Mutasd

>> Szerviz2015-07-06

Nem tartott sokáig a tempomat meglétének öröme. Igaz nagy bosszúságot sem okoztak az alább leírtak. Hétvégén egy viszonylag hosszabb utazást követően autópályán használtam a tempomatot. Odaúton semmi gond, hazafele viszont a második bekapcsolásnál ismét nem világított a zöld ikon. Sőt, az egyik utcába bekanyarodva kaptam is két hibaüzit, ABS és VDC hiba. Elő a mobilt, hibakód olvasás, P0504 féklámpa kapcsoló. Hazaérve kiszállok, látom ám világít a féklámpa egyfolytában. Amúgy a tempomat is érdekes volt, mert éppen hogy hozzáértem a fékpedálhoz, már oldott, szinte nem is fékeztem. Persze Hardy cartárssal kibeszéltük többször a pedál kapcsolók rejtelmeit, hisz nem egyszer szedte már szét ő sem. Innen is sok köszönet Ricsinek, aki mindig jó tippel lát el ;-) Ugyan kiszereltem a kapcsolót, szét is szedtem, kapott kontaktsrayt és tisztítást, de nem sokat ért. Ideiglenes megoldást találtam, a pedált a kapcsoló alatt felhízlaltam egy 3mm vtg öntapadós szalaggal, ugyanis a pedál nem nyomta meg a kapcsolót annyira, hogy oldja az áramkört. Unixban másnap vettem egy új kapcsolót. Fontos, hogy vásárlásnál figyelni kell, hogy tempomat miatt 4pólusú kapcsoló kell, a kétpólusú kevés! (a stekkerből két kábel a tempomaté két kábel a féklámpáé) Ki-beszerelés max 2 perc. Beszerelés előtt persze a pedálról a hízlalást eltávolítottam. Egy rövid próbautat tettem, minden újra rendben van. Hogy az ABS + VDC hibák emiatt voltak-e, azt nem tudom, hisz BT ELM327el az ABS-t nem tudom kiolvasni. Majd ez is kiderül...