Longman - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS Junior // 2011-10-04

197 000 km
Első fékbetét + tárcsa, belső féltengely gumiharang + szimmeringek, kuplung alsó munkahenger cseréje

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2011-07-21

Hosszú tétlenség után, végre elérkezett az idő hogy egy újabb lépést tegyek.
Összeszerveztem hát a dolgokat és elhatároztam hogy beállítjuk a vezérlést, úgy ahogy kell, műszerrel, pontosan. Természetesen mint mindig, Attila szerelő barátom segített.
Nos ez meg is történt, mikrométerrel felső holtpontra állítottuk, majd a vezérműkerekeket lazítva pozícióba állítottam a tengelyeket. Nem volt annyira vészes mutatvány, pontosabban annyi azért történt hogy mivel épp nem volt a műhelyben megfelelő méretű szerszám a vez.tengelyek fogásához, így franciakulcs-szerű nem épp célszerszámmal dolgoztunk, tehát nem mm pontosan áll, de arra mindenképp jó, hogy kompressziót mérjek rajta így, és ha számottevően javult a helyzet akkor ez volt a probléma.
A felső holtpontra állítás már főtengely ékszíjtárcsa nélkül történt, azt a múltkor már leszedtem róla. Elméletileg kellene lennie a vízpumpán is jelölésnek, de azon nem találtunk semmit, pedig a donor motorról leszerelt pumpán is kerestem. Ez csak zárójeles gondolat.
No miután helyén volt a vezérlés, levontuk a következtetést hogy odébb volt rendesen, most annyira a helyén hogy kompressziót lehessen mérni, de az okok még mindig tisztázatlanok, hogy mitől ment el? Épp pakolászni kezdtünk volna mikor is barátom kiszúrta a hiba okát:
Valóban a vezérlés nem volt a helyén, de hogy mitől nem? Nem a szíjfeszítő hibája, semmi ilyesmi.
Hanem gyakorlatilag a főtengely mozdult el a pozíciójából. Hogy ez hogy lehet? Lenti képekkel illusztrálom:

1. kép: Ez a főtengely vége, látható van benne egy bemarás,

2. kép: ebbe a "fészekbe" ez az ék való

3. kép: és ez az ék tartja pozícióban ezt a vezérmű kereket

4. kép: összeszerelve így nézne ki, középen lenne az ék. Ehhez lehet felső holtpontot nézni, és beállítani a vezérlést.

5. kép: Na ez az én motoromon így néz ki:

Akinek nem tűnik fel semmi, annak segítek:

6-7-8 kép: ennyit mozdult el a vezérműkerék, valamiért "kiszopósodott" az ék helye.

Elméletileg ha szerencsém van és nem görbült szelep, akkor ezt kell kicserélnem.
Továbbra is nézni kell kompressziót abból kiderül hajlott-e szelep..

Ettől függetlenül kiszedem a motort valamikor, mert
1.a vezérműkereket amúgy sem tudom így a helyén leütni, a pót-motorról is alig jött le
2. egyszerűbb összerakni ha kint van, illetve apróbb revíziókat megcsinálni
3. így rendbe tudom tenni a motorteret, egyéb dolgokat (vezetékek, zajcsillapító, etc.)

>> EgyébAlfa 155 GTA :)) // 2011-06-21

Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.

>> EgyébAlfa 155 GTA :)) // 2011-06-20

Lassan egy hónapja hogy az előző bejegyzést írtam. Túl sokat valóban nem foglalkoztam azóta sem a vassal. Azaz egy picit mégis. Május utolsó hetén ugyanis munkahelyváltás miatt volt pár szabad napom, amikor is ugyan leginkább Vittorio barátomnak segítettem 2 műhellyel odébb költözni, de mivel ott is tárolom a gépet, hát egy picit foglalkoztunk vele is.
Mindenekelőtt sikerült rájönni Mester telefonon "ismeretlenül" nyújtott segítségével, amit ezúton is borzasztóan köszönök neki, hogyan kell beállítani a vezérlést pontosan, célszerszám nélkül, műszeres segítséggel.
Mivel a korábbi ellenőrzéskor tényleg nagyon felületes voltam, így fordulhatott elő hogy nem voltam igazán pontos, és újra kezdve az egészet, meg is találtuk a régi jelöléseket, a vez.tengely kerekeken, és bizony nincs a helyén a cucc. Az első hengerfej, asszem 0,5-1 foggal, bár mivel 3 hete volt, nem emlékszem pontosan. Tehát most be kell állítani rendesen a vezérlést és úgy nézni egy kompressziót. Egyébként előtte mértünk ismét 2 műszerrel is, de természetesen gyalázatos eredménye lett, viszont mérési hiba legalább kizárva.
Utána nagy nehezen sikerült a főtengely ékszíjtárcsát is leimádkozni a helyéről, egyúttal levettem a tartalék motorról is. Így egy picit jobban belátni a görgők közé, és bár valahonnan jön olaj, a szivárgás helyét nem látni egyértelműen. Magyarul nem bizonyosodtam meg 100%osan arról hogy a hidraulikus feszítő fosná a cuccot. Mindenesetre külföldi oldalakon olvastam hogy talán ki lehet váltani azt az egységet, ha úgy alakul akkor biztosan meg is teszem.
Na és ezóta csend és hullaszag lengi körül az autót, mert nem volt időm megint foglalkozni vele.
Most viszont úgy döntöttem hogy ideje rövidre zárni a történetet legalábbis addig ,hogy a helyén legyen a vezérlés és kompresszió ellenőrzés. Ha a vezérlés is a hibás mindenért, utána úgysem rakom össze, mert akkor az okára is rá kell jönni, és egyébként is ki kellene szedni a motort néhány dolog miatt, pl. fékszervodob csere, olajfolyás megtalálása, motortér kifújása, kábelezés revíziója, hidrotőke csere is kényelmesebb így, váltórudazat felújítás, egyebek.. Hosszú lesz ez az út, ha egyáltalán végig akarom járni. No meg egyúttal szétbontanám a tartalék motort is.

Viszont ha jó lesz a motor ismét, úgyis előbb meghirdetem más helyeken is, és meglátjuk.
Szerencsére ismét céges autó állt a házhoz, tehát sem erre, sem a másik "válság" autóra nincs már szükség igazán. Legjobb lenne mindkettőt pénzzé tenni, és beforgatni egy kis nepperkedésbe. Ezek a racionális érvek. Persze a szívem meg inkább nem engedné el az én kis Frankeisten-emet. :)

>> EgyébAlfa 155 GTA :)) // 2011-05-25

Jelenleg így van a "falnak támasztva". Ma kiderült hogy a vezérlés a helyén van. Úgyhogy még1x kompresszió mérés lesz, ha nem az első készülékkel volt baj és most is 6-os értéket mérünk, úgy leveszem a hengerfejeket. Még jó hogy van tartalék.. :S