Tagok >> ttamas156 >> 156 1.6 TS 16V >> Blog
- Típus:156 1.6 TS 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:metálezüst
Már egy ideje ütött az első pár féktárcsa és látványosan el is volt kopva, így új pár csere fékpofával, kombinálva a 10.000 kilóméterenkénti olaj és szűrőcserével. 151.116 Km-nél
A váltóolaj már a megvétel óta enyhén szivárgott, elengedett a tömítő paszta. Az utántöltés során nem sok hiányzott, de elérkezett a javítás ideje. Így váltó szétszedés, régi paszta levakarása, majd újratömítés következett.
És akkor már olajcsere, szűrő, légszűrő is.
Volt egy titokzatos hang, egyfajta rezonálás, fékezésnél, visszaváltásnál. De sem a kipufogós, sem az egyik alfás szerelő nem vette észre, hogy a leömlő után a kipufogó cső első harmadában kiesett egy rögzítő csavar, és ez okozta a problémát, így az is javításra került. Azóta minden hibátlan.
2011. őszén elkezdett az első felfüggesztés csúnyán nyikorogni, és a vezetési élmény sem volt az igazi, hiába, itthoni utak...
Műszakin, és kartercserén is jelezték, hogy bizony mindkét oldalon a lengőkarok bőven cserére szorulnak. Január elején megvettem a 2 alsó 2 felső és 2 stabilizátor rudat, egy csomagban, 80 ezerért. A felső lengőkarok és a stabilizátor rudak gyáriak, az alsó lengőkarok TRV. Nézegettem sok márkát, de a gagyiról lebeszéltek, és a lengőkarok felújításáról is. Végül ezt a csomagot találtam a legjobb áron (Natural Invest Kft), ma meg be is szereltettem 20 ezerért. Azóta kotyogás megszűnt, és az úttartás, az érzés sokat javult. Keveset mentem vele azóta, tesztelem majd minden körülmény között.
Itt az Amorén találtam a hirdetések rovatban eladó fekete bőrüléseket. Hála András bácsinak (Tatabánya), hamar nyélbe is ütöttük az üzletet. Az ülések jó állapotban voltak, és nem angliai importból származott a donor.
Magam álltam neki az ülések és oldalkárpitok cseréjének, ami azért szopás volt a lakótelepen, a téli időjárás közepette. Az oldalkárpitok még csak-csak mentek, de az ülések torx csavarokkal voltak rögzítve, de az elődöm nekieshetett imbusszal. Szét is voltak ba..va a fejek, hátul az egyik bele is tört, a jobb elsőt meg csak lakatos tudta kibányászni. A lakatos amúgy tök korrekt volt, Szatyi ajánlotta és szépen dolgozott. Végül a szereléssel (5000) kijött a móka 45 ezerből. Még így is megérte, az autó megjelenésén kategóriákat javított, képek hamarosan. A régi plüss eladó, oldallégzsákos, max egy tízesért vihető is, de majd meghirdetem.
Végre a működési problémákon túl is jutott keret a megjelenés javítására. Lecserélésre került az első és hátsó embléma, ami ugyebár típushiba, hogy teljesen elkopik-összemosódik.
Felkerült alulra egy műanyag motorvédő kartell, és lett pótolva némi váltóolaj előtte. Plusz a műszaki is két évre letudva, következő projekt januárban az első lengőkarok cseréje, vagy felújítása lesz. A felújítás lényegesen olcsóbb történet lesz, de ez már 2012 eleje.
1 hónap keserves munka és alkatrészbeszerzés után kész az autó.
Ahogy a szerelő elkezdte szétszedni a motort, haladt egyre lejjebb, a szelepektől a hengerfejig. Az olaj a dugattyúk mellett lefojt, ez nem sok jóra utalt. Ahogy a dugattyúk is kikerültek a blokkból, kiderült, hogy a gyűrűk el vannak törve 3 dugattyún is.
Innen kezdődött a gebasz.
A dugattyúk áztak gázolajban, leoldódott róla a sok ráégett olaj, ami egyébként az egész belső alkatrészeket beborította. Az összeszerelés, gyűrűzés előtt, a kosz eltűnésével derült ki, hogy a dugattyúk is sérültek, a gyűrűk rovátkái között pár centis darabok voltak letörve. Azt mondta a szerelő, még nem sok ilyet látott. Szerinte vagy nem használt olajat az előző tulaj, vagy sokat ált az autó, mozgatás nélkül. (gondolom ezért adták el, szerintem sokat csuklott, emlegettem bőven...)
A kálvária a dugattyúk beszerzésével fojtatódott, persze 2p2-es egy bontóban sem volt, komplett motorokat akartak rám sózni, horror összegekért.
Végül vidéken találtam, majd az összerakás következett. Összes tömítés csere, szívócsonktól kezdve apró bizbaszok is cserélve...
A motor most bejáratós, indulás előtt alapjáraton várok pár percet, nagyon óvatosan használom, remélem ilyen jellegű problémáim már nem lesznek vele.