minőségű RH tárcsák után most remélem megint sikerült egy jó minőségű fékrendszert feltenni az autóra.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2014-04-09

Hátul fékpofa csere.
6800
Support :3K

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-01-23

Első fékbetétek cseréje, TEXTAR betétek kerültek fel. Ezek állítólag kevésbé hajlamosak a későbbiekben csikorogni. Cserélve lettek az első helyzetjelzők is, szép fehér fényű izzókkal.

Hogy hol?

MÉTA autó szerviz, XVIII. Méta u. AJÁNLOTT!!!

Fentiek után ettünk egy qvvajó hambit. Ez azonban érdeklődés hiányában nem kerül ismertetésre. :)

>> SzervizRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2009-04-04

Kapott új féktárcsát, mert már 19 mm alatt volt. (28k)Egyúttal új légszűrő is került bele(1,8k), valamint elvittem egy tavaszi polírozásra(10k).

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-07-01

Hátul már erősen cserére érettek a fékek, elől pedig még bírták volna, de folyamatosan búgtak, vállasodtak, így inkább kikukáztam, és rendeltem szép finom új féktárcsákat előre, hátulra, betétekkel. Természetesen, ha már olasz, akkor Brembo Max Sport :) Csinos, lesz, holnap fel is kerülnek.
A legjobb, hogy ezzel a pakkal (Brembo Max Sport tárcsa előre-hátra + Textar betétek) anyagilag kb ott vagyok, mintha gyári szettet vettem volna csak előre.