Blog >> szerelés

Tegnap kitoltam, hogy csinálgatom egy kicsit. Máris nekieredt az eső, kisebb megszakításokkal egész nap szemerkélt. Szerencsére nem volt vészes, így dolgozni is tudtam. Berakram az oldalablakokat, zárakat, kilincseket, beállítottam őket. Beraktam és beállítottam a csomagtérnyitő bowdent.
Feltöltöttem egyelőre csak vízzel a hűtőrendszert, eddig nem ereszt. Próbáltam indítani is, de csak forgat, nem röffen be. Jövő hétre meginvitálom a szerelőt, ő már látta menni, most már én is szeretném. Némi elekrtomos javítás még kinéz, a jobb első index és a tankműszer nem működik és egy kábel hiányzik ami a blokkra csavarozott hőérzékelőre megy.
Ha nem vigyázok, még az idén elkészül...

>> EgyébDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-07-20

Kicsit szerelgettem, kipótoltam ami hiányzott innen-onnan, meg festegettem itt-ott. Ismét kisgyereknek érezhettem magam aki legózik. :D

>> EgyébAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2011-05-01

el volt törve a belső műanyag küszöb vezető oldalon, csere
középkonzol légbeömlőkről le volt pattogva a cromozás, cserélve ettek -nagyon tetszik, nagyon hangsúlyos lett tőle a kicsike-
hátulra megkapta a fényvisszaverőket a rendszámtábla mellé -törött volt mindkettő átvétel óta- :/
balos visszapillantómmal van valami mókolás/törés/hekkelés, új testet fog kapni...remélem adni fogja
ja, törött volt a hamus, cserélve lett az is, most már tátja a száját ha lenyitom :D
-nem dohányzó a kocsim /pedig dohányzunk/ de akkor is legyen egyben-

>> EgyébAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2011-04-30

helyre pofoztam a hátsó ablaktörlőt mert el volt gyengülve, meg mintha el lett volna dugulva kicsit az ablakmosó szűkítő nyílása is hátul, kompletten rendbe lett pofozva, átzsírozva, behangolva, szalad mint rég

kormányszervó feltöltve

levettem a szelepfedél műanyagját, levittem, szappanosvíz meg súrolás, pofás lett :)

át fogom majd vezetni szerintem a szivargyujtót a műszerfal alatt valahova máshova mert szem előtt van és nem tetszik, elosztós, elvezetős megoldás lesz majd egyszer

H1 izzók cserélve, szépek, pofásak, enyhén kékek

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-01-27

Nos, a november végi vásárlás után az autó mintegy két hét után meg is adta magát, bár természetesen az előző tulajt sosem hagyta ott. :) Néhány napi diagnosztika és utánaolvasás után végülis úgy nézett ki, hogy a gyújtáselosztó a ludas. A hiba a következő volt: reggel vizsgázni mentünk be az egyetemre, mikoris félúton párszor berángatott a motor, majd le is állt kanyarban, egy emelkedő közepén. Szerencsére kicsi volt a forgalom, így volt idő y-ozni kézi erővel és legurulni. Ekkor még be-be röffent a motor, de a lejtőről legurulva már nem tudtam mozdulni. Szerencsére nem csak egyik férfi nemű csoporttársam volt velem, hanem az autó társ-tulajdonosa, nővérem is. Hogy miért is volt ez szerencse? Mert senkit nem tudtunk elérni, aki haza tudott volna gyorsan vontatni minket. Így a jól bevált, filmekből ismert módszerrel kiállítottuk őt stoppolni, mire az első autó meg is állt. ez volt az alkalmas pillanat, hogy mi is előbújjunk a bokrok mögűl, és megkérjük, hogy vigyen minket vissza a srác kocsijáért. A sztori happy enddel végződött, mert elmentünk a másik kocsiért, hazahúztuk az alfát és még vizsgára is beértünk éppenhogy. Na jó, azért annyira nem volt rózsás a helyzet, mert a vizsga egyikünknek sem siekrült :) De sebaj, később meglett az is.
Na de hogy a témánál maradjak: a hibajelenség, mely a leállás előtt jelentkezett, egy morgó hang volt a motortérből az elosztó felől, illetve maga az elosztó elég erősen rázkódott, rezgett.
Gondoltam nem lesz nagy kunszt kivenni, leszámítva, hogy nagyon nehezen hozzáférhetőek a csavarok. Dehát mit nekem a szűk tér a kispolák után :) Csakhogy minden próbálkozásom ellenére sem tudtam megmozdítani az elosztót. Olyannyira nem, hogy végül kalapácscal és vésővel kellett ütni, hogy egyáltalán megmozduljon. A sűrű program, és a zord időjárás miatt lassan haladt a javítgatás, végül a régi elosztót teljesen elbontottuk (magyarul a sok ütögetéstől az alu öntvény darabokra törött). Maga a kihúzás végül egy nagy, skf csapágylehúzó, egy, a tengely végére hegesztett nagy anya, némi lánc, és egy másfél méteres 20-as betonacél, mint erőkar segítségével történt. annyira össze volt rohadva a blokk anyaga és az elosztó aluja, hogy teljes testsúllyal kellett rángatom a vasat, ám egyszer csak vééégre siker koronázta a szenvedéseinket. ezek után a közben szerzett elosztó berakása már gyerekjáték volt, akksi berakása után pöccre indult egy hónap szünet közbeiktatásával is a motor. El lehet képzelni a vigyort az arcomon :)
És bár brutálisnak tűnhet a fent leírt módszer, ám azután a sok óra szívás után, illetve rengeteg internetes olvasgatás, és szerelőkkel folytatott telefonos konferencia után már semmi sem számított :)

Az autóra egyébiránt a kisebb javítgatásokon kívül, amiket a tulaj elhanyagolt (ilyen volt pl, hogy 8 izzót kellet kicserélnem a műszerfalban, lógott a középkonzol, no ködlámpa stb stb) néhány nagyobb karbantartásra is szükség lesz, így komplett kuplungcsere, ill. szíjak cseréje. No meg a motorolajat nem sikerült még lecserélnem, mert nincs otthon megfelelő szerszám az olajszűrő meglazításához, de a héten remélhetőleg erre is sor kerül.

165500 km cserék:
hűtőfolyadék
légszűrő
gyertyák

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-08-13

A mai napon Gerissimoék műhelyében megjavulásra ( cserére ) ítéltetett a bal oldali kézifék-kötél, a középső kis kötél, és lecserélték a bal hátsó féknyerget is.

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-06

Mivel a bal első kilincsem a télen megadta magát, eljött az idő, hogy megjavítsuk. Zsé145-nek volt egy felesleges kilincse, de valójában csak a belső részére volt szükség. Gondoltuk, hogy a 145-ösnek és a 146-osnak annyi egyforma alkatrésze mellett ezzel sem lesznek kompatibilitási problémák. Hát, rosszul gondoltuk, sajnos a belsejük nem egyformák. De ez csak szétszedés után derült ki. Így hát elindultunk a Péceli úton lévő bontóba, hátha sikerül onnan szerezni. De sajnos oda már nem sikerült megérkezni. Hogy miért, arról a következő post szól.