Mutasd

>> Szerviz2007-08-21

2007. augusztus 29, 93.300 km
Negyedik fejezetéhez érkezett az autó kipofozása. Az előzőkben kozmetikai és hiánypótló beavatkozáskról írtam, míg az autó papírjait elintézem. Most viszont tényleges javítások és orvoslások vártak ránk, őszintén szólva nagyon tartottam az első nagy szerviztől.

Az első meglepetés a próbakör alatt ért, a hatalmas és rettenetes nyekergést kapásból ráfogták a felső lengőkarokra, a szétszedés után meg kiderült, hogy elég egy alapos zsírozás, nem szükséges még a csere.

A másik meglepetést a pollenszűrő és a levegőszűrő okozta, saját autóban még fele ilyen koszos szűrőt sem láttam soha. Brrrr. Az olajszűrő, gázolajszűrő cseréje, illetve a hozott olaj cseréje gyorsan megvolt, akárcsak a váltóolaj cseréje. Ha már kinn volt a pollenszűrő (még mindig nem értem, élő ember hogyan rakhatta a szűrőt ilyen helyre), kértem egy antibakteriális klímatisztitást is.

Kellemes meglepetést okozott az akku is, a kezdeti döglődésnek úgy látszik jót tett az állandó használat, mert a varázsszem vígan világít - zölden :)

Termosztat ügyben visszafogottak voltak a srácok, szerintük ez egy ilyen motor és a 70 fokos hőmérséket nem jelent okvetlenül cserét, ezért ezt a dolgot nyitva hagytuk, akárcsak a MAR állásban hangosan zümmögő ventillátort. Hűtőfolyadékot viszont cseréltünk (Paraflu).

Fékfolyadék ügyben ezúttal az Elaforg Kft. szponzorált Tutela TOP5 Extreme fékolajjal. A tárcsák már vállasodnak, de a 60%-os betétetek haláláig még kibírják.

Ha már az összes folyadék cserélve volt, cseréltük a szervófolyadékot is.

Az igényesebb műveletek közül a hosszbordásszíj + görgők cseréje, a vezérműszíj (Gates) + görgők + vízpumpa (Bugatti) csere tartott legtovább.

Az utolsó problémát - a villogó izzítás visszajelzőt - nem sikerült megoldani, rájöttük, hogy a 4. izzítógyertya halott, de a 2 típus közül ebbe az autóba a harmadik kell, amit estig nem sikerült beszerezni. Szombaton ezt is cseréltük, így remélem egy ideig nem kell szervizbe látogatnunk.