Mutasd

>> Szerviz2023-08-03

Már nagyon csere érett volt a kuplung a kocsiban. A sebességet szépen vette, viszont kettesbe nagyobb gázadásnál meg-meg csúszott, illetve a kettőstömegű lendkeréknek is volt már hangja. Némi utána olvasással kiderült, hogy a 3.2 GTA motorban normál egytömegű lendkerék van, szemben az én AR16105 motorkódú motorommal. Szóval még korábban beszereztem egy 3.2 motorból egy lendkereket és a hozzá való kuplung szerkezetet. A lendkerék meg lett síkolva, így már mehetett is fel a helyére. Nade ne szaladjunk ennyire előre. Ugye elkerülhetetlen egy kuplungozáskor a váltó levétele :-) :-) Namost ehhez le kell szedni az önindítót is. Az önindító annyira "jó" helyen van, hogy szabad szemmel gyakorlatilag alig lehet látni. Ahhoz hogy levedd az önindítót, le kell venni a hátsó hengersor kupufogó leömlőjét. Ahhoz hogy a leömlő kiférjen a féltengelytől vagy a kormányműtől, le kell venni a kormányművet. Ahhoz hogy levedd a kormányművet, le kell venni a bölcsőt, ahhoz hogy levedd a bölcsőt....
Szóval a kocsi szétszedve, kuplung kicserélve. Volt itthon a bontott V6 motorrol két leömlőm, ami katalizátor mentes. Arra a döntésre jutottam, ha már így szét van szedve a kocsi, akkor "tungoljunk" is egy kicsit. Viszont ezekbe a leömlőkbe nincs hely lambdaszondának. Tetettem be furatot, megsíkolták a felfekvő felületet, illetve betekertem hővédő bandázzsak a két leömlőt. Viszont sajnos ezeknek a leömlőknek a lenti végén lévő csatlakozás teljesen más, mint a katalizátoros változaton, így a kupufogócsövet hozzá kellett alakítani. Majd elfelejtettem, hogy szétszedés közben kiderült, hogy a vízhűtőm alja teljesen elvált a hűtőtől, így azt is cserélni kellett. Szóval, új hűtő bent, új kipufogó fent, kuplung, váltó fent.
A végeredmény minden pénzt megért. A könnyebb lendkeréktől olyan lett a kocsi, mint egy láncfűrész. Nagyon jól veszi a fordulatot és a kipufogó miatt a hangja is nagyon baba lett.
Természetesen cserélve lett a váltóolaj, kuplung hidraulika olaj, hűtőfolyadék, illetve a motorolaj, az összes szűrővel.
Ha már emelőn volt az autó, kapott egy friss alváz és üregvédelmet. Néhány helyen volt rajta némi vakrozsda, de szinte újszerű a kocsi alja.

Km állás: 195.702km